V8 Biturbo 4,0 λτ. - 286 χλμ./ώρα τελική - 770 Nm Ροπή - 0-100 χλμ./ώρα σε 3,6 δλ. - Ισχύς: 550 ίπποι - Βάρος: 2.278 κιλά

Είναι όντως η καινούρια αυτή; Η νέα Cayenne δεν επιχειρεί κάποια σχεδιαστική επανάσταση ενώ, με μήκος στα 4,93 μέτρα, παραμένει ένας αληθινός δεινόσαυρος.

Διαμονή πέντε αστέρων – τουλάχιστον δύο ενήλικες επιβάτες θα ταξιοδέψουν με άνεση στα διαμορφωμένα πίσω καθίσματα.

Το στροφόμετρο στο κέντρο, γυάλινη οθόνη αφής – η εικόνα περισσότερο ταιριάζει σε σπορ κουπέ όχημα παρά σε SUV.

Η πιο όμορφη πλευρά της νέας Cayenne είναι η πίσω, με τη μπάρα φώτων στην πόρτα.

Από 745 έως 1.680 λίτρα χωράει το πορτ-μπαγκάζ: τα κάθετα τοιχώματα, και το επίπεδο δάπεδο εξυπηρετούν.

Δοκιμή: Porsche Cayenne Turbo

9.559 Επισκέψεις στο άρθρο (1/5/2018)

To νέο μεγάλο SUV της Porsche κινείται σαν αληθινό σπορ όχημα και μοιάζει να ξεγελά λίγο τους νόμους της φυσικής. Ο χαρακτήρας εδώ είναι σούπερ πληθωρικός και η διασκέδαση τεράστια!

Για μια φορά θα κάνουμε μια εξαίρεση και θα ξεκινήσουμε τη δοκιμή λίγο ανάποδα, από το τέλος προς την αρχή: δηλαδή από τα χρήματα! 221.400 ευρώ κοστίζει η νέα Cayenne Turbo και το δικό μας αυτοκίνητο της δοκιμής μπορεί να στείλει το τιμολόγιο σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα. Είναι τρέλα ε; Μήπως αγοράζουμε και κάποιο σπίτι μαζί με το αυτοκίνητο; Η αλήθεια είναι πώς όχι, αλλά, από την άλλη πλευρά, δύσκολα θα βρείτε άλλο SUV να περνάει από τις στροφές με τέτοιο τρόπο και να φέρνει τέτοια αναστάτωση στο σώμα σας, και ειδικά εσωτερικά, στο στομάχι. 

Ευτυχώς, εμείς δεν είχαμε φάει, ούτε πιει τίποτα για αρκετή ώρα πριν φτάσουμε στο χώρο που μας περίμενε το αυτοκίνητο. Οπότε όλα έγιναν πολύ γρήγορα: βάζουμε κατευθείαν μπρος, το λεβιέ του αυτόματου στο «D», με το αριστερό πόδι στο φρένο και το δεξί στο γκάζι. Γεμίζουμε το μοτέρ με πίεση, αφήνουμε το φρένο και εκτοξευόμαστε. H Porsche θέλει 1,4 δλ. για τα 50 χλμ./ώρα και μόλις 3,6 δλ. για τα πρώτα 100! Το στομάχι πιέζεται δυνατά πίσω στην πλάτη μας. Και θυμόμαστε τη φράση που είχε πει κάποτε ο μεγάλος Βάλτερ Ρερλ: «Κατά την επιτάχυνση, τα δάκρυα από τη συγκίνηση πρέπει να πηγαίνουν οριζόντια πίσω, προς τα αυτιά.» 

Ω Θεέ μου, και να σκεφτεί κανείς αγαπητέ Βάλτερ, ότι εμείς είμαστε σε ένα SUV με μήκος πέντε μέτρων και τα μάτια μας είναι όντως υγρα! Η συγκεκριμένη Cayenne, η Turbo, ζυγίζει 2,3 τόνους, με φορτίο μέσα μπορεί να φτάσει σχεδόν τους 3, ενώ σαν έλξη μπορεί να τραβήξει άλλους 3,5 τόνους. Εμείς πάντως δε θα κρεμάσουμε τίποτα πίσω. Εμείς θέλουμε απλώς διασκέδαση. 

Αναχωρούμε άμεσα προς την πίστα της Continental, του γίγαντα των ελαστικών και το διάσημο Contidrom στο Ανόβερο. Η Cayenne γυρίζει το σιρκουί των 3,8 χιλιομέτρων σε χρόνο 1:35,36. Είναι δήλαδή το ίδιο γρήγορη με μια Cayman. Πώς το κάνει αυτό; Μα με χρήση τεχνολογίας από την... εξερεύνηση του διαστήματος. 

Αντί για ένα κλασσικό σύνολο από διπλά ψαλίδια, διαθέτει εμπρός έναν αλουμινένιο άξονα σε μια πιο ελεύθερη δομή συνδέσμων, η οποία συνδέεται με ένα αλουμινένιο υποπλαίσιο. Αυτό ενισχύει την αρχιτεκτονική και μαζί με ειδικά ρουλεμάν ενσωματώνει και τον κινητήρα.

Σε μια απόσταση τρία μέτρα πιο πίσω μπορεί να τοποθετηθεί ως έξτρα το σύστημα τετραδιεύθυνσης το οποίο στρίβει τις πίσω ρόδες μέχρι μια μέγιστη γωνία τριών μοιρών. Επίσης στη λίστα με τα έξτρα ανήκει και το σύστημα εξισορρόπησης κλίσεων, το οποίο συνεργάζεται με ηλεκτρικό δίκτυο 48 Βολτ και μέσα σε μιλισεκόντ σφίγγει τις αντιστρεπτικές στον εμπρός και τον πίσω άξονα. Και έχουμε ακόμα και την αερανάρτηση με τρεις θαλάμους πλέον, αντί για έναν. Μας συγχωρείτε για αυτή την τεχνική παρένθεση, αλλά εσείς ζητήσατε να μάθετε πώς πετυχαίνει τέτοιες επιδόσεις η Cayenne Turbo. 

Aντίστοιχα, η δική μας πίστα δοκιμών άνεσης αυτή τη φορά, είναι ένας στενός επαρχιακός δρόμος, γεμάτος τρύπες, μικρές ή μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες ή κυματισμούς από ρίζες δέντρων που βρίσκονται από κάτω. Η Cayenne τα σιδερώνει όλα αυτά! Η αερανάρτηση επιτρέπει σε αυτό το full-size SUV σχεδόν να αιωρείται πάνω από τις λακκούβες. Χάρη στα ενισχυμένα, διπλά τζάμια (έξτρα και αυτά) είσαι εντελώς αποκομμένος από το εξωτερικό περιβάλλον. Πραγματικά πολύ φίνα αίσθηση η οποία μας δίνει και την αφορμή να ασχοληθούμε λίγο με το εσωτερικό και κυρίως με τη μεγάλη γυάλινη οθόνη και τη σχετική επιφάνεια γύρω από τον επιλογέα του κιβωτίου. Κατά το άγγιγμα υπάρχει ανταπόκριση από την επιφάνεια αφής – Αληθινό στοιχείο «Wow!». Όλα γίνονται ενστικτωδώς και με μεγάλη ταχύτητα στο χειρισμό. Η εργονομία είναι top και δεν ασχολείσαι πια με το να πιέζεις ή να γυρνάς διακόπτες αλλα μόνο να αγγίζεις. Και να οδηγείς. 

Πάνω στο τιμόνι υπάρχει διακόπτης για τα προγράμματα οδήγησης. Το γυρίζεις από το Normal στο Sport και από εκεί στο Sport Plus. Tα αμορτισέρ σκληραίνουν, το τιμόνι και το γκάζι γίνονται πιο άμεσα ενώ ο οχτακύλινδρος εμπρός κοχλάζει ακόμα πιο έντονα. Πατάς τέρμα το γκάζι. Τα 770 Nm της ροπής σε πιέζουν στο κάθισμα, το οχτάρι αυτόματο πετάει τις ταχύτητες μέσα κι εσύ απλώς στρίβεις την επόμενη στροφή απίστευτα γρήγορα. Την ίδια ώρα ο γίγαντας των 2,3 τόνων κολλάει στην άσφαλτο, δε γέρνει και τα ελαστικά των 21 ιντσών (με πέλμα 285 εμπρός και 315 πίσω) τσιρίζουν πάνω στο οδόστρωμα. Πραγματικά η Porsche φαίνεται σα να λύγισε λίγο τους νόμους της φυσικής. Κρίμα που ο κλασσικός οικογενειάρχης όταν θα πηγαίνει τα παιδιά στο φροντιστήριο δε θα το δει αυτό σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια.  

Σταματάμε όμως και σε ATM διότι θα πρέπει να βάλουμε βενζίνη. Περί τα 14,5 λίτρα/100 χλμ. έκαψε σε μεικτές συνθήκες η Cayenne Turbo, η οποία ξεπερνά τα 20 λτ. αν την οδηγήσεις όπως πραγματικά θέλει. 

2,3 τόνοι! Και περνάει από τις στροφές με τρόπο τόσο διασκεδαστικό που δεν το πιστεύεις. 

H αποψή μας 
Σίγουρα η Cayenne Turbo είναι ένα ακριβό αυτοκίνητο. Σίγουρα καίει και πολύ καύσιμο. Είναι όμως ένα αληθινό, αυθεντικό σπορ αυτοκίνητο, το οποίο απλώς στέκεται πιο ψηλά από την άσφαλτο από ότι συνήθως. Είναι το «αγωνιστικό» για την κλάση των SUV. Ζυγίζει 2,3 τόνους χωρίς αυτό να σε επηρεάζει. Ως οδηγός απλώς νιώθεις την αναστάτωση στο στομάχι και σκέφτεσαι απλώς την επόμενη στροφή. 

Toyota
test center