10 φωτογραφίες »

Συμπεράσματα Mega Winter Test

529.844 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/2/2021

Θα τα κατάφερναν τα δικίνητα οικογενειακά SUV στο χιόνι, στη λάσπη και στον πάγο ή θα «κολλούσαν»; Μήπως τα 4 Season, M+S (Mud and Snow) και χειμερινά ελαστικά δεν ήταν αρκετά; Θα «δούλευαν» κάποια ειδικά ηλεκτρονικά συστήματα ή είναι «μούφες»; Τελικά τα 10 μοντέλα απέδειξαν πως μπορούν να καταφέρουν πολλά περισσότερα από ότι περιμένεις σε συνθήκες χειμώνα, αρκεί να φορούν τα… ισοθερμικά τους. Τα κατάλληλα ελαστικά με άλλα λόγια. 

Κι` όμως μπορούν!
Όπως αποδείχθηκε μετά από 2 ημέρες σκληρών δοκιμασιών, τα best sellers δικίνητα οικογενειακά SUV δεν πάνε ως πρόβατα επί σφαγή σε χιόνι, λάσπη και πάγο, αρκεί να είναι εφοδιασμένα με τα κατάλληλα ελαστικά.

Ποια ξεχώρισαν;
Την πιο ολοκληρωμένη εικόνα είχαν το νέο Ford Kuga, το ανανεωμένο Peugeot 3008 και το Citroen C5 Aircross. Σίγουρα όχι τυχαία μιας και τα τρία αυτά μοντέλα συνδύασαν ιδανικά το σύστημα εξελιγμένης πρόσφυσης, που διέθεταν με ελαστικά 4 εποχών (εκ των υστέρων τοποθέτηση στο C5 Aircross). Μάλιστα τα δύο γαλλικά μοντέλα αξιοποίησαν στο έπακρο και την μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος ανάμεσα στα best sellers μοντέλα της δοκιμής (230 χλστ. στο C5 Aircross που ήταν με διαφορά το πιο άνετο εντός και εκτός δρόμου, καθώς και 219 χλστ. στο Peugeot 3008). Έκπληξη αποδείχθηκε το Dacia Duster, το οποίο προσφέρει χώρους μικρομεσαίου με τιμή μικρού crossover και το οποίο δεν αντιμετώπισε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα όταν κινήθηκε στα πλαίσια της 4x2 λογικής φυσικά (η τετρακίνητη έκδοση που μας συνόδευσε κυριολεκτικά άνοιγε δρόμο). Στα πλαίσια της 4x2 λογικής πάντα πολύ καλές εντυπώσεις άφησε το ολοκαίνουργιο Hyundai Tucson, η Mercedes GLA, o πρωταθλητής πωλήσεων Nissan Qashqai, το Skoda Karoq και το σχετικά πιο «ασφάλτινο» Toyota C-HR, που όμως άξιζαν να προσφέρουν κάποιο σύστημα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, το οποίο προσφέρεται στο Opel Grandland X.  

Συμπεράσματα
1. Με θερινά κάνεις τον σταυρό σου

Με θερινά ελαστικά και κίνηση 4x2 σε χιόνι και πάγο κάνεις κυριολεκτικά το σταυρό σου. Είναι αδύνατο να οδηγηθούν και η πρόσφυση είναι ανύπαρκτη. Ακόμα και αν μπορέσεις να κινηθείς πατώντας σε τροχιά με πατημένο χιόνι, η ακινητοποίηση από τα 50 χλμ./ώρα χρειάζεται κατά μέσο όρο σχεδόν 70 μέτρα (σε στεγνή άσφαλτο ο αντίστοιχος μέσος όρος είναι 9 μέτρα).

2. Ηλεκτρονικά και λάστιχα all weather κάνουν δουλίτσα
Δικίνητο που συνδυάζει εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, όπως το Grip Control του γαλλικού ομίλου PSA ή το SDM (Selectable Drive Modes) του Ford Κuga με All Weather M+S (Μud and Snow) ή χειμερινά ελαστικά, μπορεί να κάνει δουλειά. Όχι φυσικά σε επίπεδα τετρακίνησης, αλλά υπάρχει μια βοήθεια που σε σχέση με το τίποτα κάνει διαφορά. Όταν το σύστημα συνδυάζεται με ασφάλτινα ελαστικά ουσιαστικά δεν υπάρχει διαφορά σε σχέση με μοντέλα χωρίς το σύστημα.

3. Με χιονολάστιχο είσαι καλυμμένος, όμως δεν θα «ανοίγεις» δρόμο
Ένα δικίνητο οικογενειακό SUV, το οποίο «φοράει» χειμερινά ελαστικά μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια στο χιόνι, αν το ύψος του δεν ξεπερνάει τα 10-15 εκατοστά. Σίγουρα δε θα πρέπει να ανοίγει δρόμο. Αν όμως το χιόνι είναι πατημένο ή οι τροχοί είναι μέσα στην τροχιά άλλου οχήματος που έχει προπορευθεί, μπορεί να τα καταφέρει πολύ καλύτερα από ένα χάτσμπακ οικογενειακό μικρομεσαίο μιας και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος επιτρέπει τη διέλευση χωρίς να μαζεύεται χιόνι στο πάτωμα του αυτοκινήτου.

4. Mε 4x4 και all weather είσαι καλυμμένος
Με τετρακίνητο και ελαστικά M+S είσαι απόλυτα καλυμμένος, στα πλαίσια βέβαια της κοινής λογικής. Μπορείς να κινηθείς τόσο σε απάτητο χιόνι, όσο και σε λάσπη, αρκεί το βάθος τους να μην είναι τόσο ώστε οδηγήσει το όχημα να καθίσει στην κοιλιά του και να χαθεί η ελκτική πρόσφυση των τροχών. Σε αυτήν την περίπτωση θα χρειαστεί να σε τραβήξει με ιμάντα κάποιο άλλο όχημα. Βασικός κανόνας άλλωστε του off road είναι να μην κινείσαι μόνος, αλλά με συνοδεία ενός τουλάχιστον ακόμα οχήματος.

5. Τα all weather φρενάρουν σχεδόν σαν τα χειμερινά
Στο χιόνι και από την ταχύτητα των 40 χλμ./ώρα,τα All Weather ή 4 Season M+S ελαστικά φρενάρουν αρκετά ικανοποιητικά σε σύγκριση με τα χειμερινά ελαστικά, που όμως έχουν το πάνω χέρι. Ο μέσος όρος για τα χειμερινά ελαστικά είναι 23,3 μέτρα, όταν για τα All Weather είναι 25,3 μέτρα.
 
6. Στο σλάλομ σημασία έχει το ελαστικό
Με ασφάλτινα ελαστικά στην προσομοίωση αλλαγής πορείας (σλάλομ) που κάναμε στο χιόνι, όχι μόνο δεν έχεις πρόσφυση, αλλά ως επακόλουθο αυτού δεν έχεις και τιμόνι και πας αλλού γι` αλλού. Ουσιαστικά δεν υπάρχει έλεγχος και το όχημα μπορεί εύκολα να καταλήξει εκτός δρόμου. Με 4 Season/All Weather M+S ελαστικά η διαφορά είναι αισθητή, ενώ το τιμόνι «ακούει» εμφανώς καλύτερα. Ακόμα καλύτερα είναι τα πράγματα όταν υπάρχει εξελιγμένο σύστημα πρόσφυσης (Grip Control). Mε τετρακίνηση είναι super!

7. Τι ισχύει στη λάσπη και το μισολιωμένο χιόνι
Στην λασπωμένη ή την καλυμμένη από μισολιωμένο χιόνι ανηφόρα, ακόμα και με 4Χ4 δεν είναι ασφαλές να κινηθείς με ασφάλτινα ελαστικά . Αυτά δεν μπορούν να αποβάλλουν τη λάσπη, η οποία και σωρεύεται γύρω τους εξαφανίζοντας σταδιακά την ελκτική πρόσφυση και τη δυνατότητα για σκαρφάλωμα. Αν μάλιστα η κλίση είναι μεγάλη, τότε είναι πιθανό ακόμα και φρεναρισμένος να αρχίσεις να κυλάς προς τα πίσω. Με 4 Season/Αll Weather M+S ελαστικά, δεν έχεις πρόβλημα ακόμα και δικίνητος. Πολύ χρήσιμο είναι στην πράξη το σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control), το οποίο κρατάει σταθερή πολύ μικρή ταχύτητα στην κατάβαση χωρίς να πατάς φρένο κάνοντας τα πράγματα πιο άνετα και ασφαλή.

8. Το «αυτόματο» βοηθάει. Στην ανηφόρα βγάλτε το ESP
Το αυτόματο κιβώτιο «μετράει». Το αυτόματο κιβώτιο είναι σημαντικό πλεονέκτημα γενικότερα στις εκτός δρόμου αναζητήσεις και βοηθά σημαντικά στο να μπορεί ο οδηγός να έχει τον έλεγχο στο γκάζι. Επίσης σε συνθήκες μειωμένης σε ανηφόρα πρόσφυσης αξίζει η απενεργοποίηση του αντισπίν μιας και δεν κόβεται η φόρα που έχει αποκτήσει ο οδηγός.

9. Τα All weather στην άσφαλτο έχουν κάποια πλην
Με 4 Season/All Wheather M+S ελαστικά στο στεγνό, το αυτοκίνητο χάνει την ουδετερότητα των αντιδράσεων πιο πρόωρα σε σχέση με ένα θερινό ελαστικό, ενώ αποκτά μια πιο «περίπου» αίσθηση. Επίσης το φρενάρισμα (στο στεγνό πάντα) είναι αυξημένο 2,5 μέτρα κατά μέσο όρο (συγκριτικά πάντα με την επίδοση με θερινά ελαστικά ακριβώς του ίδιου αυτοκινήτου). Eπιπλέον ο θόρυβος κύλισης είναι κατάτι αυξημένος.

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

 
Σχολιάστε την είδηση 7 σχόλια