Μετά από αρκετές ώρες δοκιμών, ήρθε η στιγμή για τη Ford να παρουσιάσει επίσημα το νέο Focus ST, το οποίο έρχεται ως ένα αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης αλλά με χαρακτηριστικά μοντέλου πίστας.
Έχοντας προγραμματισμένο να κάνει το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον επόμενο μήνα, το νέο Focus ST διατίθεται με δύο επιλογές κινητήρα, αλλά και σε δύο εκδόσεις, (πεντάθυρου hatchback και βάγκον), όπως και ο προκάτοχός του.
Στην ισχυρότερη του έκδοση το νέο μοντέλο έχει ως «καρδιά» τον 2,3 λίτρων EcoBoost κινητήρα, ο οποίος προσφέρει 280 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 420 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 3.000 σ.α.λ έως 4.000 σ.α.λ. Σύμφωνα με την εταιρεία αυτό αναλογεί σε 12% περισσότερη ισχύς και 17% περισσότερη ροπή σε σύγκριση με την προηγούμενη βενζινοκίνητη μονάδα 2,0 λίτρων του Focus ST. Με το συγκεκριμένο βενζινοκινητήρα κάτω από το καπό το μοντέλο κάνει τα 0-100 χλμ./ώρα κάτω από τα 6 δευτερόλεπτα, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως για πρώτη φορά το Focus ST επωφελείται από ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD) που βελτιώνει την πρόσφυση και τη σταθερότητα. Αναλυτικότερα, οσον αφορά στο σύστημα eLSD, χρησιμοποιεί υδραυλικούς συμπλέκτες για να μειώσει τη ροπή στον τροχό με τη μικρότερη πρόσφυση έχοντας τη δυνατότητα να διανέμει έως και το 100% της διαθέσιμης ροπής σε εκείνον με την περισσότερη ώστε να αντισταθμιστεί το σπινάρισμα που μπορεί να μειώσει την επιτάχυνση στις στροφές. Επιπλέον το νέο μοντέλο διαθέτει τεχνολογία αντι-λαγκ που μειώνει την υστέρηση της απόκρισης του τούρμπο στα οδηγικά mode Sport και Track Drive, τα οποία με τη σειρά τους προσφέρονται για πρώτη φορά στις διαθέσιμες επιλογές.
Εκτός από τον βενζινοκινητήρα, η Ford προσφέρει επίσης το turbodiesel μοτέρ EcoBlue χωρητικότητας 2,0 λίτρων. Η μονάδα προσφέρει 190 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. και ροπή 400 Nm μεταξύ των 2.000 και 3.000 σ.α.λ. με την εταιρεία να υποστηρίζει πως αυτός είναι ο πιο ισχυρός κινητήρας ντίζελ που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε στο Focus.
Και οι δύο κινητήρες θα συνδυάζονται στις βασικές τους εκδόσεις με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο το οποίο εφοδιάζεται με σύστημα rev-matching που προσαρμόζει τις σ.α.λ. του μοτέρ στο κατέβασμα ταχύτητας, ενώ μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού θα είναι το αυτόματο κιβώτιο επτά ταχυτήτων.
Το νέο Focus ST βασίζεται στην ολοκαίνουργια αρχιτεκτονική C2 που είδαμε και από στο νέο Focus προσφέροντας έτσι βελτιωμένα χαρακτηριστικά στα συστήματα ανάρτησης, πέδησης και μετάδοσης κίνησης. Σε σύγκριση με το «απλό» Focus, το ST έχει σκληρότερη ανάρτηση κατά 20% μπροστά και κατά 13% πίσω, ενώ την ίδια στιγμή η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 10 χιλιοστά. Επιπλέον, αξίζει να αναφερθεί πως, η ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση εφοδιάζεται προαιρετικά με λειτουργία συνεχώς μεταβαλλόμενης απόσβεσης (Continuously Controlled Damping) προς όφελος του κρατήματος και της απόκρισης στη σπορ οδήγηση.
Όσον αφορά στο σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPAS), είναι 15% ταχύτερο σε απόκριση από το κανονικό Focus, απαιτώντας μόνο δύο στροφές για να τερματίσει από άκρη σε άκρη. Τα φρένα διαθέτουν μεγαλύτερους δίσκους 330 χλστ. με διπίστονες δαγκάνες στο μπροστινό μέρος και 302 χλστ. δίσκους πίσω, όπως επίσης και τεχνολογία Electric Brake Booster, η οποία λέγεται ότι προσφέρει πιο γρήγορα την πίεση πέδησης από ένα υδραυλικό σύστημα. Εδώ να σημειώσουμε πως οι επιλογές στις ζάντες είναι μεταξύ 18 και 19 ιντσών.
Περνώντας στο εσωτερικό να πούμε πως οι άνθρωποι της μάρκας πρόσθεσαν καθίσματα Recaro, ενώ η σπορ ατμόσφαιρα ενισχύεται ακόμα περισσότερο από ένα αλουμινένιο επιλογέα ταχυτήτων, πεντάλ επίσης από αλουμίνιο και μεταλλικά διακοσμητικά χαρακτηριστικά. Να πούμε πως το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης SYNC 3 επιτρέπει στους οδηγούς να ελέγχουν τις λειτουργίες ήχου, πλοήγησης και κλίματος, καθώς και τα συνδεδεμένα smartphone χρησιμοποιώντας απλές φωνητικές εντολές που υποστηρίζονται από μια έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών.
Το νέο Ford Focus ST θα ξεκινήσει τη «δοκιμασία» του στις αγορές από το καλοκαίρι του 2019.