Η νέα γενιά της Σειράς 1 θα βασίζεται σε νέα πλατφόρμα, με κίνηση μπροστά.

Οφείλει να είναι φθηνότερη η νέα BMW Σειρά 1;

Διαβάστηκε από 5826 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/8/2019
 

Η μεγάλη αλλαγή της νέας BMW Σειρά 1 είναι η μετάβαση από την πίσω στην μπροστά κίνηση. Και αν αυτό περάσει στο «ντούκου» από τους αγοραστές μήπως δεν πρέπει να γίνει το ίδιο και με την τιμή;

Εδώ και 2 γενιές η BMW Σειρά 1 είχε την αποκλειστικότητα της πίσω κίνησης στην μικρομεσαία κατηγορία. Η BMW όμως αποφάσισε να βασίσει τη νέα γενιά του μικρομεσαίου της μοντέλου σε προσθιοκίνητη πλατφόρμα.

Ήδη για τους πωρωμένους η απερχόμενη Σειρά 1 είναι σχεδόν συλλεκτική και ήδη οι σκληροπυρηνικοί μιλάνε για «ιεροσυλία». Είναι αλήθεια πως η πίσω κίνηση έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα, που εντοπίζονται κυρίως στο ζύγισμα του αμαξώματος, στην ικανότητα του τιμονιού να παραμένει «καθαρό» μακριά από οτιδήποτε έχει να κάνει με το πέρασμα της δύναμης στο δρόμο και φυσικά στην διασκεδαστική και ενίοτε φαντασμαγορική οδική συμπεριφορά.
 

Από την άλλη η πίσω κίνηση έχει και συγκεκριμένα μειονεκτήματα. Το πρώτο είναι η δυσκολία ελέγχου στο όριο. Για τους περισσότερους είναι πιο εύκολο να ελέγξουν την υποστροφή σε ένα προσθιοκίνητο με απλό άφημα του γκαζιού παρά να παλεύουν με την υπερστροφή προσπαθώντας να εφαρμόσουν την κατάλληλη πίεση στο γκάζι και ταυτόχρονα να κάνουν «ανάποδο τιμόνι».

Και αν αυτό αφορά του λίγους που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τέτοιες καταστάσεις, η υψηλή τιμή είναι κάτι που αφορά τους πολλούς. Η πίσω κίνηση απαιτεί ειδική πλατφόρμα και χρησιμοποιεί περισσότερα κινούμενα και μηχανικά μέρη. ¶ρα το αυξημένο κόστος σε σχέση με μια αντίστοιχη προσθιοκίνητη κατασκευή είναι δεδομένο.

Στη νέα προσθιοκίνητη Σειρά 1 όμως τα πίσω έρχονται μπροστά. Ούτε έξτρα άξονας μετάδοσης, ούτε ειδική πλατφόρμα. Μάλιστα η BMW έχει πάρει την πλατφόρμα που χρησιμοποιεί ήδη στο τελευταίας γενιάς Μίni (όλων των αμαξωμάτων), στην Χ1 και στη Σειρά Αctive 2 Tourer. Είναι απόλυτα λογικό λοιπόν το κατασκευαστικό κόστος να είναι μειωμένο σε σχέση με την απερχόμενη γενιά.

Σε γενικές γραμμές οι νέες γενιές μοντέλων δεν διαφέρουν σε τιμή από τα προηγούμενα. Συγκριτικά μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις είναι και φθηνότερα, αφού μια ίδια ή ελαφρώς αυξημένη τιμή ισοσταθμίζεται με καλύτερο εξοπλισμό ή γενικότερα καλύτερο προϊόν. Με την BMW Σειρά 1, που από την πίσω κίνηση περνάει στη μπροστά περιμένουμε λοιπόν σημαντική μείωση τιμής μιας και το κόστος κατασκευής θα είναι μικρότερο. Το θέμα είναι να περάσει αυτό και στον καταναλωτή με τη μορφή χαμηλότερης τιμής πώλησης και όχι… να υπάρχει αύξηση κερδών στην BMW.

Γιατί μια ίδια ακόμη τιμή της νέας με την παλιά Σειρά 1 κάτι τέτοιο θα κρύβει. Μπορεί να είναι νόμιμο. Καθένας ορίζει το ποσοστό κέρδους που κρίνει. Θα είναι όμως ηθικό; Όπως με τις τιμές των τροφίμων που μετά τη μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13% αρκετοί δεν πέρασαν τη μείωση στο κοινό, αυξάνοντας σημαντικά το κέρδος τους διατηρώντας την τιμή ίδια με πριν.
 
Εσείς λοιπόν τι λέτε; Πρέπει να είναι φθηνότερη η νέα Σειρά 1 σε σχέση με την παλιά; Και αν δεν είναι έχοντας την ίδια τιμή εσείς θα την αγοράζατε γνωρίζοντας πως ίσως και να πληρώνετε παραπάνω από ότι ίσως αξίζει;

 
Σχολιάστε την είδηση 2 σχόλια

Δοκιμή: Νέα Mercedes B 200

Nissan Charge: Εφαρμογή για να φορτίζεις πιο εύκολα

Αυτό είναι το πιο πολύτιμο R34 GT-R (+vid)

Η Bentley Flying Spur «μαυρίζει»

BMW X5 VS Volvo XC90

Δοκιμή: Το κορυφαίο Peugeot 508

Mε νέο σύστημα infotainment το ηλεκτρικό XC40

Η Mustang της SEMA

Επιβεβαιώθηκε η ηλεκτρική BMW Σειρά 1

Nέο Audi Q7 60 TFSI e

Νέα επιχείρηση από Volvo & Geely

MEGA TEST: Μετρήσεις χώρου αποσκευών σε 8 μεσαία SUV

Δοκιμή: Νέο Mazda3

Μοναδική μάζωξη με Nissan GT-R (+video)

Υβριδική η νέα Mercedes-AMG C 63

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Τιμές… «όνειρο ζω, μη με ξυπνάτε»

SEAT: Μοντέλα φυσικού αερίου που καίνε 3,5€/100 χλμ.

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

FORD: No 1 σε πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων για 3η συνεχόμενη χρονιά. Πηγή ΣΕΑΑ

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

περισσότερα »