Είναι μίνι, αλλά μπορεί να «ρεζιλέψει» πολλά και μεγαλύτερα SUV, αφού θα συνεχίσει εκεί που αυτά σταματούν.

Η έκδοση Cross του Fiat Panda είναι μία ειδική περίπτωση, αφού αποτελεί την κορυφαία έκδοση από πλευράς χωμάτινων δυνατοτήτων, μετά τα Panda Trekking και Panda 4x4.

Το εσωτερικό είναι ευχάριστο αισθητικά και καλοφτιαγμένο.

Fiat Panda Cross: Η πιο σκληροπυρηνική έκδοση του Panda

96.964 Επισκέψεις στο άρθρο (30/1/2015)

Στα γρήγορα:
• Η πιο off road έκδοση του Panda
• Αυξημένη απόσταση από το έδαφος 158 χλστ.
• Με 1.300άρη diesel 80 ίππων
• Από 17.180 ευρώ

Η έκδοση Cross του Fiat Panda είναι μία ειδική περίπτωση, αφού αποτελεί την κορυφαία έκδοση από πλευράς χωμάτινων δυνατοτήτων, μετά τα Panda Trekking και Panda 4x4. Το μοντέλο, όπως και στην προηγούμενη γενιά βασίζεται στο Panda 4x4, όμως έχει δεχθεί τις απαραίτητες βελτιώσεις -αισθητικές και μηχανικές- προκειμένου να τα… βάλει, και να νικήσει παρά τις compact διαστάσεις του μεγαλύτερα και σκληροτράχηλα SUV.

Με εμφάνιση αντίστοιχη των off-road ικανοτήτων του
Όσον αφορά στην εξωτερική του σχεδίαση, το Fiat Panda Cross βασίζεται στο γνώριμο 5θυρο αμάξωμα, ωστόσο φέρει πολλές αλλαγές και τροποποιήσεις, οι οποίες συνάδουν με τις εκτός δρόμου ικανότητές του. Έτσι, μπροστά φέρει επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα με αλουμινένια ποδιά, που ενσωματώνει το χαρακτηριστικό μοτίβο «καμπύλου κύκλου» του Panda. Έπειτα, αλλαγμένα είναι και τα φωτιστικά, τα οποία εφάπτονται πάνω στους προβολείς ομίχλης. Στο πλάι, διακρίνουμε τους τονισμένους θόλους των τροχών, που συμβάλουν στον δυναμισμό του σχήματος, ενώ έχουν τοποθετηθεί λογότυπα «Cross» πάνω στο αμάξωμα και μπάρες στην οροφή. Στο πίσω μέρος από την άλλη, διαφορετικός είναι ο προφυλακτήρας με αντίστοιχη ποδιά προστασίας κάτω από το δάπεδο όπως και μπροστά. Στην όλη, πάντως, πιο ξεχωριστή εμφάνιση του νέου Fiat Panda Cross συμβάλει και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που φθάνει τα 158 χλστ. και είναι μεγαλύτερη κατά 9 χλστ. σε σχέση με το Panda 4X4.



Κινητήρας: «Λουκούμι» για το χώμα
Η μόνιμη τετρακίνηση, τα χωμάτινα ελαστικά, το αυξημένο βάρος και η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος αποτελούν -αντικειμενικά- τροχοπέδη για οποιοδήποτε κινητήρα. Για αυτό, και η επιλογή του 1,3 diesel των 80 ίππων και 190 Nm ροπής του μοντέλου της δοκιμής αποτελεί την πιο ενδεδειγμένη. Βέβαια, προσαρμοσμένο στις off road ανάγκες είναι και το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, αφού η 1η σχέση είναι πιο κοντής κλιμάκωσης. Στο κομμάτι της κατανάλωσης, με τη βοήθεια και του Start/Stop, το τετρακίνητο Panda Cross διατηρεί σχετικά χαμηλά τις ανάγκες του σε καύσιμο (6,2 λτ./100 χλμ στην πράξη), ωστόσο η μόνιμη τετρακίνηση επιβαρύνει την οικονομία στον αυτοκινητόδρομο. Σε κάθε περίπτωση, η ροπή από χαμηλά αποδεικνύεται ιδανικός σύμμαχος στις εκτός δρόμου περιπλανήσεις.


Εσωτερικό: Χρωματικές μεν, ευχάριστες δε αλλαγές
Μικρές είναι οι αλλαγές που συναντούμε στο εσωτερικό του Panda Cross σε σχέση με αυτό των υπολοίπων Panda, με τη Fiat να κρατά το γνώριμο, όμορφο και με νεανική σχεδίαση ταμπλό, εμπλουτίζοντάς το ωστόσο με μια νέου χρωματισμού (καφέ) επένδυση. Παράλληλα, έχουν αλλάξει και οι ταπετσαρίες, με επίσης νέους χρωματισμούς, αλλά και με τμήματα από οικολογικό δέρμα σε καφέ απόχρωση. 

Βέβαια, εκτός των χρωματικών αυτών επεμβάσεων, ειδοποιό στοιχείο της έκδοσης αποτελεί και ο περιστροφικός διακόπτης στην κεντρική κονσόλα με τον οποίο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την λειτουργία της τετρακίνησης. Ποιοτικά, το Panda Cross παραμένει καλοφτιαγμένο, με προσεγμένο φινίρισμα και συναρμογή, αλλά και με πολύ καλής ποιότητας υλικά. Στους χώρους τέλος, 4 ενήλικες επιβάτες θα βρουν και πάλι θέση στο εσωτερικό, με το χώρο αποσκευών να έχει πολύ καλή χωρητικότητα 225 λίτρων για τα δεδομένα της μίνι κατηγορίας.


Τετρακίνηση
Το Fiat Panda Cross διαθέτει σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με δύο διαφορικά, στα οποία κατανέμεται ηλεκτρονικά η ροπή ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Ο οδηγός, επιλέγει μέσω ειδικού διακόπτη 3 διαφορετικές λειτουργίες του συστήματος, την Auto (το ποσοστό της ροπής μοιράζεται αυτόματα εμπρός-πίσω ξεκινώντας από 98:2 και φθάνοντας μέχρι και το 100% πίσω), την Off Road (κλείδωμα τετρακίνησης) ή τη Hill Descent Control (σύστημα ελέγχου ταχύτητας σε κατωφέρεια). Η λειτουργία της τετρακίνησης σε κάθε περίπτωση εξαρτάται και από αυτή του ESP, το οποίο περιλαμβάνει και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού (ELD).


Οδική συμπεριφορά: Παίρνει τα βουνά!
Με γωνίες προσέγγισης 24 μοίρες, διαφυγής 34 μοίρες και ράμπας 21 μοίρες, αλλά και με ελαστικά 185/65 R15 Mud + Snow, το Panda Cross βρίσκεται στα «νερά» του σε εκτός δρόμου διαδρομές. Εκεί, εκμεταλλεύεται την άμεση εμπλοκή της τετρακίνησης και σε συνδυασμό με τον ροπάτο diesel, αλλά και το χαμηλό βάρος των μόνο 1.155 κιλών, κινείται χωρίς πρόβλημα όχι μόνο σε διαδρομές με χώμα, αλλά βγαίνει με ευκολία και από πιο απαιτητικές καταστάσεις.

Στην άσφαλτο από την άλλη η μόνιμη τετρακίνηση μειώνει την άνεση στον αυτοκινητόδρομο, ωστόσο ενισχύει την πρόσφυση στους γρήγορους ρυθμούς οδήγησης. Η άνεση από την ανάρτηση με τη μεγαλύτερη διαδρομή, είναι καλή, ωστόσο οι κλίσεις στις στροφές είναι ελαφρώς αυξημένες σε σχέση με αυτή των υπολοίπων Panda.


200 διαθέσιμα στοιχεία για FIAT  PANDA CROSS
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ELASTIKA 2024
moto