facebook twitter
youtube
Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά
Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτοκίνητα - Μοτοσυκλέτες
Επαγγελματικά - Accessories - Ασφάλειες

Mικρά πετρελαιοκίνητα με κινητήρες διαμάντια

Διαβάστηκε από 56868 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 25/7/2013

Τα μικρά diesel μοντέλα κερδίζουν συνεχώς ολοένα και μεγαλύτερα μερίδια στην αγορά, καθώς προσφέρουν πλέον όσα σχεδόν ένα μικρομεσαίο, σε επίπεδο χώρων, τεχνολογιών κι απόδοσης.

To diesel έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, με τη μικρή κατηγορία να αυξάνει συνεχώς τα μερίδιά της. Εξετάζοντας κανείς τα νούμερα των πωλήσεων για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου μπορεί να διαπιστώσει, ότι τα μικρά είναι πρώτα σε διπλάσιες (σχεδόν) πωλήσεις από τα δεύτερα μικρομεσαία, ενώ πάνω από το 60% όλων των μικρών, που πωλούνται, αφορούν τις εκδόσεις diesel.

Το αγοραστικό κοινό φαίνεται, ότι «εκτιμά» τα πλεονεκτήματα των πετρελαιοκίνητων μικρών μοντέλων, τα οποία δεν είναι άλλα από τη χαμηλή κατανάλωση, την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, τις προσιτές τιμές και φυσικά την τεχνολογία, που πλέον συναντούμε στη συγκεκριμένη κατηγορία. Στο θέμα αυτό, τοποθετούμε στο μικροσκόπιο 4 μοντέλα της μικρής κατηγορίας.

Πρόκειται για τα Ford Fiesta 1,6 TDCi ECOnetic, Renault Clio 1,5 dCi, SEAT Ibiza 1,2 TDI και το πολυτελές Audi A1 1,6 TDI, που αποτελεί μια ξεχωριστή premium επιλογή για εκείνους που επιθυμούν κάτι διαφορετικό, στη μικρή κατηγορία. Όλα τα παραπάνω μοντέλα έχουν κινητήρες διαμάντια και τεχνολογίες που κάνουν την ζωή μας ευκολότερη.


Με ανέσεις και τεχνολογία μικρομεσαίου
Τα μικρά diesel μοντέλα μπορούν να προσφέρουν χώρους, ανέσεις και τεχνολογία, που δεν έχει να ζηλέψει πολλά από τα μικρομεσαία. Επίσης τη συγκεκριμένη στιγμή, οι προσφορές, που συναντούμε στην αγορά, καθιστούν την απόκτηση ενός πετρελαιοκίνητου μικρού ακόμη πιο ελκυστική.

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις εκείνες που οι τιμές των diesel εκδόσεων είναι χαμηλότερες, από εκείνες των αντίστοιχων εκδόσεων βενζίνης. Έτσι, με ένα λογικό κόστος μπορεί κάποιος να αποκτήσει ένα μικρό diesel μοντέλο, που προσφέρει άνεση, υψηλή ενεργητική και παθητική ασφάλεια, πλούσιο εξοπλισμό και...μπόλικη τεχνολογία.

Δεν είναι τυχαίο, που τα Αudi A1, Ford Fiesta, Renault Clio και SEAT Ibiza είναι όλα τους 5άστερα, σύμφωνα με τα crash tests του EuroNCAP, ενώ διαθέτουν και πλήθος αερόσακων από τις βασικές τους εκδόσεις, με το Fiesta να προσφέρει μάλιστα αερόσακο και για τα γόνατα του οδηγού.

Το Clio,από την πλευρά του προσφέρει ανέσεις, που θυμίζουν μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Ακόμα ένας τομέας στον οποίο διακρίνονται τα μικρά είναι αυτός της ποιότητας κατασκευής. Σε υψηλά επίπεδα βρίσκεται κι η συναρμογή των πλαστικών στα Fiesta και Ibiza, τη στιγμή που η επιλογή των υλικών στο Clio είναι κορυφαία.


Κινητήρες με τεχνολογία αιχμής


Ford Fiesta 1,6 TDCi
Ο 1.600άρης TDCi κινητήρας των 95 ίππων και των 200 Nm ροπής, έχει μέση κατανάλωση 3,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές ρύπων 87 γρ./100 χλμ., με τη βοήθεια και του Start&Stop. Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο κινητήρας πληροί τις προδιαγραφές ρύπων EU5, ενώ συνδυάζεται με φίλτρο DPF, για κατακράτηση των σωματιδίων αιθάλης μέχρι και κατά 95%. Έτσι, το Fiesta 1,6 TDCi ECOnetic δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και «μπαίνει» ελεύθερα στον πράσινο δακτύλιο.

Renault Clio 1,5 dCi
O κινητήρας Energy dCi 90 έχει μέση κατανάλωση 3,5 λτ./ 100 χλμ. και εκπομπές ρύπων CO2 90 γρ./χλμ., με απόδοση 90 ίππων και 220 Nm ροπής. Το νέο Renault Clio δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και «μπαίνει» ελεύθερα στον πράσινο δακτύλιο. 

Τις επιδόσεις αυτές επιτυγχάνει με τη βοήθεια του συστήματος Start&Stop, ενώ στον εξοπλισμό του υπάρχει επιπλέον και το κουμπί Eco που ρυθμίζει τη λειτουργία του κινητήρα, αλλά και των περιφερειακών συστημάτων του (βλ. κλιματισμός) με στόχο τη βέλτιστη οικονομία.

SEAT Ibiza 1,2 TDI
Το SEAT Ibiza με τον 1,2 diesel κινητήρα έχει τεχνολογία Common Rail Direct Injection, ενώ η μέγιστη ισχύς του φθάνει τους 75 ίππους στις 4.200 στροφές και η αποδιδόμενη ροπή αγγίζει τα 180 Nm μόλις από τις 2.000 σ.α.λ. Το γεγονός αυτό δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό του Ibiza, να απολαμβάνει τράβηγμα και δύναμη από χαμηλά, την ίδια στιγμή που η κατανάλωση καυσίμου περιορίζεται στα 3,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα μεικτής διαδρομής, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι μόνο 99 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.



Τεχνολογία: Σας «λύνουν» τα χέρια

Ford Fiesta: σύστημα Active City Stop
To Fiesta διαθέτει το σύστημα Active City Stop, το οποίο είναι ένα σύστημα αποφυγής συγκρούσεων, σε χαμηλές ταχύτητες. Χάρη σε ένα προηγμένο αισθητήρα ανίχνευσης αντικειμένων και απόστασης, που σαρώνει το δρόμο μπροστά 50 φορές το δευτερόλεπτο, είναι δυνατή η αποφυγή συγκρούσεων με ταχύτητες μέχρι 15 χλμ./ώρα και η μείωση της σφοδρότητάς τους με ταχύτητες μέχρι 30 χλμ./ώρα. Το σύστημα φρενάρει μόνο του, αν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί στις προειδοποιήσεις. Επίσης, μειώνει τη ροπή του κινητήρα και ενεργοποιεί τα φώτα κινδύνου. Πρόκειται για μια πρωτοπορία στην κατηγορία, την οποία ανήκει το μοντέλο.

Renault Clio: σύστημα πολυμέσων R-Link
Στο τέταρτης γενιάς Clio, η Renault διαθέτει ένα νέο σύστημα πολυμέσων, που ονομάζει R-Link. Πρόκειται για ένα πλήρες πακέτο πληροφόρησης, το οποίο προσφέρει εύκολο χειρισμό και πλοήγηση σε όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου (Navi, ηχοσύστημα, trip computer, τηλέφωνο service κτλ.).

Επίσης, περιλαμβάνει και τις πληροφορίες ενός νέου προγράμματος, του Driving Eco2, το οποίο αναλύει τον τρόπο οδήγησης και παρέχει συμβουλές οικονομικής οδήγησης. Τέλος, ενσωματώνει κι ένα ειδικό κέντρο εφαρμογών, όπου ο χρήστης μπορεί να κατεβάσει χρήσιμα applications, όπως δηλαδή «προστάζει» η σύγχρονη εποχή της κοινωνικής δικτύωσης.


Εσωτερικό-Χώροι: Ποιοτικά και ευρύχωρα
Τα καινούργια αυτοκίνητα, που εντάσσονται στην μικρή κατηγορία έχουν μεγαλώσει αισθητά, με την πλειοψηφία αυτών να αγγίζει ακόμα και τα 4 μέτρα, ενώ η ποιότητα της κατασκευής τους, είναι στα περισσότερα μοντέλα υπεράνω κριτικής.

Συνολικά το Renault Clio διαθέτει μια φρεσκάδα την οποία αντιλαμβάνεσαι, με το που ανοίξεις την πόρτα και βολευτείς στο κάθισμα του οδηγού. Στο εσωτερικό του γαλλικού μικρού μοντέλου, τις εντυπώσεις πρωτίστως «κλέβει» το σύστημα infotainment. Τα υλικά κατασκευής του ταμπλό δευτερευόντως είναι μαλακά, καλής κατασκευής και με πολύ καλή συναρμογή. Τέλος, η πρακτικότητα είναι ιδιαίτερα αυξημένη (διαθέτει επίσης πολυάριθμες θέσεις για μικροαντικείμενα).

Ο εσωτερικός διάκοσμος του πετρελαιοκίνητου SEAT Ibiza δεν έχει αλλαγές, συγκριτικά με τις κλασικές βενζινοκίνητες εκδόσεις. Η ποιότητα κατασκευής του είναι προσεγμένη, η γενικότερη εικόνα λιτή, αλλά ευχάριστη οπτικά.

Το εσωτερικό του Ford Fiesta μετά την ανανέωση δείχνει πιο φρέσκο και ποιοτικό, αν και δεν έχει ριζικές αλλαγές σε σχέση με το προ facelift μοντέλο. Οι κύριες αλλαγές αφορούν στο μαλακό πλαστικό, που καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό, στο σύστημα πολυμέσων της κεντρικής κονσόλας, με σύστημα SYNC (επιτρέπει τη συνδεσιμότητα με φωνητική ενεργοποίηση για τηλεφωνικές κλήσεις και μουσικές επιλογές από συσκευές συνδεδεμένες μέσω Bluetooth ή USB και δυνατότητα Emergency Call) και στο φωτισμό ice blue τόσο του πίνακα οργάνων όσο και της οθόνης. Από πλευράς εργονομίας, το σύστημα infotainment δεν είναι πολύ εύχρηστο, ενώ λείπουν και οι χειρολαβές για τους επιβάτες.

Τα Fiesta και Clio δεν προβληματίζουν σε επίπεδο χώρων, παρά το περιορισμένο πλάτος πίσω, με το μικρό γαλλικό μοντέλο να έχει ένα σαφές προβάδισμα, στο χώρο αποσκευών που φτάνει στα 300 λτ, ενώ ικανοποιητικοί είναι χώροι και του SEAT Ibiza, μιας και 4 επιβάτες βολεύονται άνετα. Έτσι και τα 3 μικρά μοντέλα diesel, που εξετάζουμε θα καλύψουν με το παραπάνω τις μεταφορικές σας ανάγκες, ακόμη και στην περίπτωση όπου οι απαιτήσεις σας είναι αυξημένες.


Οδική συμπεριφορά: Ευέλικτα και σταθερά

Τα μικρά αυτοκίνητα μπορούν να συνδυάζουν άνετα τα χαρακτηριστικά ευελιξίας, που αναζητά κάποιος εντός της πόλης, με τη σταθερότητα που απαιτείται σε συνθήκες ταξιδίου.

Πατώντας σε φαρδιά μετατρόχια, το Renault Clio ξεχωρίζει για τη σταθερότητα και την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου, που αφήνει με το «πάτημά» του. Συνδυάζει αριστοτεχνικά την άνεση και την υψηλή ποιότητα κύλισης με σωστή οδική συμπεριφορά και γερό κράτημα. Το τιμόνι του έχει πολύ καλή αίσθηση και πληροφόρηση, ενώ τα φρένα είναι ιδιαίτερα αποδοτικά. Γενικά, ενώ το Clio ταξιδεύει άνετα και ευθύβολα στον ανοιχτό δρόμο, μερικοί αεροδυναμικοί θόρυβοι ίσως ενοχλήσουν γύρω στα 120 χλμ./ώρα.

Το Ford Fiesta, από την άλλη, είχε πάντα έναν πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, αυτόν διατηρεί και μετά την ανανέωση, αλλά με περισσότερη προσοχή στην ποιότητα κύλισης και το φιλτράρισμα των ανωμαλιών. Το τιμόνι του παραμένει το πιο κοφτερό από τα τρία, αλλά το μικρό Ford δείχνει περισσότερο, ότι είναι μοντέλο της μικρής κατηγορίας. Έτσι, ο κινητήρας του ακούγεται περισσότερο και ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας είναι ο πιο νευρικός.

Τo SEAT Ibiza, διαθέτει μια ελαφρώς σφιχτή ανάρτηση, που πάντως,δε θα ενοχλήσει τους επιβαίνοντες, ενώ προσφέρει και πολύ καλή σταθερότητα, τόσο στις ευθείες, όσο και στις στροφές, τηρουμένων των αναλογιών βέβαια. Το τιμόνι, χωρίς να ενθουσιάζει η αμεσότητα του, θα σας προσφέρει επαρκή πληροφόρηση, ενώ η αίσθηση των φρένων δεν θα σας ενθουσιάσει.


Σε τιμές από 11.590 ευρώ και με πλούσιο εξοπλισμό

Το κόστος των πετρελαιοκίνητων 5θυρων αυτοκινήτων, που εξετάζουμε, κυμαίνεται από τα 11.600 έως τα 14.200 ευρώ, ενώ αισθητές είναι και οι διαφορές τους στον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, από μοντέλο σε μοντέλο. Για παράδειγμα, το Fiesta έχει 7 αερόσακους, το Clio 6, ενώ το Ibiza 2. Από την άλλη, και τα τρία μοντέλα διατίθενται με ESP, air condition, ηχοσύστημα και ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά.

Σε επίπεδο τιμής, το φθηνότερο όλων (με έκπτωση κι απόσυρση) είναι το SEAT Ibiza με 11.590 ευρώ και ακολουθεί το Ford Fiesta με 13.291 ευρώ. Τέλος, η τιμή του Renault Clio 1,5 dCi διαμορφώνεται στα 14.207 ευρώ (με έκπτωση κι απόσυρση), έχοντας συνολικά υπερπλήρη εξοπλισμό.


Συμπέρασμα

Και τα τρία μοντέλα που εξετάζουμε εξοπλίζονται με ικανούς κινητήρες diesel κι είναι σε θέση να προσφέρουν στους κατόχους πολύ χαμηλή κατανάλωση. Από εκεί και πέρα, το κάθε αυτοκίνητο παρουσιάζει τα δικά του δυνατά σημεία. Το Fiesta είναι ευχάριστο στην οδήγηση και πλεονεκτεί σε τιμή κι εξοπλισμό άνεσης κι ασφάλειας. Στο Clio δύσκολα θα βρεις ψεγάδι, ειδικά αν σου αρέσει η ξεχωριστή αισθητική του. Δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου και είναι ιδιαίτερα οικονομικό στην πράξη. Τέλος, το SEAT Ibiza διατίθεται σε μια άκρως ανταγωνιστική τιμή, που δύσκολα θα παραβλέψει κάποιος, αλλά σαφώς χαμηλότερο επίπεδο εξοπλισμού, ενώ εξοπλίζεται με έναν άκρως οικονομικό κινητήρα.


Audi A1 Sportback 1,6 TDI

Η premium  επιλογή στη μικρή κατηγορία
To Audi A1 αποτελεί την premium πρόταση της γερμανικής φίρμας, στη μικρή κατηγορία. Η νεότερη 5θυρη έκδοση του μικρού Audi, η Sportback, εκτός από τους TSI κινητήρες βενζίνης, προσφέρεται και με τους ντίζελ των 1,6 λτ. απόδοσης 90 και 105 ίππων. Μάλιστα, ο 1,6 TDI στις εκδόσεις με το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, καθώς εκπέμπει 99 γρ./χλμ. και καταναλώνει μόλις 3,8 λίτρα ανά 100 χλμ.. Η αρχική έκδοση του Audi A1 1,6 TDI 90 PS, κοστίζει 19.500 ευρώ.

Στο δρόμο: Σταθερό και συμπαγές
Η αίσθηση της συμπαγούς κατασκευής, όπως επίσης και το στιβαρό πλαίσιο με τις σφιχτές αναρτήσεις συνθέτουν ένα σύνολο, το οποίο από τα πρώτα κιόλας μέτρα κίνησης αποπνέει έντονη ασφάλεια. Ο οδηγός του Α1 Sportback είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος και κυρίως της ροπής του 1,6 TDI κινητήρα και να κινηθεί σβέλτα σε κάθε διαδρομή. 

Έτσι, στην ευθεία η σταθερότητα του είναι υποδειγματική, ενώ σε μια διαδρομή με συνεχόμενες στροφές, το αμάξωμα παρουσιάζει μικρές κλίσεις και οι τροχοί εμφανίζουν υψηλή πρόσφυση. Τέλος, η προσφερόμενη άνεση δεν ανήκει στα δυνατά του σημεία, καθώς οι ανωμαλίες του οδοστρώματος γίνονται αισθητές στο εσωτερικό, όπως άλλωστε και ο θόρυβος κύλισης.

Εσωτερικό: Κορυφαίας ποιότητας
Στο θάλαμο των επιβατών του Α1 Sportack με τη σύγχρονη σχεδίαση, το πρώτο πράγμα, που εντυπωσιάζει, είναι η υψηλή ποιότητα. Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από άκρη σε άκρη από παχύ αφρώδες υλικό, ενώ σε συνδυασμό με τη στιβαρή του συναρμογή δίνει την αίσθηση ότι είναι «πακτωμένο». 

Στα θετικά χαρακτηριστικά του εσωτερικού ανήκουν επίσης η πολύ καλή εργονομία, που προσφέρουν τα επιμέρους χειριστήρια και η εύκολη εύρεση της πολύ καλής θέσης οδήγησης. Ωστόσο, όσον αφορά τους χώρους και ειδικότερα στο πίσω τμήμα της καμπίνας, 2 ενήλικα άτομα δε θα νιώσουν άνετα. Στο μέσο όρο της κατηγορίας τοποθετείται ο «τετραγωνισμένος» και με μεγάλο άνοιγμα χώρος αποσκευών των 270 λτ.

Κινητήρας: Αποδοτικός και πολιτισμένος

Το μικρότερης απόδοσης diesel μηχανικό σύνολο των 1,6 λτ. με τους 90 ίππους και τα 230 Nm ροπής ταιριάζει ιδανικά στο μικρό αμάξωμα του Α1, το οποίο κινεί άνετα, έχοντας παράλληλα μικρές απαιτήσεις σε καύσιμο. Ο εν λόγω κινητήρας διαθέτει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και είναι «γεμάτος» στις μεσαίες στροφές κυρίως, ωστόσο στις υψηλές χάνει τη δύναμή του. Επίσης η λειτουργία του είναι πολιτισμένη, καθώς οι κραδασμοί και το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα» που φτάνουν στην καμπίνα είναι περιορισμένα και αρκετά φιλτραρισμένα. 

200 διαθέσιμα στοιχεία για AUDI  A1
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

200 διαθέσιμα στοιχεία για FORD  FIESTA
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

200 διαθέσιμα στοιχεία για RENAULT  CLIO
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

200 διαθέσιμα στοιχεία για SEAT  IBIZA
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

»Σχολιάστε την είδηση

Tags: AUDI A1 | FORD FIESTA | RENAULT CLIO | SEAT IBIZA |

περισσότερα νέα & άρθρα »


ΧΡΗΣΙΜΑ

& Εταιρικές Πωλήσεις
Εταιρείες - Εμπορίες
Καινούργιο αυτοκίνητο
Υγραέριο & Φυσικό Αέριο
& Auto Αξεσουάρ
Μεταχειρισμένου
Πρόγραμμα - Δίκτυο
Πού; - Πώς;
Καινούρια
Μεταχειρισμένα
© 2019 autotriti.gr