Εσείς ασφαλίζετε το αυτοκίνητό σας online ή μέσω πράκτορα;
Ασφάλειες αυτοκινήτου, η online εποχή
3.908 Επισκέψεις στο άρθρο (6/11/2012)
Εσείς πως ασφαλίζετε το αυτοκίνητό σας; Η ασφάλιση μέσω ίντερνετ κερδίζει συνεχώς κόσμο, πόσο βολική και αποτελεσματική όμως είναι η απουσία της... ανθρώπινης επαφής με τον ασφαλιστή;
Όπως είναι λογικό, με την ολοένα και μεγαλύτερη εξοικείωση του κόσμου στις νέες τεχνολογίες και με το ίντερνετ να έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, ορισμένα πράγματα αλλάζουν ή καλύτερα μετασχηματίζονται. Πάρτε για παράδειγμα τον τρόπο με τον οποίο ερχόμαστε σε επαφή με άλλους ανθρώπους (email, μέσα κοινωνικής δικτύωσης κ.λπ), αλλά και πραγματοποιούμε τις αγορές μας (ηλεκτρονικό εμπόριο).
Ακολουθώντας τις επιταγές των καιρών, με στόχο τη μείωση των λειτουργικών εξόδων και την αμεσότερη επαφή με τον πελάτη, αρκετές ασφαλιστικές εταιρίες στρέφονται πλέον στο διαδίκτυο για να κλείνουν τα συμβόλαιά τους, εύκολα και χωρίς περιορισμούς. Τι σημαίνει αυτό; Ότι αντί ο κάτοχος του αυτοκινήτου να αναζητά και να συνεργάζεται με κάποιον ασφαλιστή για να ασφαλίσει το όχημά του, μπορεί να το κάνει μόνος, μέσα σε 10 λεπτά, από τον υπολογιστή του.
Αν εξαιρέσουμε τους νέους οδηγούς, η συνήθης τακτική ήταν, μέχρι πρότινος, να γνωρίζουμε κάποιον ασφαλιστή και να συνεργαζόμαστε επί μακρόν με αυτόν, αφήνοντας στον ίδιο να φροντίζει για το συμφέρον μας. Αυτός μας παίρνει τηλέφωνο για την ανανέωση, πριν λήξει η ασφάλεια και αντίστοιχα, αν συνεργάζεται με περισσότερες της μίας ασφαλιστικές, μας προτείνει το οικονομικότερο συμβόλαιο, ραμμένο στα μέτρα μας. Πολύ βολικό για κάποιον που δεν θέλει να ασχολείται ιδιαίτερα με αυτό το θέμα.
Εδώ, φυσικά, υπάρχει το αντίτιμο του μεσάζοντα, που είναι ίσως το βασικότερο «πλεονέκτημα» στη λογική της online ασφάλισης. Με όχι πολύ μεγαλύτερο κόπο, ορισμένες ασφαλιστικές (όπως η Interamerican με την anytime για παράδειγμα) προσφέρουν τη δυνατότητα στους κατόχους αυτοκινήτων να κλείνουν μόνοι τους το συμβόλαιο που επιθυμούν, μέσω ίντερνετ. Αντίστοιχα υπάρχουν και διαδικτυακοί τόποι ασφαλιστικής πρακτόρευσης, που συνεργάζονται με διάφορες εταιρίες, (ως «ψηφιακοί» μεσάζοντες») χωρίς απαραίτητα να ανήκουν στον ίδιο όμιλο.
Πως μεταφράζεται τώρα αυτό; Σε συμβόλαια που προσφέρουν μεν τις ίδιες καλύψεις, από τις ίδιες πολλές φορές εταιρίες, με μειωμένο όμως αντίτιμο μερικές δεκάδες ευρώ. Προσφέρουν δηλαδή ένα οικονομικό όφελος στον χρήστη που θα ασχοληθεί με την online ασφάλιση, με μόνη υποχρέωση να δομήσει ο ίδιος το συμβόλαιο, σπαταλώντας 10 λεπτά από το χρόνο του.
Βεβαίως, στην ελληνική πραγματικότητα η πλάστιγγα γέρνει ακόμα υπέρ των direct ασφαλίσεων, αφού οι Έλληνες δεν είναι τόσο «άνετοι» στη χρήση του διαδικτύου, ούτε και το εμπιστεύονται για τις οικονομικές τους συνδιαλλαγές. Ορισμένοι, δε, θέτουν και θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού, που πλήττει τον κλάδο των ασφαλιστών, καθώς η online ασφάλιση μπορεί να εξασφαλίσει σαφώς χαμηλότερες τιμές συμβολαίων.
Σε αυτό ίσως να βοηθάει και το γεγονός ότι τα κόστη των ασφαλίσεων αυτοκινήτων έχουν μειωθεί αισθητά το τελευταίο διάστημα. Αυτό, ως απόρροια του αυξημένου ανταγωνισμού αλλά και μίας σειράς άλλων παραγόντων, όπως για παράδειγμα ότι έχουν μειωθεί τα τροχαία ατυχήματα και άρα η εκροή ρευστού από τα ταμεία των εταιριών.
Όπως και να έχει, ασχέτως του τι προτιμάτε ως οδηγός-ιδιοκτήτης αυτοκινήτου, συστήνουμε να ρίξετε μία ματιά και στις δύο περιπτώσεις, online ή direct ασφάλισης. Επιλέξτε αυτό που θεωρείτε εσείς καλύτερο, γνωρίζοντας όμως τις εναλλακτικές σας, ως συνειδητοποιημένος καταναλωτής.