ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Πως χρησιμοποιώ την εμπειρία οδήγησης του αυτοκινήτου στην μοτοσυκλέτα;

Πως χρησιμοποιώ την εμπειρία οδήγησης του αυτοκινήτου στην μοτοσυκλέτα;

25.985 Επισκέψεις στο άρθρο (13/2/2024)

- Να θεωρείς πως δεν σε βλέπουν: Δεν φαίνεσαι εύκολα στον καθρέπτη και δεν τον κοιτάνε τακτικά.
- Πολλοί θεωρούν το φλας υποχρέωση παραχώρησης προτεραιότητας.
- Χρησιμοποιούν όλοι κινητά μέσα στο αυτοκίνητο – σαν να προσεγγίζεις «ζόμπι».
- Σε διασταυρώσεις προσέχεις γιατί πρέπει να «βγάλει μούρη» - οδηγείς πάντα στο μέσο.

Να θεωρείς πως δεν σε βλέπουν: Δεν φαίνεσαι εύκολα στον καθρέπτη και δεν τον κοιτάνε τακτικά

Κάτι που σίγουρα γνωρίζει πολύ καλά όποιος έχει οδηγήσει αυτοκίνητο, είναι οι μεγάλες νεκρές γωνίες που δημιουργούνται στους καθρέπτες. Νεκρές γωνίες ονομάζονται τα σημεία στα οποία αν ένα όχημα κινείται δεν μπορεί να γίνει αντιληπτό από τον οδηγό του αυτοκινήτου. Για την οδήγηση της μοτοσυκλέτας υπάρχει ένα ακόμα σημείο που θέλει ιδιαίτερη προσοχή. Σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί (αλλά και με βάση την εμπειρία όσων έχουν οδηγήσει αυτοκίνητο και την κοινή λογική), χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να παρατηρήσει το μάτι μια μοτοσυκλέτα από ότι ένα αυτοκίνητο στο γρήγορο κοίταγμα στον καθρέπτη. Αυτό είναι απολύτως λογικό λόγω της διαφοράς στο όγκο μεταξύ των δύο οχημάτων. Έτσι καταλαβαίνουμε ότι σε γενικές γραμμές είναι πιο δύσκολο να σε δουν πάνω στη μοτοσυκλέτα ακόμα και αν κοιτάνε τους καθρέπτες. Μετά πάμε στην άλλη περίπτωση, όπου πολλοί οδηγοί δεν κοιτάνε καν καθρέπτη και δεν έχουν ιδέα τι γίνεται γύρω τους. Το συμπέρασμα είναι ένα: Προσεγγίζεις τα αμάξια με μεγάλη προσοχή και είσαι έτοιμος για ελιγμό αποφυγής.

Πολλοί θεωρούν το φλας υποχρέωση παραχώρησης προτεραιότητας

Το φλας είναι ένα πολύ βασικό κομμάτι της οδήγησης – ή τουλάχιστον θα έπρεπε να είναι. Με αυτό δηλώνεις την πρόθεση αλλαγής κατεύθυνσης σε όλα τα οχήματα που βρίσκονται γύρω σου. Όμως πολλοί θεωρούν ότι με το που κάνουν γνωστή αυτή τους την πρόθεση αποκτούν και κάποιο περίεργο «θεϊκό δικαίωμα» και – για άλλη μια φορά χωρίς να κοιτάξουν τους καθρέπτες τους – ξεκινάνε να εκτελούν τη μανούβρα που ήθελαν. Η αφοπλιστική απάντηση «Μα αφού έβγαλα φλας» κάθε φορά που φτάνουν στο «παραλίγο» με κάποιο άλλο όχημα τα λέει όλα. Οπότε και εδώ θέλει ιδιαίτερη προσοχή η κίνησή μας γύρω από ένα τέτοιο όχημα, ειδικά αν έχουμε παρατηρήσει ότι ο οδηγός του γενικά κινείται λίγο… περίεργα.

Χρησιμοποιούν όλοι κινητά μέσα στο αυτοκίνητο – σαν να προσεγγίζεις «ζόμπι»

Ένα ακόμα φαινόμενο των δρόμων (όχι μόνο των ελληνικών αλλά εδώ είναι πιο έντονο) είναι η χρήση κινητού κατά την οδήγηση. Δυστυχώς πλέον δεν αναφερόμαστε μόνο σε κλήσεις που αποσπούν την προσοχή και κρατάνε το ένα χέρι απασχολημένο αν δεν έχεις hands free, αλλά ακόμα και στην παρακολούθηση video στα social media! Τέτοια φαινόμενα δείχνουν να εντείνονται τα τελευταία χρόνια και η αλήθεια είναι ότι ένας τέτοιος οδηγός «κάνει μπαμ» όταν τον παρακολουθείς από πίσω. Οι κινήσεις του στο δρόμο είναι ασαφείς και μοιάζει σαν να μην ξέρει που ακριβώς κινείται στο οδόστρωμα.  Αυτό όμως είναι το λιγότερο. Η προσοχή που δεν δίνει στο δρόμο μπορεί ξαφνικά και τελευταία στιγμή να τον κάνει να συνειδητοποιήσει ότι έφτασε στην έξοδο που θέλει ή ότι εδώ πρέπει να στρίψει και χωρίς να κοιτάξει τίποτα γύρω του να δώσει μια στο τιμόνι και να στρίψει, ακόμα και πάνω σου, αφού δεν σε έχει δει (δεν έχει καν ενδιαφερθεί να κοιτάξει). Δυστυχώς αυτοί οι οδηγοί είναι σαν τη ρώσικη ρουλέτα – όσο περισσότερη ώρα περνάς δίπλα τους (όσο περισσότερες φορές «πατάς τη σκανδάλη»), τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να σε βρει. Τους προσπερνάμε στην πρώτη ασφαλή ευκαιρία και μένουμε μακριά τους.

Σε διασταυρώσεις προσέχεις γιατί πρέπει να «βγάλει μούρη» - οδηγείς πάντα στο μέσο

Ένα άλλο σημείο που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής είναι οι διασταυρώσεις, ειδικά στα στενάκια. Πολλές φορές όντας πάνω στις μοτοσυκλέτες μας – όπου η θέση μας είναι αρκετά κοντά στο μπροστινό άκρο του οχήματος – ξεχνάμε ότι ένα αυτοκίνητο μπορεί να χρειαστεί να βγάλει σχεδόν όλη τη μούρη έξω για να φτάσει στο σημείο όπου ο οδηγός του θα μπορεί να δει καθαρά τον δρόμο με τον οποίο διασταυρώνεται. Ειδικά σε στενάκια όπου τα παρκαρισμένα φτάνουν μέχρι και το τελευταίο διαθέσιμο χιλιοστό του δρόμου, μπορεί να αναγκαστεί να βγει σχεδόν στα τυφλά μέχρι τη μέση του δρόμου. Η κόρνα εδώ είναι σωτήρια, αλλά ακόμα πιο σωτήριο είναι το να κινείσαι στη μέση του ρεύματός σου και όχι στην άκρη, όπου θα είναι το πρώτο σημείο που θα βγει η μούρη του άλλου.

Autotriti.gr
Audi