Test ελαστικών: Goodyear VS Michelin στην κόντρα!
3 Φωτογραφίες »

Test ελαστικών: Goodyear VS Michelin στην κόντρα!

105.247 Επισκέψεις στο άρθρο (17/12/2023)

- Καλές επιδόσεις στο φρενάρισμα στο στεγνό, ήρθαν ισοπαλία
- Πέρασαν κάτω από 77 χλμ./ώρα στο Elk Test στο στεγνό, εκτός της «βάσης» που έχουμε ορίσει
- Καλύτερες επιδόσεις στο βρεγμένο είχε το Michelin
- 52 ευρώ φθηνότερη η 4άδα Goodyear

Premium ελαστικό από ΗΠΑ ή γαλλικό;

Μιλάμε για 2 από τους 5 μεγαλύτερους κατασκευαστές ελαστικών παγκοσμίως. Goodyear και Michelin προσφέρουν μία μεγάλη ποικιλία premium προϊόντων, στα οποία και εφαρμόζουν η καθεμιά τη δική της τεχνογνωσία. Το ερώτημα είναι ποια μάρκα να προτιμήσω όταν θελήσω να αλλάξω ελαστικά. Τη αμερικάνικη Goodyear με το ρεκόρ εκκινήσεων και νικών στην Formula 1 ή τη γαλλική Michelin με τις κορυφαίες καινοτομίες (π.χ. αφαιρούμενο πνευματικό ελαστικό);

Test θερινών 215/55 R17: Goodyear EfficientGrip Performance 2 Vs Michelin Primacy 4+

Απάντηση στο παραπάνω ερώτημα μπορεί να δώσει το AutoΤρίτη Test Center και οι δοκιμασίες που πραγματοποιήσαμε στις σύγχρονες και ευρωπαϊκών προδιαγραφών εγκαταστάσεις της Σχολής Ασφαλούς Οδήγησης Driving Academy στο χώρο του Ιπποδρόμου στο Μαρκόπουλο Αττικής. Οδηγώντας το ήπια υβριδικό Ford Puma των 125 ίππων (6άρι χειροκίνητο κιβώτιο) συγκρίνουμε 2 θερινά ελαστικά των ελαστικών.
 
Με επιλεγμένη διάσταση 215/55 R17 υποβάλλουμε στις 4 δοκιμασίες (φρένα στεγνό και βρεγμένο, ELK test σε στεγνό και βρεγμένο) τα Goodyear EfficientGrip Performance 2 και Michelin Primacy 4+. Εκτός του premium χαρακτήρα τους, τα δύο ελαστικά ανήκουν στην touring κατηγορία (all around ιδιότητες), έχουν ίδιο δείκτη πρόσφυσης στο βρεγμένο (Wet A) και μπορούν να υποστηρίξουν όχημα βάρους έως 2.680 κιλών (94). Από εκεί και πέρα, το Goodyear είναι πιο οικονομικό στην κατανάλωσή του (Fuel B έναντι C του Michelin), είναι κατά 1 dB πιο ήσυχο (69 dB) και αντέχει μέχρι την ταχύτητα των 270 χλμ/ώρα (W). Στον αντίποδα, το Primacy 4+ είναι πιο «νέο ηλικιακά (2022).
 

Μάρκα/Μοντέλο Goodyear EfficientGrip Performance 2 Michelin Primacy 4+
Όχημα Επιβατικό Επιβατικό
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
Θερινό Θερινό
Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση
215/55 R17 215/55 R17
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση.Τιμή μονάδας (€)
   
 
Στοιχεία κατασκευαστή
Οικονομία καυσίμου. Α σημαίνει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και χαμηλότερη κατανάλωση (μέχρι 6%). C: 3% k.o.k.Fuel (A έως Ε)
B C
Κρατημα στο βρεγμένο. Α το καλύτερο.Wet (Α έως Ε)
A A
Είναι ο εξωτερικός θόρυβος που παράγει ένα ελαστικό κατά την οδήγηση. Υπάρχουν 3 βαθμίδες. Βαθμός Α συνεπάγεται και ποιοτική κύλιση. Ο θόρυβος κύλισης του ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB)Noise (Α έως C)
70 69
Δείκτης φορτίου είναι το μέγιστο φορτίο στο οποίο τα λάστιχα λειτουργούν σωστά. Το 94 αντιστοιχεί σε 670 κιλά ανά ελαστικό, το 96 αντιστοιχεί σε 710 κιλά ανά ελαστικό. Δείκτης ταχύτητας είναι η μέγιστη ταχύτητα που λειτουργεί χωρίς πρόβλημα το ελαστικό. Π.χ. το V αντιστοιχεί στα 240 χιλιόμετρα/ώραΔείκτης φορτίου - ταχύτητας
94W 94V
Το μέγιστο βάρος αυτοκινήτου, για τα συγκεκριμένα λάστιχα, σε κιλάΜέγιστο φορτίου (kg)
2680 2680
Η μέγιστη ταχύτητα για το συγκεκριμένο λάστιχοΜέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)
270 240
Η χρονιά που παρουσιάστηκε το ελαστικόModel Year
2020 2022

Στο στεγνό: Μέτρια στα φρένα και τα 2, δεν έπιασαν τα όριά μας στο Elk

Παραπλήσιες επιδόσεις σε ELK test και φρενάρισμα πανικού κατέγραψε το AutoΤρίτη Test Center. Το αυτοκίνητο αναφοράς, το fun to drive και αποτελεσματικό στα φρένα Ford Puma, φρέναρε φορώντας τα Michelin σε 25,8 μέτρα, ενώ στην ίδια δοκιμασία το EfficientGrip Performance 2 «κοκκάλωσε» στα 26,2 μέτρα, ήτοι με διαφορά 40 εκατοστών. Πάντως, και οι δύο επιδόσεις συγκαταλέγονται στους μέσους όρους της κατηγορίας.
 
Μικρή απόκλιση υπέρ του Primacy 4+ διαπιστώσαμε και ELK test, μόνο που και τα δύο ελαστικά είχαν πετυχημένη ταχύτητα εισόδου κάτω από τα όρια που έχουμε θέσει. Το Michelin πέρασε χωρίς να ρίξει τις κορίνες στα 76,8 χλμ./ώρα, το Goodyear στα 76,4 χλμ.. Σε κάθε περίπτωση, κάθε εταιρεία έχει βάλει τη δική της... πινελιά στην απόδοση των ελαστικών. Για παράδειγμα, στο Michelin Primacy 4+ έχει εφαρμοστεί η τεχνολογία MaxTouch Construction χάρη στην οποία βελτιστοποιείται το ίχνος των ελαστικών στο οδόστρωμα και κατανέμονται ομοιόμορφα οι δυνάμεις επιτάχυνσης, επιβράδυνσης και οι πλευρικές. Στον αντίποδα, στο Goodyear EfficientGrip Performance 2 βλέπουμε την Dry Stability Plus για σταθερότητα στις στροφές στο στεγνό οδόστρωμα από τις μεγαλύτερες λωρίδες στο κέντρο του πέλματος που εξασφαλίζουν μεγαλύτερη ακαμψία σε έκτακτες συνθήκες.

Στο βρεγμένο: Super φρενάρισμα και τα δύο, κρατάει το Michelin

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν οι μετρήσεις των δύο ελαστικών στο βρεγμένο. Και πάλι, εφαρμόζονται στοχευμένες τεχνολογίες αιχμής για ασφαλή οδήγηση και σε βρόχινες συνθήκες. Στο φρενάρισμα πανικού από τα 80 χλμ./ώρα, λοιπόν, το Ford Puma «κοκκάλωσε» καλύτερα από τα όρια του AutoΤρίτη Test Center και στις δύο περιπτώσεις. Αξιοποιώντας την τεχνολογία «Michelin EverGrip» το Puma με τα ελαστικά Primacy 4+ ακινητοποιήθηκε μετά από μόλις 29,1 μέτρα. Όσον αφορά τη δοκιμή με τα EfficientGrip Performance 2 με την Wet Braking της Goodyear (αυξημένος αριθμός επιμηκυμένων άκρων πρόσφυσης και βελτιστοποιημένη ακαμψία υλικού) η συνολική απόσταση πέδησης ήταν στα 29,8 μέτρα.
 
Περνώντας στο ELK test, η εικόνα που έδωσε το Michelin ήταν σχετικά καλύτερη και μία από τις κορυφαίες ως τώρα στο AutoΤρίτη Test Center. Με πετυχημένη ταχύτητα εισόδου τα 67,4 χλμ./ώρα το Primacy 4+ έδειξε αρκετά άνετο στο βρεγμένο, με το αυτοκίνητο αναφοράς να συμπεριφέρεται άμεσα στις αλλαγές κατεύθυνσης και το τιμόνι να δίνει καλή πληροφόρηση. Πολύ σημαντική η ύπαρξη δύο στρωμάτων γόμας που συνεργάζονται μεταξύ τους για να αντισταθμίσουν την απώλεια βάθους του πέλματος και να απομακρύνουν καλύτερα το νερό. Μικρότερη πετυχημένη ταχύτητα εισόδου στα 65 χλμ./ώρα καταγράψαμε με το Goodyear.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Hyundai
SEAT