• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
9 φωτογραφίες »

Μικρό με υγραέριο, φυσικό αέριο, υβριδικό ή diesel;

87.727 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 25/4/2021

Renault: εκπτώσεις και δώρα

Υγραέριο, φυσικό αέριο, υβριδικό ή diesel μικρό; Η οικονομία είναι το βασικότερο κριτήριο επιλογής μικρού αυτοκινήτου. Ποιο καύσιμο όμως είναι αυτό που ταιριάζει στο προφίλ των αναγκών σας;


Στην κατηγορία των compact μοντέλων πόλης, η οποία είναι η δημοφιλέστερη στην ελληνική αγορά κυριαρχεί η βενζίνη ως καύσιμο (σ.σ. μάλιστα ολοένα έδαφος κερδίζουν οι mild hybrid επιλογές), ωστόσο συνεχίζουν και κάποιες εναλλακτικές προτάσεις με διαφορετικό καύσιμο κίνησης (LPG, CNG και βέβαια diesel). Παρακάτω, δοκιμάζουμε 4 διαφορετικές προτάσεις με στόχο να βρείτε αυτή που ταιριάζει περισσότερο στο προφίλ των αναγκών σας. Έχουμε έτσι το Citroen C3 diesel που είναι ένα από τα πιο προσιτά και «σπάνια» πλέον diesel μοντέλα της αγοράς με τιμή από 15.650 ευρώ, το Renault Clio LPG που καταναλώνει υγραέριο και κοστίζει από 16.660 ευρώ, το υβριδικό Toyota Yaris με τιμή από 17.460 ευρώ και το Volkswagen Polo TGI που καταναλώνει φυσικό αέριο και βενζίνη και κοστίζει από 19.600 ευρώ. Πάμε να δούμε τι προσφέρει το καθένα σε όλους τους τομείς, ξεκινώντας βεβαίως από το πόσο καίνε.

Χαμηλότερο το κόστος του CNG και του Polo TGI, αλλά…
Οι χαμηλές τιμές κατανάλωσης των 4 αυτοκινήτων της δοκιμής και το χαμηλό κόστος τους ανά χιλιόμετρο προκύπτει στα Renault Clio LPG και VW Polo TGI από τη χαμηλή τιμή των καυσίμων στην αντλία, ενώ στις περιπτώσεις των Citroen C3 diesel και Toyota Yaris από τη χαμηλή τους κατανάλωση. Ανεξάρτητα όμως από αυτό, η ουσία είναι μία και αυτή είναι η οικονομία στην τσέπη. 

Ξεκινώντας από το Citroen C3, αυτό ως diesel έχει χαμηλή μέση τιμή κατανάλωσης που δεν ξεπερνά τα 4,8 λτ./100 χλμ. δηλαδή χρειάζεται περίπου 6,3 ευρώ για κάθε 100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες. Το diesel είναι ακόμα το καλύτερο καύσιμο για όσους πραγματοποιούν περισσότερα ετήσια χιλιόμετρα από το μέσο όρο, ενώ στην περίπτωση του Citroen C3 η χαμηλή τιμή αγοράς του και το γεγονός πως diesel βρίσκεις παντού, το καθιστούν μια ιδιαίτερα αξιόλογη επιλογή.

Το Renault Clio LPG σε αυτή την έκδοση διπλού καυσίμου (LPG-βενζίνης) καταναλώνει σύμφωνα με τις μετρήσεις μας 5,8 λτ./100 χλμ. αν επιλεχθεί ως καύσιμο η βενζίνη και 7,2 λτ. αντίστοιχα αν επιλεχθεί ως καύσιμο το υγραέριο, ανάλογα με την επιθυμία του οδηγού του. Αυτό συνεπάγεται πως στην πρώτη περίπτωση χρειάζεται 9,2 ευρώ/100 χλμ. ενώ παρά την μεγαλύτερη κατανάλωση υγραερίου, η χαμηλότερη τιμή του ως καύσιμο (0,836 ευρώ/λίτρο), ορίζει κόστος 6,0 ευρώ για κάθε 100 χλμ. Το πλεονέκτημα του Clio LPG είναι πως μπορεί να λειτουργεί με όποιο καύσιμο επιθυμεί ο οδηγός του, ενώ αν και ως καύσιμο διατίθεται σε λιγότερα πρατήρια από τη βενζίνη, αυτό δεν συνιστά πρόβλημα.

Το Toyota Yaris είναι υβριδικό και χρησιμοποιεί βενζίνη όταν δεν υπάρχει ενέργεια στις μπαταρίες του συστήματός του αλλά και όταν απαιτείται επιπλέον δύναμη για την κίνησή του, καταναλώνει σύμφωνα με τις μετρήσεις μας 4,2 λτ./100 χλμ. Αυτό μεταφράζεται σε μόλις 6,7 ευρώ κόστος για κάθε 100 χλμ. (με τιμή βενζίνης στα 1,591 ευρώ/λίτρο) σε μεικτές συνθήκες οδήγησης, αλλά και 5,6 ευρώ αν μιλάμε για αστικό κύκλο κίνησης (με 3,5 λτ./100 χλμ.), αφού εκεί είναι το οικονομικότερο αφού χρησιμοποιεί ευρέως το υβριδικό σύστημα κίνησής του. Σαφές πλεονέκτημα έναντι των άλλων δύο τεχνολογιών είναι φυσικά το γεγονός πως βενζίνη διαθέτουν όλα τα πρατήρια.

Το Volkswagen Polo TGI καταναλώνει αρχικά το φυσικό αέριο που βρίσκεται στις δεξαμενές του και όταν αυτό τελειώσει τότε περνάει αυτόματα στη βενζίνη. Αυτό σημαίνει πως είναι απαραίτητος ο ανεφοδιασμός του με φυσικό αέριο, αφού με 9 λίτρα ρεζερβουάρ βενζίνης, η χρήση της αποκτά έναν βοηθητικό ρόλο και χάνεται το μεγάλο του πλεονέκτημα που είναι σαφώς η ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση. Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, το Polo TGI χρειάζεται 4,2 κιλά CNG για κάθε 100 χλμ. που με βάση την τιμή του (0,834 ευρώ/κιλό) σημαίνει πως απαιτεί μόλις 3,5 ευρώ/100 χλμ. και είναι έτσι το πιο οικονομικό μεταξύ των τεσσάρων μοντέλων ενώ και ως καύσιμο, το CNG κερδίζει τη μάχη της οικονομίας. Όμως στην εξίσωση πρέπει να μπει και το γεγονός πως οι σταθμοί ανεφοδιασμού φυσικού αερίου είναι λίγοι (8 στην Αττική και 14 συνολικά στην επικράτεια) κάτι που επιφέρει προφανώς περιορισμούς στον ανεφοδιασμό του, ενώ και η τιμή του Polo είναι σημαντικά μεγαλύτερη από των άλλων μοντέλων. 

Επόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)