Ο άλλος δρόμος της οικονομίας: Το Renault Clio πλέον είναι διαθέσιμο και σε έκδοση υγραερίου προσφέροντας εξαιρετική οικονομία καυσίμου, καθώς και αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες που ξεπερνά τα 1.000 χλμ..
Το Renault Clio μπορεί να υπερηφανεύεται πως διαθέτει τις περισσότερες επιλογές τροφοδοσίας από κάθε άλλο μοντέλο της κατηγορίας του. Μετά από το βενζινοκίνητο και το diesel, δοκιμάζουμε και την αεριοκίνητη έκδοση διπλού καυσίμου, με υγραέριο (LPG) και βενζίνη, η οποία στοχεύει να προσφέρει στους ιδιοκτήτες της μειωμένο κόστος καυσίμου. Το Clio LPG, βασίζεται στην βενζινοκίνητη έκδοση των 100 ίππων του 1,0 λτ. TCe τούρμπο κινητήρα και με την υπόλοιπη γκάμα σχεδιαστικά δεν παρουσιάζει καμία διαφορά. Εξακολουθεί να διαθέτει έναν εκλεπτυσμένο χαρακτήρα, τον οποίο συνδυάζει με δυναμικά στοιχεία διαμορφώνοντας ένα ιδιαίτερα κομψό αποτέλεσμα. Οι λεπτομέρειες που «προδίδουν» την αεριοκίνητη φύση του, είναι το στόμιο του υγραερίου κάτω από την τάπα της βενζίνης, το μπουτόν επιλογής καυσίμου αριστερά και χαμηλά του τιμονιού και ο έξτρα δείκτης καυσίμου στον πίνακα οργάνων.
Μοντέρνα και ποιοτική η καμπίνα του Renault Clio, με εξαιρετική πρακτικότητα. Για πρώτη φορά προσφέρεται ψηφιακός πίνακας οργάνων (προαιρετικά), ενώ στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει προαιρετικά κάθετη οθόνη αφής 9,3 ιντσών.
Το Clio LPG έχει τιμή αγοράς 16.990 ευρώ, δηλαδή κοστίζει όσο και η έκδοση χωρίς το κιτ υγαερίου, ενώ συγχρόνως αποδίδει 10 ίππους παραπάνω.
Αρκετό χώρο για πόδια και κεφάλι έχουν οι πίσω επιβάτες, ωστόσο το περιορισμένο πλάτος θα δυσκολέψει τη μεταφορά τρίτου ενήλικα.
Ο εξοπλισμός στο επίπεδο Authentic καλύπτει όλες τις βασικές ανάγκες, αν και θα θέλαμε και μια μεγάλη οθόνη αφής. Ωστόσο από την άλλη διαθέτει ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας, που περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Δικαίως λοιπόν μπορεί να περηφανεύεται για την ασφάλεια που προσφέρει στους επιβάτες του, κάτι που πιστοποίησε και ο Euro NCAP αξιολογώντας το με 5 αστέρια και δίνοντας του βαθμολογία για την προστασία ενηλίκων με 96%.
Αθροίζοντας την αυτονομία των δύο καυσίμων, το Clio συνολικά σε πραγματικές συνθήκες, μπορεί να διανύσει λίγο πάνω από τα 1.100 χλμ..
Το Clio έχει ενσωματώσει στον 1.000άρη TCe βενζινοκινητήρα εργοστασιακό κιτ υγραεριοκίνησης. Πρόκειται για ένα τρικύλινδρο σύνολο που ενσωματώνει όλες τις τελευταίες τεχνολογίες του ομίλου, το οποίο αποδίδει 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. με 160 Nm ροπής στις 2.750 σ.α.λ.. Στα θετικά είναι πως ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ο ίδιος το καύσιμο με το οποίο θα κινηθεί, μέσω διακόπτη, ενώ φυσικά αν το ένα καύσιμο σωθεί αυτόματα συνεχίζεις με το άλλο.
Στην πράξη το σύνολο είναι αρκετά ζωντανό από χαμηλά και κινεί απροβλημάτιστα το αμάξωμα του Clio έχοντας αρκετά καλές επιδόσεις (ελάχιστα πιο τονισμένες με χρήση βενζίνης). Κινούμενο με υγραέριο στην επιτάχυνση ένα έμπειρο αυτί θα αντιληφθεί και μόνο αν το προσέξει επί τούτου, μια ανεπαίσθητη αύξηση στην χροιά, ωστόσο σε σταθερές ταχύτητες ο παραγόμενος θόρυβος είναι ελάχιστα χαμηλότερος (συγκριτικά με τη βενζίνη πάντα). Και στις δύο περιπτώσεις πάντως, τα επίπεδα παραγόμενου θορύβου είναι χαμηλά, χάρη στην πολύ καλή ηχομόνωση.
7,2 ευρώ/100 χλμ. και 1.110 χλμ. αυτονομίας
Το σύνολο συνδυάζεται με 5άρι κιβώτιο μακριάς κλιμάκωσης, το οποίο συνεισφέρει στην χαμηλότερη κατανάλωση. Αλλωστε αυτός είναι και ο σκοπός της προσθήκης κιτ υγραερίου. Το Clio λοιπόν με αποκλειστική χρήση LPG έχει κατανάλωση 7,2 λτ./100 χλμ., το οποίο χρηματικά μεταφράζεται σε 7,2 ευρώ (μέση τιμή λίτρου 1,05 ευρώ). Αναλύοντας λίγο παραπάνω τον τομέα της κατανάλωσης, εντός πόλης το Clio καίει 8,2 λτ./100 χλμ. και σε ταξίδι (σταθερή ταχύτητα 100 χλμ.) 5,8 λτ./100 χλμ.. Δηλαδή 8,2 και 5,8 ευρώ αντίστοιχα.
Χρησιμοποιώντας βενζίνη τα νούμερα κατανάλωσης είναι 5,8 λτ./100 χλμ. σε μικτή χρήση, 7,1 στην πόλη και 4,8 στον αυτοκινητόδρομο. Παρόλο που οι αριθμοί είναι μικρότεροι, η διαφορά στην τιμή των δύο καυσίμων (μέση τιμή λίτρου για αμόλυβδη 95 οκτανίων 1,77 ευρώ) διαμορφώνουν μια σεβαστή διαφορά, καθώς με αμόλυβδη θα πληρώσετε ανά 100 χλμ., 12,57 ευρώ στην πόλη, 8,50 ευρώ στο ταξίδι και 10,27 ευρώ σε μεικτή χρήση.
Αν το δούμε συγκριτικά με το diesel σύνολο 1,5 dCi των 115 ίππων, χωρίς να εμβαθύνουμε τόσο αναλυτικά, η LPG έκδοση είναι αρκετά πιο οικονομική εντός πόλης (8,20 έναντι 9,20 ευρώ/100 χλμ.), πιο κοστοβόρα σε ταξίδι (5,8 έναντι 4,80 ευρώ) και με λίγο χαμηλότερη μέση κατανάλωση (7,2 έναντι 7,70 ευρώ).
Πέρα από τη δεδομένη οικονομία, αυτό που αξίζει να αναφέρουμε είναι η εξαιρετική αυτονομία που διαθέτει το Clio LPG, καθώς η έξτρα δεξαμενή υγραερίου χωρητικότητας 32 λτ., περιόρισε μόλις κατά τρία λίτρα αυτή της βενζίνης (39 λτ.). Έτσι, σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, συνδυάζοντας τα δύο καύσιμα έχετε αυτονομία βενζίνης 672 χλμ. και υγραερίου 444 λτ., δηλαδή συνολικά 1.116 χλμ..
Η άνεση θα σε κερδίσει στο Clio. Λακκούβες και κακοτεχνίες αποτελούν εύκολη λεία για την ανάρτησή του.
Στο δρόμο, η οδική συμπεριφορά του Clio παραμένει όπως τη γνωρίσαμε στις άλλες εκδόσεις που δοκιμάσαμε. Το γαλλικό μικρό εξακολουθεί να προβάλει το άνετο και ασφαλές του οδηγικό προφίλ, μέσω της απορροφητικότητας που επιδεικνύει η ανάρτησή του, όταν συναντά ανωμαλίες στο οδόστρωμα, καθώς και την υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης. Ακόμα και σε έντονες κακοτεχνίες, οι επιβάτες δεν θα ενοχληθούν από κραδασμούς ή θορύβους, ενώ σε υψηλές ταχύτητες, το πάτημα του Clio είναι στιβαρό και το αμάξωμα δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους και αλλαγές πορείας.
Από εκεί και πέρα, το γαλλικό μικρό μπορεί να γίνει και πιο οδηγοκεντρικό, χάρη στο αποτελεσματικό σύστημα διεύθυνσης και την καλή θέση οδήγησης, τα οποία σε συνεργασία με το πλαίσιο, κρατάνε ουδέτερο σε συνθήκες πίεσης το Clio.
+ Eμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, άνεση ανάρτησης, κατανάλωση, χώρος αποσκευών, αυτονομία, εργοστασιακή εγγύηση για το κιτ - Πλάτος πίσω καθίσματος, μικρή οθόνη στη βασική, έλλειψη trip computer
Το νέο Clio μας αρέσει αρκετά και είναι από τα μοντέλα της κατηγορίας που ξεχωρίζουν. Στην έκδοση της δοκιμής μας δεν αλλάζει τίποτα από τη θετική εικόνα του και θεωρούμε πως τα 800 ευρώ του εργοστασιακού και με εγγύηση LPG κιτ είναι μικρό ποσό μπροστά στην απόσβεση που θα κάνετε από την οικονομία καυσίμου.