Το Autotriti.gr φιλοξενεί στις «σελίδες» του μια ανατρεπτική μονομαχία μεταξύ του Fiat Panda Cross και του Audi SQ7. Οι διαφορές πολλές, όμως η ιστορία έχει αποδείξει πως όλα μπορούν να συμβούν...

Οι ικανές διαδρομές της ανάρτησης του Fiat Panda Cross «καταπίνουν» κάθε ανωμαλία.

Ο μεγάλος πρόβολος, το βάρος και τα ασφάλτινα ελαστικά του SQ7 δεν βοηθούν στις off-road διαδρομές.

Το Fiat Panda Cross κινείται χωρίς πρόβλημα ακόμη και στις πιο δύσκολες εκτός δρόμου καταστάσεις.

Μαγικό χαλί θυμίζει στο δρόμο το SQ7.

Ευχάριστο αισθητικά και γεροδεμένο το εσωτερικό του Fiat Panda Cross.

Πολυτέλεια και high tech χαρακτήρας στην καμπίνα του SQ7.

Με 95 άλογα και 200 Nm ροπής, ο 1,3 MTJ κινεί σβέλτα το ιταλικό μίνι SUV.

900 Nm ροπής στις 1.000 σ.α.λ. χάρη στον ηλεκτρικό turbo του SQ7.

Fiat Panda Cross Vs Audi SQ7

37.998 Επισκέψεις στο άρθρο (27/12/2018)

Μπορεί το μικρότερο extreme 4Χ4 μοντέλο της αγοράς να κοιτάξει στα μάτια ένα από τα ακριβότερα, μεγαλύτερα και τεχνολογικά προηγμένα «θηρία»; Γιατί όχι!

Ως γνήσιος εκπρόσωπος των θηριωδών SUV με μήκος 5,069 μ. και βάρος 2.330 κιλά, το Audi SQ7 στέκει επιβλητικά στη μία άκρη του λασπωμένου μας ρίνγκ προτάσσοντας όπλα όπως η άνεση, η πολυτέλεια και η τεχνολογική υπεροχή. Στην ακριβώς αντίθετη άκρη βρίσκεται το Fiat Panda Cross, που είναι το μικρότερο extreme 4Χ4 της αγοράς και το οποίο δίπλα στο SQ7 δείχνει σαν… μινιατούρα. Με μήκος 3,705 μ. και βάρος 1.155 κιλά, είναι κυριολεκτικά ο Δαβίδ, που δεν έχει αντίρρηση να τα βάλει με τον Γολιάθ. Καλό θα ήταν να μην βιαστείτε να βάλετε τα στοιχήματά σας στο ξεκάθαρο φαβορί.

Χάσμα μεγεθών και τιμών
Το Audi SQ7 των 143.820 ευρώ (χωρίς την πληθώρα εξτρά) δεν παίζεται σε κύρος, πολυτέλεια, ευρυχωρία (διατίθεται και ως 7θέσιο) και τεχνολογία. Ασυζητητί.  Πέρα όμως από την εξελιγμένη τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό, την αερανάρτηση και κάθε λογής ηλεκτρονικό βοήθημα, που μπορεί να φανταστεί κανείς, το SQ7 ξεχωρίζει και για τον 4λιτρο V8 πετρελαιοκινητήρα. Αυτός είναι ο πρώτος κινητήρας παραγωγής που έχει ηλεκτρικό τούρμπο (Electric Powered Compressor, EPC). Αυτό δουλεύει από το ρελαντί και μέχρι τις 1.500 σ.α.λ., ενώ λίγο πιο πριν και μέχρι τις 2.200 με 2.500 σ.α.λ. έχει ξεκινήσει το πρώτο turbo. Και λέμε το πρώτο γιατί υπάρχει άλλο ένα τοποθετημένο σε σειρά που ξεκινάει από τις 2.200 σ.α.λ. και πάνω. Αποτέλεσμα στην πράξη; 450 άλογα, 900 Nm ροπής (όσο η Ferrari LaFerrari) στις 1.000-3.250 σ.α.λ, καμία υστέρηση απόκρισης και καταιγιστικές επιταχύνσεις (0-100 σε 5,1 δλ).

To Fiat Panda Cross των 19.700 ευρώ δεν μπορεί να συγκριθεί φυσικά ούτε χωροταξικά, ούτε τεχνολογικά. Χωράει 4 ενήλικές σαφώς πιο στριμωγμένα και τα υλικά στο γεροδεμένο ταμπλό είναι σαφώς κατώτερης ποιότητας. Σίγουρα όμως ξεχωρίζει με την «τσαμπουκαλεμένη» του εικόνα (και ειδικά στο κίτρινο χρώμα), που δίνει και το στίγμα των διαθέσεών του: Ακόμη πιο υψηλό από τις απλές 4Χ4 εκδόσεις του Panda, με «μάχιμα» ελαστικά και τονισμένα off road στυλιστικά χαρακτηριστικά. Ο 1,3 MTJ diesel κινητήρας με turbo μεταβλητής γεωμετρίας φτερωτή αποδίδει 95 άλογα και 200 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ., που αρκούν για να κινήσουν σβέλτα το τετρακίνητο μίνι, ωστόσο οι κραδασμοί από τη λειτουργία είναι έντονοι, όπως και ο θόρυβος άλλωστε.

Διαβολάκι εναντίον οδοστρωτήρα
Το SQ7 είναι ένα μαγικό χαλί χάρη στις ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, αλλά και στις high-tech αντιστρεπτικές δοκούς, που διαθέτουν ηλεκτροκινητήρες για την εμπλοκή/απεμπλοκή τους ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Είναι απίστευτος ο τρόπος, που κρύβει το μέγεθος και το βάρος του καθώς κινείται ακόμη και υπό έντονη πίεση. Στρίβεις σχεδόν σε αγωνιστικό ρυθμό, χωρίς καν να ιδρώνεις, ενώ η τετρακίνηση δουλεύει τόσο καλά, που σπάνια θα δεις το λαμπάκι το ESP να αναβοσβήνει. Το τιμόνι είναι εξαιρετικά γρήγορο και πλούσιο σε πληροφόρηση), ενώ τα φρένα δεν παίζονται. Βέβαια η κίνηση στην πόλη κάθε άλλο από ευέλικτη είναι με τέτοιο μέγεθος, το οποίο δεν βοηθά και εκτός δρόμου σε συνδυασμό με τα ασφάλτινα ελαστικά. Ανέκαθεν οι μεγάλοι πρόβολοι είναι το πρόβλημα των μεγάλων SUV εκτός δρόμου και το SQ7 δεν αποτελεί εξαίρεση παρά τη δυνατότητα για αυξομείωση του ύψους, που φτάνει μέχρι τα 245 χλστ! Δεν κάνει πίσω, αλλά χρειάζεται προσεκτική οδήγηση ειδικά σε λασπωμένα τερέν, όπου το βάρος και τα ασφάλτινα ελαστικά δεν βοηθούν.

Στο αντίποδα ακριβώς βρίσκεται το λιλιπούτειο και ελαφρύ Fiat Panda Cross με τα ελαστικά λάσπης-χιονιού, τη δυνατότητα κλειδώματος για την τετρακίνηση με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη, το κοντό μεταξόνιο, τα 161 χλστ. από το έδαφος και τους τροχούς τόσο κοντά στις άκρες του αμαξώματος. Αφήνοντας πίσω την απίστευτη ευελιξία στην πόλη, αλλά και την τραχύτητα του κινητήρα στη καθημερινή οδήγηση (στις χαμηλές στροφές ο μεσαίος καθρέφτης τρέμει ολόκληρος), το Fiat Panda Cross στο χώμα μεταμορφώνεται σε μικρό ήρωα. Με γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας 24, 34 και 21 μοίρες  αντίστοιχα, δεν καταλαβαίνει τίποτα και μπορεί να σκαρφαλώσει σχεδόν παντού. Οι αναρτήσεις καταπίνουν τα νεροφαγώματα και με κλειδωμένη την τετρακίνηση η αναρρίχηση γίνεται το αγαπημένο του παιχνίδι και δεν είναι λίγες οι φορές, που αφήνει πίσω το πολύτιμο SQ7 βγάζοντας του κοροϊδευτικά τη γλώσσα. 

Η άποψή μας
Χάος χωρίζει τις δύο κατασκευές τόσο σε ότι αφορά την τιμή, όσο και το μέγεθος. Ωστόσο, όπως και στη βιβλική μάχη μεταξύ Δαβίδ και Γολιάθ δεν κερδίζει πάντα ο μεγαλύτερος και πιο δυνατός. Σε συγκεκριμένες συνθήκες, το Fiat Panda Cross γίνεται ο μικρός ήρωας της ιστορίας.

OPEL NEA MONTELA
test center