Απίστευτο αυτό που έχει κάνει η AMG με την A-Class. Kαι οι 421 ίπποι είναι μόνο ένα από τα εθιστικά στοιχεία.

Εξάτμιση με κλαπέτα και δύο διπλές απολήξεις για δυνατό ήχο, μαζί στα στάνταρ και το λαμπερο κίτρινο χρώμα όπως και μια Jupiter Red και μία Νight Black απόχρωση.

Η Α 45 S είναι 26 χλστ. μακρύτερη και 28 χλστ. χαμηλότερη από τα πιο «ταπεινά» αδέρφια της.

Δίσκοι 360 χλστ. εμπρός και «καπνισμένες» ζάντες 19 ιντσών, είναι στάνταρ στοιχεία στην Α 45 S.

Aπό δύο λίτρα η AMG βγάζει 421 ίππους, πραγματικά μια τρελή ειδική απόδοση.

Στο εσωτερικό δεν παύει να είναι μια A-Class.

Σπορ ενδείξεις, τυπικές για την AMG: γρίλια με 12 ραβδους, τιμόνι με κίτρινο μαρκάρισμα στην κορυφή.

Πρώτη δοκιμή: Mercedes-AMG A 45 S

23.057 Επισκέψεις στο άρθρο (21/11/2019)

Κίτρινος πυρετός! H AMG A 45 S προκαλεί άμεσα έναν σχεδόν αγωνιστικό «πυρετό». Κι εμείς τον απολαμβάνουμε.


Δε χρειάζεται πανικός. Ούτε στο φαρμακείο πρέπει να πάμε, ούτε στο γιατρό. Κι αυτό γιατί μιλώντας για «κίτρινο πυρετό» δεν αναφερόμαστε σε κάποια ασθένεια, αλλά στην αντίδραση που σου προκαλεί με τέρμα το γκάζι, ο «ιός» αυτής της κατακίτρινης Α 45 που βλέπετε εδώ. Και, κόντρα στα συμπτώματα που συνοδεύουν την κατάσταση αυτή, δε βοηθούν ούτε τα χάπια, ούτε η επίσκεψη σε κάποιον ψυχολόγο.

Στον πυρήνα της βέβαια, η ταχύτερη μικρομεσαία Mercedes, δεν παύει να είναι μια A-Class. Κι αυτό είναι καλό. Διότι όλες οι πολιτικές «ανέσεις» των λιγότερο «κολλητικών» συγγενών της, εντοπίζονται και εδώ. Αυτές περιλαμβάνουν την ικανοποιητική ευρυχωρία, την προσεγμένη ποιότητα αλλά και το υπερσύγχρονο infοtainment MBUX. Σε αυτά έρχονται να προστεθούν και μερικά ακόμα καλούδια της AMG, τα οποία ανοίγουν την όρεξη για να αρχίσεις να οδηγείς γρήγορα στις στροφές, να απενεργοποιήσεις το ESP και γενικά να... ξανανιώσεις.

Τα performance καθίσματα σε αγκαλιάζουν από το πρώτο λεπτό και δε σε αφήνουν να ξεκολλήσεις. Όποιος όμως δεν τα συμπαθεί μπορεί να γλυτώσει το έξοδο των σχεδόν τριών χιλιάδων ευρώ και να πορευτεί με την άνεση των στάνταρ σπορ καθισμάτων. Οι φίλοι της σπορ οδήγησης έχουν πολλές εφαρμογές που θα τους κάνουν χαρούμενους: από τα αλουμινένια σπορ πεντάλ μέχρι το κίτρινο σημαδι, ψηλα στο τιμόνι. Kαι τα ηλεκτρονικά βέβαια είναι εδώ πολύ πιο ψυχαγωγικά: από τη Race Start λειτουργία, το ρολόι που βγάζει γυρολόγιο και καταγράφει πολλές, αγωνιστικής φιλοσοφίας, πληροφορίες, το MBUX είναι εδώ προσαρμοσμένο ανάλογα. Δεν τίθεται θέμα ότι, έχουμε κολλήσει ήδη τον «ιό». Οπότε ας φύγουμε κατευθείαν για την πίστα.

Μετά τους πρώτους γύρους, βγαίνεις από το αμάξι και τρέχεις στο πίσω μέρος του για να σιγουρευτείς: πρόκειται όντως για μια A-Class! Και ομολογουμένως για μια πολύ γρήγορη, αφού έχει 421 ίππους. Αλλά μια Α-Class η οποία κινείται όπως το υπηρεσιακό αυτοκίνητο, πχ. του Σεμπαστιάν Οζιέ; Αυτό οφείλεται στο δίλιτρο τούρμπο κινητήρα, τον οποίο οι μηχανικοί της AMG τον έχουν φέρει στους 421 ίππους. Σωστά διαβάσατε, δεν είναι τυπογραφικό λάθος: τετρακόσια εικοσιένα άλογα. Οι τριβές έχουν βελτιστοποιηθεί, ο υπερσυπιεστής είναι twin scroll τεχνολογίας, η πίεση υπερπλήρωσης έχει ανέβει στα 2,1 bar, το μοτέρ αυτό καθ`αυτό έχει περιστραφεί κατά 180 μοίρες για να είναι πιο καλή η αναπνοή του ενώ και η ψύξη έχει αναβαθμιστεί, μεταξύ άλλων και με ένα συνδυασμό μηχανικής και ηλεκτρικής αντλίας νερού αλλά και ενός intercooler δύο σταδίων, το οποίο «συνεργάζεται» και με το σύστημα κλιματισμού.  Και, και, και...

Το αποτέλεσμα; Αληθινή τρέλα! Το «πράγμα» τραβάει από οποιοδήποτε σημείο του στροφόμετρου, σα να μην υπάρχει αύριο. Τα 500 Nm της ροπής μπορεί να αναπτύσσονται πλήρως εκεί κοντά στις 5.000 σ.α.λ., όμως ήδη από τις 2.000 έχεις απίστευτη δύναμη στη διάθεσή σου. Kαι κάπως έτσι, η ΑΜG, η οποία δεν κρύβει την αμεσότητα της απόκρισής της, θέλει μόλις 4 δλ. για να πιάσει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και μόλις δέκα δλ. αργότερα έχει πιάσει ήδη τα 200 χλμ./ώρα. Xωρίς να χρειαστεί να ζορίσει τους δίσκους, το οχτάρι διπλού συμπλέκτη κιβώτιο περνά από σχέση σε σχέση και επιτρέπει στον σφυρήλατο, ατσαλένιο στρόφαλο να γυρίζει με άνεση έως τις 7.200 κάθε λεπτό. Kαι φυσικά, κάθε στιγμή λειτουργίας και κάθε περιστροφή συνοδεύεται από απίθανα ηχητικά σχόλια. Kορυφαία αίσθηση κι ας ενισχύεται από σένσορες ο ήχος εν μέρει. 

Aκόμα και στην απλούστερη διαμόρφωση, χωρίς να ασχοληθεί κανείς δηλαδή με τον διακόπτη για τη Dynamic, Dynamic Plus επιλογή ή για το ίδιο το ESP, η πρόσφυση που παρέχει αυτός ο πύραυλος με το αμάξωμα μικρομεσαίου, είναι απίστευτη και η οδηγική εμπειρία συναρπαστική. Το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβέστατο, το πλαίσιο διατηρεί μια «οικογενειακή» φιλικότητα ακόμα και σε κακό δρόμο και έτσι και ο «απλός» μπαμπάς θα μπορέσει να αισθανθεί πολύ γρήγορος. Σημαντικό μερίδιο ευθύνης έχει η τετρακίνηση Perfomance 4Matic+. Kατανέμει τη δύναμη όχι απλώς αστραπιαία γρήγορα ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα αλλά και ανάμεσα στους πίσω τροχούς. ΓιΆαυτό ακριβώς υπάρχουν δύο επιπλέον πολύδισκοι συμπλέκτες στον πίσω άξονα. Έτσι, ανάλογα και με το πρόγραμμα οδήγησης, οι πίσω τροχοί ωθούνται με διαφορετική ορμή κάθε φορά στη στροφή. Ιδιαίτερα διασκεδαστικό είναι φυσικά, το Drift Mode. Όποιος επιλέξει να εμπιστευτεί το πρόγραμμα «Race» (που σημαίνει ESP Off, σαζμάν σε χειροκίνητη λειτουργία), μπορεί να αρχίσει να ελέγχει το δρόμο εμπρός μέσα από το πλαϊνο παράθυρο. Αυτό όμως, παρακαλούμε, μόνο σε πίστα και με αρκετή γνώση πάνω στο αντικείμενο. 

Όποιος βέβαια αρχίσει να σκέφτεται για μια A 45 S, τα χρήματα δε θα πρέπει να αποτελούν ζήτημα. Στην Ελλάδα η τιμή είναι 81.500 ευρώ και σίγουρα δεν είναι ό,τι πιο προσιτό θα βρει κανείς. Η δε κατανάλωση είναι με πολύ αυτοσυγκράτηση μετρημένη στα 10,5 λτ./100 χλμ. Και όλα αυτά με δύο χρόνια εγγύηση. 

Μήπως να δούμε εφημερεύοντες γιατρούς και διανυκτερεύοντα φαρμακεία εδώ κοντά καλύτερα;

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Μα, 421 ίπποι σε μικρομεσαίο; Αληθινή τρέλα, αν και σίγουρα μια θετική τρέλα. Κι αυτό γιατί η μικρή Mercedes μας ανοίγει κάποιες νέες διαστάσεις. Σπάνια θα έχει κανείς μια τόσο συναρπαστική εμπειρία σε όχημα που δεν είναι κάποιο εξωτικό σπορ μοντέλο.

ALL SEASON FALKEN VS GOODYEAR
skoda