Το Peugeot 208 και το Citroen C3 έχουν κερδίσει και με το παραπάνω το ελληνικό κοινό. Έτσι τα δύο κορυφαία μικρά γαλλικά λύνουν τις διαφορές τους σε έναν εμφύλιο πόλεμο, ο νικητής του οποίου είναι βέβαιο πως θα κριθεί στις λεπτομέρειες!
Είναι γεγονός πως τόσο το Peugeot 208, όσο και το Citroen C3 δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Η παρουσία τους στην ελληνική αγορά άλλωστε μιλάει από μόνη της και αντικατοπτρίζεται ξεκάθαρα από τις συνολικές πωλήσεις των αυτοκινήτων, με το 208 να βρίσκεται στη δεύτερη θέση και το C3 στην τρίτη, από την αρχή του 2021 έως και τον Νοέμβριο του ίδιου έτους.
Τα δύο γαλλικά μικρά μπαίνουν λοιπόν στο μικροσκόπιο του autotriti.gr και στις παρακάτω γραμμές αραδιάζει το καθένα τα προτερήματα του με στόχο να κυριαρχήσει έναντι του άλλου. Hi-tech στριφτερό ή άνετο μικρό; 208 ή C3; Για να δούμε...
Εμφάνιση: Επιβλητικό το 208, ξεχωριστό το C3
Αν και η ομορφιά είναι κάτι το υποκειμενικό και από άνθρωπο σε άνθρωπο αλλάζει, σχεδιαστικά το 208 δεν μπορεί κάποιος να μην παραδεχτεί ότι είναι εντυπωσιακό σπιθαμή προς σπιθαμή, με το εμπρός μέρος να εκφράζει έντονο δυναμισμό μέσω της μεγάλης μάσκας, των «νυχιών» των LED φωτιστικών σωμάτων και των «χαυλιόδοντων» που εκτείνονται χαμηλά στον προφυλακτήρα. Οι έντονες γραμμές του καπό συνεχίζονται και στα πλαϊνά του αμαξώματος ενώ είναι εμφανής η πιο σπορ γραμμή και το «φούσκωμα» των πίσω ώμων του αμαξώματος. Εντυπωσιακό είναι και το πίσω μέρος με τα όμορφα φωτιστικά σώματα και την μαύρη φάσα που τα ενώνει να συμπληρώνουν το «φρέσκο» και επιβλητικό του προφίλ.
Το Citroen C3, από την άλλη είναι ίσως το αυτοκίνητο που ξεχωρίζει περισσότερο από κάθε άλλο στο δρόμο, χάρη στην διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση που δίνει στα μοντέλα της η Citroen. Το μπροστινό μέρος ξεχωρίζει από τη δεύτερη γραμμή από χρώμιο που πηγάζει από το έμβλημα της Citroen και παίρνει κατεύθυνση προς τα παραλλαγμένα κάτω, LED, φώτα, αλλά και από τη χαμηλά τοποθετημένη γρίλια. Φυσικά ξεχωριστό χαρακτηριστικό σχεδίασης είναι τα airbumps, που αδιαμφισβήτητα τραβούν την προσοχή. Το χρωματιστό περιθώριο που περιβάλλει τα φώτα ομίχλης, είναι ένα ακόμα στοιχείο που τονίζει τη φρεσκάδα της σχεδίασης, ενώ τα πίσω φώτα έχουν 3D αισθητική και οι κολώνες σχέδιο που παραπέμπει στα airbumps.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Εσωτερικό: Ηigh-tech το 208, αναπαυτικό και πρακτικό το C3
Το εσωτερικό του Peugeot 208 «λάμπει» μέσω του i-Cockpit. Η καμπίνα ξεχωρίζει για την όμορφη και οδηγοκεντρική της προσέγγιση και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που διαθέτει όπως είναι το μικρό τιμόνι με τις «κοφτές» επιφάνειες πάνω και κάτω, τους ξεχωριστούς και πρακτικούς διακόπτες στην κεντρική κονσόλα εντυπωσιακό 3D ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό (5, 7 ή 10 ιντσών ανάλογα την έκδοση) που συμπληρώνει τον high-tech χαρακτήρα του. Οι θήκες για αντικείμενα θα ικανοποιήσουν, με αυτή που βρίσκεται κάτω από την κεντρική κονσόλα να εντυπωσιάζει με την χωρητικότητα και τη χρηστικότητά της, ενώ προσφέρει και επαγωγική φόρτιση smartphone. Το όμορφο εσωτερικό του 208 ενσωματώνει όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης και υποβοήθησης, μεταξύ των οποίων σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα διατήρησης της λωρίδας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης, cruise control, αναγνώριση ορίων ταχύτητας κ.α. Τέλος σε ότι αφορά τον χώρο αποσκευών, αυτός ορίζεται στα 311 λίτρα.
Ξεχωριστή και μοντέρνα κρίνεται η καμπίνα του C3. Το τετραγωνισμένης αισθητικής ταμπλό χαρακτηρίζεται από τα χρήση σκληρού πλαστικού, ωστόσο διαθέτει πληθώρα λεπτομερειών που αναδεικνύουν τη μοντέρνα αισθητική, αλλά και τη γερή συναρμολόγηση. Η οθόνη αφής δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες λειτουργίες που χρειάζεται ο οδηγός, ενώ ο τεχνολογικός εξοπλισμός είναι μεγάλος και περιλαμβάνει πλήθος συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης και ασφάλειας όπως, σένσορες parking εμπρός και πίσω, keyless entry, αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση ανάγκης, σύστημα ανίχνευσης τυφλών σημείων , πίσω κάμερα, Hill Start Αssist, προσαρμοζόμενο cruise control κ.α. Φυσικά ως ένα Citroen που σέβεται τον εαυτό του το C3 εξοπλίζεται με άνετα καθίσματα τύπου πολυθρόνας που κάνουν τα ταξίδια πιο ευχάριστα και ξεκούραστα από ποτέ. Στο πίσω κάθισμα φιλοξενούνται πολύ άνετα 2 άτομα ακόμα και άνω του μέσου όρου ύψους, οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι αρκετές, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 300 λίτρων.
Κινητήρες: Ίδια γκάμα, διαφορετικές ιπποδυνάμεις
Στο κομμάτι των μηχανικών συνόλων τα δύο γαλλικά μικρά συμπορεύονται, αφού αμφότερα εξοπλίζονται τόσο με τον πολυβραβευμένο βενζινοκινητήρα 1,2 λτρ. PureTech, όσο και με τον πετρελαιοκινητήρα 1,5 λτρ. BlueHDi, σε συνδυασμό με χειροκίνητο και αυτόματο κιβώτιο. Η διαφορά τους είναι στις εκδόσεις ισχύος του 1,2 λτρ. PureTech αφού το 208 προσφέρεται σε εκδόσεις 75, 100 και 130 ίππων, ενώ το C3 αντιπαραθέτει δύο εκδόσεις 83 και 110 ίππων. Αναφορικά με τον 1,5 λτρ. BlueHD ανεξάρτητα από το μοντέλο η ισχύς ανέρχεται στα 100 άλογα.
Στο δρόμο: Ευχάριστο το 208, τέρμα άνετο το C3
Στο δρόμο το 208 κρατάει κάποια βασικά χαρακτηριστικά ανεξάρτητα από το μοτέρ και την έκδοση ισχύος με την οποία εξοπλιστεί. Παρά τις ανωμαλίες που θα βρει στο δρόμο το αμάξωμα παραμένει σταθερό, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι και αυτή ιδιαίτερα προσεγμένη και υψηλού επιπέδου. Από την άλλη, μέσω της ανάρτησής του προάγεται και ο σπορ οδηγοκεντρικός του χαρακτήρας, με το 208 να πατάει αποφασιστικά και να στρίβει σβέλτα δείχνοντας πως τίποτα δεν μπορεί να διαταράξει την ουδέτερη –ακόμα και στο όριο- συμπεριφορά του, oύτε καν οι σχετικά αυξημένες κλίσεις που έχει εκεί και τις οποίες ο οδηγός δεν τις αντιλαμβάνεται σχεδόν ποτέ. Το μπροστινό σύστημα «ακούει» στις εντολές πολύ πιο άμεσα από ότι αφήνει να «εννοηθεί» το ελαφρύ σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης, με το πίσω μέρος να είναι πάντα μέσα στο παιχνίδι «διακριτικά». Τα καλά φρένα έρχονται να συμπληρώσουν το ασφαλές και ευχάριστο προφίλ.
Το C3 είναι από τα πιο ευκολοδήγητα μικρά, με καλό κράτημα και μοναδική άνεση. Η τελευταία τονίζεται από την «αφράτη» λειτουργία της ανάρτησης και από τα καθίσματα-πολυθρόνες Advanced Comfort που χάρη στο ειδικό αφρώδες και διαβαθμισμένης σκληρότητας υλικό στην πάνω επιφάνειά τους, προσφέρουν μια ιδιαίτερα ευχάριστη αίσθηση άνεσης όντας ταυτόχρονα και αποτελεσματικά στηρίζοντας σωστά το σώμα. Το C3 είναι εύχρηστο στην καθημερινότητα και αρκετά ευέλικτο, ενώ ακόμα και σε εκτός πόλεων διαδρομές η ανάρτηση δεν επιτρέπει την εμφάνιση μεγάλων κλίσεων σε δρόμο με στροφές. Ακόμα και υπό πίεση το C3 συνεχίζει να στρίβει ουδέτερα χωρίς να «αγχώνει» τον οδηγό του χάρη και στο προληπτικό ESP, το οποίο επεμβαίνει ίσως λίγο νωρίτερα απ' ό,τι πραγματικά χρειάζεται. Μέσα σε όλα τα παραπάνω, το τιμόνι είναι ακριβές, αν και με αρκετά τεχνητή αίσθηση, ενώ τα φρένα είναι δυνατά και αποτελεσματικά.
Η γνώμη μας
Το Citroen C3 συνδυάζει σωστά τον ευχάριστο και άνετο οδηγικό χαρακτήρα με την ξεχωριστή εμφάνιση. Όλα αυτά πάντα μαζί με τον καλό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας σε συνδυασμό με την τιμή του που ξεκινά από τις 14.900 ευρώ. Ψηλά τον πήχη σε θέματα σχεδίασης, ποιότητας και οδικής συμπεριφοράς βάζει και το Peugeot 208 που με κόστος απόκτησης από 15.800 ευρώ, κοστίζει περισσότερο από τον «συμπατριώτη» του, ωστόσο θέλει να αποδείξει πως βρίσκεται παρών με σκοπό να κυριαρχήσει στην κατηγορία. Σε κάθε περίπτωση τα δύο γαλλικά μικρά βρίσκονται ανάμεσα στις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις της κατηγορίας τους, κάτι άλλωστε που αποδεικνύεται με αδιάσειστα στοιχεία τις πωλήσεις τους.
Ελλάς, Γαλλία... κυριαρχία: Το 2ο σε πωλήσεις στην Ελλάδα, 208 κοντράρεται με το τρίτο, C3.
-Επιβλητικό σε εμφάνιση το 208, ξεχωριστό το C3.
-Ηigh-tech εσωτερικό το 208, αναπαυτικό και πρακτικό το C3.
-Ίδια γκάμα κινητήρων αλλά διαφορετικές ιπποδυνάμεις
-Στα 900 ευρώ η διαφορά της αρχικής τους τιμής!
Εσύ ποιο θα έπαιρνες;