
Dacia Duster LPG ή Jogger LPG στα ίδια λεφτά και άλογα;
Το ανανεωμένο Dacia Duster μπαίνει απέναντι από το ολοκαίνουργιο Dacia Jogger σε ένα… οικογενειακό διπλό όπου το κόστος απόκτησης αλλά και η ιπποδύναμη βρίσκονται σε απόλυτη ισορροπία. Ποιος θα είναι ο νικητής;
Έχουν 10 ευρώ διαφορά σε τιμή!
Ο ερχομός του Dacia Jogger στην ελληνική αγορά έβαλε έναν ακόμα δυνατό παίκτη ανάμεσα στα αυτοκίνητα που προορίζονται για τη μεταφορά μίας οικογένειας. Μάλιστα η μετακίνηση μπορεί να γίνει οικονομικά χάρη στην ύπαρξη του γνώριμου 1.000άρη κινητήρα της Renault, που «καίει» υγραέριο, όπως ακριβώς ισχύει και για το γνώριμο στο ελληνικό κοινό C-SUV της μάρκας, το Duster. Το ερώτημα λοιπόν είναι το εξής: Οικογενειακό SUV ή wagon crossover με LPG στα ίδια λεφτά και άλογα;
Όταν λέμε στα ίδια λεφτά και άλογα το εννοούμε, αφού αυτό ισχύει στην πράξη, μιλώντας πάντα για τις βασικές εκδόσεις των μοντέλων. Συγκεκριμένα το Duster με LPG και 100 ίππους ισχύ στη βασική έκδοση Essential προσφέρεται από 20.390 ευρώ, την ίδια ώρα που το Jogger στη βασική έκδοση Essential με 5θέσια διάταξη (υπάρχει και η επιλογή των 7 θέσεων) και 100 ίππους, κοστίζει 210 ευρώ λιγότερα, δηλαδή από 20.180 ευρώ!
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχεδίαση: Μοντέρνα και περιπετειώδη αμφότερα
Το Jogger σχεδιαστικά συνδυάζει στοιχεία από διαφορετικούς κόσμους και αυτό είναι ίσως το σήμα κατατεθέν του νέου ρουμανικού μοντέλου. Το μήκος των 4.547 χλστ. συνδυάζεται με μοντέρνα σχεδίαση, που μπροστά θυμίζει Sandero και πίσω station wagon-πολυμορφικό. Παράλληλα, τα 20 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, το φέρνουν σε θέση να κοντράρει SUV/Crossover μοντέλα, ενώ εξασφαλίζει την μετακίνησή του και σε διαδρομές εκτός ασφάλτου.
Από την μεριά του το ανανεωμένο Duster ξεκαθαρίζει εξ όψεως πως πρόκειται για ένα καθαρόαιμο SUV. Η τρισδιάστατη μάσκα με λεπτομέρειες χρωμίου και τα φώτα ημέρας που κατά την ανανέωση απέκτησαν σχήμα «Υ», δίνουν μία νότα φρεσκάδας. Ίδιο σχέδιο θα συναντήσουμε και στα πίσω φωτιστικά σώματα, με το συνολικό αποτέλεσμα να προβάλλει άμεσα την εκτός δρόμου φιλοσοφία του μέσω της αυξημένης του απόστασης από το έδαφος (210 χλστ.), τους κοντούς του προβόλους και το μυώδες παρουσιαστικό του.
Εσωτερικό: Χώρους και πορτμπαγκάζ «γήπεδο» το Jogger
Στο εσωτερικό των δύο μοντέλων της Dacia δεν θα βρεις μαλακό πλαστικό καθώς αμφότερα κάνουν χρήση σκληρού αλλά καλοφτιαγμένου πλαστικού. Ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν ενοχλεί αφού έτσι και τα δύο διατηρούν τον value for money χαρακτήρα τους. Εξοπλιστικά οι βασικές εκδόσεις έχουν αυτό ακριβώς που λέει η ονομασία τους, τα βασικά. Για να βρει κάποιος περισσότερα χαρακτηριστικά άνεσης, όπως για παράδειγμα ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, οθόνη για το infotainment ή cruise control θα επιλέξει μια πιο πλούσια έκδοση.
Σε ότι αφορά τους χώρους, τόσο το Jogger όσο και το Duster δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα. Το Jogger βέβαια παίζει μπάλα χωρίς αντίπαλο, καθώς έρχεται με χώρο αποσκευών που θυμίζει γήπεδο και φτάνει τα 607 λίτρα (565 λίτρα στην 7θεσια έκδοση), κάνοντας έτσι τα 455 λίτρα του πορτμπαγκάζ του Duster να φαίνονται λίγα, ακόμη και αν δεν είναι. Πέντε επιβάτες θα μπορέσουν να ταξιδέψουν με άνεση είτε με το Duster είτε με το Jogger, με τα 12,6 εκατοστά για τα γόνατα των πίσω επιβατών του Duster να είναι ένα αρκετά καλό νούμερο.
Κινητήρας: Οικονομία χάρη στο LPG με 100 άλογα
Όπως προαναφέραμε τα Dacia Duster και Jogger εφοδιάζονται με τον τρικύλινδρο κινητήρα του 1,0 λίτρου TCe, ο οποίος είναι σχεδιασμένος ώστε να μπορεί να συνδυαστεί και με την υγραεριοκίνηση. Το σύνολο αποδίδει 92 ίππους αν λειτουργεί με βενζίνη και 100 ίππους με LPG, με αποτέλεσμα να προσφέρει αναλογικά καλύτερες επιδόσεις ως υγραεριοκίνητο. Ο κινητήρας της Renault κινεί άνετα και οικονομικά τα δύο μοντέλα χάρη φυσικά και στη βοήθεια του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων έξι σχέσεων που θα βρούμε και στις δύο περιπτώσεις. Σε θέμα κατανάλωσης με καύσιμο το υγραέριο, το Duster δεν ξεπερνά τα 9,3 λτ./100 χλμ. την ίδια ώρα που το Jogger φτάνει τα 9,5 λτ./100 χλμ. Άρα αμφότερα τα μοντέλα καίνε περίπου 10 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα.Στο δρόμο: Άνετα στην άσφαλτο, πιο ικανό εκτός δρόμου το Duster
Το Dacia Jogger στο δρόμο ικανοποιεί τις ανάγκες κάθε μέσου οικογενειάρχη. Η μεταφορά γίνεται με άνεση και ασφάλεια, ενώ η ανάρτηση, αν και λίγο σφικτή, θα απορροφήσει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Αυτό που θα ενοχλήσει, αλλά σε μεγάλες ταχύτητες κυρίως, είναι η ηχομόνωση.Το Duster από τη μεριά του χάρη στο ελαφρύ τιμόνι εξυπηρετεί στην καθημερινότητα, ενώ μπορεί να γίνει και fun to drive. Όχι φυσικά οδηγώντας σε γρήγορους ρυθμούς, αλλά αφήνοντας την βολή της ασφάλτου και περνώντας στο χώμα. Σε αυτό συμβάλουν το μαλακό set-up της ανάρτησης και τα 210 χλστ. απόστασης.
Συμπέρασμα
Το ανανεωμένο Duster και το ολοκαίνουργιο Jogger από τις βασικές τους εκδόσεις υπόσχονται ασφαλή και άνετη μετακίνηση στις οικογένειες που θα τα εμπιστευτούν, αλλά και οικονομία στην τσέπη λόγω του εργοστασιακού LPG, που έρχεται ως αντίδοτο στην αυξημένη τιμή της βενζίνης. Το νέο wagon crossover χάρη στις μεγάλες του διαστάσεις προσφέρει καλύτερους χώρους, από την άλλη το σκληροτράχηλο SUV θα καλύψει καλύτερα εκείνους που προγραμματίζουν εξορμήσεις στην εξοχή ή σε κάποια παραλία, χωρίς φυσικά να υστερεί στην άσφαλτο.Βασικό Dacia αλλά ποιο; Duster ή Jogger;
- Αμφότερα με LPG και 100 ίππους
- 200 ευρώ η διαφορά στην τιμή
- Τρομερούς χώρους και πορτμπαγκάζ γήπεδο το Jogger
- Άνετα στην άσφαλτο, πιο ικανό εκτός δρόμου το Duster
Ποια επιλογή θα έκανες;