Κάτω από αυτό το σικ κορμί βρίσκονται οι πιο σύγχρονες τεχνολογίες για ένα καθαρό περιβάλλον. Η νέα Mercedes CLS πληροί και ως diesel, και ως βενζινοκίνητη τις νόρμες Euro 6d-TEMP.

Κινηματογραφική προβολή ευρείας εικόνας (σινεμασκόπ) θα αισθανθεί πώς αντικρίζει ο οδηγός χάρη στις οθόνες που απλώνονται μπροστά του. Τα touch χειριστήρια στο τιμόνι είναι ευαίσθητα και βολικά.

Αρκετό χώρο και καλή διάταξη των καθισμάτων θα βρουν οι πίσω επιβάτες της Mercedes CLS, οι οποίοι κάθονται 3 εκ. πιο χαμηλά σε σχέση με την E-Class.

Οι ακμές έχουν στρογγυλέψει και οι καμπύλες έχουν γίνει πιο αιχμηρές. Προσέξτε τα αιχμηρά πίσω φανάρια… Η πίσω κολόνα πέφτει αρμονικά προς τα πίσω. Είναι θέμα γούστου!

Οδηγήσαμε τη νέα Mercedes CLS

Διαβάστηκε από 3455 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/5/2018
 

Mercedes CLS: πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό γένος στην αυτοκίνηση. Ένα μοντέλο που είναι ξεχωριστό όχι μόνο εξαιτίας της εμφάνισής του, αλλά -πλέον- και χάρη στη τεχνολογία κάτω από την πανέμορφη σιλουέτα του.

Αχ αυτός ο ήχος… Πρόκειται για μια ηχητική πανδαισία στο ακουστικό μας τύμπανο. Σαν ένα γρύλισμα, σαν μεταλλικά σφυριά να χτυπούν ελαφρά και αρμονικά πάνω σε άλλο μέταλλο. Μα είναι δυνατόν αυτός ο ήχος να παράγεται από ένα 4κύλινδρο μοτέρ; Και μάλιστα, από ένα υβριδικό μοτέρ που υπόσχεται χαμηλή κατανάλωση, ωσάν να μην καίει καύσιμο, αλλά… πράσινο τσάι; Και όμως! Οι μηχανικοί της Mercedes κατάφεραν να συνθέσουν με τον κινητήρα της CLS 350 μία μουσική, που θα ζήλευε ακόμη και ένας εξακύλινδρος κινητήρας. Πείτε καληνύχτα στον αγαπημένο diesel. Γιατί σε κάθε περίπτωση, ακούγοντας αυτόν τον κινητήρα, βλέπεις την CLS με άλλο μάτι. 

Στην τρίτη της πια γενιά (σ.σ. θυμίζουμε πως παρουσιάστηκε το 2004 και ουσιαστικά δημιούργησε την κατηγορία των τετράθυρων κουπε) η Mercedes CLS εμφανίζεται πιο φρέσκια από ποτέ. Οι επιφάνειές της έχουν τεντωθεί, τα παράθυρά της έχουν λεπτύνει, το πίσω μέρος έχει ανασηκωθεί και οι κολώνες έχουν μεγάλη κλίση ώστε να πέφτουν αρμονικά προς τα πίσω. Επιπλέον, τα  αιχμηρής σχεδίασης φανάρια ακολουθούν LED λογική, κατά τις προσταγές της εποχής. Η CLS είναι αναμφίβολα η πιο «ευγενής» E-Class. Όμως της λείπει κάτι. Τι; Αυτό το WOW effect που λαμβάνουν τα οπτικά σου νεύρα όταν την αντικρίζεις, όπως τότε που την είχες πρωτοδεί. Τότε ήταν μια σέξι λιμουζίνα που έκλεβε την παράσταση στο πέρασμά της. Σήμερα δεν το καταφέρνει στο ίδιο βαθμό. Λέτε οι αγοραστές να σκέφτονται κάτι τέτοιο και για τα SUV; 

Αφήνοντας τώρα την εξωτερική εμφάνιση και μπαίνοντας στο εσωτερικό, έχουμε να σημειώσουμε πως η νέα Mercedes CLS ξεχωρίζει με την ποιότητα - πολυτέλειά της και το υψηλό τεχνολογικό της προφίλ. Οι φωτιζόμενοι αεραγωγοί που αλλάζουν απόχρωση (μπλε ή κόκκινο) ανάλογα με τη θερμοκρασία που θα επιλέξεις είναι κάτι το… «ψαρωτικό», οι δύο κινηματογραφικές οθόνες που ενώνονται πίσω από το τιμόνι συνθέτουν ουσιαστικά μία  σε format σινεμασκόπ (2,66:1) και εντυπωσιάζουν, τα bling-bling που ακούγονται από τη λίστα των διαφόρων συστημάτων άνεσης και ασφάλειας (σ.σ. τα περισσότερα εξ αυτών προέρχονται και αυτά από την S-Class), καθιστούν σαφές πως η CLS είναι ένα μοντέλο με κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο.

Όμως, δεν είναι τίποτα από τα παραπάνω που καθιστά αυτήν τη γενιά της CLS ξεχωριστή. Δεν είναι δηλαδή ούτε η εμφάνιση, ούτε τα τεχνολογικά συστήματα, αλλά οι κινητήρες που κρύβονται κάτω από το μακρύ καπό της. 

Στο εμπορικό της λανσάρισμα η CLS θα προσφέρεται με δύο 6κύλινδρα diesel μοτέρ (CLS 350 d και CLS 400 d) που αποδίδουν 286 και 340 ίππους (5,7 και 5,0 δλ. για το 0-100 αντίστοιχα, 5,6 λτ./100 χλμ. η κατανάλωση) και έναν κινητήρα βενζίνης. Συγκεκριμένα, ένα 6κύλινδρο, τούρμπο 3.000 κυβικών κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 367 ίππους και συνδυάζεται με ένα 48βολτο σύστημα και ηλεκτροκινητήρα που δίνει ένα μικρό boost 22 ίππων αναφορικά με τις επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δλ.), αλλά ένα μεγάλο boost στον τομέα της κατανάλωσης. Για την ακρίβεια, αυτή περιορίζεται στα 7,8 λτ./100 χλμ., την ώρα που πληρούνται οι αυστηρότατες προδιαγραφές Euro 6d-TEMP.  Όσο να ΄ναι αυτό αποτελεί μια δικλείδα ασφαλείας για το μέλλον σε ότι έχει να κάνει με τους ρύπους…

Όμως σταθείτε. Στην αρχή η Mercedes θα προσφέρει την CLS αποκλειστικά ως 4κίνητη. Οι ελαφρύτερες και πιο «πρέπουσες» πισωκίνητες εκδόσεις θα ακολουθήσουν το φθινόπωρο. Στο πλαίσιο, ωστόσο, της παρουσίασης του μοντέλου εμείς πήραμε μια γεύση από το μέλλον. Οδηγήσαμε την CLS 350 (θα παρουσιαστεί και αυτή το Σεπτέμβριο) και πραγματικά μείναμε με το στόμα ανοικτό! Είναι δυνατόν, αυτό το υβριδικό να έχει χωρητικότητα μόλις 2.000 κυβικά; Ο 4κύλινδρος κινητήρας έχει τόση δύναμη (299 PS χωρίς υποβοήθηση) που ασυναίσθητα σε προκαλεί να πιέσεις το κουμπί Sport. Όσο για το τιμόνι και την απόκριση του γκαζιού; Κοφτερή και άμεση αίσθηση και από τα δύο…

Επιπλέον, στις χαμηλές στροφές όπου το συμβατικό τούρμπο «δυσκολεύεται», να σου η «ηλεκτρική ώθηση» η οποία με 14 άλογα και 150 Nm ροπής δίνει την έξτρα δύναμη που θες. Θα λέγαμε πως ο κινητήρας της CLS 350 έχει υποσχόμενη ροπή 350 Nm, όμως στην πράξη αυτά φαίνονται να είναι πολλά παραπάνω και δείχνουν ότι μπορούν να κουβαλήσουν πολύ παραπάνω βάρος… Και βέβαια, μην ξεχάσουμε τον ήχο του, τον οποίο σας τον περιγράψαμε στην αρχή του κειμένου, αφού πραγματικά μας άρεσε πολύ και τον θεωρούμε ομορφότερο από αυτόν του ανταγωνισμού.

Τέλος, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του μοντέλου, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και την κορυφαία έκδοσή του, την CLS 53 AMG. Εδώ, η κουπέ λιμουζίνα αποδίδει 435 άλογα, πιάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 4,5 δλ., και χάρη στα διπλά τούρμπο και την υβριδική υποβοήθηση δείχνει σαν να μην έχει πουθενά κενό ισχύος… Οδηγικά, όμως, δεν καταφέρνει να κατακτήσει την καρδιά μας, ακόμη και έχοντας πατημένο το κουμπί Sport+ και την ανάρτηση στην σκληρότερη ρύθμιση.

Να φταίει η τετρακίνηση; Ή να οφείλεται στους σχεδόν δύο τόνους της; Ίσως, βέβαια, να γκρινιάζουμε – θρηνούμε τον 8κύλινδρο που έχει αφήσει ανεξίτηλο το αποτύπωμά του στη μνήμη και τα αυτιά μας. Ένας τέτοιος «κράχτης» λείπει προς το παρόν, σίγουρα όμως θα υπάρξει στο μέλλον…

Η άποψή μας
Η Mercedes CLS παραμένει ένα εξωτικό μοντέλο στην κατηγορία. Ως δέκτης της νέας γενιάς κινητήρων της μάρκας (έκδοση 350), αφήνει την καλύτερη εντύπωση. Δυναμική, ερωτεύσιμη και οικονομική, είναι τα τρία βασικά στοιχεία με τα οποία συστήνεται στο κοινό.

Τι μας άρεσε
Οι νέοι, «καθαροί» κινητήρες της, η πληθώρα συστημάτων ασφαλείας.

Τι δεν μας άρεσε
Δεν προκαλεί ισχυρό WOW effect, έχει μικρή παλέτα κινητήρων στο εμπορικό λανσάρισμά της.