• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
8 φωτογραφίες »

Ποιο καίει τα λιγότερα ευρώ/χλμ.; 208 Diesel, Clio LPG ή Ibiza CNG;

57.794 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/6/2021

Με κοινό χαρακτηριστικό το μικρό χιλιομετρικό κόστος μετακίνησης τα 3 μικρά μοντέλα της συγκριτικής δοκιμής δίνουν τη δική τους ιδιαίτερη μάχη. Ποιο αξίζει τελικά να αγοράσεις σήμερα;

PEUGEOT: Νέο Peugeot e-208 με 340χλμ αυτονομία

RENAULT: Νέο Renault CLIO. Aπό 13.790€. Πάρε Προσφορά!

Μπορεί η βενζίνη να κυριαρχεί σήμερα στην κατηγορία των «μικρών», ωστόσο για αυτούς που θέλουν το ελάχιστο χιλιομετρικό κόστος καυσίμου υπάρχουν και κάποιες εναλλακτικές προτάσεις με διαφορετικό καύσιμο κίνησης: diesel, υγραέριο (LPG) και φυσικό αέριο (CNG). Κλασσική επιλογή το diesel, που συνδυάζει τη μικρή κατανάλωση με χαμηλή τιμή καυσίμου (μέση τιμή 1,31 ευρώ/λτ. στις 11/6) με αποτέλεσμα να το λατρεύουν οι χιλιομετροφάγοι. Το υγραέριο LPG, που αποτελεί εδώ και χρόνια την εναλλακτική επιλογή για φθηνό χιλιομετρικό κόστος σε βενζινοκινητήρες διπλού καυσίμου, έχει αυξημένη κατανάλωση αλλά πολύ χαμηλή τιμή (μέση τιμή 0,85 ευρώ/λτ. στις 11/6) και ευρύ δίκτυο ανεφοδιασμού. Το φυσικό αέριο CNG είναι άκρως δελεαστικό μιας και συνδυάζει τη χαμηλή κατανάλωση με την χαμηλή τιμή (μέση τιμή 0,834 ευρώ/kg στις 11/6), έχει όμως το μειονέκτημα του περιορισμένου δικτύου ανεφοδιασμού, το οποίο πάντως αρχίζει να μεγαλώνει στη χώρα μας.

Και τα 3 καίνε λίγα ευρώ/χλμ.!

Και τα 3 καίνε λίγα ευρώ/χλμ.!

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Σε αυτή τη συγκριτική δοκιμή επιλέξαμε 3 διαφορετικές προτάσεις από τη μικρή κατηγορία που υπόσχονται ελάχιστο κόστος κίνησης ανά χλμ.. Έχουμε έτσι το Peugeot 208 diesel που είναι ένα από τα «σπάνια» πλέον μικρά diesel μοντέλα της αγοράς με τιμή από 17.600 ευρώ (χωρίς πιθανές εκπτώσεις που ισχύουν και γίνονται γνωστές στις εκθέσεις), το Renault Clio LPG που καταναλώνει υγραέριο ή βενζίνη και κοστίζει από 15.640 ευρώ με την τρέχουσα προσφορά για δωρεάν το εργοστασιακό κιτ και το SEAT Ibiza TGI που καταναλώνει φυσικό αέριο ή βενζίνη και κοστίζει από 16.890 ευρώ. Πάμε να δούμε τι προσφέρει το καθένα σε όλους τους τομείς, ξεκινώντας βεβαίως από το πόσο καίνε ανά χιλιόμετρο, που είναι και το ζητούμενο.

Το SEAT Ibiza TGI απαιτεί μόλις 3,5 ευρώ/100 χλμ.

Το SEAT Ibiza TGI απαιτεί μόλις 3,5 ευρώ/100 χλμ.

 

Κόστος ανά 100 χλμ.: Το CNG δεν παίζεται

Το SEAT Ibiza TGI καταναλώνει αρχικά το φυσικό αέριο που βρίσκεται στις δεξαμενές του και όταν αυτό τελειώσει τότε περνάει αυτόματα στη βενζίνη. Αυτό σημαίνει πως είναι απαραίτητος ο ανεφοδιασμός του με φυσικό αέριο, αφού με 9 λίτρα ρεζερβουάρ βενζίνης, η χρήση της αποκτά έναν βοηθητικό ρόλο και χάνεται το μεγάλο του πλεονέκτημα που είναι σαφώς η ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση. Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, το Ιbiza TGI χρειάζεται 4,2 κιλά CNG για κάθε 100 χλμ. που με βάση την τιμή του σημαίνει πως απαιτεί μόλις 3,5 ευρώ/100 χλμ. και είναι με διαφορά το πιο οικονομικό μεταξύ των τριών μοντέλων. Όμως στην εξίσωση πρέπει να μπει και το γεγονός πως οι σταθμοί ανεφοδιασμού φυσικού αερίου είναι λίγοι (8 στην Αττική και 19 συνολικά στην επικράτεια) κάτι που επιφέρει προφανώς περιορισμούς στον ανεφοδιασμό. 


Το Renault Clio LPG καταναλώνει 6,1 ευρώ για κάθε 100 χλμ.

Το Renault Clio LPG καταναλώνει 6,1 ευρώ για κάθε 100 χλμ.

Το Renault Clio LPG καταναλώνει σύμφωνα με τις μετρήσεις μας 5,8 λτ./100 χλμ. αν επιλεχθεί ως καύσιμο η βενζίνη και 7,2 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα αν επιλεχθεί ως καύσιμο το υγραέριο, ανάλογα με την επιθυμία του οδηγού του. Αυτό συνεπάγεται πως στην πρώτη περίπτωση χρειάζεται 9,2 ευρώ/100 χλμ. ενώ παρά την μεγαλύτερη κατανάλωση υγραερίου, η χαμηλότερη τιμή του ως καύσιμο, ορίζει κόστος 6,1 ευρώ για κάθε 100 χλμ. Το πλεονέκτημα του Clio LPG είναι πως μπορεί να λειτουργεί με όποιο καύσιμο επιθυμεί ο οδηγός του, ενώ υπάρχουν και αρκετά σημεία ανεφοδιασμού. Να σημειωθεί εδώ πως το μοντέλο στο οποίο μετρήσαμε κατανάλωση και επιδόσεις ήταν με κιβώτιο 5 σχέσεων, ωστόσο στην αγορά είναι διαθέσιμη και η νέα έκδοση με κιβώτιο 6 σχέσεων.


Το Peugeot 208 diesel χρειάζεται περίπου 6,8 ευρώ για κάθε 100 χλμ.

Το Peugeot 208 diesel χρειάζεται περίπου 6,8 ευρώ για κάθε 100 χλμ.

Το Peugeot 208 ως diesel έχει χαμηλή μέση τιμή κατανάλωσης που δεν ξεπερνά τα 5,2 λτ./100 χλμ. δηλαδή χρειάζεται περίπου 6,8 ευρώ για κάθε 100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες. Το diesel είναι ακόμα το καλύτερο καύσιμο για όσους πραγματοποιούν περισσότερα ετήσια χιλιόμετρα από το μέσο όρο και το γεγονός πως diesel βρίσκεις παντού, το καθιστά μια ιδιαίτερα αξιόλογη επιλογή για τους χιλιομετροφάγους.

 

Επόμενη σελίδα

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »