- Από το «αυτοκίνητο του λαού» μετά τον Β`ΠΠ, στο φθηνότερο Citroen
- Παράθυρα που αναδιπλώνονται προς τα πάνω, ίδια φώτα και βιδωτά πάνελ
- Μικρότερο κύκλο στροφής και από το διάσημο λονδρέζικο ταξί
- Κι όμως το πρώτο Ami «βγήκε» πριν 60 χρόνια
Οι ιστορικές ρίζες το λιλιπούτειου ηλεκτρικού των 7.500 ευρώ!
Με τον όρο μικροκινητικότητα δηλώνουμε τις αστικές μεταφορές μικρών αποστάσεων μέσω εναλλακτικών επιλογών μετακίνησης. Συνήθως εκφράζεται με οχήματα μικρού βάρους και διαστάσεων (ποδήλατα, πατίνια, scooters), τα οποία λειτουργούν κατά κανόνα με ταχύτητες που δεν υπερβαίνουν τα 45 χιλιόμετρα/ώρα.
Πού «κολλάει» τώρα αυτός ο ορισμός σε αυτά που θα διαβάσετε πιο κάτω;
Μπαίνουμε κατευθείαν στο ψητό, το οποίο είναι... γαλλικής προέλευσης και αφορά μία από τις πιο νεανικές και καινοτόμες προτάσεις της αγοράς. Ο λόγος για το Citroen Ami, το αμιγώς ηλεκτρικό με τις διαστάσεις που θυμίζουν micro car gadget. Διότι δεν θα μπορούσε να λείπει από την τάση της μικροκινητικότητας ο κύριος εκφραστής των μετακινήσεών μας, το αυτοκίνητο. Βέβαια, οι διαστάσεις του Citroen Ami δεν προδίδουν ένα γνήσιο 4τροχο, η μοναδικότητά του, όμως, σε σχεδίαση - εμφάνιση και οι έντονες ομοιότητες με το θρυλικό Citroen 2CV δεν μπορούν παρά να σε «αναγκάσουν» να ασχοληθείς μαζί του. Πάμε να κάνουμε ένα άτυπο παραλληλισμό.
Μοντέρνος εκπρόσωπος της μικροκινητικότητας, το Citroen Ami μπορεί να βαδίσει στα «ηλεκτρικά χνάρια» του θρυλικού 2CV, έχοντας προσαρμοστεί στις απαιτήσεις και τις μεταφορικές ανάγκες του 21ου αιώνα.
Το «αυτοκίνητο του λαού» που σάρωσε μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο
Ξετυλίγοντας από την αρχή το κουβάρι της ιστορίας - παραλληλισμού των δύο οχημάτων, να πούμε ότι το Citroen 2CV διεκδικεί τον τίτλο του πιο εμβληματικού μοντέλου στην ιστορία της γαλλικής φίρμας, ως και το πρώτο, χρονικά, ιδιαίτερο μοντέλο της. Οι σχεδιαστικές μελέτες του Citroen 2CV, που είχαν την σφραγίδα και της Michelin, ξεκίνησαν το 1936. Στα μέσα του 1939 είχαν κατασκευαστεί πιλοτικά 250 μοντέλα, με το αυτοκίνητο να παίρνει άδεια κυκλοφορίας το καλοκαίρι του ίδιου έτους και να ετοιμάζεται για τα αποκαλυπτήρια μερικούς μήνες αργότερα.
Οι μετέπειτα γεωπολιτικές εξελίξεις είχαν διαφορετική άποψη. Το ξέσπασμα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου έβαλε «φρένο» στην παραγωγή του Citroen 2CV το οποίο μπήκε προσωρινά στο «ψυγείο». Με την λήξη του πολέμου, η κανονικότητα επανήλθε. Οι Γάλλοι έκαναν ορισμένες σχεδιαστικές τροποποιήσεις και παρουσίασαν το δημιούργημά τους στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, τον Οκτώβριο του 1948. Στην πραγματικότητα, κυκλοφόρησαν ένα «αυτοκίνητο του λαού», ένα όχημα προσιτό και οικονομικό στην χρήση του το οποίο αγαπήθηκε αρκετά και εξελίχθηκε σε ένα best-seller που κάλυπτε σημαντικές μεταφορικές ανάγκες (σ.σ. θυμίζουμε πως σχεδιάστηκε για να χωράει 4 επιβάτες -με τα καπέλα τους- και να διασχίσει ένα οργωμένο χωράφι μεταφέροντας μία καρτέλα αβγά χωρίς αυτά να σπάσουν…