Κάψανε λιγότερο από diesel
Γιατί σώνει και καλά το ταξί πρέπει να είναι diesel και όχι υβριδικό βενζίνης;

Γιατί σώνει και καλά το ταξί πρέπει να είναι diesel και όχι υβριδικό βενζίνης;

3.582 Επισκέψεις στο άρθρο (21/11/2022)

Σε πολλές χώρες τα diesel ταξί έχουν γίνει υβριδικά, ακόμα και ηλεκτρικά. Εδώ έχουμε diesel 10ετίας και βάλε, που βγάζουν ντουμάνια και τα αναπνέουμε όλοι. Γιατί τώρα που η τιμή βενζίνης και diesel είναι στα ίδια επίπεδα να μην σκεφτούμε τα υβριδικά ταξί ως λύση;

Το diesel σημαίνει οικονομία λέγαμε κάποτε

Και όντως με τιμή ανά λίτρο 30% κάτω από τη βενζίνη και με την ικανότητα των diesel κινητήρων να «καίνε» 30% λιγότερο από τη βενζίνη, πολλοί βρήκαν στο diesel λύση στο κόστος μετακίνησης. Το ίδιο και η πλειοψηφία των οδηγών ταξί. Ειδικά αυτοί πάντως κάνουν το 99% των χιλιομέτρων μέσα στην κίνηση.  Και οι μετρήσεις μας έχουν δείξει πως το diesel μέσα στην πόλη καίει 40-50% πάνω από την κατανάλωση στον ανοιχτό δρόμο (ταξίδι), όπου το «πετρέλαιο» συνεχίζει να πλεονεκτεί. Και μιλάμε για μετρήσεις κατανάλωσης σε καινούργια αυτοκίνητα. O μέσος όρος ηλικίας στο στόλο των ταξί είναι 11-12 χρόνια και πολλά οχήματα είναι κακοσυντηρημένα με αποτέλεσμα και τη μεγαλύτερη κατανάλωση και τα ντουμάνια από την εξάτμιση τα οποία αναπνέουμε όλοι, μικροί-μεγάλοι. Επιπλέον η τιμή του diesel έχει σχεδόν εξισωθεί με εκείνη της βενζίνης, ενώ πρόσφατα ήταν και ακριβότερο. Οπότε για ποιο πλεονέκτημα του diesel μιλάμε στην πόλη;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αντίθετα τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά βενζίνης στην πόλη  καίνε τα μισά γιατί πάνε για κάποια μικρή απόσταση  και στα σταμάτα-ξεκίνα δουλεύουν ηλεκτρικά χωρίς σταγόνα βενζίνης. Έχουν και αυτόματο κιβώτιο για άνεση και μηδενικό άγχος στην κίνηση. Το πλεονέκτημα των υβριδικών στην πόλη σε αριθμούς αποτυπώνεται με μετρημένες καταναλώσεις της τάξης των 4 λτ./100 χλμ, που είναι σχεδόν το μισό βάλε των 6-7 λτ./100 χλμ. του diesel. Πάντα στην κίνηση της πόλης φυσικά, όπου όπως αναφέρθηκε γίνεται το 99% των χιλιομέτρων για τους επαγγελματίες. 

«Ναι αλλά η μπαταρία σε 10 χρόνια θα θέλει αλλαγή και θέλει 5.000 ευρώ για την αλλαγή». Πρώτον οι μπαταρίες των αυτοφορτιζόμενων υβριδικών είναι μικρές και δεν κοστίζουν όσο οι μεγάλες των ηλεκτρικών. Δεύτερον δεν είναι απαραίτητο πως θα χρειαστούν αλλαγή. Ολόκληρες τουλάχιστον, αφού έχουν στοιχεία τα οποία αν παρουσιάσουν πρόβλημα μπορούν να αντικατασταθούν. Τρίτον έχουν εγγύηση 8-11 χρόνια ανάλογα με την εταιρεία (η Toyota προσφέρει τη μεγαλύτερη), αν ο περιορισμός των χιλιομέτρων έρθει πρώτα από τον χρονικό. Να σου πω κάτι; Αν έχω γλιτώσει 20 χιλιάρικα σε καύσιμα σε 10 χρόνια, ας δώσω και 5 για νέα μπαταρία. Μήπως μια τρόμπα πετρελαίου και ένα φίλτρο DPF κοστίζουν λιγότερο; Αυτά δε θα τα αλλάξεις και μάλιστα πολύ νωρίτερα; Με νοθευμένο καύσιμο μάλιστα, ούτε αντικατάσταση στην εγγύηση δε θα έχεις.
 
Εσύ σαν επαγγελματίας τι λες; Κακοσυντηρημένα diesel που βγάζουν ντουμάνια  στην πόλη ή νέα υβριδικά βενζίνης που έχουν και ασπίδα προστασίας απέναντι σε μελλοντικές απαγορεύσεις; Θα το σκεφτόσουν ή θα έμενες κολλημένος στα στερεότυπα;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Σχολιάστε
Foto 24-11-22-308-peugeot-2008
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel