ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Παλιά ή Νέα Εθνική; Γλιτώνεις διόδια, γλιτώνεις και λεφτά;
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Παλιά ή Νέα Εθνική; Γλιτώνεις διόδια, γλιτώνεις και λεφτά;

25.430 Επισκέψεις στο άρθρο

- Από την Εθνική πληρώνεις πολλά διόδια
- Γλιτώνεις όμως χρόνο ενώ καις λιγότερο
- Από παλιά εθνική επιβαρύνεις φρένα & κιβώτιο
- Επίσης, κινδυνεύεις από παράνομες προσπεράσεις, πρόβατα και... τρακτέρ!

Αξίζει να αποφεύγεις τα διόδια πηγαίνοντας από την Παλιά Εθνική σε ταξίδι;

Μέχρι και πριν λίγα χρόνια, πολλοί «φώναζαν» ότι οι αυτοκινητόδρομοι της χώρας ήταν απαρχαιωμένοι και δεν πρόσφεραν την απαραίτητη ασφάλεια. Πλέον με τις περισσότερες κύριες οδικές αρτηρίες, που ενώνουν τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας να είναι υπερσύγχρονες, οι ίδιοι φωνάζουν ότι τα διόδια είναι υπερβολικά. Μάλιστα αρκετοί είναι οι οδηγοί που αποφεύγουν να χρησιμοποιήσουν αυτούς τους δρόμους για να γλιτώσουν χρήματα. Άραγε πόσα γλιτώνουν πραγματικά;

Κάναμε τη διαδρομή Αθήνα-Καλαμάτα με ένα ήπια υβριδικο (mHEV) βενζινοκίνητο Ford Fiesta που εφοδιάζεται με τον 1.000άρη EcoBoost 125 ίππων, τόσο από την εθνική, όσο και από επαρχιακούς δρόμους και τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά.

Γλιτώνεις μόνο 3 ευρώ αν επιλέξεις να αποφύγεις τα διόδια.

Στην πρώτη περίπτωση ακολουθήσαμε τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους και συγκεκριμένα την Ολυμπία Οδό (Αθηνών-Πατρών) και τον «Μορέα» (Κόρινθος-Καλαμάτα). Συνολικά πληρώσαμε 55 ευρώ, με τα 12,80 να αφορούν τα διόδια και τα υπόλοιπα 42,20 το καύσιμο. Στη δεύτερη περίπτωση, που αποφύγαμε όλα τα διόδια, πληρώσαμε συνολικά 52 ευρώ για βενζίνη. Σε καθαρά νούμερα, γλιτώσαμε 3 ευρώ, αλλά όπως βλέπεις η συνολική κατανάλωση ήταν αυξημένη λόγω της χάραξης των επαρχιακών δρόμων και των εμποδίων που συναντήσαμε, τα οποία μας ανάγκαζαν να αυξομειώνουμε την ταχύτητα μας.

Κάναμε 2 ώρες παραπάνω από τους επαρχιακούς δρόμους.

Μπορεί να πληρώσαμε 3 ευρώ λιγότερα, αλλά «φάγαμε» 2 ώρες παραπάνω στο δρόμο για να φτάσουμε στον προορισμό μας. Συγκεκριμένα από την Νέα Εθνική Οδό χρειαστήκαμε 2 ώρες και 40 λεπτά για το Αθήνα-Καλαμάτα, ενώ από τους επαρχιακούς κάναμε 4 ώρες και 40 λεπτά. Εννοείται ότι ήμασταν πολύ πιο κουρασμένοι από την επιπλέον ώρα και το μόνο που έκανε πιο «ωραία» τη διαδρομή ήταν η ξεχασμένη ομορφιά του ελληνικού τοπίου.

Επιβαρύνεις παραπάνω το αυτοκίνητο

Εκτός του ότι είσαι 2 ώρες παραπάνω στο τιμόνι, επιβαρύνεις και περισσότερο το ίδιο το αυτοκίνητο. Η διαδρομή από τους επαρχιακούς δρόμους ήταν σχεδόν 40 χιλιόμετρα μεγαλύτερη (277 έναντι 239 χλμ.) και γεμάτη στροφές, ανηφόρες και κατηφόρες που μας ανάγκασαν να χρησιμοποιήσουμε σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό τα φρένα, το γκάζι και το κιβώτιο ταχυτήτων. Περισσότερη χρήση, άρα περισσότερη φθορά με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε χρήμα μέσω της συντήρησης.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Autotriti.gr
skoda