Από μια μηχανική βλάβη ή ένα μικροατύχημα, σε βαθμό του να ακουμπήσουν προφυλακτήρες, μπορεί να «φράξει» όλος ο Κηφισός. Και όλα αυτά επειδή δεν πάνε στην άκρη (ΛΕΑ) το αυτοκίνητο ή περιμένουν την οδική ακόμα και στην αριστερή ή τη μεσαία λωρίδα.
Γιατί δεν το πας στην άκρη και πήζει όλος ο Κηφισός;
Οι μεγάλες καθυστερήσεις και οι ουρές χιλιομέτρων σε κεντρικές οδικές αρτηρίες, όπως για παράδειγμα η Λεωφόρος Κηφισού, είναι καθημερινό φαινόμενο τις ώρες αιχμής. Και μπορεί να μην είναι λίγοι εκείνοι που έχουν φύγει για διακοπές, καθώς βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού, όμως μια άτυχη στιγμή ή μια στενόμυαλη αντιμετώπιση μπορεί να μετατρέψει την κυκλοφοριακή συμφόρηση σε πραγματικό μαρτύριο για χιλιάδες οδηγούς.
Καταρχάς, ο καύσωνας κάνει αρκετούς πολίτες να προτιμήσουν τα αυτοκίνητα τους για τις μετακινήσεις, αντί του να περιμένουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ή να μετακινηθούν με τη μοτοσικλέτα τους. Οπότε όσοι δεν έχουν αποχωρήσει από το κλεινόν άστυ βολεύονται στην άνεση του κλιματιστικού του αυτοκινήτου τους, όντας συνήθως στοιβαγμένοι σε μεγάλες ουρές. Γιατί όμως, παρόλο που αρκετοί Αθηναίοι λείπουν, η Αθήνα πήζει από κίνηση σαν να μην λείπει κανείς;
Τα σημαντικότερα προβλήματα εντοπίζονται στον Κηφισό, ο οποίος «σηκώνει» το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό βάρος της πρωτεύουσας. Όχι ότι δρόμοι όπως η Αττική Οδός, η Λεωφόρος Κηφισίας ή η περιφερειακή Υμηττού πάνε πίσω.
Πόσες φορές έχετε σκεφτεί «πού μπορεί να κολλάει ένας δρόμος χωρίς "εμπόδια" ή φανάρια»; Και λίγο μετά έχετε δει κάποιο ακινητοποιημένο όχημα από βλάβη στην αριστερή ή τη μεσαία λωρίδα. Ή κάποιο μικροατύχημα επειδή κάποιος μπορεί να χάζευε στο smartphone και ακούμπησε στο μπροστινό αυτοκίνητο. Το θέμα δεν είναι αυτό όμως. Το θέμα είναι ότι ο κάτοχος του εμπλεκόμενου οχήματος με βλάβη ή οι κάτοχοι αν μιλάμε για τρακάρισμα αφήνουν τα αυτοκίνητά τους όπως είναι, αντί να προσπαθήσουν να τα μεταφέρουν στη Λ.Ε.Α. (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης).
Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν τοποθετούν καν το τρίγωνο ή το βάζουν 5-10 μέτρα πίσω από το αυτοκίνητο, αντί για 100 μ. όπου προβλέπεται από τον ΚΟΚ για αυτοκινητοδρόμους ή δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. Μάλιστα, ακόμα και αν τους προσφέρουν βοήθεια διερχόμενοι οδηγοί, η απάντηση είναι πως «περιμένουμε τις ασφαλιστικές για φωτογραφίες» ή «περιμένω την οδική να με τραβήξει». Και όλα αυτά, αδιαφορώντας για το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που προκαλείται.
Παλιότερα μάλιστα υπήρξαν υποσχέσεις από την Περιφέρεια Αττικής ώστε να δοθεί ένα τέλος στο χάος που προκαλείται συχνά στον Κηφισό, με τη λειτουργία πλατφόρμας με γερανό στη λεωφόρο Κηφισού για την ταχεία απομάκρυνση ακινητοποιημένων οχημάτων από διάφορες αιτίες (τρακαρίσματα, μηχανικές βλάβες, κ.ά). Όμως δεν φαίνεται να πηγαίνει και πολύ καλά αυτό, παρόλο που στις ασκήσεις ετοιμότητας η μεταφορά ακινητοποιημένου οχήματος και η αποκατάσταση της κυκλοφορίας διαρκεί 10 λεπτά.
Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που αναγνώστες μας έχουν καταφερθεί προς τους απρόσεκτους οδηγούς οι οποίοι προκαλούν ατυχήματα τις ώρες αιχμής και δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ κίνησης στους δρόμους του λεκανοπεδίου. Μάλιστα, έχουν προτείνει ακόμα και σκληρές ποινές για τους απρόσεκτους και για όσους δε νοιάζονται που θα ακινητοποιηθεί το όχημά τους από βλάβη. Κάποιοι λένε πως είναι τραβηγμένο σαν μέτρο. Αλλοι πάλι το υποστηρίζουν.
Εσύ τι πιστεύεις; Τι θα έκανες με όσους «παρατάνε» το αυτοκίνητο τους στη μέση του δρόμου από βλάβη ή δημιουργούν ατυχήματα με την απροσεξία τους τις ώρες αιχμής;