ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Ποιος θα περίμενε πως ένας ντίζελ θα «κούμπωνε» στο σπορτίφ Civic; Oι Ιάπωνες άργησαν, αλλά σκόραραν!
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ποιος θα περίμενε πως ένας ντίζελ θα «κούμπωνε» στο σπορτίφ Civic; Oι Ιάπωνες άργησαν, αλλά σκόραραν!

Honda Civic 1,6 i-DTEC

242.615 Επισκέψεις στο άρθρο (12/6/2014)

Οι Ιάπωνες άργησαν λίγο, αλλά ο νέος turbodiesel τους είναι λίρα 100, εκτός φυσικά του προφανούς που είναι η χαμηλή κατανάλωση, η τεράστια αυτονομία και η απαλλαγή από τα τέλη. Δεν ακούγεται και δεν κροταλίζει, αλλά τραβάει δυναμικά και όταν χρειάστηκε, προσπεράσαμε για πλάκα, ακόμα και με 6η σχέση. Το ταξίδι είναι ήσυχο, άνετο και απόλυτα σταθερό, χωρίς αεροδυναμικούς και άλλους θορύβους, ενώ η σφιχτή ανάρτηση έχει τον τρόπο να καταπίνει τις περισσότερες ανωμαλίες. Ακόμα και μετά από 8ωρα οδήγησης με 90-100 χλμ., όχι μόνο δεν ταλαιπωρηθήκαμε, αλλά ήμασταν φρέσκοι-φρέσκοι, έτοιμοι για ακόμα 1.000 χλμ.!. Σε αυτό συμβάλλει φυσικά το εξαιρετικό κάθισμα, η ανάλογη θέση οδήγησης με τις πολλαπλές ρυθμίσεις και η ευχάριστη ατμόσφαιρα στην ποιοτική καμπίνα. Τιμόνι και επιλογέας διαθέτουν αίσθηση και ακρίβεια με σπορ καταβολές, ενώ τα φρένα είναι στο ίδιο μήκος κύματος. Δυο πράγματα μας ενόχλησαν: η προς τα πίσω ορατότητα και η περιπλοκότητα του trip computer. Αυτά όμως είναι λεπτομέρειες. 


Ο νέος 1.600αρης πετρελαιοκινητήρας της Honda «δίνει» στο Civic 1.285 χιλιόμετρα αυτονομίας παρουσιάζοντας πολυάριθμα θετικά στοιχεία κατά τη λειτουργία του.

Ο νέος 1.600αρης πετρελαιοκινητήρας της Honda «δίνει» στο Civic 1.285 χιλιόμετρα αυτονομίας παρουσιάζοντας πολυάριθμα θετικά στοιχεία κατά τη λειτουργία του.


1,6 i-DTEC: Ο νέος είναι ωραίος

Ο κινητήρας 1,6 i-DTEC του Civic είναι ο πρώτος από μία νέα σειρά κινητήρων που έχει σχεδιάσει η Honda, ειδικά για την ευρωπαϊκή αγορά, με το όνομα Earth Dreams Technology, για δυναμική οδηγική εμπειρία και μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. 
Σχεδιασμένος σε λευκό χαρτί, διαθέτει αλουμινένια κυλινδροκεφαλή που συνδέεται σε «open-deck» (με διάκενο μεταξύ χιτωνίων και μπλοκ κυλίνδρων) και είναι από τα ελαφρύτερα σύνολα της  κατηγορίας του ζυγίζοντας 47 κιλά λιγότερα από τον 2.2 i-DTEC της ιαπωνικής εταιρείας. Κάθε εξάρτημά του έχει σχεδιαστεί με κριτήριο το βάρος και τις χαμηλές τριβές, ώστε να επιτυγχάνει υψηλή απόδοση σε επιδόσεις και οικονομία. Ενδεικτικά, το πάχος των τοιχωμάτων των κυλίνδρων έχει μειωθεί στα 8 χλστ., συγκριτικά με τα 9 χλστ. του 2.2 i-DTEC.
Διαθέτει τουρμπίνα 4ης γενιάς της Garrett (μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης 1,5 bar), με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ταχύτητα περιστροφής, ενώ χρησιμοποιεί σύστημα ψεκασμού με ηλεκτρομαγνητικά μπεκ της Bosch που μπορούν να λειτουργήσουν με μεγάλη πίεση, η οποία μπορεί να φτάνει και τα 1.800 bar. 
Η ονομαστική του απόδοση είναι 120 ίπποι στις 4.000 στροφές και, κυρίως, 300 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.000. Εντυπωσιακά χαμηλή είναι και η κατανάλωση που ανακοινώνει η Honda (3,6 λτ./100 χλμ.) και ακόμη περισσότερο, οι εκπομπές CO2 (94 γρ./χλμ.). 
Ο 1,6 i-DTEC παράγεται στο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της Honda στο Swindon της Μεγάλης Βρετανίας και με ρυθμό παραγωγής 500 κινητήρες/ημέρα.
 

ford
KGM