• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Μήπως τα φώτα σου «τυφλώνουν» τις μπροστά;

Η βασικότερη προϋπόθεση για την καλύτερα ορατότητα τις βραδινές ώρες είναι η σωστή ρύθμιση των φώτων του αυτοκινήτου σας.

Μέσω του ρυθμιστικού μοχλού, τοποθετήστε τη δέσμη στο σημείο που έχετε βάλει το σημάδι.

Η δεξιά δέσμη πρέπει να είναι λίγο ψηλότερα, ώστε να υπάρχει καλύτερος φωτισμός.

Για να μην τα «ακούς» από τους μπροστινούς...

1 στους 5 οδηγούς με λάθος φώτα

Διαβάστηκε από 3648 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/11/2017

Δες τώρα πως να ρυθμίσεις τα φώτα σου σωστά, για να μην τυφλώνεις τους μπροστινούς οδηγούς, αλλά και να βλέπεις τα πάντα τη νύχτα.

 
Η ασφαλής μετακίνηση κατά τις βραδινές ώρες προϋποθέτει σωστή ορατότητα από την οδηγό προς τον περιβάλλοντα χώρο, ώστε να μπορεί να εκτιμήσει γρηγορότερα και καλύτερα τις συνθήκες που επικρατούν και αντίστοιχα να αντιδράσει σωστότερα όταν χρειαστεί. 
 
Πέρα λοιπόν από τα απλά πράγματα, όπως η καθαριότητα των καθρεπτών, η σωστή ρύθμισή τους, η μη τοποθέτηση αντικειμένων μπροστά στα τζάμια κ.ο.κ. το σημαντικότερο όλων είναι η σωστή ρύθμιση των φώτων του αυτοκινήτου σας. Η σωστή ρυθμίσει δεν έχει να κάνει μόνο με τη δική σας ορατότητα, αλλά και να μην τυφλώνετε του υπόλοιπους οδηγούς που κινούνται μπροστά σας ή στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
 
Ένας στους πέντε με λάθος ρύθμιση στα φώτα
Σε μια έρευνα που έγινε στην Γερμανία, όπου γινόταν έλεγχος στη ρύθμιση των προβολέων, το 21,3 % των αυτοκινήτων, δηλαδή περισσότερο από ένας στους πέντε, είχαν λάθος ρυθμισμένα φώτα. Μπορεί σαν άκουσμα να μην εντυπωσιάζει το νούμερο, όμως για να γίνει αντιληπτό το πόσο μεγάλο είναι το νούμερο, μπείτε στη διαδικασία να φανταστείτε πως θα ήταν αν κάθε 5 αυτοκίνητα που συναντούσατε στο δρόμο σας τύφλωνε.

Ειδικά σε πολυσύχναστους δρόμους, αυτό σημαίνει κάθε μισό λεπτό! Και όλα αυτά στη Γερμανία, σκεφτείτε τώρα στην Ελλάδα, που και ο στόλος μας είναι πιο γερασμένος, άρα και πιο εύκολο να χαλάσουν οι ρυθμίσεις, αλλά και δεν πραγματοποιούμε τόσο συχνά έλεγχο στα αυτοκίνητα μας. Πάμε να δούμε λοιπόν πως θα κάνετε μια σωστή ρύθμιση στα φώτα σας.
 
Διαβάστε το Βιβλίο κατασκευαστή
Πριν ξεκινήσετε, καλό θα είναι να συμβουλευτείτε το βιβλίο του κατασκευαστή στο σχετικό κομμάτι για τη ρύθμιση της δέσμης φώτων, ώστε να εντοπίσετε το ρυθμιστικό μηχανισμό στο πίσω μέρος του φαναριού. Συνήθως υπάρχει κάποια βίδα ή κάποιος στρογγυλός περιστρεφόμενος μοχλός ως ρεγουλάτορας.
 
Βρείτε ένα λευκό τοίχο και πάρτε μέτρο
Για τη σωστή ρύθμιση βρείτε έναν ανοιχτόχρωμο τοίχο σε σκοτεινό χώρο, κατά προτίμηση κάποιον κλειστό χώρο στάθμευσης και τοποθετήστε το αυτοκίνητο σε απόσταση 7-8 μέτρων, από αυτόν με τα φώτα σε θέση λειτουργίας.
 
1. Αφού εντοπίσετε τον τοίχο, μετρήστε ακριβώς 80 εκατοστά από το έδαφος με τη βοήθεια του μέτρου.
2.­Στο σημείο των 80 εκατοστών τοποθετήστε ένα σημάδι, το οποίο να είναι εμφανές από την απόσταση που βρίσκεται το αυτοκίνητο.
3. Μέσω του ρυθμιστικού μοχλού, τοποθετήστε τη δέσμη στο σημείο που έχετε βάλει το σημάδι. Κάντε το ίδιο και στα δύο φανάρια. Θυμηθείτε ότι η δεξιά δέσμη πρέπει να είναι λίγο ψηλότερα, ώστε να υπάρχει καλύτερος φωτισμός, χωρίς όμως να ενοχλεί τους υπόλοιπους οδηγούς.

INFO
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν ηλεκτρικό διακόπτη για τη ρύθμιση των φώτων, σε περίπτωση που είναι φορτωμένα, με αποτέλεσμα να σηκώνεται το εμπρόσθιο τμήμα τους. Η ρύθμιση αυτή ισχύει όταν τοποθετήσουμε το διακόπτη στη θέση 0 (μηδέν) και οι δέσμες των φώτων είναι σωστά ρυθμισμένες, όπως παραπάνω. 

 
  • Στάθης

    Εδώ στην Ελλάδα συναντάμε κάθε βράδυ αμέτρητα αυτοκίνητα, που έχουν αρρύθμιστα φώτα. Μάλιστα πολλά από αυτά είναι τόσο πολύ αρρύθμιστα, που είναι αδύνατο να έχουν απορρυθμιστεί από μόνα τους. Έχω τη γνώμη ότι θα πρέπει αυτό να οφείλεται σε τρακαρίσματα, όπου ο φανοποιός αφού επισκευάσει το σημείο του φτερού όπου βρίσκεται το φανάρι, στη συνέχεια τοποθετεί το καινούριο φανάρι, όπως όπως, χωρίς να το ρυθμίσει. Ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου, που πολλές φορές δεν έχει ιδέα, δεν το ξέρει και δεν φροντίζει να το ρυθμίσει. Επίσης δεν έχω δει να γράφουν κανέναν από αυτούς οι τροχονόμοι.

      3