" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των Ford Fiesta, Renault Clio και Toyota Υaris αποτελούν την λύση σε όσους ψάχνουν ένα ολοκληρωμένο μικρό αυτοκίνητο με χαμηλό κόστος χρήσης.

Τα κρυμμένα στην κολόνα χερούλια της πίσω πόρτας δίνουν στο δυναμικό Clio την αίσθηση του κουπέ.

Εξαιρετικός από κάθε άποψη ο 1,5 dCi κινητήρας του Renault Clio.

Ποιοτικό και μοντέρνο το εσωτερικό του Renault Clio.

H έγχρωμη οθόνη αφής του συστήματος infotainment κεντρίζει το ενδιαφέρον.

Σε ποιοτική και τεχνολογική αναβάθμιση υπεβλήθη η καμπίνα του Ford Fiesta.

Το σύστημα infotainment του Ford Fiesta όμως, δεν είναι πολύ εύχρηστο.

Δεν είναι ευφάνταστο σχεδιαστικά, αλλά η καμπίνα του Yaris είναι ποιοτική, πρακτική και ιδιαίτερα ευρύχωρη.

Δεν είναι ευφάνταστο σχεδιαστικά, αλλά η καμπίνα του Yaris είναι ποιοτική, πρακτική και ιδιαίτερα ευρύχωρη.

Από τα τρία μοντέλα, τo Ford Fiesta έχει σημειώσει την καλύτερη επίδοση στην προστασία ενηλίκων με ποσοστό 91%.

Το Ford Fiesta είναι το πιο οδηγοκεντρικό από τα τρία και το πιο fun to drive.

Ευέλικτο και άνετο, το Toyota Yaris δεν προβληματίζει με τη συμπεριφορά του στο δρόμο.

To Renault Clio «πατάει» και συμπεριφέρεται με τη σιγουριά μεγαλύτερου αυτοκινήτου.

3 μικρά diesel με χαμηλή κατανάλωση

Διαβάστηκε από 57652 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/5/2013

Με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των Ford Fiesta, Renault Clio και Toyota Υaris κλείνουν το μάτι σε όσους ψάχνουν ένα ολοκληρωμένο μικρό αυτοκίνητο με χαμηλό κόστος χρήσης.

 
Είναι η πιο εντυπωσιακή τάση της εποχής. Το diesel μπήκε για τα καλά στη ζωή μας και οι πωλήσεις στα μικρά ξεπερνούν το 60%. Ο κύριος λόγος για αυτή την προτίμηση των αγοραστών, είναι φυσικά  η χαμηλή κατανάλωση και η απαλλαγή σε πολλές περιπτώσεις από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας. 

Με αυτά τα κριτήρια επιλέξαμε και τα 3 μοντέλα της συγκριτικής δοκιμής μας: το ολοκαίνουργιο Renault Clio με τον 1,5 dCi πετρελαιοκινητήρα των 90 ίππων (υπάρχει και έκδοση με 75), το Ford Fiesta 1,6 TDCi που μετά από 4 χρόνια στην αγορά, ανανεώθηκε σε εμφάνιση και κινητήρες και το 
Toyota Yaris 1,4 D-D4. 

Έχουν στιλ και χαρακτήρα
Διαθέτοντας δυναμική και εντελώς μοντέρνα σχεδίαση, το Clio ξεχωρίζει, τη στιγμή που τα κρυμμένα στην κολόνα χερούλια της πίσω πόρτας δίνουν την αίσθηση του κουπέ. Το αποκλειστικά πεντάθυρο Renault Clio είναι πλέον από τα μεγαλύτερα μοντέλα της μικρής κατηγορίας, αφού το μήκος του φτάνει στα 4.062 μ. 

Στη νέα φυσιογνωμία του Fiesta, που είναι κάτω από τα 4 μέτρα σε μήκος (3.969 χλστ.), κυριαρχεί η τραπεζοειδής εμπρόσθια μάσκα, πλαισιωμένη από νέους προβολείς, το καπό, ο προφυλακτήρας και τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, που κολακεύουν με τη σειρά τους την παγκόσμια σχεδιαστική γλώσσα του Kinetic Design, που εφαρμόζει η Ford. 

Αντίστοιχα μοντέρνα είναι και η παρουσία του Toyota Yaris, το οποίο έχει  τις πιο compact διαστάσεις (3.885 χλστ. σε μήκος) και διατηρεί ένα διακριτικά δυναμικό στιλ, με αρκετές γωνίες και ακμές, αλλά και με την υιοθέτηση της νεότερης μάσκας των μοντέλων της Toyota.

Κινητήρες-Επιδόσεις: Το Clio έχει το πάνω χέρι
Το Yaris έχει το μικρότερο σε κυβισμό κινητήρα. Είναι αλουμινένιος, με 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο, «έξυπνο» τούρμπο και 90 ίππους. 8βάλβιδο είναι και το Clio των 1.500 κ.εκ με τους 90 ίππους. Το Ford Fiesta διαθέτει το μεγαλύτερο σε κυβισμό κινητήρα (8βάλβιδος, αλουμινένιος 1,6 λτ.) και αποδίδει 95 ίππους. Στην πράξη και τα τρία μηχανικά σύνολα έχουν πολιτισμένη λειτουργία, με σχεδόν μηδενικούς κραδασμούς και λογικά επίπεδα θορύβου. Με μικρή διαφορά θα ξεχωρίσουμε τα μοτέρ του Clio και του Yaris.

To Fiesta είναι το πιο ράθυμο στις χαμηλές στροφές και πρέπει να ξυπνήσει για τα καλά η τουρμπίνα, για να τραβήξει γερά. Το Yaris  είναι το μόνο με εξάρι κιβώτιο, που κολακεύει το τράβηγμα του κινητήρα και έτσι, το μικρό της Toyota εμφανίζει τις καλύτερες ρεπρίζ. Fiesta και Clio μοιράζονται πάντως το βραβείο για την υψηλότερη τελική ταχύτητα (178 χλμ./ώρα).

Kατανάλωση – Τέλη κυκλοφορίας: Το Fiesta επικρατεί
Πραγματικοί πρωταθλητές στην κατανάλωση καυσίμου είναι και τα τρία μοντέλα της δοκιμής.  Το Fiesta, χάρη και στο πακέτο ECOonetic Technologies (περιλαμβάνει start/stop, μακριές σχέσεις, βελτιώσεις στο Σύστημα κλιματισμού, Σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα, δείκτη σωστής αλλαγής ταχύτητας, αεροδυναμικό πακέτο και ελαστικά χαμηλής αντίστασης στην κύλιση) κερδίζει το χρυσό μετάλλιο με μέση κατανάλωση 3,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CΟ2 μόλις 87 γρ./χλμ. 

Το Clio διαθέτει επίσης start/stop και έτσι επιτυγχάνει μέση κατανάλωση 3,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 90 γρ./χλμ. Το Τoyota Yaris είναι ιδιαίτερα οικονομικό, με 3,9 λτ./100 χλμ., αλλά με 104 γρ.CO2 /χλμ. δεν απαλλάσσεται  από τα τέλη κυκλοφορίας.

Εσωτερικό-Χώροι: Έκαστος στο είδος του
Στο εσωτερικό τους, τα τρία αυτοκίνητα ακολουθούν τρεις διαφορετικούς δρόμους. Το Clio, είναι το πιο ευφάνταστο σχεδιαστικά και έχει μια hi-tech αύρα χάρη στην έγχρωμη, hi-tech, οθόνη αφής για το σύστημα infotainment. Ποιοτικά, έχει προσεγμένα υλικά και καλή συναρμογή, ωστόσο το φινίρισμα σε ορισμένες επιφάνειες δεν είναι κορυφαίο. Επίσης, η εργονομία είναι προσεγμένη, αν και η ιδιόμορφη αισθητική κάνει μερικές λεπτομέρειες δύσχρηστες (π.χ. κάρτα Renault, ορατότητα προς τα πίσω). 

Από την άλλη, το εσωτερικό του Fiesta μετά την ανανέωση δείχνει πιο φρέσκο και ποιοτικό, αν και δεν έχει ριζικές αλλαγές σε σχέση με το προ facelift μοντέλο. Οι κύριες αλλαγές αφορούν στο μαλακό πλαστικό που καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό, το σύστημα πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα (με σύστημα SYNC που επιτρέπει τη συνδεσιμότητα με φωνητική ενεργοποίηση για τηλεφωνικές κλήσεις και μουσικές επιλογές από συσκευές συνδεδεμένες μέσω Bluetooth ή USB και δυνατότητα Emergency Call) και στο φωτισμό ice blue του πίνακα οργάνων και της οθόνης στην κεντρική κονσόλα. Δε λείπουν και κάποιες αστοχίες συναρμογής, αλλά δεν παρατηρούνται τριγμοί. Από πλευράς εργονομίας, το σύστημα infotainment δεν είναι πολύ εύχρηστο, ενώ λείπουν και οι χειρολαβές για τους επιβάτες. 

Στο Yaris, ο θάλαμος των επιβατών διακρίνεται για την πολύ καλή εργονομία και τη στιβαρή συναρμογή των επιμέρους τμημάτων του, ωστόσο από πλευράς διακόσμου είναι κάπως μουντός. Σημείο αναφοράς ωστόσο, αποτελεί το σύστημα πολυμέσων Touch & Go με έγχρωμη οθόνη αφής 6,1 ιντσών, που όπως και στο Clio δίνει μια hi-tech αίσθηση.

To Yaris είναι το πιο ευρύχωρο
Σε ό,τι αφορά στην ευρυχωρία τώρα, το Υaris μπορεί να  είναι το  πιο compact σε διαστάσεις είναι όμως και το πιο ευρύχωρο, με τους χώρους για τα γόνατα των πίσω και το εσωτερικό πλάτος να αντιστοιχούν σε εκείνους μικρομεσαίου μοντέλου. Επίσης, το Yaris έχει την πιο πρακτική καμπίνα με πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα. Το ουσιαστικό μειονέκτημα των Fiesta και Clio είναι το περιορισμένο πλάτος πίσω, με το μικρό γαλλικό μοντέλο να έχει ένα σαφές προβάδισμα στο χώρο αποσκευών που φτάνει στα 300 λτ.

Παθητική ασφάλεια – Όλα πεντάστερα
Και τα τρία μοντέλα έχουν αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των 5 αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό EuroNCAP. Το ανανεωμένο Fiesta υποβλήθηκε σε καινούργιες δοκιμές στην πλευρική σύγκρουση, ύστερα από την τοποθέτηση σχετικών στοιχείων ασφαλείας (μπάρες). Το Clio και το Yaris έχουν αξιολογηθεί εξ αρχής με τις νέες αυστηρότερες προδιαγραφές του 2012. Σε κάθε περίπτωση, τα 3 μικρά μοντέλα αποδείχθηκε πως είναι σε θέση να προστατεύσουν με επάρκεια τους επιβάτες τους.

Οδική συμπεριφορά: Το… μικρομεσαίο Clio, το ευχάριστο Fiesta και το ευέλικτο Yaris
Πατώντας σε φαρδιά μετατρόχια, το Clio ξεχωρίζει για τη σταθερότητα και την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου που αφήνει με το «πάτημά» του. Συνδυάζει αριστοτεχνικά την άνεση και την υψηλή ποιότητα κύλισης με σωστή οδική συμπεριφορά και το γερό κράτημα. Το τιμόνι του έχει πολύ καλή αίσθηση και πληροφόρηση, ενώ τα φρένα είναι  ιδιαίτερα αποδοτικά. Γενικά, ενώ το Clio ταξιδεύει άνετα και ευθύβολα στον ανοιχτό δρόμο, μερικοί αεροδυναμικοί θόρυβοι ίσως ενοχλήσουν γύρω στα 120 χλμ./ώρα. 

Το Fiesta, από την άλλη, είχε πάντα έναν πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και αυτόν διατηρεί και μετά την ανανέωση, αλλά με περισσότερη προσοχή στην ποιότητα κύλισης και το φιλτράρισμα των ανωμαλιών. Το τιμόνι του παραμένει το πιο κοφτερό από τα τρία, αλλά το μικρό Ford δείχνει περισσότερο ότι, είναι μοντέλο της μικρής κατηγορίας. Έτσι, ο κινητήρας του ακούγεται  περισσότερο και ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας είναι ο πιο νευρικός. 

Το Yaris από την πλευρά του, είναι ένα ευχάριστο και ασφαλές στην οδήγηση μικρό αυτοκίνητο που παράλληλα είναι εύκολο στους χειρισμούς και ευέλικτο στην πόλη. Επίσης, τα αναπαυτικά καθίσματά του συμβάλλουν στην αρκετά ικανοποιητική προσφερόμενη άνεση, ενώ οι περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων «φιλτράρονται» αποτελεσματικά και μόνο βαθιές λακκούβες θα γίνουν αισθητές στους επιβάτες. 

Value for money: Το Yaris 6ετή εγγύηση, το Fiesta την καλύτερη τιμή 
Το πεντάθυρο Fiesta έχει το μεγαλύτερο κυβισμό κινητήρα (ότι συνεπάγεται αυτό σε τεκμήριο και ασφάλεια), μόνο 2 χρόνια εγγύηση (με δυνατότητα επέκτασης στα 5), αλλά και την χαμηλότερη τιμή, που για την 5θυρη έκδοση Trend με απόσυρση και έκπτωση είναι 13.291 ευρώ. Διαθέτει 7 αερόσακους (και για τα γόνατα του οδηγού) και από τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας δεν του λείπει τίποτα. 

Το Clio στη βασική έκδοση Authentic κοστίζει 14.207 ευρώ, έχει 5 χρόνια εγγύηση, αλλά με 4 στάνταρ αερόσακους στη βασική έκδοση. Η βασική έκδοση του Yaris 1,4 D-4D κοστίζει  14.460 ευρώ, με 7 αερόσακους, αλλά προσφέρεται με 6 χρόνια εγγύησης, που οικονομοτεχνικά κάνει δελεαστική την επιλογή του.

Συμπέρασμα 
Πρόκειται για τρία ολοκληρωμένα μικρά αυτοκίνητα, με αξιόλογους κινητήρες diesel που προσφέρουν χαμηλή κατανάλωση, μικρά πάγια έξοδα και καλές επιδόσεις. Ωστόσο, το καθένα υλοποιεί τις προδιαγραφές του με διαφορετικό τρόπο. Έτσι, το Fiesta είναι ευχάριστο στην οδήγηση και πλεονεκτεί σε τιμή και εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Στο Clio δύσκολα θα βρεις ψεγάδι, ειδικά αν σου αρέσει και η ξεχωριστή αισθητική του. Δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου και είναι ιδιαίτερα οικονομικό και στην πράξη. Από ένα μικρό θες σίγουρα την ευελιξία και την πρακτικότητα, στοιχεία που το Yaris προσφέρει στο έπακρο, μαζί με οικονομία και καλές επιδόσεις. Έχει και 6 χρόνια εγγύηση, οπότε η πλάστιγγα γέρνει οριακά υπέρ του.

200 διαθέσιμα στοιχεία για FORD  FIESTA
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

200 διαθέσιμα στοιχεία για RENAULT  CLIO
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

200 διαθέσιμα στοιχεία για TOYOTA  YARIS
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

 

To Gladiator στα «χακί»

H νέα BMW M4;

Donuts και πυροβολητά!

13η Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα

Η κίνηση στους δρόμους

Νέο ηλεκτρικό ποδήλατο της Peugeot

Πουλάει την Lamborghini το VW Group;

Ανέστειλε την εξέλιξη του Pop.Up η Audi

Έτσι θα ήταν η σύγχρονη Alfa Romeο Montreal

Σκέψεις να μετονομαστεί CUPRA κάνει η SEAT!

«Ακυρο» από τη VW στην Τουρκία μετά την επίθεση;

Τελευταία teaser για τη νέα BMW Σειρά 2

Top Φθινοπωρινοί προορισμοί - Καρπενήσι!

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Τιμές… «όνειρο ζω, μη με ξυπνάτε»

SEAT: Μοντέλα φυσικού αερίου που καίνε 3,5€/100 χλμ.

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

FORD: No 1 σε πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων για 3η συνεχόμενη χρονιά. Πηγή ΣΕΑΑ

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

περισσότερα »