Με κορυφαία τεχνολογία και εξοπλισμό! Δύο «πράσινα» και δημοφιλή SUV, το μικρό Hyundai Kona και το μικρομεσαίο Toyota C-HR δοκιμάζονται στις υβριδικές εκδόσεις τους, οι οποίες προτάσσουν την αισθητά μειωμένη κατανάλωση και τις λιγοστών ρύπων μετακινήσεις.
Μικρό SUV το Kona Hybrid, οικογενειακό SUV το C-HR
Πιο οικονομικό το C-HR, καλύτερες επιδόσεις στο Kona
Ισορροπία σε χώρους και πορτ μπαγκάζ
Coupe σχεδίαση στο C-HR, δυναμικό το Kona
Εσύ τι επιλέγεις; Το οικονομικό Toyota C-HR με τον άπλετο χώρο για τα πόδια, ή το off-road Hyundai Kona hybrid με τον αντίστοιχο χώρο αποσκευών σε πιο μικρό μέγεθος;
Στο διαρκές «κυνήγι» της οικονομίας καυσίμου οι υβριδικές εκδόσεις είναι η ιδανική λύση για όσους επιμένουν και δεν αποχωρίζονται βενζίνη και diesel. Μεταξύ ήπια υβριδικών και Plug-in προτάσεων βρίσκει κανείς την «καθαρή» υβριδική τεχνολογία με τα γνωστά σε όλους αυτοφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα. Τα αυτοκίνητα, δηλαδή, που μπορούν να κινηθούν για λίγα χιλιόμετρα μόνο με την μπαταρία τους.
Βέβαια, δεν μιλάμε για μία ξένη τεχνολογία (μετράει πάνω από 20 χρόνιας «ζωής), μέχρι στιγμής όμως οι Ασιάτες είναι εκείνοι που την έχουν «γνωρίσει» περισσότερο στο ευρωπαϊκό κοινό. Σε κεντρικό πλάνο... εισηγητή λοιπόν βρίσκουμε την Toyota η οποία στην πλειονότητα των «ελληνικών» αυτοκινήτων της εισάγει την δική της υβριδική τεχνολογία (πλέον έχει μπεί στην 4η γενιά και σύντομα θα δούμε την 5η). Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η Hyundai που μπαίνει δυναμικά στον ανταγωνισμό (η νέα γενιά Tucson π.χ. απέκτησε και υβριδική έκδοση).
Ας μείνουμε όμως σε δύο επιλογές που έχει ήδη «μάθει» το ελληνικό κοινό και οι οποίες συνδυάζουν προηγμένη τεχνολογία κίνησης και high-tech εξοπλισμό από την βασική εξοπλιστική έκδοση. Μιλάμε... ασιατικά με το υβριδικό B-SUV, Hyundai Kona Hybrid, και το κορυφαίο σε πωλήσεις C-SUV (μεγαλύτερο σε διαστάσεις καθώς επό την επόμενη κατηγορία), Toyota C-HR.
Σχεδίαση: Τολμηρό και σπορτίφ το C-HR, δυναμικό και ευχάριστο το Kona
Μοντέρνο «περιτύλιγμα» με προσεγμένη σχεδίαση βρίσκουμε και στα δύο αυτοκίνητα. Σίγουρα, το ξεχωριστό design του Toyota C-HR είναι ένα από τα ισχυρά του πλεονεκτήματα. Η αιχμηρή σχεδίαση αποτυπώνεται με τις περίτεχνες ακμές και τις τεράστιες εισαγωγές στις άκρες του προφυλακτήρα, ενώ η τολμηρή κεκλιμένη πίσω οροφή ενισχύει τον σπορτίφ χαρακτήρα του ιαπωνικού C-SUV. Εξίσου ευχάριστο και μοντέρνο είναι το Hyundai Kona το οποίο στην ανανεωμένη παρουσία του ξεχωρίζει με τα επανασχεδιασμένα ανεξάρτητα LED φώτα ημέρας, τους επιβλητικούς κεντρικούς προβολείς και την μεγάλη γρίλια του. Να τονίσουμε, πως τα δύο αυτοκίνητα ανήκουν σε διαφορετική κατηγορία, εξού και το C-HR είναι κατά 18,5 πόντους μεγαλύτερο.
Πρακτικό, με άφθονες μικροαποθηκευτικές λύσεις και πιο χαμηλή κεντρική κονσόλα είναι το εσωτερικό στο Hyundai Kona.
Αν και συνολικά οι κατασκευές της καμπίνας είναι στιβαρές ως προς την κατασκευή τους, δεν μπορεί να παραμεριστεί η ελαφρώς καλύτερη ποιότητα του C-HR. Εξάλλου, η ανώτερη κατηγορία του ιαπωνικού crossover χαρίζει αυτό το πλεονέκτημα των μαλακών υλικών, που δεν συναντάμε συχνά σε B-SUV μοντέλα. Εργονομικό είναι και το ελαφρά στραμμένο προς τον οδηγό με ελάχιστους διακόπτες ταμπλό. Πρακτικό, από την πλευρά του, με περισσότερες μικροαποθηκευτικές λύσεις και πιο χαμηλή κεντρική κονσόλα είναι το Kona την ώρα που... ισοπαλία έχουμε στο infotainment (έγχρωμη οθόνη 7" στο Kona και 8" στο C-HR).
Η χρήση μαλακών υλικών δίνει ένα πλεονέκτημα στην καμπίνα του C-HR, που ξεχωρίζει και για την φουτουριστική της σχεδίαση.
Στο κομμάτι των χώρων, το μεγαλύτερων διαστάσεων C-HR υπερτερεί εκεί που περιμέναμε, στον «αέρα» των πίσω επιβατών. Παρόλα αυτά, η coupe σχεδίαση αφενός δημιουργεί μία πιο κλειστοφοβική αίσθηση, αφετέρου περιορίζει το διαθέσιμο περιθώριο για το κεφάλι των πίσω επιβατών. Παραπλήσιο γύρω στα 1.350 χλστ. είναι το φάρδος καμπίνας, νούμερο ικανό να φιλοξενήσει με άνεση ακόμη και τρεις ενήλικες επιβάτες. Όσον αφορά το πορτ-μπαγκάζ, παρά την χαμηλότερη κατηγορία του, το Kona υστερεί μόλις 9 λίτρα σε σχέση με την χωρητικότητα του C-HR.
Με 170 χλστ. απόσταση από το έδαφος το Hyundai Kona hybrid μπορεί να ανταπεξέλθει και σε πιο περιπετειώδεις «αποστολές».
Η αυτοφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία που έχουν εφοδιαστεί τα δύο SUV αποσκοπεί στην μεγάλη οικονομία καυσίμου, στοιχείο που πετυχαίνουν και τα δύο, όπως θα διαπιστώσουμε στη συνέχεια. Στα δύο μηχανικά σύνολα βάση αποτελεί ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,8 λτ. και απόδοσης 122 ίππων για το C-HR και 1,6 λτ. και απόδοσης 141 ίππων για το Kona. Μαζί του λειτουργεί και ένα ηλεκτρικό μοτέρ που δίνει την αναγκαία ώθηση σε χαμηλές ταχύτητες. Λόγω και του χαμηλότερου βάρους το Hyundai Kona αξιοποιεί την διαφορά ιπποδύναμης, εξασφαλίζοντας καλύτερες επιδόσεις σε 0-100 χλμ./ώρα (10,4 δλ. έναντι 11,7 δλ.) και σε ρεπρίζ.
Εξαιρετικά οικονομικά το Toyota C-HR με κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ..
Ικανοποιητικό είναι και το C-HR στο κομμάτι αυτό, με το ιαπωνικό C-SUV να έχει ελαφρώς μικρότερη κατανάλωση (6 έναντι 5,5 λτ./100 χλμ.). Χάρη, μάλιστα, στην μπαταρία που φορτίζει ο θερμικός κινητήρας, η κίνηση στην πόλη συνδυάζεται με ακόμη μικρότερες τιμές, καθώς το όχημα μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά και για λίγα χιλιόμετρα.
Δεν πρέπει να παραλείψουμε το σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του B-SUV της Hyundai το οποίο εντοπίζεται στο κιβώτιο ταχυτήτων. Μιλάμε για το πρώτο υβριδικό μοντέλο με αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων το οποίο υπερτερεί του e-CVT κιβωτίου που εφοδιάζει C-HR τόσο στις αλλαγές όσο κυρίως στον λιγότερο θόρυβο.
H πιο σφιχτή ρύθμιση του Hyundai Kona Hybrid «διαβάζει» περισσότερο από ό,τι θα περίμενες από μοντέλο της κατηγορίας τις διαδοχικές ανωμαλίες
Το επιπρόσθετο βάρος του υβριδικού συστήματος δεν επηρεάζει την οδική συμπεριφορά των δύο μοντέλων που διατηρούν έναν ευχάριστο χαρακτήρα. Το ανανεωμένο Hyundai Kona Hybrid έχει σφιχτή ανάρτηση που «διαβάζει» περισσότερο από ότι θα περίμενες από μοντέλο της κατηγορίας τις διαδοχικές ανωμαλίες. Αναπόφευκτα, περιορίζεται ελαφρώς η άνεση, αλλά ταυτόχρονα προκαλούνται μικρότερες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Αρκετά θετική η παρουσία του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με Sport λειτουργία, το οποίο είναι άμεσο και δεν παρουσιάζει «πατινάρισμα» ή αδράνεια.
Περισσότερο ανάλαφρο το C-HR, επιστρέφει καλύτερη πληροφορία από το τιμόνι, το οποίο σε συνάρτηση με τη στιβαρότητα του πλαισίου κάνουν τα 122 άλογα της υβριδικής να φαίνονται λίγα.
Εξαιρετική ποιότητα κύλισης και πιο σπορτίφ συμπεριφορά έχει το Toyota C-HR. Με πολύ καλή θέση οδήγησης και καλή ορατότητα προς τα εμπρός ξεχωρίζει για το άκαμπτο πλαίσιο και το πλούσιο σε πληροφόρηση τιμόνι σε βαθμό που νιώθεις ότι τα 122 άλογα δεν αρκούν. Η λίγο σφιχτή ανάρτηση αποσβένει καλά τις ανωμαλίες και δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις, αν και μοιάζει να αντιδρά λίγο ξερά στις εγκάρσιες ανωμαλίες και ειδικότερα κατά τη φάση του φρεναρίσματος. Το μικρό βουητό κατά την ηλεκτρική κίνηση δεν περιορίζει την ευχάριστη και ανάλαφρη αίσθηση, την ώρα που οι 3 λιγότεροι πόντοι απόστασης από το έδαφος δίνουν στο Kona ένα αβαντάζ για την κίνηση εκτός δρόμου σε πατημένες διαδρομές.
Με το περιβάλλον να «φωνάζει» για καλύτερη αντιμετώπιση, οι αυτοφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις αποτελούν μία απόλυτα επίκαιρη πρόταση.
Με το περιβάλλον να «φωνάζει» για καλύτερη αντιμετώπιση, οι αυτοφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις αποτελούν μία έξυπνη πρόταση για όσους θέλουν να συνδυάσουν μειωμένη κατανάλωση αλλά και ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Τα Hyundai Kona Hybrid αι Toyota C-HR φέρνουν τα πλεονεκτήματα της SUV διαμόρφωσής τους, που μαζί με την κορυφαία τεχνολογία δημιουργούν ένα ελκυστικό πακέτο.
Τα δύο μοντέλα συνδυάζουν τα πλεονεκτήματα της SUV φύσης τους, με την κορυφαία τεχνολογία και δημιουργούν ένα ελκυστικό πακέτο.