Ένα ταμπλό χωρίς το κλασσικό στέγαστρο πάνω από τον πίνακα οργάνων: οι οθόνες αλλάζουν ριζικά το εσωτερικό κι ας δείχνουν λίγο μικρές οι συγκεκριμένες.

Τα γραφικά είναι πολύ προσεγμένα.

Μακράν η πιο βολική μέθοδος για να περνάς τις εντολές στην A-Class: με το αριστερό πεδίο ελέγχεις την οθόνη εμπρός με το δεξί την κεντρική.

Αντιθέτως το κεντρικό touchpad ίσως μπορούσε και να λείπει.

H πλοήγηση ανάμεσα στις διάφορες διαμορφώσεις και επιλογές πληροφόρησης μοιάζει αρχικά «πέλαγος», αλλά δεν είναι.

Εσωτερικό: «Hey Μercedes, μήπως κάνει ζέστη;»

Διαβάστηκε από 110075 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/1/2019
 

Στο εσωτερικό συντελείται η πιο μεγάλη αλλαγή για λογαριασμό της A-Class και των επιβατών της. Είναι σαφές ότι όσο καλά σχεδιασμένο κι αν ήταν το προηγούμενο αυτοκίνητο στο εσωτερικό του, το καινούριο έχει ενσωματώσει πιο καλά τη λογική, την αισθητική και τη λειτουργικότητα των μεγάλων σεντάν της φίρμας. ΚατΆαρχάς πρέπει να αποχαιρετήσει κανείς τα αναλογικά όργανα. Οριστικά. Από τη βασική έκδοση η A-Class έχει πλήρως ψηφιακό κόκπιτ με δύο οθόνες. Είναι το νέο MBUX ή Mercedes-Benz User Experience.

Oπτικά το σύνολο θυμίζει πολύ την E-Class αλλά η διαφορά εδώ είναι στο μέγεθος, αφού η βάση έχει δύο μόνιτορ με διαγώνιο 7 ιντσών, σε πιο ακριβές επιλογές η μία οθόνη μπορεί να ανέβει στις 10,25 ίντσες, ενώ πιο πάνω μπορεί να διαλέξει κανείς δίδυμα τέτοια μόνιτορ. Σε κάθε περίπτωση, το πλαίσιο που αγκαλιάζει τις οθόνες έχει τις ίδιες διαστάσεις. Αυτό σημαίνει ότι όπως και στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, αφήνει πολύ περιθώριο ελεύθερο γύρω γύρω και οι 7άρες οθόνες δείχνουν κάπως μικρές για το ταμπλό αυτό. Τα γραφικά ωστόσο, είναι πολύ προσεγμένα, η δε πλοήγηση ανάμεσα στις διάφορες διαμορφώσεις και επιλογές πληροφόρησης μοιάζει αρχικά «πέλαγος», αλλά δεν είναι. Και ο οδηγός φτιάχνει τελικά εύκολα μια ωραία ισορροπία ανάμεσα στο τι θέλει να βλέπει εμπρός του και τι στη δεξιά πηγή. Υπάρχουν στις απεικονίσεις του πίνακα οργάνων βέβαια και στρογγυλά, αναλογικά στροφόμετρο και ταχύμετρο, αλλά δε μπορείς να τα έχεις ταυτόχρονα στην οθόνη, λόγω μεγέθους. 

Συνολικά από πλευράς χρηστικότητας η μεγάλη είδηση είναι το νέο σύστημα φωνητικών εντολών το οποίο έχει τη δυνατότητα να μαθαίνει και να λειτουργεί πολύ φυσικά.  Πρόκειται για έναν assistant όπως η Siri της Apple ή η Alexa της Amazon. Είναι όντως εντυπωσιακό στην πράξη, επειδή οι προσφωνήσεις γίνονται πλέον πιο φυσικά. Το γνωστό «Ηey Μercedes!» αρκεί για να «σπάσει τον πάγο» και να αρχίσει η «συζήτηση» με το σύστημα, από το οποίο μπορείς να ζητήσεις πληροφορίες ή απλώς να κατεβάσει τη θερμοκρασία στον κλιματισμό. Και λες απλώς ότι κάνει ζέστη. Η απάντηση για παράδειγμα μπορεί να είναι ότι «Ο κλιματισμός είναι ήδη ενεργοποιημένος». Εκεί μπορείς να αναφέρεις ότι ζεσταίνεσαι οπότε και η αντίδραση της Mercedes είναι να σου κατεβάσει ένα βαθμό τη θερμοκρασία. Με τον ίδιο τρόπο μπορείς να «επικοινωνήσεις» με το αυτοκίνητο και για την πλοήγηση και για άλλα ζητήματα, να ρωτήσεις «τι ώρα είναι;» κ.λπ.. 

Για μια ακόμη φορά ωστόσο, εντοπίζεται στο εσωτερικό της Mercedes μια αλληλοκάλυψη σε ό,τι αφορά το input των εντολών από πλευράς οδηγού. Έχεις μικρά touchpad στο τιμόνι αριστερά και δεξιά, οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό αλλά και άλλη μία επιφάνεια αφής ανάμεσα στα καθίσματα. Έπειτα από τη δοκιμή καταλήγουμε ότι η αφή στο τιμόνι είναι μακράν το πιο βολικό «κανάλι», ακολουθούμενο με μεγάλη απόσταση από την οθόνη αφής γεγονός που έδειξε να αφήνει πολύ πίσω σε προτεραιότητα το κεντρικό touchpad ανάμεσα στα καθίσματα. Πάντως όσο εξοικειώνεσαι, εστιάζεις στα touchpad στο τιμόνι και αντιλαμβάνεσαι ότι με αυτόν τον τρόπο το επίπεδο εργονομίας μπορεί να θεωρηθεί πολύ υψηλό. 

Σε ό,τι αφορά την ποιότητα, το επίπεδο είναι συνολικά καλύτερο. Τα υλικά είναι πλέον πολύ πιο διαλεχτά, οι μαλακές επιφάνειες πιο πολλές και πιο αρχοντικές ενώ φυσικά για τη συναρμολόγηση δεν τίθεται το παραμικρό ζήτημα.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

25 χρόνια Audi RS με R8, TT RS & RS3

Δοκιμή: Jeep Renegade με 180 PS

Mazda Skyactiv-X: Μοτέρ βενζίνης που «καίει» σαν diesel

H ΒΜW i8 της Alcantara

Ιδού το Nissan GT-R50 by Italdesign

Πήρε δική του A-Class μετά το δώρο του Best Car

Σε δοκιμές το ανανεωμένο Audi Q2

H εφαρμογή «πολυεργαλείο» της Nissan

Nέα Bentley Continental GT Limited

DS 7 Crossback VS Land Rover Discovery Sport

BMW Σειρά 2 Vs Mercedes B-Class

Δοκιμή: Υβριδικό Honda CR-V

Ηλεκτροκίνητο τo μέλλον του Mazda MX-5;

Mustang 1.000 ίππων για 50.000 ευρώ!

BMW Z4 μέσω της AC Schnitzer

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

SUZUKI: Υβριδικό για οικονομία, πιο εύκολα από ποτέ!

FORDAdvertisement: Ford Kuga, από 21.375€, επιτόκιο 1% και 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.

HONDA: Μπες πίσω από το τιμόνι όλων των μοντέλων!

SUZUKI: Δωρεάν χειμερινός έλεγχος

Δες: Τα ελαστικά της Γιουβέντους !

Σφακιανάκης επιλογές: 1.000€ επιδότηση ανταλλαγής

περισσότερα »