2 φωτογραφίες »

Aντίο στρίμωγμα: η επόμενη GLA θα αποκτήσει μια πιο υψηλή οροφή και ένα πολύ πιο ευρύχωρο εσωτερικό.

Αποκλειστικό: Νέα Mercedes GLA & smart SUV

24.117 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/3/2018

Πολυπληθής πια η κατηγορία των SUV και η Mercedes δε μένει ασυγκίνητη και ετοιμάζει δύο νέους αστερισμούς για τον γεμάτο ουρανό αυτής της κατηγορίας.

Mercedes: A class χωρίς προκαταβολή

Mercedes GLA από το 2019 - smart SUV από το 2021
Δε νοείται πια εταιρεία η οποία όχι απλώς να μην έχει SUV στη γκάμα της, αλλά να μην έχει χαρτοφυλάκιο τέτοιο ώστε να γεμίζει με την παρουσία της κάθε σκαλοπάτι της κατηγορίας αυτής. Η Mercedes ξέρει να παίζει καλά το παιχνίδι αυτό και έχει ήδη γνωρίσει επιτυχία με τη γκάμα της να καλύπτει ένα εύρος της αγοράς από τα μικρομεσαία μέχρι τα πιο πολυτελή και ακριβά SUV που μπορεί να αποκτήσει κανείς. 

Στο άμεσο κιόλας μέλλον η στρατηγική αυτή θα στηριχτεί εκ νέου και θα επεκταθεί κιόλας προς νέες κατηγορίες. Με τη νέα A-Class να είναι πια ελάχιστους μήνες πριν την παρουσίασή της, καταλαβαίνει κανείς ότι στα σκαριά είναι οπωσδήποτε και η νέα GLA. Παραδοσιακός παίχτης πια η GLA ωστόσο για τη βάση της αγοράς η Mercedes σχεδιάζει και μια Coupe παραλλαγή αλλά έχει και ένα δεύτερο ξεχωριστό σχέδιο: το Smart SUV. Ας τα δούμε με τη σειρά. 

Nέα GLA: Επιτέλους με περισσότερο χώρο 
Η GLA όπως τη γνωρίζουμε σήμερα συνεχίζει και πουλάει σα ζεστό ψωμάκι οπότε η διάδοχος κατάσταση θα πρέπει να συνεχίσει και να κατοχυρώσει την επιτυχία αυτή, από τη στιγμή που αναμένεται να είναι πιο όμορφο αλλά και πιο καλό αυτοκίνητο συνολικά. Η σημαντικά υψηλότερη γραμμή της οροφής υπόσχεται, σε συνδυασμό και με την ελαφριά αύξηση του μεταξονίου και του πίσω πρόβολου, μια συνολικά καλύτερη εικόνα χώρων. Ταυτόχρονα είναι πολύ σημαντικό ότι επιστρέφει η ηρεμία στη σχεδίαση και στο σημερινό τρελό παιχνίδι των γραμμών, πτυχώσεων και των ακμών που έχει η GLA. Εντελώς νέο θα είναι και εσωτερικά το αυτοκίνητο. Εδώ δε θα υπάρχουν αναλογικά όργανα, ούτε το χειριστήριο Comand αλλά ούτε και η σημερινή οθόνη. Αντιθέτως θα υπάρχει ένα πλήρως διαμορφώσιμο κεντρικό πάνελ με οθόνη, ένα πολύ εξελιγμένο interface επικοινωνίας με πλήθος συσκευών τηλεφώνου, δραστικά βελτιωμένο σύστημα φωνητικών εντολών αλλά και μια μεγάλη δέσμη από βοηθήματα. Η GLA από το 2020 θα διατίθεται και ως ηλεκτρική με τα τυπικά σχεδιαστικά στοιχεία του ειδικού brand «EQ» που έχει δημιουργήσει η Mercedes. Σχεδιάζεται επίσης και μια έκδοση με μεταξόνιο επιμηκυμένο κατά 10 εκατοστά και επταθέσιο θάλαμο επιβατών. Αυτό το όχημα στοχεύει πρωτίστως στην αγορά της Κίνας ενώ θα προσπαθήσει να προκαλέσει και τα αντίστοιχα Tourer μοντέλα από πλευράς BMW. 

GLA Coupe: η lifestyle παραλλαγή 
Ως κουπέ η επόμενη GLA θα διαμορφωθεί όπως οι αντίστοιχες GLC και GLE Cοupe - μια σπορτίφ, lifestyle παραλλαγή. Αυτό σημαίνει βέβαια και λίγο ακριβότερη τιμή έναντι της απλής έκδοσης. Ως βασικό αντίπαλο η GLA Coupe βάζει στο στόχαστρο τη BΜW X2 αλλά και το επερχόμενο Audi Q4. Τα μηχανικά μέρη και στις δύο GLA φυσικά θα προέλθουν από την A-Class. Οι τρικύλινδροι παραμένουν θέμα ταμπού για τη Mercedes ωστόσο το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη θα ανέβει από τις επτά στις εννέα σχέσεις. Στην κορυφή θα υπάρχει η GLA 43 και η GLA 50 AMG αμφότερες με στάνταρ την τετρακίνηση. Εδώ ο κινητήρας είναι τετρακύλινδρος και στη βάση του θα αποδίδει 360 ίππους φτάνοντας τους 450 στην GLA 50 με χρήση δύο τούρμπο. Μάλιστα λέγεται ότι μπορεί να ανέβει και πιο ψηλά παρόλα τα μέτρα περιορισμού της κατανάλωσης και των ρύπων όπως το φίλτρο σωματιδίων, ειδικά σχεδιασμένο για μοτέρ βενζίνης. 

Smart: Μικρό crossover με βοήθεια Renault; 
To πεπρωμένο του Smart SUV θυμίζει λίγο το αντίστοιχο του Audi Q1: χιλιάδες φορές έχει εξεταστεί και άλλες τόσες δεν έχει προχωρήσει καθόλου. Από αμνημονεύτων ετών σχεδιαζόταν ένα SUV με μηχανικά μέρη από τη C-Class μαζί με τετρακίνηση. Αργότερα ήρθαν οι σκέψεις να στηριχτεί το σχέδιο στη βάση του Forfour (και στις δύο γενιές του μέχρι τώρα). Τώρα, η νεότερη προσπάθεια φαίνεται ότι θα στηριχτεί σε εξωτερική βοήθεια. Αυτή υποτίθεται ότι θα έρθει από τη Renault-Nissan και μάλιστα με τη μορφή του επόμενης γενιάς Nissan Juke ή μιας παραλλαγής του Renault Captur. Αυτό σημαίνει: κινητήρας εμπρός, καθόλου τετρακίνηση και καθόλου ηλεκτροκίνηση, μοτέρ με τρεις ή τέσσερις κυλίνδρους, χειροκίνητα ή αυτόματα κιβώτια και τιμή από 17.500 ευρώ περίπου στο εξωτερικό. Βέβαια, το σχέδιο δεν είναι ακόμη εξασφαλισμένο διότι αυτή τη στιγμή η Smart είναι σε μια φάση αναγέννησης και αναδόμησης. Το πιθανότερο είναι να επιλέξει να μεταλλαχθεί σε έναν κατασκευαστή για cool και προσιτά ηλεκτρικά οχήματα. Ένα τέτοιο πλάνο θα αποτελούσε εγγύηση βιωσιμότητας για το, αν μη τι άλλο, χαρισματικό Fortwo, θα έδινε μια αξιόλογη βάση για το τετραθέσιο μοντέλο, ενώ, με το ηλεκτρικό SUV, θα τροφοδοτούσε έγκαιρα τους οικολόγους φίλους των crossover με το όχημα που θέλουν. Σύντομα θα γνωρίζουμε πιο πολλά, καθώς η συζήτηση για τη στρατηγική της εταιρείας θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί περίπου στα μέσα του 2018. 

Η άποψή μας
Την ώρα που ο ανταγωνισμός διστάζει, η Mercedes επιλέγει την επιθέση. Με την επέκταση της γκάμας της A-Class με νέα μοντέλα όπως ή GLA Coupe ή η GLB που είχαμε αναφέρει πρόσφατα, η εταιρεία παίζει γερά στο παιχνίδι της άνθησης των SUV. Η αντίστοιχη πρόταση από πλευράς Smart θα καλύψει την επεκτατική πολιτική από το κάτω μέρος της αγοράς.