Αυξάνονται οι θεάσεις υπό δοκιμή μοντέλων της Coupe έκδοσης της Cayenne περιξ των κεντρικών στη Στουτγάρδη. Εμείς αφαιρέσαμε ήδη το καμουφλάζ. Φωτο: Γ. Σμιτ

Αυτή είναι η μόδα πια: χαμηλή γραμμή οροφής, μικρά παράθυρα πίσω και έντονη κλίση στο πίσω παρμπρίζ. Φωτο: Γ. Σμιτ

Κατασκοπεία: Porsche Cayenne Coupe

8.710 Επισκέψεις στο άρθρο (29/12/2018)

Η Porsche θέλει ένα κουπέ σε στιλ SUV. H oροφή θα χαμηλώσει, το στιλ θα γίνει πιο δυναμικό και η BMW X6 θα αποκτήσει ακόμα έναν αντίπαλο. Εμείς έχουμε ήδη αφαιρέσει το καμουφλάζ από τα αυτοκίνητα των δοκιμών.

Mετά τη BMW, τη Mercedes και την Audi, έρχεται η σειρά της Porsche να παίξει κι εκείνη στο κομμάτι της αγοράς με τα Coupe SUV. Στη Γερμανία, στους δρόμους γύρω από το εργοστάσιο της Στουτγάρδης, είναι συνηθισμένο θέαμα πια τα αυτοκίνητα δοκιμών με τα οποία η εταιρεία εξελίσσει τη νέα έκδοση. Οι συνεργάτες μας από το εξωτερικό, ειδικευμένοι στην κατασκοπεία γύρω από τέτοιες εγκαταστάσεις, έχουν φυσικά αυτό το υλικό στα χέρια τους και έχουν ήδη αφαιρέσει κιόλας το καμουφλάζ από το αμάξωμα των υπό δοκιμή μοντέλων ώστε να έχουμε εμείς (κι εσείς φυσικά) την πιο καθαρή εικόνα για αυτήν την πιο… αθλητική Cayenne. 

Σχεδίαση: Η Cayenne… αλλιώς 
Όπως είναι λογικό, το εμπρός μέρος θα παραπέμπει ευθέως στην «απλή» Cayenne όπως και τα πίσω φώτα τεχνολογίας LED με τη γνωστή πλέον φωτιστική «μπάρα» να γεφυρώνει τα δύο πίσω σώματα. Ακόμα και μια γρήγορη ματιά πάντως προς το πίσω μέρος θα αποκαλύπτει γρήγορα τις διαφορές. Από τη μεσαία κολώνα και προς τα πίσω η γραμμή των παραθύρων κατεβαίνει αρκετά απότομα. Η πόρτα του χώρου αποσκευών είναι πιο στρογγυλεμένη ενώ ο χώρος που φιλοξενεί την πινακίδα κυκλοφορίας θα κατέβει λίγο χαμηλότερα. Οι διαστάσεις δεν πρόκειται να αλλάξουν σε μεγάλο βαθμό, με εξαίρεση το ύψος, το οποίο φυσικά θα χάσει κάποιους πόντους. Μαζί με μια μικρή διόγκωση των φτερών στο πλάι, η Cayenne στην κουπέ εκδοχή της θα δείχνει αισθητά πιο δυναμική και με αναλογίες πολύ πιο μυώδεις. 

Τεχνικά: Με εκκίνηση τα 2,9 λίτρα 
Η εκκίνηση της εμπορικής πορείας της Cayenne Coupe θα γίνει κάποια στιγμή μέσα στο 2019 και οι κινητήρες για τη νέα αυτή εκδοχή θα είναι προφανώς γνωστοί από το πιο «οικογενειακό» μοντέλο. Στη βάση λοιπόν θα έχουμε έναν V6 στα 2,9 λίτρα με 440 ίππους και από πάνω έναν 4λιτρο V8 με 550 ίππους. Φυσικά και θα δίνει το παρών και η υβριδική έκδοση E-Hybrid, η οποία θα βάζει ηλεκτρικό μοτέρ δίπλα στον θερμικό κινητήρα και θα δίνει μια ισχύ συστήματος στους 462 ίππους. Αυτό που είναι υπό σκέψη είναι μήπως περάσει και στην Cayenne Coupe η plug-in υβριδική τεχνολογία της Panamera. Εδώ δεν είναι μόνο η φόρτιση από πρίζα που δίνει νέες δυνατότητες και μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία αλλά και η αυξημένη ισχύς (680 PS) που καθιστά το αποτέλεσμα πιο «πιπεράτο». 

Σχετικά με τον εσωτερικό χώρο, η νέα γραμμή της οροφής μπορεί να ευνοεί πολύ την εμφάνιση, ωστόσο εκτιμάται ότι θα επηρεάζει κάπως και την ευρυχωρία, ειδικά στο πίσω κάθισμα. Οι μέχρι τώρα δοκιμές μας πάντως, με την «απλή» Cayenne έχουν δείξει ότι ο χώρος στο πίσω κάθισμα είναι τόσο γενναιόδωρος ώστε ακόμα και κάποιες «περικοπές» να γίνουν, οι πίσω επιβάτες δεν πρόκειται να χάσουν την άνεσή τους. 
Η έξυπνη στρατηγική των κουπέ εκδόσεων έγκειται βέβαια στο γεγονός ότι, για το ίδιο ουσιαστικά αυτοκίνητο, οι εταιρείες έχουν τη δυνατότητα και την κατοχύρωση να ζητήσουν περισσότερα χρήματα και υψηλότερη τιμή αγοράς. Στο εξωτερικό λοιπόν αναφέρουν οι πηγές μας ότι, η Coupe θα κοστίζει από 10.000 έως 15.000 ευρώ περισσότερο από την πιο πρακτική εκδοχή.

Toyota
test center