ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Το Audi A3 1,6 TDI ήταν ίσως το πιο ξεκούραστο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με ποιοτική κύλιση, χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους και καλά μονωμένο.
18 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το Audi A3 1,6 TDI ήταν ίσως το πιο ξεκούραστο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με ποιοτική κύλιση, χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους και καλά μονωμένο.

Πόσo έκαψε-Μέχρι που μπορεί να φτάσει κάθε μοντέλο

242.608 Επισκέψεις στο άρθρο (12/6/2014)

Audi A3 1,6 TDI 

Έτσι φτάνει ο οδηγός του Audi A3 1,6 TDI στον προορισμό του, μετά από ένα πολύ μακρύ και αργό ταξίδι, όπως αυτό που κάναμε. Οι παράγοντες που έπαιξαν ρόλο είναι πολλοί. Το εσωτερικό είναι τελείως μονωμένο από εξωτερικούς θορύβους, ενώ απουσιάζουν παντελώς κι οι αεροδυναμικές ενοχλήσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο 1.600άρης diesel κινητήρας των 105 ίππων, μπορεί να θέλει τις στροφές του (πάνω από 1.500) για να δώσει ώθηση, ωστόσο δεν παράγει πουθενά το χαρακτηριστικό κροτάλισμα των diesel. Από εκεί και πέρα, η άνεση των καθισμάτων και η εργονομία είναι καθοριστικές για την ξεκούραστη συμβίωση με το αυτοκίνητο. Το σύστημα πολυμέσων MMI λειτουργεί αξιόπιστα, ενώ έχει και πολύ καλή εργονομία χειριστηρίων. Το σύστημα κλιματισμού είναι ακριβές και χρηστικό, ενώ το trip computer είναι ακριβές και πλήρες βοηθώντας πραγματικά να οδηγείς οικονομικά. Φυσικά, η κύλιση είναι ποιοτική, υπεράνω κριτικής, και το τιμόνι ακριβές και ξεκούραστο. 


Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 PS

Το μικρομεσαίο της Ford δεν μας κούρασε ακόμα και μετά από 8 ώρες σχεδόν συνεχούς οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο. Ξεκινώντας από τη θέση οδήγησης, τα καθίσματα στο Focus είναι άνετα, η πλευρική στήριξη καλή και το μόνο που απουσιάζει είναι η στήριξη για τη μέση, την οποία αναζητήσαμε μετά από αρκετές ώρες στο τιμόνι. Επίσης, θα θέλαμε το κάθισμα του συνοδηγού να ρυθμίζεται και αυτό ως προς το ύψος. Από πλευράς θορύβων, η ποιότητα κύλισης και η μόνωση είναι καλές, αφού ούτε ο κινητήρας ακούγεται, ούτε ενοχλητικοί αεροδυναμικοί θόρυβοι υπάρχουν. Στην ταχύτητα που κινούμασταν, το Focus αποδείχτηκε σταθερό και με πολύ μικρή ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους. Επίσης, σωστή είναι η πληροφόρηση και το βάρος του τιμονιού. Αναφορικά με την ανάρτηση, αυτή συνδυάζει τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης με την άνεση, αφού και γρήγορα μπορείς να πας, και ξεκούραστα. Στον τομέα της εργονομίας, η κεντρική κονσόλα, ένεκα των πολλών και μικρών κουμπιών, απαιτεί χρόνο εξοικείωσης αποσπώντας ακόμη και την προσοχή του οδηγού σε ένα πολύωρο ταξίδι. Καλή, ωστόσο, είναι η περιφερειακή ορατότητα. 


Honda Civic 1,6 i-DTEC

Οι Ιάπωνες άργησαν λίγο, αλλά ο νέος turbodiesel τους είναι λίρα 100, εκτός φυσικά του προφανούς που είναι η χαμηλή κατανάλωση, η τεράστια αυτονομία και η απαλλαγή από τα τέλη. Δεν ακούγεται και δεν κροταλίζει, αλλά τραβάει δυναμικά και όταν χρειάστηκε, προσπεράσαμε για πλάκα, ακόμα και με 6η σχέση. Το ταξίδι είναι ήσυχο, άνετο και απόλυτα σταθερό, χωρίς αεροδυναμικούς και άλλους θορύβους, ενώ η σφιχτή ανάρτηση έχει τον τρόπο να καταπίνει τις περισσότερες ανωμαλίες. Ακόμα και μετά από 8ωρα οδήγησης με 90-100 χλμ., όχι μόνο δεν ταλαιπωρηθήκαμε, αλλά ήμασταν φρέσκοι-φρέσκοι, έτοιμοι για ακόμα 1.000 χλμ.!. Σε αυτό συμβάλλει φυσικά το εξαιρετικό κάθισμα, η ανάλογη θέση οδήγησης με τις πολλαπλές ρυθμίσεις και η ευχάριστη ατμόσφαιρα στην ποιοτική καμπίνα. Τιμόνι και επιλογέας διαθέτουν αίσθηση και ακρίβεια με σπορ καταβολές, ενώ τα φρένα είναι στο ίδιο μήκος κύματος. Δυο πράγματα μας ενόχλησαν: η προς τα πίσω ορατότητα και η περιπλοκότητα του trip computer. Αυτά όμως είναι λεπτομέρειες. 


Kia Ceed 1,6 Diesel 

Το Kia Ceed σε εντυπωσιάζει κοιτώντας το μέσα-έξω. Ειδικά το εμπρόσθιο τμήμα του, αποπνέει έντονο δυναμισμό που συνεχίζεται και στο εσωτερικό του, με τον πίνακα οργάνων να εντυπωσιάζει. Η επιλογή των υλικών έχει γίνει έξυπνα. Κι αυτό, γιατί μπορεί να μην υπάρχουν πολλά μαλακά πλαστικά, αλλά τα υπάρχοντα είναι ποιοτικά και δείχνουν πως θα αντέξουν στο χρόνο. Η καλή εικόνα συνεχίζεται κι όταν βάλεις τον κινητήρα μπροστά, (ο ισχυρότερος στη γκάμα του Ceed), o οποίος εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις, παρά το αυξημένο βάρος του μοντέλου. Το τράβηγμα του είναι ικανοποιητικό, όποια σχέση κι αν έχεις επιλέξει στο 6άρι, σωστά κλιμακωμένο, κιβώτιο. Η οδήγηση στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο είναι βούτυρο στο ψωμί του Ceed, μιας και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης αφήνει έξω από την καμπίνα ενοχλητικούς θορύβους και μόνο μερικοί αεροδυναμικοί θόρυβοι γίνονται αντιληπτοί. Γενικότερα, το Ceed αντιδρά εξαιρετικά καλά σε κάθε είδους διαδρομή, προσφέροντας σταθερότητα στην ευθεία και πολύ καλή πρόσφυση, ακόμα κι όταν διαγράφεις ανοιχτές καμπές σε ανώμαλο οδόστρωμα, ενώ στο ίδιο εξαιρετικό επίπεδο βρίσκονται και τα φρένα.


Renault Clio 1,5 dCi

To Renault Clio δεν είναι μόνο εντυπωσιακό στην όψη, αλλά και στην οδήγηση δίνοντας αίσθηση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας. Αυτό προκύπτει, τόσο από την ποιότητα υλικών και τη συναρμογή, όσο και από το χαμηλό επίπεδο θορύβου μέσα στην καμπίνα. Ανάλογα σχόλια ισχύουν και για τον τρόπο που ταξιδεύει. «Πατάει» με σιγουριά, δεν επηρεάζεται από ανέμους και είναι σταθερό θυμίζοντας περισσότερο μικρομεσαίο. Το κάθισμά του δεν κουράζει, η θέση οδήγησης ρυθμίζεται πολλαπλά και θα βολέψει τους περισσότερους. Παράλληλα, η οθόνη αφής του συστήματος infotainment είναι εύχρηστη και η καμπίνα είναι ήσυχη στο ταξίδι. Είναι χαρακτηριστικό πως, ακόμα και μετά από τις πολλές ώρες που χρειάστηκαν, για να φτάσουμε στα Γιάννενα, ήμασταν ακμαιότατοι. Ο ραφιναρισμένος 1.5 dCi, έχει πολύ χαμηλή κατανάλωση που το ανέδειξε άλλωστε και πρωταθλητή οικονομίας. 


Renault Megane 1.5 dCi

Τo Renault Megane δείχνει μοναδικό και διαφορετικό συγκριτικά με τον υπόλοιπο ανταγωνισμό. Το σύγχρονο εσωτερικό του είναι εργονομικό και ποιοτικό, η θέση οδήγησης είναι σωστή, ενώ ο φουτουριστικός πίνακας οργάνων κερδίζει τις εντυπώσεις. Εξοικείωση χρειάζεται μόνο με τα κοντά τοποθετημένα πεντάλ και τους διακόπτες για το ηχοσύστημα. Ο ραφιναρισμένος 1.5 dCi, αποδίδει 110 ίππους και 260 Nm ροπής, νούμερα που «βγαίνουν» πολύ όμορφα στο δρόμο, με το τράβηγμα ακόμα και με 6η ταχύτητα στο κιβώτιο να είναι εντυπωσιακό. Στιβαρό και σταθερό στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, αν το πιέσεις θα υποστρέψει ελάχιστα, με τις κλίσεις του αμαξώματος να μην τρομάζουν. Η ανάρτηση προάγει την άνεση και την ποιότητα κύλισης. Παράλληλα, το αυξημένο βάρος στον εμπρόσθιο άξονα δείχνει να έχει επηρεάσει θετικά την αίσθηση του τιμονιού, που δεν εμφανίζει λιγότερο «τεχνητή» αίσθηση. Η καμπίνα δεν δέχεται… επίθεση από πολλά ντεσιμπέλ, ούτε γίνεται αισθητό το κροτάλισμα του ντίζελ, κάτι που εκτιμάται ιδιαίτερα στο ταξίδι. 


Toyota Auris 1,4 D-4D

Το Toyota Auris ήταν από τα αυτοκίνητα που κέρδισαν τις εντυπώσεις στη δοκιμή μας, όχι μόνο λόγω της πολύ χαμηλής του κατανάλωσης και της ιδιαίτερα αυξημένης αυτονομίας που εμφάνισε. Σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό, η θέση οδήγησης αποδείχθηκε ιδιαίτερα άνετη και ξεκούραστη για τα πολλά χιλιόμετρα που διήνυσε το αυτοκίνητο, με το τιμόνι να έχει το σωστό μέγεθος και διαστάσεις. Έπειτα, η εργονομία που προσφέρει το αυτοκίνητο είναι προσεγμένη, αφού στο τιμόνι υπάρχει η δυνατότητα πλήρους χειρισμού του ηχοσυστήματος και του trip computer, ενώ και η ψηφιακή οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό είναι ιδιαίτερα ευκρινής. Όσον αφορά στον κινητήρα, το μοτέρ 1,4 D-4D των 90 ίππων σε συνδυασμό και με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο αποδείχθηκε ιδιαίτερα οικονομικό, παρότι η μακριά 6η σχέση βοηθά μεν στη μείωση της κατανάλωσης, ωστόσο απαιτεί ταχύτητες άνω των 100 χλμ./ώρα για να μην «κρεμάσει». Ο θόρυβος τέλος που φθάνει στο εσωτερικό είναι περιορισμένος, κάτι που οφείλεται στην πολύ καλή αεροδυναμική του αυτοκινήτου, ενώ μετά από πολύωρη οδήγηση, το πεντάλ του γκαζιού μπορεί να κουράσει το πόδι του οδηγού.


Toyota Yaris 1,4 D-4D

Το Toyota Yaris υποτίθεται πως ήταν το πιο επίφοβο ως προς την αυτονομία του, αφού έχει το μικρότερο ρεζερβουάρ (42 λίτρα) του γύρου. Τελικά, όχι μόνο απλώς τα κατάφερε, αλλά σημείωσε και μια από τις καλύτερες επιδόσεις κατανάλωσης, αν και οι συνθήκες δεν το ευνοούσαν. Αυτό, γιατί χαίρεται να ταξιδεύει στις 1.900 σ.α.λ. με ταχύτητα 96 πραγματικά χλμ./ώρα. Αντί αυτού όμως κι ακολουθώντας το κομβόι με λίγο χαμηλότερη ταχύτητα, συχνά άναβε η λυχνία του shift indicator ζητώντας κατέβασμα σχέσης. «Μικρό» πάντως είναι μόνο στο όνομα, αφού ταξιδεύει με άνεση και ησυχία μικρομεσαίου. Σε τέτοιου είδους διαδρομές, το πρώτο πράγμα που απολαμβάνεις είναι η πρακτικότητά του. Θήκες υπάρχουν παντού και έχεις άμεση πρόσβαση σε ό,τι χρειαστείς. Η έλλειψη θύρας USB πέρασε απαρατήρητη, αφού το σύστημα πολυμέσων συνδέει μέσω Bluetooth το τηλέφωνο και μεταφέρεις στο αυτοκίνητο την προσωπική σου μουσική βιβλιοθήκη. Η χαρτογράφηση του GPS ωστόσο, θέλει αναβάθμιση. Η θέση οδήγησης είναι ξεκούραστη και θα ήταν ιδανική, αν η πλευρική στήριξη ήταν ελάχιστα πιο ενισχυμένη. Ο υπολογιστής ταξιδιού είναι πλήρης, αναλυτικότατος, αλλά απαισιόδοξος! Ξεκίνησε το ταξίδι με ένδειξη αυτονομίας 485 χλμ. και διόρθωσε ύστερα από τουλάχιστον 250 χλμ. διαδρομής. 


VW Golf 1,6 TDI

Περίπου 1.000 χιλιόμετρα και 15 ώρες οδήγησης μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο, περιελάμβανε η επαφή μας με το VW Golf 1,6 ΤDI, κατά το Γύρο Οικονομίας που πραγματοποίησε το Auto Τρίτη. Μετά την πολύωρη συμβίωσή μας, το γερμανικό μικρομεσαίο μας άφησε θετικές εντυπώσεις ως προς την ποιότητα κύλισης. Η καμπίνα του προσφέρει εξαιρετική ηχομόνωση για τους επιβάτες, αφού καταφέρνει να σε απομονώνει από οποιοδήποτε εξωτερικό θόρυβο, κάτι που έκανε το ταξίδι μας αρκετά ευχάριστο. Ο κινητήρας, με τη σειρά του, έχει χαμηλά επίπεδα θορύβου και κραδασμών, σε σημείο που δεν αντιλαμβάνεσαι αν πρόκειται για μοτέρ πετρελαίου ή βενζίνης. Τα χειριστήρια και οι διακόπτες είναι εργονομικά τοποθετημένα, ενώ το ίδιο ισχύει και για τη θέση οδήγησης. Ωστόσο, μετά από πολλές ώρες οδήγησης, η όχι και τόσο ευφάνταστη σχεδίαση του εσωτερικού, κουράζει κάπως το βλέμμα. Τέλος, η πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα βοηθά αρκετά σε απαιτητικά κομμάτια του οδικού δικτύου. 

To Audi A3 1,6 TDI κινήθηκε με μέση κατανάλωση 4 λτ./100 χλμ., έχοντας αυτονομία 1.126 χιλιόμετρα.

To Audi A3 1,6 TDI κινήθηκε με μέση κατανάλωση 4 λτ./100 χλμ., έχοντας αυτονομία 1.126 χιλιόμετρα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
4green