" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Τα σύγχρονα μικρομεσαία είναι τα πιο ολοκληρωμένα παραδείγματα της αυτοκίνησης.

Οι επεμβάσεις στην ανάρτηση και το τιμόνι (σε σχέση με τη βενζίνη), έχουν κάνει ακόμα πιο σπορτίφ και ευχάριστη την οδική συμπεριφορά του Civic diesel.

Το Golf είναι περισσότερο άνετο, παρά σπορ, αλλά οι αντιδράσεις του στις στροφές μοιάζουν πιο ώριμες από όλων των μοντέλων του συγκριτικού.

Βασισμένο πάνω σε ένα νέο πάτωμα, το SEAT Leon ωφελείται από την ελάφρυνση του βάρους του και τη βελτιωμένη ακαμψία (σε σχέση με το παλιό μοντέλο.

Ο 1,6 i-DTΕC του Honda είναι το ισχυρότερο μοτέρ όλων, ενώ προσφέρει πολύ χαμηλή κατανάλωση και καλές επιδόσεις.

Το Start & Stop σε Leon, Auris και Megane τους εξασφαλίζει μηδενικά τέλη, σε σχέση με τις εκδόσεις που δεν εξοπλίζονται με αυτό.

Ο 1,4 D-4D του Auris είναι ο ένας από τους δύο diesel κινητήρες της αγοράς με τόσο μικρή χωρητικότητα για diesel.

Το Golf έχει το πιο αυστηρό εσωτερικό, με κορυφαία ποιότητα κατασκευής, ενώ είναι το πιο χρηστικό όλων.

Το Auris των 17.500 ευρώ στηρίζει τη θέση του με την 6ετή εργοστασιακή εγγύηση, αλλά και τον 7ο αερόσακο.

Στο εσωτερικό του, το Auris έχει πολύ ποιοτικά υλικά, με κορυφαίο φινίρισμα και συναρμογή, ενώ η σχεδίαση είναι λιτή, γεμάτη ακμές.

Φουτουριστική σχεδίαση, hi-tech αίσθηση, κορυφαίο φινίρισμα και πολύ καλή ποιότητα υλικών και κατασκευής στο εσωτερικό του Civic.

O χώρος αποσκευών του Honda είναι -με 407 λίτρα- ο μεγαλύτερος της κατηγορίας, ενώ τα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα (magic seats), του χαρίζουν πόντους πρακτικότητας.

Το Megane εξοπλίζεται με ένα ενδιάμεσο από πλευράς δύναμης και κυβικών diesel κινητήρα που αποτελεί, για πολλούς, το καλύτερο μοτέρ του είδους.

Τo Leon έχει τους καλύτερους χώρους για τα γόνατα των πίσω κι ένα από τα μεγαλύτερα πορτ-μπαγκάζ της κατηγορίας, όπως και το Golf.

Mικρομεσαία Diesel χωρίς τέλη κυκλοφορίας

Διαβάστηκε από 46599 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/6/2014

Τα μικρομεσαία επιτυγχάνουν οικονομία κίνησης, προσφέροντας ό,τι μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο για όλη την οικογένεια.

 
Τα σύγχρονα μικρομεσαία είναι τα πιο ολοκληρωμένα παραδείγματα της αυτοκίνησης. Έχουν ανέσεις που θυμίζουν αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, είναι full στις τεχνολογικές εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας, ενώ η δομή τους περνάει εύκολα τα πιο αυστηρά crash tests. Παράλληλα, προσφέρουν υψηλή απόδοση που μπορεί και συνδυάζεται με κορυφαία οικονομία καυσίμου αλλά και γενικότερα, με χαμηλά πάγια έξοδα. 

Η σύγχρονη τεχνολογία σε κινητήρες και συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας, έχει καταστήσει την οικονομία πρωταγωνιστή στους κινητήρες diesel. Στα μικρομεσαία diesel, η κατανάλωση μπορεί να πέσει πολύ κάτω από τα 4 λτ./100 χλμ. και τα τέλη να είναι μηδενικά. Ένα σύνολο τέτοιων μοντέλων φιλοξενούμε σε αυτή την παρουσίαση. Τα Honda Civic, Renault Megane, SEAT Leon, Toyota Auris και VW Golf, έχουν όλα τους, τα παραπάνω χαρακτηριστικά, αποτελώντας μερικά από τα πιο ολοκληρωμένα παραδείγματα της σύγχρονης αυτοκίνησης.


Συστήματα οικονομίας: Το Start Stop παίζει καταλυτικό ρόλο
Για να αντιληφθεί κανείς τον καταλυτικό ρόλο του Start&Stop στην κατανάλωση και τις εκπομπές, αρκεί να προσέξει ότι, το Auris στη βασική diesel έκδοσή του, έχει ελαφρώς μεγαλύτερη κατανάλωση και εκπομπές πάνω από 100 γρ./χλμ. πληρώνοντας τέλη. 

Το ίδιο ισχύει και για το Leon, ενώ, με τη βοήθεια του Start& Stop, το Megane καταφέρνει να πετύχει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση και ρύπους. 
Από το αντίστοιχο σύστημα βοηθιέται και το Civic. Εδώ υπάρχουν ακόμα κάποιες αεροδυναμικές βελτιώσεις σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις του μοντέλου αλλά και το κουμπί Econ που περιορίζει την απόδοση του κλιματισμού και την απόκριση στο γκάζι για μεγαλύτερη οικονομία, ενώ περιλαμβάνει και οικονομόμετρο. 

Τέλος, το Golf εντάσσει το Start &Stop στη δέσμη των BlueMotion Technologies του, που περιλαμβάνουν ακόμα αεροδυναμική βελτίωση, ελαστικά χαμηλής τριβής, ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα αλλά και ελαφρά πιο αραιή κλιμάκωση κιβωτίου. Αλλωστε, όλα τα μοντέλα διαθέτουν δείκτη ιδανικής αλλαγής σχέσης.  


Κινητήρες: Ικανές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση, μηδενικά τέλη
Σε αυτή την κατηγορία, έχουμε ποικιλία κυβισμών, ενώ η απόδοση, η μέση κατανάλωση και σίγουρα οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται πιο κοντά μεταξύ τους. 

Ξεκινώντας από τον κινητήρα με το χαμηλότερο κυβισμό που είναι ο 1,4 D-4D του Auris, αξίζει να αναφέρουμε ότι, είναι ο ένας από τους δύο όλης της αγοράς με τόσο χαμηλό κυβισμό στα diesel. Μπορεί να είναι ο πιο αδύναμος, οπότε αυτό του δίνει ένα μικρό μειονέκτημα στο 0-100, αλλά έχει να κινήσει το ελαφρύτερο αμάξωμα, ενώ και το 6άρι κιβώτιο, του χαρίζει ανταγωνιστικές ρεπρίζ. Το σύνολο είναι πολιτισμένο και οικονομικό. Στον αντίποδα, βρίσκεται ο νέος 1.600άρης του Civic που έχει τη μεγαλύτερη απόδοση όλων, εξασφαλίζοντας κορυφαίες επιδόσεις, ενώ έχει να κινήσει και το βαρύτερο αμάξωμα. 

Το Megane εξοπλίζεται με ένα ενδιάμεσο από πλευράς δύναμης και κυβικών diesel κινητήρα που αποτελεί, για πολλούς, το καλύτερο μοτέρ του είδους. 
Έχει δύναμη, ροπή, πολιτισμένη λειτουργία, τη χαμηλότερη κατανάλωση και εξασφαλίζει κορυφαίες επιδόσεις στο Renault. 

Τα Leon και Golf μοιράζονται τον ίδιο αναβαθμισμένο 1.600άρη diesel του γερμανικού group, ενώ είναι τα μόνα που συνδυάζονται με 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων.  Εδώ, παρά τη μέτρια απόδοση, οι επιδόσεις είναι ανταγωνιστικές, αλλά η ποιότητα λειτουργίας είναι λίγο πιο τραχιά, ενώ ο οδηγός αναγκάζεται να ταξιδεύει με υψηλότερες στροφές ένεκα του κιβωτίου. 


Value for money: Renault και Toyota προσφέρουν πολλά
Με δεδομένο ότι, όλα τα μοντέλα προσφέρουν χαμηλή κατανάλωση και μηδενικά τέλη, το μόνο που ξεχωρίζει είναι το Megane που έχει απλώς τη χαμηλότερη κατανάλωση και τους λιγότερους ρύπους. Η περίπτωσή του γίνεται ακόμα πιο ελκυστική με τη χαμηλότερη όλων τιμή του, τα 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, αλλά και τον πλήρη εξοπλισμό του. 
Τιμολογιακά ακολουθεί το Leon, που όμως έχει μόλις δύο χρόνια εγγύησης, αλλά προσφέρει ζάντες αλουμινίου, όντας ένα από τα πιο συμφέροντα της κατηγορίας. Το Auris των 17.500 ευρώ στηρίζει τη θέση του με την 6ετή εργοστασιακή εγγύηση, αλλά και τον 7ο αερόσακο. 

Επτά (7) αερόσακους και ανάλογο εξοπλισμό έχει και το Golf που όμως κοστίζει 1.500 ευρώ περισσότερα από το Toyota, με μικρότερη εγγύηση. 
Τέλος το Civic είναι το ακριβό όλων, με 2.000 ευρώ διαφορά από το Golf, αλλά και το πιο πλούσια εξοπλισμένο από τη βασική του έκδοση. 


Οδική συμπεριφορά: Τα Civic και Golf προσφέρουν άνεση και ακρίβεια 
Το Civic έχει μεστή συμπεριφορά. Οι επεμβάσεις των μηχανικών στην ανάρτησή του (ώστε να τιθασεύουν τα 150 επιπλέον κιλά σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοσή του) έπιασαν τόπο καθώς το πλαίσιο βρήκε τον κινητήρα που είναι σε θέση να αναδείξει τις αρετές του σε ακαμψία και κράτημα. Στον ανοιχτό δρόμο, ταξιδεύεις ήσυχα και άνετα, ενώ στις στροφές κρατάει γερά, οι κλίσεις είναι ουσιαστικά ανύπαρκτες και το στιβαρό σε αίσθηση τιμόνι σημαδεύει ακριβώς εκεί που θες. Επίσης, τα φρένα είναι κορυφαία. 

Η ανάρτηση του Megane εξασφαλίζει μια πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και τη σταθερότητα. Η υποστροφή είναι ουσιαστικά μηδενική, ενώ ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας κρατάει πάντα σταθερό το πίσω μέρος. Παράλληλα, το αυξημένο βάρος στον εμπρόσθιο άξονα (λόγω του βαρύτερου κινητήρα) έχει επηρεάσει θετικά την αίσθηση του τιμονιού, που δεν έγινε κορυφαίο, αλλά εμφανίζει λιγότερο «τεχνητή» αίσθηση. 

Βασισμένο πάνω σε ένα νέο πάτωμα, το SEAT Leon ωφελείται από την ελάφρυνση του βάρους του και τη βελτιωμένη ακαμψία (σε σχέση με το παλιό μοντέλο), αλλά και τη σωστά ρυθμισμένη του ανάρτηση, για να ισορροπήσει μεταξύ της άνεσης και του δυναμισμού στο δρόμο. Στις στροφές, το SEAT χαρακτηρίζεται από την ουδετερότητα σε όλες του τις αντιδράσεις, βοηθείται ιδιαίτερα από τα κορυφαία φρένα, ωστόσο έχει χάσει τη «σπορτίφ» αίσθηση του προηγούμενου μοντέλου. 

Το Auris προσφέρει καλή άνεση και ποιότητα κύλισης στις περισσότερες των περιπτώσεων. Το ιαπωνικό μοντέλο φιλτράρει ικανοποιητικά τις περισσότερες ανωμαλίες, αν και σε ορισμένες περιπτώσεις ίσως να αποσταθεροποιηθεί λίγο ο πίσω άξονας πάνω στη στροφή. Εκεί το αυτοκίνητο βοηθιέται από το χαμηλό κέντρο βάρους του, δεν γέρνει και δεν πλέει, ενώ την όποια υποστροφή στο όριο «μαζεύει» διακριτικά το ESP. Επίσης το τιμόνι έχει αποκτήσει μεγαλύτερη ακρίβεια και αίσθηση από το παρελθόν, ενώ τα φρένα είναι εξαιρετικά σε απόδοση. 

Παρότι το Golf είναι το δεύτερο βαρύτερο μοντέλο μετά το Civic, μοιάζει ευέλικτο, ενώ προσφέρει κορυφαία επίπεδα άνεσης. Το τιμόνι του είναι ακριβές, ενώ η απόδοση των φρένων, είναι, οριακά, η χειρότερη της συγκριτικής αυτής παρουσίασης. Φυσικά και το Golf είναι περισσότερο άνετο, παρά σπορ, αλλά οι αντιδράσεις του στις στροφές μοιάζουν τόσο ώριμες, όσο και του Civic. 


Εσωτερικό: Ξεχωρίζει η ποιότητα σε Honda, Toyota και VW  - Civic σε σχεδίαση
Το εσωτερικό του Civic έχει φουτουριστική σχεδίαση, τονισμένη ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος. Αίσθηση προκαλεί η  στάνταρ ψηφιακή οθόνη πληροφοριών i-MID, αν και ο χειρισμός των ενδείξεων του trip computer απαιτεί αρκετή εξοικείωση. Η καμπίνα του Megane χαρακτηρίζεται από τη λιτή, αλλά σύγχρονη, εικόνα και την προσεγμένη ποιότητα των υλικών και της συναρμολόγησης. Οι διακόπτες του ηχοσυστήματος δεν είναι ιδιαίτερα εύχρηστοι. Αυτό είναι και το μοναδικό παράπονο από την εργονομία. 

Στο ταμπλό του νέου Leon, η αναβάθμιση σε σχέση με το παρελθόν έρχεται κυρίως στο ανώτερο κομμάτι του ταμπλό, εκεί όπου συναντούμε μαλακό και αφρώδες πλαστικό με υλικά ανώτερης ποιότητας από πριν. Από εκεί και πέρα, τα πλαστικά είναι σκληρά στην αφή, με προσεγμένη συναρμογή και καλό φινίρισμα. 

Στο Auris πάλι, το φινίρισμα των πλαστικών αλλά και το σύνολο των διακοσμητικών ενθέσεων στο μέσο του ταμπλό είναι εντυπωσιακά, ενώ η συναρμογή των επιμέρους επιφανειών στη βάση της κονσόλας και στις επενδύσεις των θυρών είναι ανθεκτική. Αισθητικά το Auris θα ικανοποιήσει το λάτρη της ιαπωνικής σχολής με τη λιτή αισθητική του και την κάθετη λογική τοποθέτησης της κεντρικής κονσόλας. Το Golf έχει το πιο σωστά δομημένο ταμπλό, με ελαφριά κλίση προς τον οδηγό και την πιο πολυτελή αίσθηση. 

Η επιλογή των υλικών είναι κορυφαία, όπως και η συναρμογή τους, ενώ η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι διάχυτη, όπου και να πέσει το μάτι σου. Αυτό συμπαρασύρει και την εργονομία που είναι πολύ καλά μελετημένη. 


Συμπέρασμα 
Το κάθε μοντέλο αυτής της παρουσίασης έχει τους λόγους του να κερδίσει την προτίμηση του αγοραστή. Το Civic με το χρηστικό σχεδιασμό του και τη μεστή οδική του συμπεριφορά, έχει ιδιαίτερη σχεδίαση και έναν εξαιρετικό κινητήρα, αν και είναι το ακριβότερο. Το Megane που έχει τις καλύτερες επιδόσεις και τη χαμηλότερη κατανάλωση, αλλά χάνει στους χώρους και την αίσθηση πολυτέλειας, είναι το φθηνότερο. 

Το Leon είναι άνετο, αλλά αδιάφορο σχεδιαστικά, διαθέτει κορυφαίους χώρους και έναν πολύ ανταγωνιστικό κινητήρα, αν και με 5άρι κιβώτιο, ενώ έχει και εξαιρετικό value for money. Στο Auris, εκτός των μέτριων χώρων, δεν έχει πολλά να προσάψεις, αφού καταφέρνει και προσφέρει ποιότητα, άνεση και τη μεγαλύτερη εγγύηση σε μία πολύ ανταγωνιστική τιμή. Τέλος, το Golf μοιάζει το πιο καλοφτιαγμένο και πολυτελές όλων, έχει και αυτό 5άρι κιβώτιο, καλές επιδόσεις και κορυφαίους χώρους και άνεση, αλλά είναι το δεύτερο ακριβότερο της παρέας και με μικρή εγγύηση. Οπότε υπάρχει κάτι για όλους. 

200 διαθέσιμα στοιχεία για HONDA  CIVIC
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

200 διαθέσιμα στοιχεία για RENAULT  MEGANE
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

200 διαθέσιμα στοιχεία για SEAT  LEON
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

200 διαθέσιμα στοιχεία για TOYOTA  AURIS
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

200 διαθέσιμα στοιχεία για VOLKSWAGEN  GOLF
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)