Μικρά SUV: Ποιο στρίβει «μόνο του»; (+videos)

165.335 Επισκέψεις στο άρθρο (20/4/2018)

Ψάχνεσαι για μικρό SUV; Δες τώρα σε βίντεο πως «έστριψαν» στη δοκιμή μας, 12 μικρά SUV μοντέλα. Ποιος είναι ο μεγάλος νικητής;

Η πρώτη Live μετάδοση απευθείας από τον χώρο των δοκιμών που πραγματοποιήθηκε το Elk Test σε 12 μικρά SUV ολοκληρώθηκε και στις παρακάτω «σελίδες» μπορείτε να παρακολουθήσετε πως ακριβώς εξελίχθηκε. Δείτε πρώτα όμως τι σημαίνει το Elk Test...

Στο ELK test, ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ, πρέπει να αποφύγεις ένα εμπόδιο που πετάχτηκε ξαφνικά μπροστά σου και να επιστρέψεις πάλι στη λωρίδα σου. Η διαδρομή είναι στενή, όσο η λωρίδα ενός επαρχιακού δρόμου. Έτσι δεν υπάρχει δυνατότητα να διορθώσεις. Αν το αυτοκίνητο χάσει έστω και ελάχιστα την πρόσφυση του, χτύπησες στο εμπόδιο ή στο πεζοδρόμιο ή στο αυτοκίνητο που έρχεται από απέναντι.
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να γίνει αυτό;

Από 65 μέχρι 78 χιλιόμετρα την ώρα είναι η επίδοση των σημερινών αυτοκινήτων.

Και τι διαφορά έχει αν ένα αυτοκίνητο μπορεί να «περάσει», για παράδειγμα, με 70 ενώ ένα άλλο με 72 χλμ./ώρα; Σιγά την διαφορά.
Και όμως.

Πριν από το προηγούμενο ELK test, ρώτησα στέλεχος κάποιας εταιρείας, που είχε οδηγήσει και όλα τα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού του, να μου πει τις προβλέψεις του. «Δεν έχω ιδέα» μου είπε.

Α. «Σε ποιο αισθάνεσαι καλύτερα όταν στρίβεις;», επέμεινα.

«Peugeot 208;». Ρώτησα. «Πολύ καλό», απάντησε (έκανε 74 χλμ./ώρα)
«Toyota Yaris;» «Διαφορετικό, αλλά έχει τον τρόπο του. Καλό» (έκανε 73 χλμ./ώρα)
«VW Polo;» «Καλό» (έκανε 73 χλμ./ώρα)
«Ford Fiesta;» «Πολύ καλύτερο από όλα» (έκανε 77 χλμ./ώρα).
 
Ένα χλμ./ώρα διαφορά και όμως την καταλαβαίνεις όταν στρίβεις. Αλλη αίσθηση.
 
Β. Υστερα έρχεται το ESP. Δουλειά του να σώσει την κατάσταση, όταν βρεθούμε σε δύσκολη θέση και το αυτοκίνητο αρχίσει να χάνει την πρόσφυση. Κάποια ESP φρενάρουν έντονα – κάποια και με κραδασμούς - κατεβάζοντας την ταχύτητα του αυτοκινήτου αρκετά, ώστε να μπορέσει να ολοκληρώσει τον ελιγμό. `Αλλα ESP απλώς τσιμπάνε λίγο το φρένο σε κάποιον ή κάποιους από τους τροχούς, όσο χρειάζεται για να διορθώσουν ελάχιστα την πορεία και να επαναφέρουν την πρόσφυση. Ούτε που τα παίρνεις είδηση, ότι βάλανε το "χεράκι" τους. 
 
Γ. Εχουμε και ΤΑ ΛΑΣΤΙΧΑ. Βάζουμε στα αυτοκίνητα μας λάστιχα με μεγαλύτερη διάμετρο και χαμηλότερο προφίλ, όταν θέλουμε να βελτιώσουμε την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Μας δίνει πολύ καλύτερη αίσθηση, όταν στρίβει το αυτοκίνητο (μαζί με πόνους στην πλάτη, καθώς χάνεται αντίστοιχα η άνεση). Πόσο βοηθάει αυτό στο ELK test όμως;

Η εμπειρία μας έδειξε, ότι ανεβαίνοντας μια ίντσα στη διάμετρο, (π.χ. από  16 σε 17 ίντσες), κερδίζουμε μόλις 1 ή 1,5 χλμ./ωρα. Και όποιος έχει κάνει αυτή την αλλαγή, ξέρει ότι η διαφορά φαίνεται στο δρόμο. Και στο στρίψιμο (χαίρεται) και στις ανωμαλίες του δρόμου (βρίζει).
 
Δ. Αυτή τη φορά μιλάμε και για SUV. Μας αρέσει να καθόμαστε ψηλά. Η δοκιμή γίνεται με 4 επιβάτες και τις αποσκευές τους. Όλα αυτά τα κιλά, ψηλότερα. Αρα και το κέντρο βάρους ψηλότερα. Θυμηθείτε τώρα ότι στην F1 η κοιλιά του αυτοκινήτου ξύνει την άσφαλτο και ο οδηγός κάθεται ανάσκελα, όλα αυτά για να κρατήσουν το κέντρο βάρους όσο το δυνατόν πιο χαμηλά.

Μεγάλος πονοκέφαλος τα SUV για όσους σχεδιάζουν τα συστήματα που θα δώσουν καλή επίδοση στο ELK test.
Τι πιστεύετε, θα δούμε χειρότερες επιδόσεις από τα αντίστοιχα μικρά ή οι κατασκευαστές έχουν εξελίξει καλύτερα συστήματα για να αντιμετωπίσουν το μεγαλύτερο υψος;

Εδώ τα στοιχήματα πέφτουν βροχή. Εσεις τί λέτε;

Χιλιάδες κορίνες στον αέρα, στο κυνήγι της καλύτερης επίδοσης για κάθε αυτοκίνητο.
Παρακολουθήστε στις επόμενες «σελίδες» πως εξελίχθηκε το Elk Test...

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

peugeot
skoda