Η νέα Fabia προσφέρει μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης σε όλους τους ρυθμούς κίνησης, όντας προσανατολισμένη στην άνεση.

    Skoda Fabia

    134.848 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/1/2015

    Με μια ματιά
    Η 3η γενιά της Fabia
    Mε νέα οικονομικότερη γκάμα κινητήρων
    Στη χώρα μας τον Φεβρουάριο του 2015


    Έχοντας συμπληρώσει περίπου 3,5 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1999 που έκανε το πρώτο της ντεμπούτο, η Fabia είναι το δεύτερο πιο καλοπουλημένο μοντέλο της Skoda, μετά την Octavia. Σήμερα, περνά στην 3η γενιά της, διαθέτοντας πιο δυναμικό design και πλούσιες τεχνολογικές εφαρμογές, όντας ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορία. Η νέα Fabia θα αντικαταστήσει την προηγούμενη γενιά, που παρουσιάστηκε το 2007 και που σήμερα πωλείται με κάποιες αλλαγές αναβάθμισης από το 2010. Αρχικά θα παρουσιαστεί η πεντάθυρη έκδοση και μέσα στο 2015 θα λανσαριστεί και η στέισον βάγκον έκδοση Combi. Τρίθυρη δεν θα υπάρξει και σε αυτή τη γενιά.

    Με ενδιαφέρουσα και δυναμική σχεδίαση
    H νέα Fabia διαθέτει πλέον αρκετές «γωνιές» τόσο μπροστά, όσο και στο πίσω τμήμα της, ενώ το αμάξωμα της φέρει και αρκετές νευρώσεις, που χαρίζουν στο νέο τσέχικο μικρό ένα πιο σύγχρονο στιλ, αναφορικά με το παρελθόν. Έτσι, το μοντέλο διαθέτει την πιο μοντέρνα σχεδίαση από ποτέ. Χωρίς φυσικά να αποτελεί σχεδιαστική σπουδή, διαθέτει το δυναμισμό και τη φρεσκάδα, που του άξιζε. Για να το πετύχει αυτό, ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας, που λανσαρίστηκε στο Rapid και μετά είχε συνέχεια στην Octavia και το ανανεωμένο Yeti.

    H «καθαρή» μάσκα με τις κάθετες γρίλιες μπροστά και τα χαρακτηριστικά φανάρια με LED φώτα ημέρας είναι από τα πιο δυναμικά στοιχεία της. Σε κάθε περίπτωση, η νέα Fabia είναι πιο compact σε διαστάσεις. Με 3,92 μ. μήκος είναι 8 χλστ. πιο κοντή από πριν. Ωστόσο, είναι 90 χλστ. πιο φαρδιά (1,732 μ.) και διαθέτει πιο χαμηλή οροφή (1,467 μ. ύψος από 1,498 μ.). Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 5 χλστ., φτάνοντας τα 2.456 χλστ., αλλά πιο εντυπωσιακή είναι η αύξηση του εμπρός και πίσω μετατροχίου κατά 30 χλστ.

    Τέλος, σημειώστε ότι οι εκδόσεις «Monte Carlo» θα διαθέτουν σπορ εμφάνιση (αεροτομή, σπόιλερ, μαύρες ζάντες κτλ.), όχι όμως και κινητήρες, ενώ δε θα υπάρξει σπορ έκδοση RS σε αυτή τη γενιά της Fabia.

    Περισσότεροι χώροι για τη Fabia Combi
    Και στη νέα γενιά του μοντέλου θα υπάρξει station wagon έκδοση, η Combi. Eκτός από τη σχεδίαση του πίσω τμήματος, η σημαντικότερη διαφορά σε σύγκριση με την hatchback εκδοση βρίσκεται στο πορτμπαγκάζ, του οποίου η χωρητικότητα ανέρχεται στα 530 λτ., 200 λτ. δηλαδή περισσότερα από του 5θυρου μοντέλου και 25 πιο πολλά από το προηγούμενης γενιάς station wagon μοντέλο. Αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, ο προσφερόμενος όγκος ανέρχεται στα 1.395 λτ., μια τιμή, πάντως, που είναι μικρότερη κατά 90 λτ. από το παρελθόν.

    Η καμπίνα επιβατών της έκδοσης Combi είναι φαρδύτερη κατά 21 χλστ. και μακρύτερη κατά 8 χλστ. από την αντίστοιχη του απερχόμενου μοντέλου, με τους ανθρώπους της Skoda να υπόσχονται πως, παρόλη τη μείωση του εσωτερικού ύψους, προσφέρει περισσότερο «αέρα» για τα κεφάλια των εμπρός επιβατών. Εξωτερικά, η νέα Fabia Combi είναι μακρύτερη κατά 10 χλστ., πλατύτερη κατά 90 χλστ. και κοντύτερη κατά 31 χλστ., από το μοντέλο που αντικαθιστά. Στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκουν το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS+, οι αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, αλλά και οι αντίστοιχοι για τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες. Παρόλη τη μεγέθυνση των διαστάσεων και τον εμπλουτισμό του εξοπλισμού, η νέα Fabia Combi είναι έως και 55 κιλά ελαφρύτερη από το παρελθόν. Τα μηχανική σύνολα της Combi δεν διαφοροποιούνται σε σύγκριση με εκείνα που συναντούμε στην hatchback.

    Εσωτερικό: Ποιοτικό και ευρύχωρο
    H δομή και η μορφή του ταμπλό της νέας Fabia αποτελεί ένα τυπικό δείγμα της λογικής που διέπει τα μοντέλα της Skoda. Κυριαρχεί η λιτή σχεδίαση και η υψηλή λειτουργικότητα, ενώ σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, η ποιότητα είναι σαφώς αναβαθμισμένη. Τα σκληρά πλαστικά που υπάρχουν, στο σύνολο της καμπίνας, εμφανίζουν πολύ καλή συναρμογή σε όλα τα σημεία της. Περνώντας στο ζήτημα των εσωτερικών χώρων, η ευρυχωρία παραμένει ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα της Fabia στη μικρή κατηγορία. Το εσωτερικό μήκος της καμπίνας διευρύνθηκε κατά 8 χλστ., αγγίζοντας πλέον τα 1.674 χλστ. Από την άλλη, το ύψος μειώθηκε κατά 8 χλστ, ενώ το εσωτερικό πλάτος έχει μεγαλώσει κατά 21 χλστ. μπροστά (1.401 χλστ.) και κατά 2 χλστ. πίσω (1.386 χλστ.).

    Η 3η γενιά της Skoda Fabia διαθέτει και ένα από τα μεγαλύτερα πορτμπαγκάζ της μικρής κατηγορίας, καθώς η χωρητικότητά του αυξήθηκε κατά 15 λτ., αγγίζοντας πλέον τα 330 λτ. Αν πάλι, αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, δημιουργείται ένας χώρος φόρτωσης όγκου 1.150 λτ. Το πορτμπαγκάζ έχει εσωτερικό πλάτος 960 χλστ. (+20 χλστ. από πριν), ενώ το άνοιγμά του πίσω εκτείνεται στα 1.098 χλστ., με τη διαδικασία φορτοεκφόρτωσης να διευκολύνεται περαιτέρω από το χαμηλό του κατώφλι.

    Σε ό,τι αφορά στην εργονομία – ευχρηστία, το εσωτερικό της νέας Skoda Fabia διαθέτει έως και 17 εφαρμογές αυτού που η εταιρεία αποκαλεί «Simply Clever», που περιλαμβάνουν ακόμα και μία ξύστρα πάγου που βρίσκεται στο άνοιγμα του ρεζερβουάρ. Επιπλέον, η νέα Fabia είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που εξοπλίζεται με την τεχνολογία «MirrorLink», η οποία επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει τις smartphone εφαρμογές του μέσω του συστήματος infotainment του αυτοκινήτου. Αλλα νέα χαρακτηριστικά της καινούργιας Fabia είναι η συσκευή multimedia της κεντρικής κονσόλας, οι μεγαλύτερες θήκες των πίσω θυρών και διάφορα σημεία συγκράτησης στην καμπίνα και στο χώρο αποσκευών.

    Τεχνολογία: Με νέα γκάμα κινητήρων και τροποποιημένο πλαίσιο

    Σύμφωνα με την εταιρεία, η νέα Fabia είναι κατά 50% βασισμένη στην πλατφόρμα MQB του ομίλου VW, κατά 40% στον ανανεωμένο VW Polo και μόνο 10% προέρχεται από τη Fabia 2ης γενιάς. Σαν αποτέλεσμα η νέα Fabia είναι έως και 65 κιλά ελαφρύτερη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

    Επωφελούμενη της βελτίωσης στην αεροδυναμική και στη μείωση του βάρους, η νέα Fabia κατάφερε να μειώσει έως και 17% την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Στη βάση της γκάμας των κινητήρων βενζίνης υπάρχει το 1.000άρι 3κύλινδρο μοτέρ του VW up! με 60 ή 75 ίππους, που θα αντικαταστάσει το υπάρχον ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο της εταιρείας χωρητικότητας 1,2 λτ. Πιο πάνω θα υπάρχουν δύο εκδοχές του γνωστού 4κύλινδρου 1,2 TSI, με απόδοση 90 και 110 ίππους. Η κατανάλωση των βενζινοκινητήρων δεν θα ξεπερνά τα 4,7 λτ./100 χλμ. (CO2:110 γρ./χλμ.).

    Στους diesel ο νέος 3κύλινδρος 1,4 TDI, που λανσαρίστηκε στο VW Polo, θα αντικαταστήσει τους 1,4 TDI και 1,6 TDI. Η απόδοσή του θα είναι 75, 90 και 105 ίπποι με ροπή αντίστοιχα 210, 230 και 250 Nm από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. και κατανάλωση που δεν θα ξεπερνά τα 3,6 λτ./100 χλμ. (CO2: 95 γρ./χλμ.). Μέσα στο 2015, η νέα Fabia θα αποκτήσει μια ακόμα πετρελαιοκίνητη έκδοση (GreenLine), η οποία θα διαθέτει ισχύ 75 ίππων, αεροδυναμικές βελτιώσεις, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και Start/Stop για μέση κατανάλωση μόλις 3,1 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 μόλις 82 γρ./χλμ.

    Όσον αφορά τα κιβώτια ταχυτήτων, διατίθεται με χειροκίνητα 5 ή 6 σχέσεων, καθώς και με αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG. Τέλος, σημειώστε ότι στη χώρα μας-με τα έως τώρα δεδομένα- το μοντέλο δε θα διατεθεί με τον 1.000αρη κινητήρα βενζίνης 60 ίππων και των 1.400αρη diesel των 75 ίππων (οι άλλες εκδόσεις θα λανσαριστούν κανονικά).

    ική συμπεριφορά: Προσανατολισμένη στην άνεση
    Το μικρό μοντέλο της Skoda είναι πλέον αρκετά αθόρυβο στο δρόμο, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, εμφανίζοντας μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης, σε όλους του ρυθμούς κίνησης. Τα επίπεδα άνεσης είναι αρκετά υψηλά, ενώ οι κλίσεις σε συνεχείς στροφές είναι απολύτως λογικές. Το σύστημα διεύθυνσης παρέχει ικανοποιητική πληροφόρηση, ωστόσο θα θέλαμε να έχει καλύτερη αίσθηση. Τα μηχανικά σύνολα που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε, ήταν το 1,2 TSI 110 ίππων και ο πετρελαιοκινητήρας των 1,4 λίτρων απόδοσης 105 ίππων. Και τα δύο μοτέρ κινούν τη νέα Fabia σε γοργούς ρυθμούς, όντας φειδωλά σε κατανάλωση καυσίμου. Επίσης, ακόμη ένα στοιχείο που θα εκτιμήσει ο οδηγός της νέας Fabia είναι και η πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα που προσφέρει το μοντέλο, σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ