Νέο Volvo XC40 Recharge

Διαβάστηκε από 14547 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/10/2019
 

Η Volvo Cars παρουσίασε επίσημα το νέο XC40 Recharge, το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της εταιρείας, με δύο ηλεκτροκινητήρες ισχύος 408 ίππων, τετρακίνηση και αυτονομία 400 χλμ..


Τα σχέδια της Volvo περί ηλεκτροκίνησης είναι ξεκάθαρα εδώ και αρκετό διάστημα αφού εδώ και καιρό έχει αποκαλύψει ότι σκοπεύει το 50% των πωλήσεων της να είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα από το 2025 ενώ το υπόλοιπο 50% θέλει να είναι υβριδικά. Σε αυτό το κλίμα, λοιπόν, παρουσιάστηκε επίσημα το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της εταιρείας, το νέο XC40 Recharge, το οποίο διαφοροποιείται ελάχιστα σε αισθητικό επίπεδο αλλά κρύβει πολλές αλλαγές στα ενδότερα.

Ξεκινώντας από την εμφάνιση, η πιο τρανταχτή διαφορά αφορά στην αντικατάσταση της μάσκας-αεραγωγού με ένα ενιαίο πάνελ το οποίο φιλοξενεί το λογότυπο της εταιρείας στο κέντρο. Αυτή η παρέμβαση άλλωστε είναι συνηθισμένη στα ηλεκτρικά μοντέλα αφού χρειάζονται όσο το δυνατόν καλύτερη αεροδυναμική ενώ παράλληλα δεν έχουν την ανάγκη ψύξης του χώρου που είθισται να εδρεύει ο θερμικός κινητήρας. Από εκεί και έπειτα, η τάπα του ρεβερβουάρ στο πλάι αριστερά κρύβει πλέον την πρίζα φόρτισης ενώ και πίσω η εικόνα είναι πλήρως γνώριμη αν και απουσιάζει -όπως ειναι λογικό- η απόληξη της εξάτμισης. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνοντας ζάντες 19 ιτσών ενώ προαιρετικά προσφέρονται και 20άρες. Επιπρόσθετα, να πούμε ότι στο χώρο που περισσεύει στο «μηχανοστάσιο», κάτω από το καπό, υπάρχει πλέον ένας αποθηκευτικός χώρος 30 λίτρων, ενώ σε ό,τι αφορά την χρωματική παλέτα υπάρχουν διαθέσιμες 8 επιλογές.

Σε μηχανικό επίπεδο, το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Volvo πατά πάνω στην ίδια ευέλικτη πλατφόρμα του «αδελφού» Polestar 2 και διαθέτει από έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα (δύο στο σύνολο). Έκαστος έχει την ευθύνη της μετάδοσης στον άξονα που τον φιλοξενεί ενώ, η συνολική απόδοση του ηλεκτρικού συνόλου αγγίζει τους 408 ίππους. Το εν λόγω σύστημα τροφοδοτείται από μία συστάδα μπαταριών τοποθετημένων στην μεγαλύτερη επιφάνεια του δαπέδου με συνολική χωρητικότητα 75 kWh, που χαρίζουν αυτονομία της τάξεως των 400 χλμ. σύμφωνα με τον νεότερο πρότυπο μετρήσεων WLTP. Επιπρόσθετα, σημαντικό στοιχείο είναι ότι, σύμφωνα με τη Volvo, οι μπαταρίες χρειάζονται 40 λεπτά για να φτάσουν από το 0 στο 80% της πληρότητας τους σε ταχυφορτιστή.

Περνώντας στην καμπίνα του XC40 Recharge, η Volvo έχει δώσει μεγάλη προσοχή στο infotainment, εκεί όπου η κάθετα τοποθετημένη οθόνη έχει πλέον πλήρως νέας απεικόνιση. Το λογισμικό Android Automotive OS, αποτέλεσμα συνεργασίας της μητρικής Geely με τη Google, που θα χρησιμοποιείται απλουστεύει πολύ την κατάσταση σύμφωνα με το στρατόπεδο της Volvo. Ο οδηγός μπορεί να κατεβάζει στο αυτοκίνητό του όποια άλλη εφαρμογή επιθυμεί ενώ αξίζει να σημειωθεί πως η εταιρεία κάνει λόγο πως όσο περνά ο χρόνος το σύστημα infotainment θα γίνεται πιο γρήγορο και εύχρηστο γιατί θα λαμβάνει over-the-air ενημερώσεις. Η Volvo αναφέρει επίσης πως η γνωστή εφαρμογή πλοήγησης Google Maps γίνεται ακριβέστερη και δρα συμπληρωματικά στα τελευταίας τεχνολογίας συστήματα υποβοήθησης οδήγησης Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) με τα οποία εξοπλίζεται το μοντέλο. Επιπλέον, ελαφρώς διαφορετικά είναι τα γραφικά στον πίνακα οργάνων λόγω του ότι είναι άλλες και οι ενδείξεις που πρέπει να αναπαριστούν.

Στα πλαίσια της παρουσίασης έγινε και μια σημαντική αποκάλυψη από τους ανθρώπους της Volvo: όλα τα ηλεκτρικά και υβριδικά πρίζας της μάρκας προσφέρονται με 1 χρόνο δωρεάν ρεύμα για τη φόρτιση. Ο εκπρόσωπος της μάρκας τόνισε μάλιστα πως ισχύει για όλες τις αγορές που πωλούνται ήδη υβριδικά και θα πωλούνται ηλεκτρικά συνεπώς περιλαμβάνεται και η Ελλάδα.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως, σύμφωνα με τη μάρκα το XC40 Recharge είναι η αρχή της εξηλεκτρισμένης οικογένειας που θα φέρει την ονομασία «Recharge» και θα περιλαμβάνει τόσο τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, όσο και τα plug-in υβριδικά από τις μικρές κατηγορίες έως και τις ναυαρχίδες της εταιρείας.

Με ίδια μηχανικά, C5 Aircross, Grandland X ή 3008;

BMW 118i VS Mercedes-Benz A 180

Eπίσημο: Ford Mach-E το όνομα του ηλεκτρικού crossover

H ανανεωμένη Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio;

Ρετούς για το Volvo S90

H Ford Mustang Electric;

Νέος πρωταθλητής με 99% στο EuroNCAP (+vid)

Η Mercedes-AMG E63 δοκιμάζεται στο Ring

Έρχεται ισχυρή diesel BMW Σειρά 3 Touring;

Ανακοίνωσε ηλεκτρική G-Class η Mercedes

Ήρθε για να μείνει το πισωκίνητο Audi R8

Nέα Mustang «Lithium»

Μετρήσεις Πορτ μπαγκάζ: Νέος πρωταθλητής στα SUV!

Στο Ring η χειροκίνητη BMW M3; (+vid)

Νέα plug-in υβριδική BMW X3 xDrive30e

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

MERCEDES: Ιδέες που μπορείς να αποκτήσεις

SEAT: Μοντέλα φυσικού αερίου που καίνε 3,5€/100 χλμ.

RENAULT: All-new Renault CLIO. The best Clio ever! Ανακαλύψτε το...

BMW: Κράτα τη BMW σου για πάντα γνήσια

NISSAN: Έως 1.500 ευρώ έκπτωση στο Qashqai

περισσότερα »