Προσθιοκίνητο το Civic Type R, πισωκίνητη η BMW M4 και 4κίνητο το Focus RS (φωτό). Εσείς τι μετάδοση προτιμάτε;

Εμπρός, πίσω ή 4x4;

Διαβάστηκε από 14210 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/9/2015
 

Το νέο Honda Civic Type R είναι προσθιοκίνητο, η BMW M4 έχει την κίνηση πίσω, ενώ το ολοκαίνουργιο Ford Focus RS είναι τετρακίνητο. Εσείς τι τρόπο μετάδοσης προτιμάτε;

H ΒΜW παρουσίασε την Σειρά 2 Αctive Tourer, το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο στην ιστορία της. Ετοιμάζει την επόμενη X1, που θα βασίζεται και αυτή στην προσθιοκίνητη πλατφόρμα της MINI, ενώ φήμες θέλουν και την επόμενη Σειρά 3 να γίνεται προσθιοκίνητη. Ένας κατά παράδοση φανατικός της πίσω κίνησης κατασκευαστής κάνει κωλοτούμπα; Πόσο μετράει, τελικά, ο τρόπος μετάδοσης της κίνησης;

Η πίσω κίνηση ευνοεί τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός μοντέλου, αφού εξασφαλίζει καλύτερο «ζύγισμα» του αυτοκινήτου και (θεωρητικά) ανάλογο τιμόνι, που δεν έχει αντιδράσεις από την κίνηση των τροχών. Ο έλεγχος βέβαια στο όριο ενός αυτοκινήτου που υπερστρέφει (ανοίγει η τροχιά του πίσω μέρους του) δεν είναι καθόλου εύκολος για τον μέσο οδηγό, ενώ και το κόστος κατασκευής πισωκίνητων μοντέλων είναι μεγαλύτερο από αυτό των προσθιοκίνητων για προφανείς λόγους (λόγω επιπλέον μηχανικών μερών, όπως ο άξονας μετάδοσης).

Τα προσθιοκίνητα από την άλλη είναι σαφώς πιο εύκολα να κοντρολαριστούν στο όριο από τον μέσο οδηγό, έχουν χωροταξικό πλεονέκτημα (λόγω της απουσίας κεντρικού τούνελ και πίσω διαφορικού), μικρότερο κόστος, αλλά και λιγότερο fun to drive. Υπάρχει φυσικά και ένα όριο ισχύος για τη μετάδοση της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς μιας και οι κινητήριοι τροχοί είναι και κατευθυντήριοι. Η Ηοnda με το νέο Civic Type R, πάντως, έβαλε τον σχετικό πήχη (για μοντέλο παραγωγής) στα 310 άλογα.

Από την άλλη, η Ford για νέο Focus RS (το προηγούμενο είχε το ρεκόρ ισχύος για προσθιοκίνητο μοντέλο με 305 άλογα) και τα 330+ άλογά του επέλεξε την ασφαλή λύση της μόνιμης τετρακίνησης. Αυτή σαφώς και εκτοξεύει τα περιθώρια πρόσφυσης και ενεργητικής ασφάλειας, αλλά από την άλλη αυξάνει το βάρος και την κατανάλωση.

Είναι τυχαίο που τα περισσότερα γνήσια σπορ αυτοκίνητα είναι πισωκίνητα; Από την άλλη είναι τυχαίο, που το Type R έκανε 7:50:63 στο Νύρμπουργκρινγκ, αφήνοντας πίσω αρκετά μοντέλα της Ferrari, της Porsche και της Lamborghini; Γιατί η Ford για το νέο της «καυτό» χάτσμπακ ακολουθεί την λύση της τετρακίνησης;

Eσείς τι λέτε;

Παντελής Α. Πατέλος

 
Σχολιάστε την είδηση 18 σχόλια

Το Audi Q7 facelift;

Ζήσε περισσότερα με τη νέα A-Class. It is time.

Παγκόσμια κορυφή για τη Mustang της Ford

Εορταστικό Nissan GT-R για τα 50 χρόνια

Με νέο κινητήρα τα Audi S5 Coupe & Sportback

Ελαφρύτερο το ανανεωμένο Nissan GT-R Nismo

High Performance πακέτο για Mustang

Τι αγοράζω με 15, 20, 25 και 30 χιλιάδες ευρώ;

Πρώτη Δοκιμή: Νέα Mercedes B-Class

Νέα Giulietta όπως Giulia;

Πρώτο teaser της Bentley Flying Spur (+vid)

«Ανεβάζει» το Audi Q7 η ΑΒΤ

Ετοιμάζει νέα «βασική» Mustang η Ford

ΒΜW Σειρά 1 & Αudi A3: Τι νέο φέρνουν;

Tιμές Nissan X-Trail 1,7 diesel με 150 PS

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

MERCEDES: Ζήσε περισσότερα με τη νέα A-Class. It is time.

OPEL: 120 χρόνια με 120 SUV σε μοναδικές τιμές!

CITROEN: Νέο C5 Aircross με 130PS από 22.550€

PEUGEOT: Nέο Peugeot 508 από 29.900€

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

MICHELIN: Επιδόσεις που φτιάχτηκαν για να διαρκούν

SEAT: Eπίλεξε το δικό σου Αrona από 15.245€

περισσότερα »