Η νέα γενιά της Σειράς 1 θα βασίζεται σε νέα πλατφόρμα, με κίνηση μπροστά.

Οφείλει να είναι φθηνότερη η νέα BMW Σειρά 1;

Διαβάστηκε από 3400 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 5/6/2019
 

Η μεγάλη αλλαγή της νέας BMW Σειρά 1 είναι η μετάβαση από την πίσω στην μπροστά κίνηση. Και αν αυτό περάσει στο «ντούκου» από τους αγοραστές μήπως δεν πρέπει να γίνει το ίδιο και με την τιμή;

Εδώ και 2 γενιές η BMW Σειρά 1 είχε την αποκλειστικότητα της πίσω κίνησης στην μικρομεσαία κατηγορία. Η BMW όμως αποφάσισε να βασίσει τη νέα γενιά του μικρομεσαίου της μοντέλου σε προσθιοκίνητη πλατφόρμα.

Ήδη για τους πωρωμένους η απερχόμενη Σειρά 1 είναι σχεδόν συλλεκτική και ήδη οι σκληροπυρηνικοί μιλάνε για «ιεροσυλία». Είναι αλήθεια πως η πίσω κίνηση έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα, που εντοπίζονται κυρίως στο ζύγισμα του αμαξώματος, στην ικανότητα του τιμονιού να παραμένει «καθαρό» μακριά από οτιδήποτε έχει να κάνει με το πέρασμα της δύναμης στο δρόμο και φυσικά στην διασκεδαστική και ενίοτε φαντασμαγορική οδική συμπεριφορά.
 

Από την άλλη η πίσω κίνηση έχει και συγκεκριμένα μειονεκτήματα. Το πρώτο είναι η δυσκολία ελέγχου στο όριο. Για τους περισσότερους είναι πιο εύκολο να ελέγξουν την υποστροφή σε ένα προσθιοκίνητο με απλό άφημα του γκαζιού παρά να παλεύουν με την υπερστροφή προσπαθώντας να εφαρμόσουν την κατάλληλη πίεση στο γκάζι και ταυτόχρονα να κάνουν «ανάποδο τιμόνι».

Και αν αυτό αφορά του λίγους που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τέτοιες καταστάσεις, η υψηλή τιμή είναι κάτι που αφορά τους πολλούς. Η πίσω κίνηση απαιτεί ειδική πλατφόρμα και χρησιμοποιεί περισσότερα κινούμενα και μηχανικά μέρη. ¶ρα το αυξημένο κόστος σε σχέση με μια αντίστοιχη προσθιοκίνητη κατασκευή είναι δεδομένο.

Στη νέα προσθιοκίνητη Σειρά 1 όμως τα πίσω έρχονται μπροστά. Ούτε έξτρα άξονας μετάδοσης, ούτε ειδική πλατφόρμα. Μάλιστα η BMW έχει πάρει την πλατφόρμα που χρησιμοποιεί ήδη στο τελευταίας γενιάς Μίni (όλων των αμαξωμάτων), στην Χ1 και στη Σειρά Αctive 2 Tourer. Είναι απόλυτα λογικό λοιπόν το κατασκευαστικό κόστος να είναι μειωμένο σε σχέση με την απερχόμενη γενιά.

Σε γενικές γραμμές οι νέες γενιές μοντέλων δεν διαφέρουν σε τιμή από τα προηγούμενα. Συγκριτικά μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις είναι και φθηνότερα, αφού μια ίδια ή ελαφρώς αυξημένη τιμή ισοσταθμίζεται με καλύτερο εξοπλισμό ή γενικότερα καλύτερο προϊόν. Με την BMW Σειρά 1, που από την πίσω κίνηση περνάει στη μπροστά περιμένουμε λοιπόν σημαντική μείωση τιμής μιας και το κόστος κατασκευής θα είναι μικρότερο. Το θέμα είναι να περάσει αυτό και στον καταναλωτή με τη μορφή χαμηλότερης τιμής πώλησης και όχι… να υπάρχει αύξηση κερδών στην BMW.

Γιατί μια ίδια ακόμη τιμή της νέας με την παλιά Σειρά 1 κάτι τέτοιο θα κρύβει. Μπορεί να είναι νόμιμο. Καθένας ορίζει το ποσοστό κέρδους που κρίνει. Θα είναι όμως ηθικό; Όπως με τις τιμές των τροφίμων που μετά τη μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13% αρκετοί δεν πέρασαν τη μείωση στο κοινό, αυξάνοντας σημαντικά το κέρδος τους διατηρώντας την τιμή ίδια με πριν.
 
Εσείς λοιπόν τι λέτε; Πρέπει να είναι φθηνότερη η νέα Σειρά 1 σε σχέση με την παλιά; Και αν δεν είναι έχοντας την ίδια τιμή εσείς θα την αγοράζατε γνωρίζοντας πως ίσως και να πληρώνετε παραπάνω από ότι ίσως αξίζει;

Ετοιμοπαράδοτο Jeep Renegade με 18.900 ευρώ

Μπορεί αλλά δεν ετοιμάζει «καυτό» 3 η Mazda

Mazda: «Δεν είναι κοστοβόρος ο SkyActiv-X»

Πρώτη στα premium η Mercedes

Παράδοση της Mercedes A-Class στον μεγάλο νικητή

Xωρίς διάδοχο η BMW i3;

H Giulia Q των 680 PS

Ηλεκτρική Mustang με 544 άλογα (+video)

Δοκιμή: Νέο Audi A1 Sportback

Εvent Awards 2019: Διπλή διάκριση της Mercedes-Benz Ελλάς

Παραλληλη δοκιμή: Ford Fiesta ST & Mazda MX-5 RF

Γνώρισε τη νέα CLA Coupe. Η ζωή σου, οι κανόνες σου.

To Ηοnda CR-V facelift;

Ετοιμάζει το ανανεωμένο CR-V η Honda

To ανανεωμένο Audi SQ7;

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Civic σεντάν με 182 PS από 22.325€

SEAT: Tarraco το νέο μεγάλο SUV της Seat

FORDAdvertisement: Kuga SUV με επιτόκιο από 1%

NISSAN: Έως 1.500 ευρώ έκπτωση στο Qashqai

CITROEN: Reverse Sales και στα SUV

PEUGEOT: Mοναδικές τιμές για όλα τα μοντέλα μέχρι τις 31 Ιουλίου

RENAULT: CLIO από 10.990€ και ...θα σκάσει ο τζίτζικας που δεν μπορεί να το αποκτήσει. Εσύ όμως μπορείς!

περισσότερα »