Με στιλ και άποψη κάνουν οικονομία τα τρία μικρομεσαία πετρελαιοκίνητα του συγκριτικού.

Αφορμή για την συγκεκριμένη μάζωξη, αποτελεί η άφιξη του Audi A3 1,6 TDI στην έκδοση Sportback.

Το εσωτερικό του Α3 είναι κορυφαίο ποιοτικά, ενώ η αισθητική του δείχνει φρέσκια και ανάλαφρη στο μάτι.

Φουτουριστική σχεδίαση, hi-tech αίσθηση, κορυφαίο φινίρισμα και πολύ καλή ποιότητα υλικών και κατασκευής στο εσωτερικό του Civic.

Στο V40 η απτή ποιότητα είναι πολύ καλή, ενώ τα ευγενή υλικά αναβαθμίζουν την ατμόσφαιρα. Ωστόσο η χρηστικότητα είναι μέτρια.

Οι επεμβάσεις στην ανάρτηση και το τιμόνι (σε σχέση με τη βενζίνη), έχουν κάνει ακόμα πιο σπορτίφ και ευχάριστη την οδική συμπεριφορά του Civic diesel.

Κορυφαίο πλαίσιο, άνετη ανάρτηση και καλό τιμόνι καθιστούν το Α3 χιλιομετροφάγο, αλλά και εύκολο στο χειρισμό στις στροφές.

Βασικά άνετο και αρκετά επικοινωνιακό στο δρόμο, το V40 καλύπτει χιλιόμετρα με ευκολία, αλλά η ανάρτηση τερματίζει εύκολα πάνω από εγκάρσια σαμαράκια.

Χαρακτηριστικά του νέου κινητήρα 1,6 i-DTEC του Civic είναι η ελαφριά κατασκευή και η υψηλή απόδοση.

O turbo diesel του V40 έχει ανταγωνιστική ισχύ και σχετικά πολιτισμένη λειτουργία, αλλά το υψηλό βάρος «πνίγει» επιδόσεις και οικονομία.

Ο κινητήρας 1,6 TDI είναι ήσυχος και οικονομικός, αλλά έχει μικρό ωφέλιμο εύρος λειτουργίας, κάτι που τον καθιστά ιδανικό για τα ταξίδια.

Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά στο Audi.

Τo Civic έχει το πιο εντυπωσιακό προφίλ.

Το V40 υποστηρίζει τη δική του προσωπικότητα.

Τo Α3 έχει το μεγαλύτερο χώρο για τα κεφάλια των πίσω.

Το Civic έχει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών με 407 λίτρα.

Το drive select στο Α3 επηρεάζει τιμόνι και γκάζι, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει 4 ρυθμίσεις λειτουργίας.

Συγκρίνουμε 3 diesel μικρομεσαία

Διαβάστηκε από 28267 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/6/2013
 

Τρόποι για να κάνεις οικονομία υπάρχουν, πλέον, πολλοί, ειδικά στην κατηγορία των μικρομεσαίων. Δεν το καταφέρνουν όμως όλοι με στιλ, όπως τα αυτοκίνητα αυτού του συγκριτικού με τους οικονομικούς κινητήρες diesel.

Η απελευθέρωση του diesel μας έχει εκχωρήσει ένα μεγάλο δικαίωμα. Αυτό της επιλογής.  Το φάσμα της επιλογής, είναι, πλέον, τόσο μεγάλο που το «δικαίωμα» στην οικονομία του diesel μπορεί να πάρει πολλές μορφές. Μία από αυτές είναι τα μικρομεσαία μοντέλα που έχουν να προσφέρουν κάτι περισσότερο από το μέσο όρο. 
 
Μπορεί αυτό να λέγεται premium, μπορεί να λέγεται εναλλακτικό ή απλά διαφορετικό σε αισθητικό και τεχνολογικό επίπεδο. Ένα από τα μοντέλα που δικαίως ξεχωρίζουν είναι το νέο Audi A3 1,6 TDI, στην, άρτι αφιχθείσα, έκδοση Sportback. Αυτό βρίσκει απέναντί του το νέο Honda Civic 1,6 i-DTEC, αλλά και το Volvo V40 D2. Ποιο καλύπτει περισσότερο το θέμα «μικρομεσαίο diesel με άποψη»; 
 
Εμφάνιση: Με έμφαση στη λεπτομέρεια
Η Audi δεν επιδίωξε να διαφοροποιηθεί αισθητά σε σχέση με το παρελθόν του μοντέλου, καθώς το σχήμα του έχει κριθεί επιτυχημένο. Αυτό που έχει αλλάξει είναι οι λεπτομέρειες. Οι ακμές είναι πιο οξείες και πιο πολλές στο προφίλ και τις επίπεδες επιφάνειες, ενώ τα φωτιστικά μπροστά και πίσω έχουν στενέψει.
 
Το V40 είναι φαρδύ, και χαμηλό, με σχετικά compact μήκος και εντυπωσιακές σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Σήμα κατατεθέν είναι τα πίσω φώτα σε σχήμα boomerang και μπροστά το σχέδιό του δεν το μπερδεύεις εύκολα με άλλο. 
 
Στο Civic, εντύπωση προκαλούν ο μυώδης σχεδιασμός του εμπρόσθιου προφυλακτήρα που ενσωματώνει τα φώτα ημέρας με λαμπτήρες LED, τα προεξέχοντα πίσω φώτα, οι τονισμένοι θόλοι των φτερών, το πίσω τζάμι που ενσωματώνει την αεροτομή, η κεραία στο πάνω μέρος που θυμίζει πτερύγιο καρχαρία και οι πιο στενές πλευρικές επιφάνειες που κάνουν πιο εντυπωσιακό το προφίλ του αυτοκινήτου. 
 
Εσωτερικό: Ποιότητα, αλλά και εργονομικές ενστάσεις 
Στο εσωτερικό του A3 η ποιότητα κατασκευής ορίζει την κορυφή της κατηγορίας, τόσο με την επιλογή και το φινίρισμα των υλικών, όσο και με τη συναρμογή τους. Η προσοχή στη λεπτομέρεια σχεδιασμού είναι ορατή στα minimal χειριστήρια του κλιματισμού, το κεντρικό χειριστήριο του συστήματος infotainment (ΜΜΙ) και τη λεπτή αναδυόμενη οθόνη του. 
 
Το εσωτερικό του Civic έχει φουτουριστική σχεδίαση, τονισμένη ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος. Αίσθηση προκαλεί η  στάνταρ ψηφιακή οθόνη πληροφοριών i-MID. Πάντως ο χειρισμός των ενδείξεων του trip computer απαιτεί αρκετή εξοικείωση. 
 
Τον ξεχωριστό αέρα που ήθελε η Volvo  για το δημιούργημά της, τον έχει επιτύχει και με το παραπάνω. Ωστόσο η συμβίωση μαζί του είναι κάτι που θέλει συνήθεια. Το εσωτερικό είναι φορτωμένο κουμπιά, λυχνίες και ενδείξεις. Από την άλλη, η απτή ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή.
 
Χώροι: Ξεχωρίζει ο χώρος αποσκευών του Civic και η συνολική ευκολία στο Audi. 
Τo Civic έχει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών της κατηγορίας, ενώ το Volvo έχει έναν από τους μικρότερους. Από την άλλη, το Volvo έχει τον περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω καθημένων (έστω και οριακά σε σχέση με το Audi). Ωστόσο το Honda παραμένει το πιο φαρδύ εσωτερικά, ενώ το Α3 έχει τον περισσότερο αέρα για τα κεφάλια. 
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι, η περιφερειακή ορατότητα είναι καλύτερη στο Audi, το οποίο έχει τους περισσότερους χώρους για μικροαντικείμενα, ενώ έχει και μια πολύ σωστή θέση οδήγησης. 
 
Στα Honda και Volvo οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι λίγοι, ενώ η ορατότητα πιο περιορισμένη. Το Honda έχει την πιο σπορτίφ θέση οδήγησης και το Volvo την πιο άνετη. 
 
Οδική συμπεριφορά: Πιο οδηγοκεντρικό το Civic 
Θεμελιώδες συστατικό της οδικής συμπεριφοράς είναι το βάρος των αυτοκινήτων και εδώ έχουμε μια μεγάλη διαφορά. Το Volvo με το Audi έχουν περί τα 200 κιλά διαφορά, σε βάρος του V40, που μεγαλώνει ακόμα περισσότερο, αν αναλογιστεί κανείς ότι το μοντέλο δοκιμής φοράει όλο τον έξτρα εξοπλισμό. 
 
Το Civic βρίσκεται στη μέση, ενώ είναι αυτό που έχει και την πιο μεστή συμπεριφορά. Ο κινητήρας μπορεί να αναδείξει τις αρετές του πλαισίου σε ακαμψία και κράτημα. Στον ανοιχτό δρόμο, ταξιδεύεις ήσυχα και άνετα, ενώ στις στροφές κρατάει γερά, οι κλίσεις είναι ουσιαστικά ανύπαρκτες και το στιβαρό σε αίσθηση τιμόνι σημαδεύει ακριβώς εκεί που θες. Το V40 έχει καλή ποιότητα κύλισης, ενώ οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι απούσες. Επίσης, το τιμόνι είναι μαλακό και όχι πολύ ακριβές. 
 
Ωστόσο, όταν το πιέσεις ανακαλύπτεις ότι έχεις να κάνεις με ένα ασφαλές αυτοκίνητο. Έχει καλό turn in, προσφέρει ακριβή έκβαση στις στροφές ακόμα και υπό πίεση, το DTSC (ESP) επιτρέπει και κάποια συμμετοχή του οδηγού στις διορθώσεις, ενώ φυσικά, το ταξίδι στον ανοιχτό δρόμο είναι πολύ ξεκούραστο. Εκείνο που ξενίζει είναι η άτσαλη συμπεριφορά της ανάρτησης όταν έχει να διαχειριστεί εγκάρσια εμπόδια. 
 
Το Α3 προσφέρει κορυφαία άνεση και ποιότητα κύλισης. Επίσης, έχει βελτιωθεί θεαματικά ο δυναμισμός του στο δρόμο. Η ακρίβεια και η πληροφόρηση από το τιμόνι ανήκουν στις καλύτερες της κατηγορίας, ενώ η συμπεριφορά στις στροφές εκπέμπει σιγουριά και ασφάλεια. Στον ανοιχτό δρόμο, το αυτοκίνητο «καταπίνει» εύκολα τα χιλιόμετρα. 
 
Value for money 
Με κόστος από λίγο έως αρκετά πάνω από τις 20.000 ευρώ, τα μοντέλα του συγκριτικού δεν μπορούν να χαρακτηριστούν αγοραστικές ευκαιρίες. Ωστόσο, επιλέγοντάς τα, ξέρεις ότι αγοράζεις κάτι περισσότερο από το μέσο όρο σε τεχνολογία, αισθητική και πρεστίζ. Με αυστηρά κριτήρια, το Volvo είναι το λιγότερο καλά εξοπλισμένο, αφού στη βασική του έκδοση δεν έχει ούτε ζάντες, ενώ το φθηνότερο όλων, το Civic, έχει τον πιο πλήρη εξοπλισμό, με την εξαίρεση του 7ου αερόσακου (γονάτων) που έχουν τα άλλα δύο.  
 
Κινητήρες: Χαμηλές καταναλώσεις και μηδενικά τέλη
 
Audi 1,6 TDI: Πολιτισμένη λειτουργία, μέτριες ρεπρίζ
Ο κινητήρας 1,6 TDI ανήκει στη νέα σειρά πετρελαιοκινητήρων του γκρουπ της VW. Έτσι, έχει δεχθεί μια πλήρη αναβάθμιση όλα τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Στην πράξη, αυτό είναι άμεσα αντιληπτό, με το χαρακτηριστικό κροτάλισμα των diesel στο ρελαντί να μη φθάνει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ενώ και στις μετρήσεις μας, ο θόρυβος εν κινήσει είναι σημαντικά περιορισμένος για diesel μοντέλο. 
 
Από πλευράς κατανάλωσης, ο κινητήρας αποδεικνύεται στην πράξη ιδιαίτερα φειδωλός στις απαιτήσεις του, με τη βοήθεια και του στάνταρ συστήματος Stop/Start, το οποίο δεν μας ικανοποίησε στο μοντέλο δοκιμής. Όσον αφορά στις επιδόσεις, η επιτάχυνση είναι καλή, ενώ οι ρεπρίζ κυμαίνονται στο μέσο όρο της κατηγορίας. 
 
Honda 1,6 i-DTEC: Με κορυφαία ροπή  
Ο νέος 1,6 i-DTEC διαθέτει αλουμινένια κυλινδροκεφαλή και είναι  σύμφωνα με τη Honda, το ελαφρύτερο μοτέρ στην κατηγορία του. Εκτός τώρα του κινητήρα, εντελώς νέο είναι και το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων με το οποίο συνδυάζεται που, φυσικά, έχει κατασκευαστεί και αυτό με γνώμονα τις compact διαστάσεις και το μειωμένο βάρος. Διαθέτει μακριές σχέσεις, που εξασφαλίζουν οικονομία στην κατανάλωση. Από πλευράς επιδόσεων το Honda, παρότι δεν είναι το ελαφρύτερο όλων, έχει τις καλύτερες ρεπρίζ που αντικατοπτρίζουν την κορυφαία ροπή του. 
 
Volvo 1,6 D2: Το «πνίγει» το μεγάλο βάρος   
Το turbo diesel σύνολο, με τεχνολογία common rail και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, έχει ικανή ισχύ και ροπή. Το αποτέλεσμα είναι πολιτισμένη λειτουργία, αρκετή δύναμη ψηλά και ροπή από τις 1.500 σ.α.λ και πάνω. Η Volvo υπόσχεται εξαιρετικά χαμηλή μικτή κατανάλωση και πολύ χαμηλές εκπομπές CO2– με τη βοήθεια του Start&Stop – που συνεπάγονται μηδενικά τέλη και χαμηλά πάγια έξοδα. 
 
Στην πράξη, το trip computer δεν «βλέπει» ποτέ αυτό το νούμερο, αλλά, στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής, αυτό οφείλεται και στο υπερβάλλον βάρος που συνεπάγεται ο υπερπλήρης εξοπλισμός του. Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο δεν είναι πολύ ακριβές στις γρήγορες αλλαγές. Το μεγάλο βάρος αδικεί το V40 και όσον αφορά στις επιδόσεις. 
 
Συμπέρασμα
Με δεδομένο το χαμηλό κόστος χρήσης, όπως προκύπτει από τη χαμηλή μέση κατανάλωσή και τα μηδενικά τέλη των μοντέλων του συγκριτικού, τα κριτήρια αξιολόγησής τους στρέφονται αλλού.  Έτσι, το Volvo πρωταγωνιστεί στην ασφάλεια, αφού είναι το μόνο με στάνταρ αερόσακο για τους πεζούς, ενώ προσφέρεται με πολυτελή υλικά που έχουν ποιοτική εμφάνιση, αλλά δεν υποστηρίζονται από τη συναρμογή τους. Επίσης είναι το λιγότερα εξοπλισμένο, το πιο βαρύ και με τις χειρότερες επιδόσεις.
 
Από την άλλη, το Audi έχει ό,τι μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα σύγχρονο μικρομεσαίο premium, συν του ότι, το (προαιρετικό) drive select του δίνει τη δυνατότητα παραμετροποίησης στο δρόμο. Ωστόσο, είναι το ακριβότερο, ενώ η σχεδίασή του δεν είναι ενθουσιώδης. 
 
Πράγμα που μας φέρνει στο φθηνότερο όλων, το Civic, που έχει έναν εξαιρετικό κινητήρα, συνδυάζει οικονομία και επιδόσεις, έχει ποιότητα εφάμιλλη του Audi, πλήρη εξοπλισμό από τη βασική του έκδοση, την πιο οδηγοκεντρική συμπεριφορά και πολύ μεγάλους χώρους (ειδικά αποσκευών). Με μία εμφάνιση που δε το μπερδεύει με τίποτε άλλο, βγαίνει μπροστά. 
 
200 διαθέσιμα στοιχεία για AUDI  A3 SPORTBACK
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
 
200 διαθέσιμα στοιχεία για HONDA  CIVIC
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
 
200 διαθέσιμα στοιχεία για VOLVO  V 40
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

Δοκιμή: DS 7 Crossback

Το Audi Q7 facelift;

Ζήσε περισσότερα με τη νέα A-Class. It is time.

Παγκόσμια κορυφή για τη Mustang της Ford

Εορταστικό Nissan GT-R για τα 50 χρόνια

Με νέο κινητήρα τα Audi S5 Coupe & Sportback

Ελαφρύτερο το ανανεωμένο Nissan GT-R Nismo

High Performance πακέτο για Mustang

Τι αγοράζω με 15, 20, 25 και 30 χιλιάδες ευρώ;

Πρώτη Δοκιμή: Νέα Mercedes B-Class

Νέα Giulietta όπως Giulia;

Πρώτο teaser της Bentley Flying Spur (+vid)

«Ανεβάζει» το Audi Q7 η ΑΒΤ

Ετοιμάζει νέα «βασική» Mustang η Ford

ΒΜW Σειρά 1 & Αudi A3: Τι νέο φέρνουν;

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

MITSUBISHI: Ατοκο χρηματοδοτικό: 0% επιτόκιο,100 ευρώ/μήνα

NISSAN: Qashqai το απόλυτο SUV από 20.490€

CITROEN: Νέο C5 Aircross με 130PS από 22.550€

PEUGEOT: Nέο Peugeot 508 από 29.900€

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

MICHELIN: Επιδόσεις που φτιάχτηκαν για να διαρκούν

SEAT: Eπίλεξε το δικό σου Αrona από 15.245€

περισσότερα »