Πόσο καλό είναι το Goodyear EfficientGrip Performance 2; Δοκιμάσαμε και σας λέμε
2 Φωτογραφίες »

Πόσο καλό είναι το Goodyear EfficientGrip Performance 2; Δοκιμάσαμε και σας λέμε

69.799 Επισκέψεις στο άρθρο (29/9/2023)

- Super φρενάρισμα στη βροχή - Κάτω από 30 μ.
- Στις μέσες επιδόσεις της κατηγορίας, στο στεγνό φρενάρισμα
- Το 2ο φθηνότερο στα premium (140 ευρώ)
- Με τεχνολογία που υπόσχεται την Top χιλιομετρική απόδοση της κατηγορίας

Super φρένα στη βροχή – Κοκκάλωμα κάτω από 30 μ.

Best-seller στην γκάμα της Goodyear, το touring θερινό EfficientGrip Performance 2 λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 2020. Η αξιολόγηση από το AutoΤρίτη Test Center έγινε με ελαστικά 215/55 R17, σε δοκιμασίες σε φρένα και κράτημα, σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα, στις υψηλών προδιαγραφών εγκαταστάσεις της Σχολής Ασφαλούς Οδήγησης Driving Academy, στο Μαρκόπουλο Αττικής.
 
Στο φρενάρισμα σε βρεγμένη πίστα το Goodyear EfficientGrip Performance 2 σημείωσε μία από 4 κορυφαίες επιδόσεις στις μέχρι τώρα μετρήσεις μας. Ειδικότερα, το αυτοκίνητο αναφοράς ακινητοποιήθηκε μετά από 29,6 μέτρα, έχοντας ατού την στοχευμένη τεχνολογία «Wet Braking». Το ελαστικό έχει αυξημένο αριθμό επιμηκυμένων άκρων πρόσφυσης και σε συνδυασμό με τη βελτιστοποιημένη ακαμψία του υλικού τους, μπορεί να διώχνει πιο εύκολα το νερό. Είναι, δηλαδή, αποτελεσματικό απέναντι στην υδρολίσθηση, για αυτό και έχει μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος σε βρεγμένες επιφάνειες.
 
Από την άλλη πλευρά, δεν είχαμε τόσο καλές εντυπώσεις στο κράτημα. Στο βρεγμένο Elk Test η πετυχημένη ταχύτητα εισόδου των 65 χλμ./ώρα είναι εκτός των ορίων αξιολόγησης του AutoΤρίτη Test Center. Σε αυτή την ταχύτητα, πάντως, το ελαστικό απομάκρυνε εύκολα το νερό, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο αναφοράς την ομαλή ολοκλήρωση των ελιγμών της δοκιμασίας.

Στις μέσες επιδόσεις της κατηγορίας, στο στεγνό φρενάρισμα

Όσον αφορά τις δοκιμασίες επί στεγνού οδοστρώματος, η Goodyear έχει βάλει τη δική της... πινελιά για βέλτιστη οδική συμπεριφορά. Αναφερόμαστε στην «Dry Stability Plus Technology» και τις μεγαλύτερες νευρώσεις (λωρίδες) στο κέντρο του πέλματος για υψηλότερη ακαμψία. Στην πράξη, το αυτοκίνητο αναφοράς (Ford Puma) ήταν σταθερό στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης του Elk Test, παρουσίασε δηλαδή ισορροπημένο κράτημα με ταχύτητα εισόδου στα 76,4 χλμ./ώρα, ελαφρώς εκτός των ορίων που έχουμε θέσει. Όσον αφορά το φρενάρισμα από τα 80 χλμ./ώρα, το Goodyear EfficientGrip Performance 2 «κοκκάλωσε» στα 26,2 μέτρα, επίδοση στο μέσο όρο της κατηγορίας του.


Δοκιμή: Θερινό Ελαστικό Goodyear EfficientGrip Performance 2
2 Φωτογραφίες »

Δοκιμή: Θερινό Ελαστικό Goodyear EfficientGrip Performance 2

Με τεχνολογία που υπόσχεται την Top χιλιομετρική απόδοση της κατηγορίας

Σημειώστε πως ο κατασκευαστής του ελαστικού «υπόσχεται» (δεν το μετρήσαμε, άρα δεν είμαστε σε θέση να το επιβεβαιώσουμε) την μεγαλύτερη χιλιομετρική απόδοση από τον premium ανταγωνισμό του. Πιο συγκεκριμένα, η Goodyear αναφέρει «50% περισσότερα χιλιόμετρα», με την τεχνολογία «Mileage Plus» σύμφωνα με την οποία η υψηλή ελαστικότητα και ευκαμψία του πέλματος έχει σαν αποτέλεσμα λιγότερες ρωγμές που προκαλούνται από το τραχύ οδόστρωμα (σε ένα μεγάλο εύρος θερμοκρασιών). Αυτό που το AutoΤρίτη μπορεί να καταθέσει είναι η δοκιμή της AutoBild, σύμφωνα με την οποία το EfficientGrip Performance 2 έχει αντοχή - απόδοση στη φθορά πέλματος μέχρι τα 82.624 χλμ., στο ίδιο ακριβώς ελαστικό (δείκτης φορτίου - ταχύτητας 94W).

Το 2ο φθηνότερο στα premium (140 ευρώ) - Η γνώμη μας

Δυνατό σημείο και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, του best-seller touring ελαστικού της Goodyear, είναι οι επιδόσεις του σε φρενάρισμα στο βρεγμένο. Σε εκείνη τη δοκιμή σημείωσε μία από τις κορυφαίες επιδόσεις, υποσκελίζοντας premium ανταγωνιστικά προϊόντα από άλλες premium μάρκες (Continental, Pirelli κ.λπ.).

Σημείο βελτίωσης του, στο μέλλον, βλέπουμε να έχει στο κράτημα (δεν πέρασε τα όρια μας). Σε κάθε περίπτωση έχουμε ένα premium ελαστικό με ισορροπημένη συμπεριφορά ανάμεσα σε στεγνό και βρεγμένο, καθώς και τιμή ευθέως ανταγωνιστική, αρκετά χαμηλότερη από premium αντιπάλους (π.χ. Michelin), μα και παραπλήσια με medium μάρκες.

Σε κάθε περίπτωση, μιλάμε για το 2ο φθηνότερο premium ελαστικό της κατηγορίας του. Έχει τιμή ανά μονάδα στα 140 ευρώ και είναι συμβατό για χαμηλά και SUV οχήματα, για αυτό και προσφέρεται σε διαφορετικές διαστάσεις. 

Πάντως, αν ψάχνεις εμπορίες ελαστικών & προσφορές τους, δες με 1 κλικ εδώ.

Συνέχεια του άρθρου >>>
ALL SEASON FALKEN VS GOODYEAR
skoda