Εξαιρετικές εντυπώσεις άφησε σχεδόν σε κάθε επίπεδο ο νέος MultiAir των 1,3 λίτρων και 150 ίππων, ο οποίος, αν και βενζινοκινητήρας, διαθέτει και φίλτρο σωματιδίων.

Κινητήρας: O MultiΑir 3ης γενιάς δίνει φτερά!

79.338 Επισκέψεις στο άρθρο (15/3/2019)

Πραγματικό κόσμημα ο νέος 1.300άρης κινητήρας της FCA με τον κωδικό GSE (Global Small Engine) αποδίδει 150 ίππους σε ένα σχετικά χαμηλό φάσμα περιστροφής ενώ και η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη αρκετά κάτω από τις 2.000 σ.α.λ.. Η FCA καυχιέται για το χαμηλό βάρος της μονάδας (ξεκινά από τα 93 κιλά) ενώ έχει τοποθετήσει πάνω του όλα τα καλά της MultiAir τεχνολογίας μαζί με ρύθμιση του χρονισμού αλλά και της βύθισης των βαλβίδων. Υπάρχει ανεξάρτητος έλεγχος στις βαλβίδες εισαγωγής και, ως συνήθως στα MultiAir, είναι μόνο ένας ο εκκεντροφόρος. Συνυπολογίστε ένα τούρμπο με χαρακτηριστικά χαμηλής αδράνειας αλλά και ένα πανίσχυρο σύστημα ψύξης του συμπιεζόμενου αέρα (με ένα σεβαστού μεγέθους ψυγείο). Η διάμετρος και η διαδρομή του πιστονιού είναι ίδια όπως και στην τρικύλινδρη έκδοση του 1,0 λίτρου και δίνει έναν όγκο κυλίνδρου στα 0,33 λίτρα, ο οποίος εδώ στην τετρακύλινδρη εκδοχή μεταφράζεται σε 1.332 κ.εκ.. 

Στην πράξη το μοτέρ αυτό είναι τόσο κεφάτο και τόσο ζωηρό ώστε έχει σχεδόν εξαφανίσει την κάπως βαριά αίσθηση που έβγαζε στο δρόμο το Renegade προ ανανέωσης. Ο συνδυασμός με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι εξαιρετικός και συχνά μπαίνει σε τόσο σπορτίφ διάθεση που αρχίζεις να ψάχνεις για paddles πίσω από το τιμόνι για να πας ακόμα πιο σβέλτα - και η σειριακή λειτουργία πάντως με τον επιλογέα είναι απόλυτα θετική. Η βελτίωση στο 0-100 χλμ/ώρα πλησιάζει το 1 δλ. ενώ και οι ρεπρίζ (χάρη και στο κιβώτιο) είναι εξαιρετικές και παραπέμπουν στην προ ανανέωσης έκδοση των 170 ίππων. Η κατανάλωση επίσης είναι μειωμένη και ελέγχεται καλύτερα πλέον, αλλά το Renegade συνεχίζει να δίνει την αίσθηση ότι σε σβέλτο ρυθμό θα κάψει μπόλικο καύσιμο.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

OPEL NEA MONTELA
test center