Προσθιοκίνητο το Civic Type R, πισωκίνητη η BMW M4 και 4κίνητο το Focus RS (φωτό). Εσείς τι μετάδοση προτιμάτε;

Εμπρός, πίσω ή 4x4;

Διαβάστηκε από 14539 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/9/2015
 

Το νέο Honda Civic Type R είναι προσθιοκίνητο, η BMW M4 έχει την κίνηση πίσω, ενώ το ολοκαίνουργιο Ford Focus RS είναι τετρακίνητο. Εσείς τι τρόπο μετάδοσης προτιμάτε;

H ΒΜW παρουσίασε την Σειρά 2 Αctive Tourer, το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο στην ιστορία της. Ετοιμάζει την επόμενη X1, που θα βασίζεται και αυτή στην προσθιοκίνητη πλατφόρμα της MINI, ενώ φήμες θέλουν και την επόμενη Σειρά 3 να γίνεται προσθιοκίνητη. Ένας κατά παράδοση φανατικός της πίσω κίνησης κατασκευαστής κάνει κωλοτούμπα; Πόσο μετράει, τελικά, ο τρόπος μετάδοσης της κίνησης;

Η πίσω κίνηση ευνοεί τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός μοντέλου, αφού εξασφαλίζει καλύτερο «ζύγισμα» του αυτοκινήτου και (θεωρητικά) ανάλογο τιμόνι, που δεν έχει αντιδράσεις από την κίνηση των τροχών. Ο έλεγχος βέβαια στο όριο ενός αυτοκινήτου που υπερστρέφει (ανοίγει η τροχιά του πίσω μέρους του) δεν είναι καθόλου εύκολος για τον μέσο οδηγό, ενώ και το κόστος κατασκευής πισωκίνητων μοντέλων είναι μεγαλύτερο από αυτό των προσθιοκίνητων για προφανείς λόγους (λόγω επιπλέον μηχανικών μερών, όπως ο άξονας μετάδοσης).

Τα προσθιοκίνητα από την άλλη είναι σαφώς πιο εύκολα να κοντρολαριστούν στο όριο από τον μέσο οδηγό, έχουν χωροταξικό πλεονέκτημα (λόγω της απουσίας κεντρικού τούνελ και πίσω διαφορικού), μικρότερο κόστος, αλλά και λιγότερο fun to drive. Υπάρχει φυσικά και ένα όριο ισχύος για τη μετάδοση της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς μιας και οι κινητήριοι τροχοί είναι και κατευθυντήριοι. Η Ηοnda με το νέο Civic Type R, πάντως, έβαλε τον σχετικό πήχη (για μοντέλο παραγωγής) στα 310 άλογα.

Από την άλλη, η Ford για νέο Focus RS (το προηγούμενο είχε το ρεκόρ ισχύος για προσθιοκίνητο μοντέλο με 305 άλογα) και τα 330+ άλογά του επέλεξε την ασφαλή λύση της μόνιμης τετρακίνησης. Αυτή σαφώς και εκτοξεύει τα περιθώρια πρόσφυσης και ενεργητικής ασφάλειας, αλλά από την άλλη αυξάνει το βάρος και την κατανάλωση.

Είναι τυχαίο που τα περισσότερα γνήσια σπορ αυτοκίνητα είναι πισωκίνητα; Από την άλλη είναι τυχαίο, που το Type R έκανε 7:50:63 στο Νύρμπουργκρινγκ, αφήνοντας πίσω αρκετά μοντέλα της Ferrari, της Porsche και της Lamborghini; Γιατί η Ford για το νέο της «καυτό» χάτσμπακ ακολουθεί την λύση της τετρακίνησης;

Eσείς τι λέτε;

Παντελής Α. Πατέλος

 
Σχολιάστε την είδηση 18 σχόλια

Peugeot 3008: Βενζίνη ή diesel στα ίδια λεφτά;

H 3άρα της AC Schnitzer

Μπορεί ένα Peugeot να «χτυπήσει» Passat και Arteon μαζί;

BMW M3 e46: Η κορυφαία των κορυφαίων!

Νέο Nissan GT-R NISMO GT500

Γνώρισε τη νέα CLA Coupe. Η ζωή σου, οι κανόνες σου.

Τα ασφαλέστερα οικογενειακά στα Crash Test

Διέρρευσε το εσωτερικό της Alfa Romeo Giulia

Plug-in υβριδικό Audi A7 Sportback e quattro

MEGA TEST Κλιματισμού σε 7 μοντέλα

Tα ανανεωμένα Audi A5/S5

Peugeot: 5 χρόνια δωρεάν service & εγγύηση για το 3008

Το κόστος Service 5ετίας των best sellers C-SUV στη λιανική

6+1 νέες δοκιμές EuroNCAP

Ποια είναι η καλύτερη λιμουζίνα; Α8, 7άρα ή S-Class;

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

PEUGEOT: Θέλεις SUV Peugeot από 14.700 ευρώ;

CITROEN: Back to school με προνομιακές τιμές & 36 άτοκες δόσεις

NISSAN: Έως 1.500 ευρώ έκπτωση στο Qashqai

SEAT: Tarraco το νέο μεγάλο SUV της Seat

περισσότερα »