|
|
Toyota Aygo 1,0 MMT
Στα γρήγορα:
• 1,0 λτ. με 69 ίππους
• 5τάχυτο αυτοματοποιημένο κιβώτιο
• Καίει 4,2 λτ./100 χλμ.
• Δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας
+ Εμφάνιση αμαξώματος και εσωτερικού, ποιότητα, οθόνη «touch», κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, σταθερότητα, άνεση, 6ετής εγγύηση
- Απόκριση κιβωτίου, χωρητικότητα πορτ-μπαγκάζ
H 1η γενιά του Toyota Aygo λανσαρίστηκε το 2005, σε μια πρώτη συνεργασία της Toyota με την PSA Peugeot-Citroen, για την κοινή εξέλιξη και κατασκευή 3 νέων αυτοκινήτων πόλης για την ευρωπαϊκή αγορά. Κατά την πορεία του, το Aygo υποβλήθηκε σε δύο ανανεώσεις το 2008 και το 2012, με την 1η γενιά να ξεπερνά τις 760.000 πωλήσεις. Υποδεχόμαστε στη χώρα μας τη 2η γενιά του ιαπωνικού μίνι. Όμορφο, με πολύ καλή ποιότητα και φυσικά, εξαιρετική οικονομία κίνησης, το νέο Aygo στοχεύει και πάλι στο να συνεχίσει την best-seller πορεία του στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης και, ει δυνατόν, να την πάει ακόμα υψηλότερα.
Αρέσει πολύ!
Σχεδιαστικά, το νέο Aygo κερδίζει με την πρώτη ματιά τις εντυπώσεις με την δυναμική και πολύ μοντέρνα σχεδίασή του. Έχουμε λοιπόν ένα αμάξωμα με πολλές καμπύλες, αρκετές ακμές, αλλά και χρωματικά μοτίβα, που τονίζουν την παρουσία του μοντέλου. Το βλέμμα κλέβει αρχικά το εμπρόσθιο τμήμα, που επηρεάζεται από τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Toyota και χαρακτηρίζεται από το μεγάλο «X» της μάσκας, όπως αυτό δημιουργείται από τις δύο διαφορετικού χρωματισμού λωρίδες, που διασταυρώνονται πάνω στη γρίλια.
Από 9.771 ευρώ με καλύτερο εξοπλισμό
Στη νέα γενιά του Aygo, η Toyota επέλεξε να προσφέρει ένα σαφώς πιο πλήρες εξοπλιστικό πακέτο σε όλες τις εκδόσεις του, σε σχέση με πριν, ενώ φυσικά, η εγγύηση είναι και πάλι η μέγιστη (6ετής). Έτσι, με κόστος 9.770 ευρώ για την 5θυρη έκδοση (9.446 ευρώ το 3θυρο), η βασική επιλογή Aygo x-Cool έρχεται με στάνταρ Σύστημα Ελέγχου της Σταθερότητας (VSC με TRC), 6 αερόσακους, LED φώτα ημέρας, ρυθμιζόμενο τιμόνι ηχοσύστημα και air condition. Σαφώς πιο ενδιαφέρουσα ωστόσο είναι η επόμενη έκδοση x-City, αφού προσθέτει ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα και κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό (+340 ευρώ).
Για την έκδοση x-Play Touch της δοκιμής μας, με την x-Touch έγχρωμη οθόνη αφής, υπολογίστε από 10.914 ευρώ, ενώ αν προσθέσετε και το αυτοματοποιημένο κιβώτιο τότε το κόστος ανεβαίνει στα 11.772 ευρώ.
Κινητήρας-Κιβώτιο: Συνδυασμός άνεσης και οικονομίας
O γνωστός, 1.000άρης 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας του 1ης γενιάς Aygo βρίσκεται και πάλι κάτω από το καπό του νέου μοντέλου, με πολλές όμως αλλαγές και βελτιώσεις. Το τελικό αποτέλεσμα μας φέρνει ένα μηχανικό σύνολο που αποδίδει 69 ίππους (+1 από πριν), αλλά κυρίως 95 Nm ροπής στις 4.530 σ.α.λ., εκ των οποίων τα 85 Nm είναι διαθέσιμα μόλις από τις 2.000 σ.α.λ. Στην πράξη, ο κινητήρας αυτός δείχνει σαφώς πιο πολιτισμένος σε λειτουργία σε σχέση με πριν (λόγω και της καλύτερης ηχομόνωσης), ενώ είναι πρόθυμος και πάλι στο να ανεβάσει στροφές και να κινήσει το Aygo αρκετά σβέλτα. Το κιβώτιο από την πλευρά του, στο Aygo της δοκιμής μας είναι το βελτιστοποιημένο αυτοματοποιημένο κιβώτιο «x-shift» 5 σχέσεων με manual λειτουργία (χωρίς συμπλέκτη), που συμβάλει στην άνεση κυρίως στις καθημερινές μετακινήσεις.