- Πιο πολιτισμένο & με καλύτερο εξοπλισμό το Saxo VTS
- Πιο σκληροπυρηνικό & «σπαρτιάτικο» το 106 Rallye
- «Παρεξηγημένα» στη χώρα μας λόγω πολλών ακραίων ιδιοκτητών
- Δύσκολα βρίσκεις σήμερα σε «μαμά» κατάσταση
Λατρεύτηκαν από όποιον τα οδήγησε, παρεξηγημένα από τους υπόλοιπους!
Το Peugeot 106 Rally 1.6 16v εξοπλίζεται με κινητήρα που προερχόταν από την μέχρι τότε ισχυρότερη έκδοση, το 106 GTI.
Αν υπάρχουν δύο αυτοκίνητα που «κακοποιήθηκαν» όσο κανένα άλλο επί ελληνικού εδάφους, αυτά είναι αναμφισβήτητα τα απανταχού Peugeot106 Rallye και Citroen Saxo VTS. Πολλά από αυτά «ταλαιπωρούνται» ακόμα και σήμερα, είτε λόγω αισθητικής, είτε λόγω της οδηγικής συμπεριφοράς του εκάστοτε ιδιοκτήτη. Βέβαια, αρνούνται να παραδώσουν πνεύμα, εκτός από τις περιπτώσεις που κάποιος επίδοξος Ari Vatanen με ελληνικό διαβατήριο θα χάσει τον έλεγχο και θα στείλει το γαλλικό «καρτ» για ολική επισκευή, άλλωστε πρόκειται για δύο αυτοκίνητα που δε συγχωρούν εύκολα λάθη.
Στην ενότητα των «Memories», όμως, βρίσκονται αυτοκίνητα που αξίζει να θυμόμαστε και αυτές οι δύο κορυφαίες εκδόσεις έχουν μία θέση εδώ. Πόσες φορές, άλλωστε, έχετε «συλλάβει» τον εαυτό σας να θαυμάζει ένα καλοδιατηρημένο Peugeot 106 Rallye που δεν απέχει πολύ από την εργοστασιακή του μορφή; Ώρα να θυμηθούμε το Peugeot 106 Rallye, το Citroen Saxo VTS και τους λόγους για τους οποίους αγαπήθηκαν τόσο πολύ. Αφιέρωμα σε δύο τίμιους εκφραστές της «γαλλικής σχολής»!
Το πρώτο Peugeot 106 Rallye είναι «Homologation car». Η ύπαρξή του οφείλεται στις προδιαγραφές μίας σειράς ευρωπαϊκών αγώνων.
Το 106 Rallye προσφέρθηκε σε δύο εκδόσεις, την S1 και την S2. Η δεύτερη διατέθηκε αρχικά με ένα 8βάλβιδο κινητήρα 1.600 κ.εκ, ενώ αργότερα με 16βάλβιδο ίδιας χωρητικότητας.
Στην πραγματικότητα, 106 Rallye με κινητήρα 16v δεν υπήρξε ποτέ. Απλώς έτσι συνηθίζεται να ονομάζονται στην Ελλάδα το 106 GTi με βασικό εξοπλισμό.
Τα δύο αυτοκίνητα ήταν τόσο ίδια και, ταυτόχρονα, τόσο διαφορετικά. Πιο πολιτισμένο και με καλύτερο εξοπλισμό το Saxo VTS, πιο σκληροπυρηνικό και «σπαρτιάτικο» το 106 Rallye.
Μεγαλύτερη διαφορά εντοπίζεται στην άνεση, με το Saxo VTS να διαθέτει πιο «μαλακά» ελατήρια και σύστημα διεύθυνσης.