Η Ford αποφασίζει να γράψει ιστορία παρουσιάζοντας μια ακόμα πιο ισχυρή έκδοση παραγωγής του 1,0 EcoBoost, που με 140 ίππους μπαίνει στο libro d oro της αυτοκίνησης ως ο ισχυρότερος 1.000άρης, που έγινε ποτέ.

H καμπίνα του Ford Fiesta Black Edition σε γενικές γραμμές δεν ξεφεύγει από την λογική των υπόλοιπων Fiesta. Προεξάρχον χαρακτηριστικό είναι τα σπορ καθίσματα με κόκκινες ραφές και κόκκινη πλευρική φάσα.

Η νέα εκδοχή του 1,0 EcoBoost φέρει ειδική χαρτογράφηση του εγκεφάλου, αύξηση πίεσης υπερπλήρωσης, νέο διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, αναθεωρημένη πεταλούδα γκαζιού και μεγαλύτερο εναλλάκτη θερμότητας.

Τραβάει την προσοχή και ξεχωρίζει το Ford Fiesta Black Edition με την κόκκινη οροφή και τους καθρέφτες.

Ford Fiesta Black & Red Edition: 140 ίπποι στο λίτρο

Διαβάστηκε από 70326 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/1/2015
 

Ford Fiesta 1,0 140 PS


Στα γρήγορα:
• Κοστίζει 16.715 ευρώ
• Είναι 1,0 turbo με 140 άλογα
• Καίει 4,5 λτ./100 χλμ.
• Πληρώνει ευρώ 93,6 τέλη

+ Απόδοση κινητήρα - Επιδόσεις - Οδική συμπεριφορά - Τιμόνι
Ποιότητα κατασκευής - Τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας - Εμφάνιση
- Απουσία 6ης σχέσης στο κιβώτιο - Εργονομία κεντρικής κονσόλας -
Kατανάλωση υπό πίεση


Για 3 συναπτά έτη (2012, 2013, 2014) ο 3κυλινδρος 1.000άρης EcoBoost κινητήρας της Ford κερδίζει τον σημαντικό τίτλο «Κινητήρας της χρονιάς» και σίγουρα όχι τυχαία. Σήμερα η Ford αποφασίζει να γράψει κυριολεκτικά ιστορία παρουσιάζοντας μια ακόμα πιο ισχυρή έκδοση παραγωγής του 1,0 EcoBoost, που με 140 ίππους μπαίνει στο libro d oro της αυτοκίνησης ως ο ισχυρότερος 1.000άρης κινητήρας, που έγινε ποτέ. Η ειδική ισχύς των 140 ίππων/λτ. (από τις κορυφαίες για αυτοκίνητο παραγωγής) αφήνει πίσω ακόμα και υπεραυτοκίνητα παραγωγής εκατοντάδων χιλιάδων ή και εκατομμυρίων ευρώ, όπως η Bugatti Veyron.

Ο χιλιάρης EcoBoost των 140 ίππων λανσάρεται στο αποκλειστικά 3θυρο Fiesta για να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στο «καυτό» ST των 182 ίππων (από τον 1,6 EcoBoost) και στα πιο καθημερινά 100άρια ή 125άρια Fiesta, που αποτελούν το 30% των πωλήσεων του μοντέλου. Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκαν 2 ειδικές εκδόσεις, η Red Edition και η Black Edition. H πρώτη διαθέτει κόκκινο αμάξωμα με μαύρη οροφή και ανάλογες λεπτομέρειες και η δεύτερη ακριβώς την αντίθετη διαμόρφωση.

Ξεχωρίζει, αλλά και κοστίζει
Το Ford Fiesta Black Edition κάνει «μπαμ» από μακριά χάρη στην επιθετική μάσκα, που έγινε ακόμη πιο άγρια με το κόκκινο περίγραμμα. Επίσης προστέθηκαν μαύρες 17άρες ζάντες και κιτ αμαξώματος «αλά» ST με σπορ προφυλακτήρες, πλαϊνές «ποδιές» και πίσω αεροτομή. Φυσικά υπάρχει στάνταρ κόκκινη οροφή και ιδίου χρώματος καθρέφτες, πινελιές που δημιουργούν μια όμορφη αντίθεση με το μαύρο χρώμα. Το τελικό αποτέλεσμα αν μη τι άλλο τραβάει την προσοχή και ξεχωρίζει. Το ίδιο και η τιμή. Με 16.715 ευρώ δεν το λες και φθηνό. Η έκδοση Red Edition κοστίζει 475 ευρώ λιγότερα.

Κινητήρας-Επιδόσεις: 140 ίπποι στο λίτρο
Η νέα εκδοχή του 1,0 EcoBoost χάρη στην ειδική χαρτογράφηση του εγκεφάλου, στην αύξηση πίεσης υπερπλήρωσης, στο νέο διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, στην αναθεωρημένη πεταλούδα γκαζιού και στο μεγαλύτερο εναλλάκτη θερμότητας (intercooler), έφτασε να αποδίδει την ισχύ-ρεκόρ των 140 ίππων. Η ροπή των 210 Nm (με overboost, ήτοι στιγμιαία κορύφωση για μερικά δλ.) είναι διαθέσιμη από τις 1.400-4.500 σ.α.λ. Οι επιδόσεις του Fiesta Black Edition των 1.091 κιλών δεν είναι καυτές, αλλά σίγουρα είναι πικάντικες και σημειώστε: 0-100 σε 8,7 δλ (10,6 δλ. το Fiesta 100 και 9,6 δλ. το Fiesta 125), 60-100 χλμ./ώρα με 4η σε 6,7 δλ. (9,8 δλ. το Fiesta 100 και 8,2 δλ. το Fiesta 125) και 80-120 χλμ./ώρα με 5η σε 9,4 (15,8 το Fiesta 100 και 13,9 δλ. το Fiesta 125). Ο κινητήρας παραμένει ιδιαίτερα πολιτισμένος σε λειτουργία για 3κύλινδρος, τραβάει δυνατά και ακούγεται ευχάριστα σε συνδυασμό με το σφύριγμα της τουρμπίνας και το ξεφύσημα από την εξάτμιση. Χαμηλά δεν είναι τόσο εύρωστος, όσο ο 100 ή ο 125 (λογικό, λόγω της αυξημένης πίεσης υπερπλήρωσης), αλλά μετά τις 2.000 σ.α.λ. δεν παίζεται, με δεδομένο τον μικρό κυβισμό.

Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το τι συμβαίνει μέσα σε αυτό το μικρό κινητήρα, που έχει χωρητικότητα, όσο 3 κουτάκια αναψυκτικού. Το τούρμπο π.χ. γυρίζει στις 248.000 σ.α.λ., τη διπλάσια ταχύτητα περιστροφής ενός τούρμπο της F1 και τα πτερύγια φτάνουν 1,5 φορά την ταχύτητα του ήχου! Ένα 6ταχύτο κιβώτιο θα κολάκευε περισσότερο τον κινητήρα, θα έκανε ακόμα πιο ήσυχο το ταξίδι και θα μείωνε την πραγματική κατανάλωση, η Ford όμως επιμένει (περιέργως) σε 5τάχυτο κιβώτιο, το οποίο απέκτησε πιο κοντή κλιμάκωση, βοηθώντας την απόκριση στο γκάζι και τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις (ουσιαστικά έχει τις 5 πρώτες σχέσεις του Fiesta ST). O επιλογέας παραμένει ευχάριστος σε αίσθηση και ακριβής σε κούμπωμα. H Ford υπόσχεται κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ. (+0,2 σε σχέση με τις μικρές εκδόσεις), αλλά η καθημερινή πράξη δείχνει νούμερα κοντά στα 7,6 λτ./100 χλμ. Επίσης σε αντίθεση με τις απαλλαγμένες τελών μικρές εκδόσεις, το 140άρι Fiesta πληρώνει 93,6 ευρώ λόγω των εκπομπών CO2, που πλέον είναι 104 γρ./χλμ. Και πάλι όμως είναι ελάχιστα για την απόδοση του κινητήρα…

Εσωτερικό: Με κόκκινες πινελιές
Το εσωτερικό σε γενικές γραμμές δεν ξεφεύγει από την λογική των υπόλοιπων Fiesta, που είναι και καλό και κακό. Έτσι, μόνο θετικά αποτιμάται η παρουσία μαλακού πλαστικού στο πάνω μέρος του ταμπλό και η συνολική ποιότητα κατασκευής, το προσεγμένο φινίρισμα, η εξαιρετική θέση οδήγησης, η κεντρική κονσόλα και οι λαβές θυρών σε gloss black, ο πλούσιος εξοπλισμός (7αερόσακοι, σύστημα SYNC για φωνητικές εντολές προς το σύστημα infotainment, κλιματισμός, κουμπί εκκίνησης, ηλεκτρικές ευκολίες, ΜyKey κτλ.) και οι κόκκινες λεπτομέρειες (ραφές τιμονιού, χειρόφρενου, επιλογέα και σπορ καθισμάτων με κόκκινη επίσης πλευρική επένδυση). Από την άλλη η εργονομία της κεντρικής κονσόλας παραμένει ολίγον πονοκέφαλος με τα τόσα μικρά και ίδια κουμπάκια, όπως και τα χειριστήρια του κλιματισμού. Σχετικά με την ευρυχωρία δεν έχει αλλάξει κάτι με το Fiesta να μην διεκδικεί δάφνες και να αρκείται στην απλά επαρκή φιλοξενία 4 ενηλίκων με μικρές παραχωρήσεις για τα γόνατα και τους ώμους των πίσω. Η απουσία πεντάθυρης έκδοσης φυσικά και δεν ωφελεί την πρακτικότητα. Ο χώρος αποσκευών των 274 λτ. (290 με κιτ επισκευής και όχι κανονική ρεζέρβα) είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Στο δρόμο: Ακόμη πιο απολαυστικό στην οδήγηση
Το Ford Fiesta είναι ένα από μικρά μοντέλα, που ξεχωρίζουν για τον οδηγοκεντρικό τους προσανατολισμό. Το Fiesta Black Edition είναι ακόμη καλύτερο, βασισμένο στο σπορ σετάρισμα της ανάρτησης, με πιο σφιχτά ελατήρια και αμορτισέρ, με πιο σκληρό πίσω ημιάκαμπτο άξονα και νέα ρύθμιση του ηλεκτρικού τιμονιού. Το τελικό αποτέλεσμα στην πράξη είναι ιδανικό για κάποιον που απολαμβάνει τη γρήγορη οδήγηση, αλλά δεν θέλει να κοπανιέται πάνω από τις ανωμαλίες των δρόμων και τις κακοτεχνίες. Συγκλονιστικά σταθερό στις ευθείες και στις ανοιχτές καμπές, το Fiesta Black Edition δείχνει υπέροχα ζυγισμένο καθώς πλησιάζεις τα όρια της πρόσφυσής του σε πιο κλειστές στροφές. Το τιμόνι είναι ακριβές και παρά την ηλεκτρική του βάση, ταΐζει συνεχώς τα ακροδάκτυλα με πλούσια πληροφόρηση για τις προθέσεις και την κατάσταση των μπροστινών τροχών. Με τις 16άρες ζάντες τουλάχιστον του αυτοκινήτου δοκιμής (τα προς πώληση μοντέλα θα έχουν στάνταρ 17άρες) λειαίνει γλυκά τις περισσότερες κακοτοπιές των δρόμων, χωρίς να γέρνει, χωρίς να πλέει (αλίμονο) ή να αποκλίνει στο ελάχιστο από την ιδανική γραμμή. Δεν είναι το ίδιο συμμετοχικό, όσο το «καυτό» ST, ούτε έχει το ίδιο παιχνιδιάρικη ουρά, αλλά είναι δελεαστικά ισορροπημένο και ικανό για τα πάντα. Με ευχάριστα ελαφρύ πάτημα, πηδάλια φτιαγμένα για οδήγηση και ψυχωμένο κινητήρα, δεν έχει πρόβλημα να κρατάει υψηλές μέσες ταχύτητες από σημείο σε σημείο ανεξάρτητα από την καμπυλότητα των στροφών. Μάλιστα όσο πιο κλειστή είναι η διαδρομή, τόσο καλύτερα, όντας ευέλικτο και άμεσο στις εντολές του οδηγού. Και πάντα με αξιόλογη άνεση και καθημερινή ευχρηστία. Ακόμα και αν ξεπεράσεις τα όριο δεν χάνει την αυτοκυριαρχία του αντιδρώντας γλυκά και ελεγχόμενα. Σίγουρα θα θέλαμε για ψυχολογικούς κυρίως λόγους, δίσκους αντί ταμπούρων στους πίσω τροχούς, αλλά τα φρένα είναι υπεραποτελεσματικά και αντέχουν.

Συμπέρασμα
Η Ford έγραψε ιστορία λοιπόν με τον 1.000άρη ΕcoBoost κινητήρα, που με τους 140 ίππους, έγινε ο ισχυρότερος κινητήρας παραγωγής με αυτόν τον κυβισμό, που έχει γίνει ποτέ. Το καλό είναι ότι η τοποθέτησή του στο Fiesta δημιούργησε ένα ευχάριστο και γρήγορο καθημερινό αυτοκίνητο. Η τιμή του δεν είναι σίγουρα καμιά ευκαιρία και είναι ακριβώς ανάμεσα στα αντίστοιχα εξοπλισμένα Fiesta 125 και στο κορυφαίο ST. Δικαίως λοιπόν μπαίνεις σε διλήμματα. Αυτό δεν έχει να κάνει φυσικά σε τίποτα με την αξία του αυτοκινήτου, που αποτελεί πλέον μια κορυφαία πρόταση στην μικρή κατηγορία.

Το Ford Fiesta 1,0 140 PS απέναντι στο Ford Fiesta ST

Ford Fiesta ST στα γρήγορα:
• Κοστίζει 18.974 ευρώ
• Είναι 1,6 turbo με 182 PS
• Καίει 5,9 λτ./100 χλμ.
• Πληρώνει 151,8 ευρώ τέλη

Ευχάριστος πονοκέφαλος
Στη δοκιμή του Ford Fiesta ST είχαμε αναφέρει πως πρόκειται για ένα μοντέλο που σε εθίζει με την οδική του συμπεριφορά, τις εκρηκτικές επιδόσεις και την αγωνιστική εμφάνιση, όμως επειδή είναι ένα μοντέλο φτιαγμένο για την πίστα, ίσως κουράσει τον οδηγό σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης… Οι άνθρωποι της Ford, λοιπόν, μάλλον το γνώριζαν, και για αυτό έβγαλαν την έκδοση των 140 ίππων. Αυτή καλύπτει το κενό ανάμεσα στην έκδοση ST των 182 ίππων και την «απλή» των 125 και ταυτόχρονα σου προκαλεί -όπως αναφέραμε και πιο πάνω- ένα ευχάριστο πονοκέφαλο που σε βάζει σε σκέψεις «οδηγικής αυτογνωσίας». Ας εξηγήσουμε γιατί.

Εμφάνιση που συναρπάζει
Εδώ τα πράγματα είναι εύκολα γιατί το Fiesta 1,0 140 PS Black Edition έχει σαφείς στιλιστικές επιρροές από το ST. Φωνάζει από μακριά πως πρόκειται για μία αγωνιστική έκδοση και αρέσει πολύ. Για κάποιους μάλιστα και περισσότερο από το ST λόγο της διχρωμίας στη μάσκα. Εσείς ποιο επιλέγετε;

Αίσθηση στο δρόμο
Το σκηνικό γίνεται πιο περίπλοκο. Αν είστε γρήγορος οδηγός που θέλετε όμως και την άνεση, τότε θα εκτιμήσετε περισσότερο το 140άρι Fiesta. Αν από την άλλη αρέσκεστε ώστε η σπονδυλική σας στήλη να καταλαβαίνει τις ανωμαλίες του δρόμου, τότε οπωσδήποτε ST! Σε κάθε περίπτωση -και αυτό είναι το πιο σημαντικό- και με τα δύο μοντέλα θα νιώσετε αυτό που ονομάζεται οδηγική απόλαυση, μιας και τιμόνι, φρένα, πλαίσιο ακολουθούν τις προσταγές σας.

Επιδόσεις ή Κατανάλωση;
Ιδού η απορία. Χάρη στα 1.600 κυβικά και την αυξημένη ιπποδύναμη το Fiesta ST είναι ο απόλυτος κυρίαρχος στις επιδόσεις. Όμως το 140άρι, από την άλλη, είναι πιο οικονομικό σε κατανάλωση. Ποιο από τα δύο; Μα φυσικά και τα δύο! Γιατί και τα δύο μοτέρ υπηρετούν με το καλύτερο τρόπο αυτό για το οποίο έχουν σχεδιαστεί.


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Νιώσε ανίκητος με την GLA. It is time.

Η νέα Mercedes-AMG A 45 «γδύνεται»

«Ηλεκτρίζεται» το επόμενο Nissan GT-R

Δοκιμή: DS 7 Crossback

Το Audi Q7 facelift;

Ζήσε περισσότερα με τη νέα A-Class. It is time.

Παγκόσμια κορυφή για τη Mustang της Ford

Εορταστικό Nissan GT-R για τα 50 χρόνια

Με νέο κινητήρα τα Audi S5 Coupe & Sportback

Ελαφρύτερο το ανανεωμένο Nissan GT-R Nismo

High Performance πακέτο για Mustang

Τι αγοράζω με 15, 20, 25 και 30 χιλιάδες ευρώ;

Πρώτη Δοκιμή: Νέα Mercedes B-Class

Νέα Giulietta όπως Giulia;

Πρώτο teaser της Bentley Flying Spur (+vid)

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

MERCEDES: Νιώσε ανίκητος με την GLA. It is time.

NISSAN: Qashqai το απόλυτο SUV από 20.490€

CITROEN: Νέο C5 Aircross με 130PS από 22.550€

PEUGEOT: Nέο Peugeot 508 από 29.900€

MITSUBISHI: Ατοκο χρηματοδοτικό: 0% επιτόκιο,100 ευρώ/μήνα

MICHELIN: Επιδόσεις που φτιάχτηκαν για να διαρκούν

SEAT: Eπίλεξε το δικό σου Αrona από 15.245€

περισσότερα »