Η διθέσια καμπίνα του Mazda MX-5 προτάσσει έναν ιδιαίτερο συνδυασμό λιτότητας και κομψότητaας διανθισμένης με τα απαραίτητα στοιχεία της σύγχρονης ψηφιακής εποχής.

Πλήρης και σπορτίφ ο πίνακας οργάνων. Το κεντρικά τοποθετημένο αναλογικό στροφόμετρο βγάζει μάτι.

Η θέση οδήγησης θα βολέψει πολλούς πλέον μιας και το τιμόνι ρυθμίζεται και τηλεσκοπικά.

Ποίημα ο επιλογέας του ΜΧ5 τόσο σε αίσθηση, όσο και ακρίβεια. Η εναλλαγή σχέσεων είναι ηδονική.

Τα απολύτως απαραίτητα χωρούν στο πορτ μπαγκάζ των 127 λτ., που διαθέτει το MX-5 RF.

Mέσα σε 13 δλ η σοφιστικέ οροφή του Mazda MX-5 RF το μετατρέπει από κουπέ σε Targa και τούμπαλιν. Η διαδικασία γίνεται και εν κινήσει μέχρι την ταχύτητα των 10 χλμ./ώρα.

Θα μπορούσε να είναι πιο ξεχωριστός ο πίνακας οργάνων, που δείχνει ίδιος με αυτόν των άλλων Fiesta.

Τα ειδικά εξελιγμένα μπάκετ της Recaro κάνουν την ουσιαστική διαφορά στην καμπίνα του Fiesta ST.

Σύστημα παραμετροποίησης και επιλογή λειτουργίας ανάμεσα σε Normal, Sport και Τrack για το Fiesta ST.

Μπροστά στο ΜΧ5, το Fiesta ST μοιάζει μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο.

Εσωτερικά: Η σύγκρουση δύο (ποιοτικών) κόσμων

57.340 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/7/2019

Η περίπτωση του Mazda MX-5 είναι ιδιαίτερη, όπως ιδιαίτερη είναι και η είσοδος στην minimal καμπίνα του. Η βασική φιλοσοφία δεν έχει αλλάξει παραμένοντας κοντά σε αυτή του αρχέτυπου προτάσσοντας έναν ιδιαίτερο συνδυασμό λιτότητας, αλλά και κομψότητας. Βέβαια σε όλο αυτό υπάρχει και η εύστοχη εναρμόνιση με τις επιταγές της σύγχρονης ψηφιακής εποχής κάτι που εκφράζεται κυρίως με την ευκρινέστατη έγχρωμη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, ο χειρισμός της οποίας γίνεται με την αφή αν είσαι σταματημένος ή εν κινήσει με έναν πιεζοπεριστροφικό διακόπτη πίσω από το λεβιέ του κιβωτίου. Τα πλαστικά στο ταμπλό είναι σκληρά μεν, αλλά ευχάριστα στην όψη και ιδανικά φινιρισμένα δε. Κυρίως όμως βιδωμένα με τρόπο που δίνουν νέα διάσταση στην έννοια της στιβαρότητας. Το μεγάλο νέο είναι το τιμόνι που ρυθμίζεται για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου και τηλεσκοπικά με αποτέλεσμα η θέση οδήγησης βολεύει πλέον τον καθένα. Εντάξει, σχεδόν τον καθένα. Τη στιγμή που κάθεσαι στο κάθισμα, αυτό που έχει σημασία είναι πως με τη μία νιώθεις όλη την κατασκευή να είναι κτισμένη γύρω σου και η αίσθηση πως είσαι ελάχιστα εκατοστά πάνω από την άσφαλτο. Τυχαίο; Με τίποτα. Βασικό συστατικό στη συνταγή του MX-5 ανέκαθεν ήταν  η ιδανική, 50/50, κατανομή του βάρους και το νέο δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Έτσι τα σπορ καθίσματα έχουν το χαμηλότερο από ποτέ σημείο στήριξης με προφανή το σκοπό τη μεταφορά του κέντρου βάρους στο ναδίρ. Η ίδια η θέση του οδηγού έχει μεταφερθεί πιο πίσω και με το τιμόνι ακριβώς μέσα στα χέρια και τον επιλογέα σε ιδανική απόσταση νιώθεις καθηλωμένος μπροστά από τον πίνακα οργάνων με το μεγάλο και κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο. Κλασικό ντουλαπάκι συνοδηγού δεν υπάρχει, τα βασικά μικροαντικείμενα θα τα βολέψεις σε χώρο χαμηλά ανάμεσα στα καθίσματα ή πιο ψηλά στο ύψος των ώμων. Υπάρχουν και δυο αποσπώμενες ποτηροθήκες, ενώ η καμπίνα είναι πιο ευρύχωρη από ποτέ. Αμ πως;
Απέναντι στο MX-5, το Ford Fiesta ST θυμίζει μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο. Δεν είναι φυσικά μόνο η 5θυρη υλοποίηση του αμαξώματος, είναι και η 5θέσια καμπίνα και το «ανθρώπινο» πορτ μπαγκάζ των 292 λτ., που βολεύει σαφώς περισσότερο από τα 127 λτ. του Mazda MX-5 RF. Η ουσιαστική διαφορά στην καμπίνα του Fiesta ST έχει να κάνει κυρίως στην τοποθέτηση των εντυπωσιακών, σε όψη αλλά και σε αποτελεσματικότητα, ειδικά εξελιγμένων καθισμάτων της Recaro, που αναβαθμίζουν συνολικά την εικόνα σε σχέση με τα «απλά» Fiesta κάτι στο οποίο βοηθούν επίσης, το τιμόνι με το «πλακέ» κάτω μέρος και οι  μπλε ραφές στο τιμόνι και στον επιλογέα.  Ανάμεσα στα καθίσματα, το μάτι θα πέσει και πάνω στο μπουτόν επιλογής προγράμματος οδήγησης. Τα υλικά έχουν την προσεγμένη συναρμολόγηση όλων των Fiesta με ένα ικανοποιητικό τμήμα μαλακής επένδυσης στο πάνω μέρος του ταμπλό. με το φινίρισμα και την προσοχή στη λεπτομέρεια να είναι στοιχεία άξια προσοχή. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει φυσικά η «αιωρούμενη» έγχρωμη οθόνη αφής του συστήματος infotainment SYNC3, η οποία στην «καλή» έκδοση εξοπλισμού είναι 8 ιντσών. Εργονομικά όλα τελούν εν τάξει με τη μόνη μας ένσταση να έχει να κάνει με το κουμπί για την αναδίπλωση των καθρεφτών, που είναι ακριβώς πάνω από τα κουμπιά των ηλ. παραθύρων και ενίοτε γίνεται τυχαία το πάτημά του.

Τη στιγμή που κάθεσαι στο κάθισμα του MX-5, αυτό που έχει σημασία είναι πως με τη μία νιώθεις όλη την κατασκευή να είναι κτισμένη γύρω σου και η αίσθηση πως είσαι ελάχιστα εκατοστά πάνω από την άσφαλτο.
 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ