Bridgestone Turanza 6 Vs Turanza 5: Ημέρα με την νύχτα

72.915 Επισκέψεις στο άρθρο
Σύγκριση: Νέο Bridgestone Turanza 6 Vs προηγούμενο
3 Φωτογραφίες »

Σύγκριση: Νέο Bridgestone Turanza 6 Vs προηγούμενο

- 2 χλμ. καλύτερο κράτημα στο στεγνό έχει το νέο Bridgestone Turanza 6, ισοπαλία στο φρενάρισμα
- 1 μέτρο καλύτερο φρενάρισμα στο βρεγμένο έχει το νέο Turanza
- 5,5 χλμ. χειρότερο κράτημα (Elk Test) έχει το παλιό Turanza 5
- 20 ευρώ ακριβότερη είναι η 4άδα με τα νέα Turanza 6

Premium... εμφύλιος με σφραγίδα της Bridgestone

Ανακοινώθηκε στα τέλη του 2022, βρίσκεται στις αγορές μόλις μερικούς μήνες. Το ολοκαίνουργιο, premium θερινό ελαστικό, Bridgestone Turanza 6 ήρθε με στόχο να δώσει συνέχεια στην πετυχημένη παρουσία του Turanza 5 (2018). Πρόκειται για δύο ελαστικά που έχουν ίδια ετικέτα ως προς τις προδιαγραφές σε οικονομία καυσίμου (Fuel B), πρόσφυση σε βρεγμένο (Wet Grip A) και ποιότητα κύλισης (Δείκτης θορύβου 70 dB). Από εκεί και πέρα, το νέο Bridgestone έχει υψηλότερο δείκτη φορτίου - ταχύτητας (98 W), ενώ ως XL (Extra Load) ελαστικό έχει ενισχυμένα πλαϊνά ώστε να αντέχει επιπρόσθετο φορτίο.
 
Αρκετά με τις εισαγωγές, πάμε στην ουσία αυτής της «ενδοοικογενειακής» μάχης. Η οποία ουσία είναι να το να βλέπεις διακριτή βελτίωση από την προηγούμενη στην τρέχουσα γενιά. Σε αυτό το ερώτημα θα απαντήσει το AutoΤρίτη Test Center, αξιολογώντας τα αποτελέσματα των δύο ελαστικών, στις δοκιμές που πραγματοποιήσαμε στις εγκαταστάσεις της Σχολής Ασφαλούς Οδήγησης Driving Academy στο Μαρκόπουλο Αττικής. Όχημα αναφοράς είναι το Ford Puma, το SUV πόλης με το κορυφαίο fun to drive της κατηγορίας.
 

Μάρκα/Μοντέλο Bridgestone Turanza 5 Bridgestone Turanza 6
Όχημα Επιβατικό Επιβατικό
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
Θερινό Θερινό
Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση
215/55 R17 215/55 R17
Τιμή μαζί με την τοποθέτηση, ανά λάστιχοΤιμή μονάδας (€)
   
 
Στοιχεία κατασκευαστή
Οικονομία καυσίμου. Α σημαίνει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και χαμηλότερη κατανάλωση (μέχρι 6%). C: 3% k.o.k.Fuel (A έως Ε)
B B
Κρατημα στο βρεγμένο. Α το καλύτερο.Wet (Α έως Ε)
A A
Είναι ο εξωτερικός θόρυβος που παράγει ένα ελαστικό κατά την οδήγηση. Υπάρχουν 3 βαθμίδες. Βαθμός Α συνεπάγεται και ποιοτική κύλιση. Ο θόρυβος κύλισης του ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB)Noise (Α έως C)
70 70
Δείκτης φορτίου είναι το μέγιστο φορτίο στο οποίο τα λάστιχα λειτουργούν σωστά. Το 94 αντιστοιχεί σε 670 κιλά ανά ελαστικό, το 96 αντιστοιχεί σε 710 κιλά ανά ελαστικό. Δείκτης ταχύτητας είναι η μέγιστη ταχύτητα που λειτουργεί χωρίς πρόβλημα το ελαστικό. Π.χ. το V αντιστοιχεί στα 240 χιλιόμετρα/ώραΔείκτης φορτίου - ταχύτητας
94V 98W XL
Το μέγιστο βάρος αυτοκινήτου, για τα συγκεκριμένα λάστιχα, σε κιλάΜέγιστο φορτίου (kg)
2680 3000
Η μέγιστη ταχύτητα για το συγκεκριμένο λάστιχοΜέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)
240 270
Η χρονιά που παρουσιάστηκε το ελαστικόModel Year
2018 2022

Φρενάρισμα στο στεγνό: Επίδοση, μία η άλλη…

Εξοπλισμένο με νέα στρώση βάσης και ραβδώσεις πέλματος χαμηλού διαμετρήματος, το Bridgestone Turanza 6 έχει μικρότερο βάρος συγκριτικά με τον προκάτοχό του. Αξιοποιώντας τις συγκεκριμένες τεχνολογίες αιχμής έχει ανώτερη χιλιομετρική απόδοση (+22%), βελτιωμένη απόδοση καυσίμου και μειωμένη αντίσταση κύλισης κατά 4%. Μην ξεχνάμε πως το Turanza 6 είναι κατάλληλο και για υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, για εξοικονόμηση μπαταρίας, αύξηση της αυτονομίας και υψηλότερη ανοχή στη φθορά, σε μία εποχή που το συγκεκριμένο είδος αυτοκίνησης ανεβαίνει.
 
Στην θεωρία (και την πράξη), πάντως, η μικρότερη αντίσταση κύλισης επηρεάζει και το φρενάρισμα ενός ελαστικού, για αυτό και το Bridgestone Turanza 6 «κοκκάλωσε» στο στεγνό, μισό μέτρο πιο μακριά, σε σχέση με το Turanza 5 (26,6 μ. από τα 80 χλμ./ώρα). Μιλάμε, όμως, για μία μικρή διαφορά, επομένως αξιολογούμε ως ισοπαλία την απόδοση των δύο ελαστικών στο στεγνό φρενάρισμα.

ELK test στο στεγνό: 2 χλμ. καλύτερο το νέο Turanza 6

Αρκετά καλύτερο στο ELK test στο στεγνό οδόστρωμα αποδείχτηκε το νέας γενιάς Bridgestone Turanza 6. Εκεί, σημείωσε πετυχημένη ταχύτητα εισόδου στα 78,1 χλμ./ώρα. Επωφελούμενο από τα ενισχυμένα πλαϊνά της XL κατασκευής του έδειξε αμεσότητα στις αλλαγές κατεύθυνσης και καλή αίσθηση. Η ευρύτερη εικόνα είχε να κάνει με ένα ελαστικό που παρουσίασε πολύ ομοιογενή συμπεριφορά και σταθερή απόδοση ακόμα και στην πολύ έντονη πίεση.
 
Σημειώστε πως το Turanza 6 διαθέτει ειδικής σχεδίασης 3D διπλής γωνίας για ομαλότερη κατανομή της πίεσης, σχεδίαση που σε συνδυασμό με το μηχανισμό σύμπλεξης στο πέλμα, αυξάνει την ακαμψία στο σημείο όπου το ελαστικό έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα. Κάπως έτσι, υπάρχουν μικρότερα φαινόμενα ολίσθησης σε σύγκριση με το Turanza 5, το οποίο στην συγκεκριμένη διαδικασία σημείωσε 2 χλμ. χαμηλότερη ταχύτητα. Ολοκλήρωσε τo ELK test με πετυχημένο πέρασμα στα 76,1 χλμ./ώρα. νούμερο που βρίσκεται έξω από τα όρια που έχει θέσει το AutoΤρίτη Test Center.
 

Επιδόσεις - Μετρήσεις AutoΤρίτη Test Center στο στεγνό
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα στεγνό από 80 χλμ./ώρα (μ.)
26,6 Μέτρα    27,1 Μέτρα   
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου.Επίδοση Elk Test στεγνό (χλμ./ώρα)
76,1 Χλμ/ώρα 78,1 Χλμ/ώρα

Tips - Χρήσιμες συμβουλές για τα ελαστικά που θα αγοράσεις

Τα λάστιχα που φοράμε όλο το χρόνο στην Ελλάδα, λέγονται διεθνώς «θερινά», καθώς η Βόρεια Ευρώπη έχει πολύ χιόνι και χρειάζεται άλλου είδους ελαστικά (4 εποχών ή ακόμα και χειμερινά σε αρκετές περιοχές ή και λάστιχα με καρφιά για πάγο).
 
Τα θερινά έχουν πολύ καλύτερο φρενάρισμα και κράτημα σε στεγνό και βρεγμένο ( ο όρος 4 εποχών μπερδεύει και κάποιοι πιστεύουν ότι είναι καλύτερα και για την βροχή, κάτι που δεν ισχύει. Είναι χειρότερα στην βροχή).

Συνέχεια του άρθρου >>>
Σελίδα 2Επιδόσεις στο βρεγμένο, value for money, βαθμολογία & η γνώμη μας
NEO PROACE
NISSAN