Πόλεμος αναμένεται να ξεσπάσει στα premium SUV με τις BMW και Mercedes να βρίσκονται με το δάχτυλο στη σκανδάλη για το λανσάρισμα των νέων X5 και GLE αντίστοιχα. Εσείς ποιο προτιμάτε;

Η Mercedes σκέφτεται να λανσάρει τη βασική έκδοση της GLE ως πισωκίνητη.

Οι γραμμές θα είναι ακόμα πιο ευθείες αφήνοντας στην άκρη το σχετικά καμπυλόγραμμο ύφος των προηγούμενων X5.

Νέα BMW X5 & Mercedes GLE

Διαβάστηκε από 11861 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/3/2018

Έρχεται μέσα στο 2018 η νέα γενιά της BMW Χ5 με συστήματα τεχνητής νοημοσύνης και κορυφή τα 600 άλογα. Την ίδια ώρα η Mercedes ετοιμάζεται να απαντήσει με τη νέα GLE.

 
What is new
- Νέα γενιά, νέο δάπεδο
- Πιο όμορφη 
- Πιο ελαφριά 
- Υβριδική αλλά και έως 600 PS 
- Έρχεται το 2018 
 
Είναι λιγότερα από 20 τα χρόνια τα οποία βρίσκεται στην αγορά η X5 κι όμως δε μπορεί να φανταστεί κανείς τη «ζωή» της BMW χωρίς αυτό το μοντέλο στη γκάμα της. Τόσο επιδραστικό αποδείχτηκε το SUV του 1999, ή το SAV (Sports Activity Vehicle) όπως το χαρακτήριζαν οι Βαυαροί όταν το πρωτοπαρουσίασαν στο κοινό. Tρεις γενιές Χ5 αργότερα το όχημα έχει διατηρήσει μια πρωτοκαθεδρία σε ό,τι αφορά την οδηγική αίσθηση ανάμεσα στα υπόλοιπα SUV της μεγάλης και πολυτελούς κατηγορίας. Αυτό το κεκτημένο θέλει να το διατηρήσει και η τέταρτη γενιά. Με κωδικό G05 εξελίσσεται ήδη η νέα γενιά της X5. Ένα καμουφλαρισμένο όχημα με όγκο αλλαγών εμφανώς πάνω από το μέγεθος ενός λίφτινγκ γύριζε στο Νίρμπουργκρινγκ ήδη από πέρυσι τέτοια εποχή, αλλά οι πληροφορίες ήταν ακόμη λίγες. 
 
Nτιζάιν: μια φρέσκια εικόνα
Η σχεδίαση θα αλλάξει σημαντικά. Οι γραμμές θα είναι ακόμα πιο ευθείες αφήνοντας στην άκρη το σχετικά καμπυλόγραμμο ύφος των προηγούμενων X5. Μεγαλύτερες γρίλιες εμπρός, φώτα μακρόστενα στο στιλ της νέας Σειράς 5 αλλά και μια αρκετά χαμηλή οροφή -όχι σαν Χ6, αλλά αρκετά δυναμική- θα ολοκληρώνει την εικόνα. Κι ενώ η αισθητική ταυτότητα θα αλλάζει ελαφρώς, οι διαστάσεις θα μείνουν στα ίδια επίπεδα. Αυτό δεν είναι τυχαίο καθώς η BMW φέρεται να έχει ήδη εγκρίνει τη Χ7, ένα πιο μεγάλο SUV, πιο ικανό εμπορικά για ειδικές αγορές (Ασία, Ρωσία, Αμερική) το οποίο μεταξύ άλλων θα καλύψει και όσους θέλουν κάτι πιο ευρύχωρο. Κάτω από το «περιτύλγμα» της G05 θα βρίσκεται μια νέα πλατφόρμα και συνεπώς μια σημαντική διαφορά έναντι της τωρινής (F15). Πρόκειται φυσικά για τη δομή CLAR (CLuster ARchitecture), το δάπεδο το οποίο στηρίζει σταδιακά όλες τις BMW από τη Σειρά 3 και πάνω. Αυτή η πλατφόρμα ξεκινά από την πίσω κίνηση σε ό,τι αφορά τα σεντάν μοντέλα και στόχο έχει να ρίχνει το βάρος και τις ανάγκες για καύσιμο. Στη Χ5 o στόχος που έχει τεθεί είναι εντυπωσιακός: κάτω από 2,0 τόνους όταν ακόμα και ο πιο φρέσκος ανταγωνισμός δύσκολα πετυχαίνει αυτήν την άσκηση. H χαμηλή μάζα θα βοηθήσει κι άλλο τη Χ5 στο δρόμο αφού η λίστα με τις εντολές προς τους μηχανικούς αναφέρει και την εξής: «καλύτερη στο δρόμο, με ίδιο επίπεδο άνεσης». 
 
Πιο έξυπνη και ηλεκτρική 
Η γκάμα των κινητήρων θα ξεκινά με τετρακύλινδρα σύνολα, τόσο σε ντίζελ όσο και σε βενζίνη. Η BMW εκτιμά ότι το 80% των πωλήσεων θα αφορά αυτά τα μηχανικά σύνολα αλλά θα διατηρήσει οπωσδήποτε στη γκάμα της X5 τόσο τους εξακύλινδρους σε σειρά, όσο και τους V8 φυσικά, οι οποίοι φέρουν μεγάλες δόσεις πρεστίζ. Ο δίλιτρος τετρακύλινδρος θα εξοπλίζει και την υβριδική έκδοση η οποία θα έχει 184 ίππους και θα παίρνει και 70 kW (95 ίππους περίπου) σε ηλεκτρική… βοήθεια. Η καθαρή ηλεκτρική αυτονομία θα είναι 50 χλμ.. Σημαντική είναι η παρουσία και ηλεκτρικού δικτύου 48 Volt, όπως ισχύει ήδη για το SQ7. Όπως στο μοντέλο της Audi έτσι και στη BMW το πανίσχυρο αυτό δίκτυο θα τροφοδοτεί νέας γενιάς υπερσυμπιεστές ενώ θα δίνει και νέες δυνατότητες στη ρύθμιση της ανάρτησης, για παράδειγμα μέσω ηλεκτρικά ελεγχόμενων αντιστρεπτικών. Στην κορυφή της γκάμας θα υπάρχουν τα M μοντέλα: μια Χ5 Μ50d με τετραπλή υπερτροφοδότηση αλλά και ο διάδοχος της X5Μ, μια έκδοση η οποία θα ανέβει στους 600 ίππους και μπορεί να τους ξεπεράσει κιόλας. Θεωρείται δεδομένο ότι οι λειτουργίες ημιαυτόνομης οδήγησης, χειρισμού εξΆαποστάσεως καθώς και ελέγχου του εσωτερικού με χειρονομίες στον αέρα, στοιχεία που έχουμε γνωρίσει ήδη στα μεγάλα σεντάν της BMW, θα υπάρχουν και στη Χ5. 
 
H Μercedes απαντά με νέα GLE 
To γεγονός ότι η Χ5 τραβήχτηκε ένα χρόνο νωρίτερα και θα κάνει πρεμιέρα μέσα στο 2018 αντί για το 2019, τη φέρνει σε ακόμα πιο κατάλληλη θέση για κόντρα με τη Mercedes. Στη Στουτγάρδη έχουν ήδη ξεκινήσει δοκιμές για την πρώτη πραγματικά νέα GLE, διότι αυτή που κυκλοφορεί (W166) είναι λίφτινγκ της M-Class. H W167 θα πατήσει πάνω στο δάπεδο της τρέχουσας E-Class και αναμένεται να χάσει αρκετό βάρος. Σχεδιαστικά θα είναι και η GLE ιδιαίτερα φρέσκια διατηρώντας όμως για την τρίτη κολώνα την χαρακτηριστική κλίση προς τα εμπρός, σήμα κατατεθέν από την πρώτης γενιάς ML. Προκειμένου να κρατηθεί στους δύο τόνους το βάρος, η Mercedes σκέφτεται να λανσάρει τη βασική έκδοση ως πισωκίνητη. Το ενδιαφέρον είναι ότι η GLE θέλει να επενδύσει κι άλλο στις εκτός δρόμου δυνατότητες και θα έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, προστασία από κάτω, καλύτερη άρθρωση των αξόνων, αερανάρτηση, κλείδωμα στο διαφορικό καθώς και επιλογή για κιβώτιο με υποπολλαπλασιασμό σχέσεων. Από πλευράς κινητήρων, η κορυφή ανήκει στην AMG GLE 63 η οποία όπως θα έχει τον τετράλιτρο V8 κινητήρα με δύο τούρμπο και όχι τον επίσης V8 των 5,5 λίτρων. Η ισχύς θα φτάνει τους 600 ίππους, με πιθανότητα να τους ξεπερνά κιόλας. Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό υπάρχει ήδη διαρροή εικόνων η οποία δείχνει τις μεγάλες οθόνες που θα υπάρχουν στο ταμπλό, α λα E-Class. Σίγουρη είναι και η GLE Coupe, για λίγο αργότερα όμως, όπως και η Χ6 εξάλλου, από πλευράς BMW.

 

BMW - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »