Πως μπορεί να συμβιώσει η Mercedes με την Volvo;

Γιατί η μητρική της Volvo αγοράζει σχεδόν 10% της Mercedes;

3.392 Επισκέψεις στο άρθρο (13/4/2018)

Πως μπορεί να συμβιώσει η Mercedes με την Volvo; Τι συνεργασίες μπορεί να γίνουν; Πως μπορεί να ωφεληθεί η Volvo και τελικά τι μπορεί να περιμένει κανείς από μία τέτοια εξέλιξη;

Η Geely αγόρασε σχεδόν 10% της γερμανικής Daimler, του ομίλου που έχει την Mercedes και την Smart. Ο κινεζικός όμιλος έχει στο ρόστερ του την ομώνυμη αυτοκινητοβιομηχανία για την κινεζική εγχώρια αγορά, την Volvo, τη Lotus και την Polestar, την νέα φίρμα ηλεκτρικών οχημάτων Lynk & Co, τα ιπτάμενα αυτοκίνητα Terrafugia και την LEVC που παράγει το κλασσικό λονδρέζικο ταξί. Τι μπορεί να θέλει από μια τέτοια αγορά;
 
Με αυτό το ποσοστό η Geely είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Daimler, κανείς όμως δεν ξέρει σε τι αποσκοπεί με τέτοια κίνηση. Βλέπεις η Daimler έχει μία πολύ συγκεκριμένη στρατηγική σε βάθος χρόνου 10ετίας, με 10 ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2022, μία τεράστια γκάμα αυτοκινήτων ήδη σήμερα, μία συνεργασία σε πολλούς τομείς με την Renault-Nissan-Infiniti, μία στενή σχέση με την Aston Martin και ισχυρά θεμέλια για το μέλλον.
 
Η Geely από την άλλη πάει όπου φυσάει ο άνεμος. Τα σχέδια για έξοδο της μάρκας Geely εκτός Κίνας, αναβλήθηκαν δύο-τρεις φορές ήδη. Ανακοίνωσε την αποκλειστικά ηλεκτρική Lync & Co, ακόμη όμως αναμένουμε κάτι συγκεκριμένο. Την ίδια στιγμή η Polestar αποσχίστηκε από τη Volvo με έμφαση στα ηλεκτρικά, ενώ και η Volvo θα είναι ηλεκτρική από του χρόνου. Γενικά υπάρχει μία σύγχυση.
 
Η κουβέντα γίνεται για μία συνεργασία μεταξύ Geely και Daimler σε επίπεδο μεγάλων κινητήρων, μια και παρά τις ηλεκτρικές βλέψεις, οι κινέζοι δεν έχουν τίποτε μεγαλύτερο από τετρακύλινδρο για να καλύψουν το κενό μέχρι τότε, και τα μεγάλα Volvo μάλλον θέλουν και κάτι περισσότερο.
 
Συνεργασίες επίσης ελπίζουν οι Κινέζοι και σε οικονομίες κλίμακας, κοινές παραγγελίες εξαρτημάτων, αλλά και σε logistics. Εδώ οι κακές γλώσσες λένε ότι μάλλον τα μεγαλεπίβολα ηλεκτρικά σχέδια της Geely για τόσες ηλεκτρικές μάρκες δεν της βγαίνουν και μία συνεργασία με την Daimler που έχει στιβαρή έρευνα και τεχνολογία είναι μάλλον απαραίτητη.
 
Οι γνώμες πάντως είναι διχασμένες, Κάποιοι μιλούν για αρνητική εικόνα σε ότι αφορά τη Geely και μάλλον μια ένδειξη αδυναμίας να κρατήσει τις τεχνολογικές της υποσχέσεις. Aλλοι μιλούν για αρνητική εξέλιξη για τη Volvo αφού σε μία πιθανώς κοινή ομπρέλα που τη φέρνει μαζί με τη Mercedes, δύσκολα θα σταθεί δίπλα της. Σίγουρα πάντως θα υπάρχει και κάτι θετικό.
 
Εσείς πως το βλέπετε; Τι περιμένετε και τι θέλετε να δείτε από μία τέτοια συνεργασία; Είναι η Geely τόσο φερέγγυα ή μήπως μια τέτοια κίνηση δείχνει αδυναμία;

peugeot
test center