Ετοιμάζεται το νέο Mazda MX-5

9.005 Επισκέψεις στο άρθρο (27/12/2019)

Οι πρώτες πληροφορίες για τη νέα γενιά του Mazda MX-5 ήρθαν στο φως της δημοσιότητας, παρά το ότι η πρεμιέρα του δεν αναμένεται πριν το 2022.

Το MX-5, η roadster πρόταση της ιαπωνικής φίρμας, έχει ήδη κλείσει τα πρώτα «άντα» όντας στη γκάμα από το 1989 και έχοντας στον ενεργητικό του περί τις 1,1 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως. Το ελαφρύ αμάξωμα, η κίνηση στον πίσω άξονα, οι μικρές διαστάσεις και ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας το έβαλαν στις καρδιές χιλιάδων Ελλήνων ενώ με την πρόσφατη επιστροφή της Mazda στην Ελλάδα έγινε ξανά διαθέσιμο για εκείνους που το ήθελαν και δεν μπορούσαν να το αποκτήσουν.

Έχοντας ήδη λοιπόν τέσσερις γενιές στην ιστορία του, οι Ιάπωνες φαίνεται πως εργάζονται ήδη στην εξέλιξη της νέας πέμπτης γενιάς, η οποία πιθανότατα θα έχει την κωδική ονομασία NE (σ.σ. οι προηγούμενες ήταν ΝΑ-1η γενιά, ΝΒ-2η γενιά, ΝC-3η γενιά και ND-4η γενιά). Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας το νέο MX-5 δεν θα αλλάξει σημαντικά σε διαστάσεις (μήκος: 3.915 χλστ., πλάτος: 1.735 χλστ., ύψος: 1.225 χλστ. και μεταξόνιο 2.310 χλστ.) ωστόσο θα μπει σε... δίαιτα για να χάσει βάρος. Ανθρακονήματα, αλουμίνιο και άλλα υλικά με μικρό βάρος θα επιστρατευθούν για την επίτευξη του στόχου. Αλλωστε, το ιαπωνικό roadster ξεκίνησε την καριέρα του σε κατηγορία «φτερού» όντας στην πρώτη του γενιά μόλις 955 κιλά.

Όσον αφορά στο ντιζάιν, θεωρείται δεδομένο πως το νέο MX-5 θα βασίζεται στην πιο πρόσφατη σχεδιαστική γλώσσα Kodo της Mazda με μίνιμαλ γραμμές και πλούσιες καμπύλες. Ένα πολύ καλό παράδειγμα είναι το νέο ΜΧ-30, που λέγεται πως θα αποτελέσει έμπνευση και για το μικρότερο roadster αδελφάκι του.

Για το τέλος κρατήσαμε το σημαντικότερο. Η καρδιά του επερχόμενου MX-5 ενδέχεται να είναι ηλεκτρική ή εξηλεκτρισμένη. Με την παγκόσμια τάση να επιβάλλει τη μείωση των εκπομπών ρύπων δεν υπάρχει άλλος δρομος άλλωστε. Σε κάθε περίπτωση, το ιαπωνικό στρατόπεδο θα φροντίσει να διατηρήσει χαμηλά το βάρος του ΜΧ-5 αφού όπως δήλωσε σε διεθνή Μέσα ο Ιτσίρο Χιρόσε, επικεφαλής του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της Mazda, «το χαμηλό βάρος και οι κόμπακτ διαστάσεις είναι τα σημεία κλειδί του MX-5. Ακόμα και αν εξηλεκτριστεί θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα έχει μικρό βάρος». Αξίζει να αναφερθεί επίσης ότι η Mazda εργάζεται ήδη πάνω στην εξέλιξη μιας πλατφόρμας για πισωκίνητα που θα είναι συμβατή με συστήματα 48 volt και plug-in υβριδικά.

Καταλήγοντας, σημειώστε πως δεν θα πρέπει να περιμένουμε το νέο ΜΧ-5 νωρίτερα από το 2022.

Toyota
test center