Εκτός δρόμου ή εκτός στόχου; To νέο Land Rover Defender είναι σχεδόν έτοιμο. Και μάλιστα σχεδόν τίποτα δεν έχει μείνει ίδιο σε σχέση με το παλιό μοντέλο.
Αρχικά θα διατίθενται οι εκδόσεις με το μικρό και το μεσαίο μεταξόνιο. Αργότερα θα ακολουθήσει το XXL Defender.
Πώς φτιάχνει κανείς από την αρχή ένα σύμβολο; Είναι η κλασσική ερώτηση, την οποία καλούνται να απαντήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν στη γκάμα τους ένα τόσο επιδραστικό μοντέλο. Ένα παράδειγμα είναι το VW Golf, αλλά στο χώρο των εκτός δρόμου οχημάτων με τον οποίο θα ασχοληθούμε εδώ υπάρχει π.χ. το Jeep Wrangler ή η Mercedes G-Class. Aυτοκίνητα δηλαδή τα οποία κινήθηκαν στο προσκήνιο για πολλές δεκαετίες χωρίς να αλλάζουν πολύ το χαρακτήρα τους, τις αξίες τους και, φυσικά, την εμφάνισή τους.
Μια ακόμα τέτοια περίπτωση αποτελεί και το Land Rover Defender, η εντελώς νέα γενιά του οποίου θα κάνει πρεμιέρα σε μερικές εβδομάδες στην έκθεση της Φρανκφούρτης.
Σε αντίθεση με τις επιλογές που έκαναν πρόσφατα τόσο η Mercedes όσο και η Jeep, οι οποίες δεν άλλαξαν πολλά χαρακτηριστικά στα μοντέλα τους, οι Βρετανοί σχεδιάζουν να ακολουθήσουν διαφορετικό δρόμο. Ενώ λοιπόν το νέο G-Wagen και το Wrangler αντίστοιχα, δε χρειάζονται δεύτερη ματιά για να καταλάβει κανείς περί τίνος πρόκειται, το νέο Defender θα «απαιτεί» αρκετά περισσότερο χρόνο.
Ντιζάιν: Εντελώς φρέσκο
Σε γενικές γραμμές, η σχεδίαση θα παραμένει σχετικά πιστή στην αρχική ιδέα της Land Rover, με αισθητές ακμές και γωνίες. Το εμπρός μέρος θα είναι κάθετο, τα φωτιστικά στρογγυλά (αν και πίσω από μια «βιτρίνα» πλέον) ενώ το πίσω μέρος θα μοιάζει κομμένο σχεδόν με το… τσεκούρι. Θα θυμίζει όλο αυτό Defender; Θα καταφέρνει να μεταδώσει το ίδιο μήνυμα όπως έκανε το παλιό μοντέλο; Αυτό μένει να το αποφασίσουν οι φανατικοί φίλοι του παλιού μοντέλου.
Εσωτερικό: πιστό στις αρχές
Αυτό που ίσως ηρεμήσει λίγο τους «οπαδούς» του Defender είναι η εκτίμηση ότι το εσωτερικό θα παραμείνει νηφάλιο και χρηστικό. Περισσότερη πρακτικότητα δηλαδή και λιγότερη σχεδιαστική φανφάρα ετοιμάζεται για την καμπίνα. Αυτό δε σημαίνει ότι θα φτάσουμε σε κάποια ακραία λιτότητα. Θα υπάρχουν όλες οι σύγχρονες και απαραίτητες τεχνολογίες σε ό,τι αφορά την άνεση και την ασφάλεια ενώ κανείς δε ξέρει τι καλούδια θα προσθέσει η Land Rover για ασφαλέστερη και ανεμπόδιστη εκτός δρόμου κίνηση. Το ότι ο χαρακτήρας εδώ θα είναι ιδιαίτερα καλλιεργημένος και το αυτοκίνητο θα μπορεί να περάσει από πολύ δύσβατα σημεία πρέπει να θεωρείται δεδομένο. Αλλά το αν θα μπορεί κανείς να πλύνει το εσωτερικό με μάνικα, όπως γινόταν με τους προγόνους και τα Defender της παλιάς εποχής, είναι κάτι που μένει να το δούμε στην πράξη.
Τεχνικά: δύο μεταξόνια – όπως παλιά
Μπορεί λοιπόν πολλά στοιχεία να αλλάξουν, ωστόσο αυτό που θα μείνει ίδιο είναι η λογική των εκδόσεων με διαφορετικό μεταξόνιο. Η «κοντή» τρίθυρη έκδοση θα λέγεται Defender 90 (αριθμός ο οποίος παλιά αντανακλούσε ακριβώς το μήκος του μεταξονίου σε ίντσες). Από πάνω θα μπαίνει η πεντάθυρη «110» η οποία θα έχει δυνατότητα μεταφοράς έως και επτά επιβατών, ενώ στην κορυφή της γκάμας θα είναι, επίσης όπως παλιά, η έκδοση «130» με το πιο μακρύ μεταξόνιο και καμπίνα για έως και 8 άτομα. Με τη διαφορά ότι, αυτή η έκδοση θα ακολουθήσει το 2021. Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, οι συμβατικές λύσεις θα έχουν βασικό ρόλο με μοτέρ τεσσάρων ή και έξι κυλίνδρων, αλλά όχι και V8 όπως γινόταν παλιά. Η πλατφόρμα πάντως μπορεί να σηκώσει οτιδήποτε άλλο, από mild έως plug-in υβριδικό ή και αμιγώς ηλεκτρικό πακέτο.
Λέτε να βγει κι ένα κάμπριο; Τότε θα έχουμε πραγματικά την αναβίωση ενός θρύλου.