Πολυτελής πρόταση στα εκτός δρόμου
(22/7/2009)
Τη δεύτερη γενιά του διανύει το Rexton της SsangYong, το οποίο αποτελεί την πολυτελή πρόταση στα εκτός δρόμου οχήματα της εταιρείας και μάλιστα χωρίς να έχει να ζηλέψει κάτι από τον ανταγωνισμό.
- Η SsangYong ανήκει στις εταιρείες που τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει θεαματικά τεχνολογικά άλματα, ξορκίζοντας από πάνω τους όλα τα φαντάσματα του παρελθόντος, διαθέτοντας πλέον αυτοκίνητα που μπορούν να σταθούν περήφανα και χωρίς να υστερούν σε τίποτα απέναντι στον ανταγωνισμό της κατηγορίας τους.
Το Rexton, λοιπόν, είναι ένα από τα τρανά αυτά παραδείγματα της SsangYong που αναδεικνύει το κύρος της εταιρείας. Ποιότητα, πολυτέλεια και άπλετοι χώροι είναι μερικοί από τους άσους που κρύβει το Rexton στο μανίκι του, τους οποίους και θα δούμε αναλυτικότερα στο κείμενο που ακολουθεί.
Εμφάνιση – Εσωτερικό
Η εμφάνιση του Rexton είναι αν μη τι άλλο επιβλητική, τραβώντας τα βλέμματα όλων. Στο εμπρός τμήμα ξεχωρίζει η ευμεγέθης μάσκα σε νίκελ απόχρωση, η οποία χάρη στις οριζόντιες γρίλιες που τη διακατέχουν, καθώς και στο κάθετο χώρισμα στη μέση, θυμίζει την αντίστοιχη μάσκα της Mercedes, ενώ τα φωτιστικά σώματα με τη σειρά τους έχουν πάρει ένα πιο καμπυλόγραμμο σχήμα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Το πλαϊνό τμήμα, αν και δεν φέρει κάποια σχεδιαστική έξαρση, καταφέρνει να κερδίζει τις εντυπώσεις, εξαιτίας των αρκετά φουσκωμένων φτερών που κάνουν το όχημα να δείχνει ακόμα πιο επιβλητικό. Το πίσω τμήμα παρουσιάζεται και αυτό επιβλητικό, επίσης χωρίς καμία σχεδιαστική έξαρση, με την ευμεγέθη πίσω αεροτομή, η οποία μπορεί πολύ εύκολα να χαρακτηριστεί παράταιρη, να αποτελεί το πιο δυνατό χαρακτηριστικό του.
Περνώντας στον εσωτερικό διάκοσμο, ξεχωρίζουν η ευρυχωρία και η πολυτέλεια που τον διακατέχουν. Τα καθίσματα είναι ιδιαίτερα άνετα, προσφέροντας σχετικά καλή πλευρική στήριξη, ενώ ακόμα και στις εκδόσεις χωρίς δερμάτινο σαλόνι, η πολυτέλεια των υφασμάτων είναι γεγονός. Η θέση οδήγησης είναι ιδιαίτερα ψηλή, προσφέροντας πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα στον οδηγό, ο οποίος, μεταξύ άλλων, δεν θα δυσκολευτεί να βρει τη θέση που τον βολεύει, παρά τη ρύθμιση μόνο καθ' ύψος που προσφέρει το τιμόνι. Τα υλικά που απαρτίζουν το πάνω μέρος του ταμπλό είναι μαλακά και ευχάριστα στην υφή, με το μοναδικό σημείο που μάλλον χρειάζεται περαιτέρω βελτίωση να είναι η κεντρική κονσόλα που απαρτίζεται από σκληρό υλικό και ιδιαίτερα τα κουμπιά του υποσυστήματος, των οποίων η αίσθηση θα θέλαμε να είναι καλύτερη. Πάντως, όπως και να έχει, η ποιότητα συναρμογής κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα και δεν υπάρχουν ατέλειες. Ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης και δεν θα αφήσει κανέναν παραπονεμένο, ενώ οι χώροι φτάνουν και περισσεύουν για να φιλοξενήσουν με χαρακτηριστική άνεση πέντε ενήλικες επιβάτες. Ο χώρος των αποσκευών έχει διαστάσεις "γηπέδου", όντας ικανός να μεταφέρει ακόμα και όλη την οικοσκευή, με την τεράστια και αρκετά βαριά πέμπτη πόρτα να προσφέρει πολύ μεγάλο άνοιγμα που βοηθά στη φόρτωση ογκώδη αντικειμένων.
Κινητήρας - Τετρακίνηση
Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μοντέλα της SsangYong που διαθέτουν επιλεκτική τετρακίνηση και κοντές σχέσεις, το Rexton φέρει έναν πιο ασφάλτινο χαρακτήρα, διαθέτοντας ένα AWD σύστημα μόνιμης τετρακίνησης. Το εν λόγω σύστημα συνεργάζεται διαρκώς με τη μονάδα του ESP, ελέγχοντας με αυτόν τον τρόπο ξεχωριστά τον κάθε τροχό, κατανέμοντας παράλληλα τη ροπή σε ποσοστό 40:60 στον εμπρός και πίσω άξονα, αντίστοιχα. Κατά την εκτός δρόμου οδήγηση, το Rexton δεν λέει όχι σε νορμάλ εκτός δρόμου διαδρομές, με τη μαλακή ανάρτηση να αποσβένει με επιτυχία τις οποιεσδήποτε ανωμαλίες και το αργό αλλά και ελαφρύ τιμόνι να μην περνά κραδασμούς στα χέρια του οδηγού. Όταν οι καταστάσεις όμως αρχίζουν να γίνονται όλο και πιο απαιτητικές, η απουσία κοντών σχέσεων ή ακόμα και του κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού, γίνεται αισθητή. Το μόνο έξτρα ηλεκτρονικό βοήθημα που θα σώσει σε ορισμένες καταστάσεις είναι το σύστημα ελέγχου κατάβασης πλαγιάς, το οποίο είναι χρήσιμο σε γλιστερά κατηφορικά κομμάτια, με την ενεργοποίησή του να επιτυγχάνεται μέσω ενός κουμπιού στην κεντρική κονσόλα. Στο δρόμο, οι αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος κάνουν πολύ νωρίς αισθητή την παρουσία τους, τρομάζοντας πολλές φορές τον οδηγό, ιδιαίτερα σε συνεργασία με την αδρανή αίσθηση του τιμονιού και το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου. Βέβαια, εδώ το ESP λειτουργεί σαν φύλακας άγγελος, αποτρέποντας το αυτοκίνητο να παρεκκλίνει της πορείας του. Το σύστημα πέδησης, με τη σειρά του, θα μπορούσε να είναι πιο δυνατό, αφού η επίδοσή του ήταν μέτρια, ακινητοποιώντας το όχημα από τα 100 χλμ./ώρα σε 46,4 μέτρα.
Κάτω από το καπό του Rexton βρίσκεται ένα πεντακύλινδρο σε σειρά, υπερτροφοδοτούμενο, πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο, το οποίο αποδίδει 186 Ps στις 4.000 σ.α.λ., παράγοντας 400 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 1.600 σ.α.λ. έως τις 3.000 σ.α.λ. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο συνδυάζεται με ένα πεντάρι αυτόματο κιβώτιο, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει και ως σειριακό (με διακόπτες τόσο στο τιμόνι όσο και πάνω στο λεβιέ), διαθέτοντας επίσης και λειτουργία Winter, κατά την οποία το όχημα εκκινεί με 2η ταχύτητα, εμποδίζοντας την ολίσθηση στον πάγο ή στο χιόνι. Ο συνδυασμός του κινητήρα και του κιβωτίου επιτρέπει στο βάρους 1.992 κιλών αμάξωμα να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα μέσα σε 10,6 δλ., με τους χρόνους των ενδιάμεσων επιταχύνσεων να είναι εξίσου καλοί και συγκεκριμένα 6,5 δλ. για τα 60-100 χλμ./ώρα και 8,1 δλ. για τα 80-120 χλμ./ώρα.
Αναμφίβολα, το Rexton αποτελεί μια πολύ καλή πρόταση, η οποία συνδυάζει τεράστιους χώρους και άνεση, καθώς και ικανοποιητικές εκτός δρόμου δυνατότητες. Η κατανάλωσή του κινείται σε λογικά πλαίσια (μέση κατανάλωση 8,2 λτ./100 χλμ.), με τις εκπομπές CO2 να ανέρχονται σε 250 γρ./χλμ.ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Κινητήρας Κύλινδροι 5 σε σειρά Κυβισμός (κ.εκ.) 2.696 Διάμετρος x διαδρομή 86.2x92.4 Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 186/4.000 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 402/1.600 - 3.000 Σχέση συμπίεσης 17,5:1 Μετάδοση Κίνηση AWD Κιβώτιο Αυτόματο 5 σχέσεων Κλείδωμα κεντρικού ΟΧΙ Πίσω μπλοκέ ΟΧΙ Κοντές σχέσεις ΟΧΙ Ανάρτηση Εμπρός Διπλά ψαλίδια Αντιστρεπτική Ράβδος Πίσω Πολλαπλών συνδέσμων Αντιστρεπτική Ράβδος Σύστημα διεύθυνσης Είδος Κρεμαργιέρα Υποβοήθηση Υδραυλική Στροφές τιμονιού 3,5 Φρένα Εμπρός Αερ. Δίσκοι Πίσω Δίσκοι Επιδόσεις 0-60 χλμ./ώρα (δλ.) 4,1 0-80 χλμ./ώρα (δλ.) 6,9 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,6 0-120 χλμ./ώρα (δλ.) 15,2 0-400 μέτρα (δλ.) 17,2 0-1.000 μέτρα (δλ.) 32,2 Ταχ. στα 400 μ. (χλμ./ώρα) 126 Ταχ. στα 1.000 μ. (χλμ./ώρα) 158,3 Επιτάχυνση 60-100 χλμ./ώρα με Kickdown (δλ.) 6,5 80-120 χλμ./ώρα με Kickdown (δλ.) 8,1 Επιβράδυνση 100-0 χλμ./ώρα (μέτρα) 46,4 Θόρυβος (dB) Με 100 χλμ./ώρα (5η) 67,8 Με 120 χλμ./ώρα (6η) 71,5 Με 140 χλμ./ώρα (6η) 74,5 Μaximum (με 2α) 70,3 Ρελαντί 51,3 Διαστάσεις Τύπος πλαισίου Σκάλας ΜxΠxY(χλστ.) 4.720x1.870x1.760 Μεταξόνιο (χλστ.) 2.820 Μετατρόχιο Ε/Π (χλστ.) 1.550/1.540 Βάρος γεμάτο (κιλά) 1.992 Γωνίες Προσέγγισης (μοίρες) 28 Διαφυγής (μοίρες) 25,5 Ράμπας (μοίρες) 22,5