• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πως δουλεύει το διαφορικό και ποια είναι τα πλεονεκτήματα του μπλοκέ διαφορικού;

Όψη ενός ελεύθερου διαφορικού που χρησιμοποιείται στα περισσότερα αυτοκίνητα.

Διαφορικό. Μπλοκέ ή ελεύθερο;

Διαβάστηκε από 69976 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/1/2018

Τι κάνει και γιατί χρειάζεται το διαφορικό; Ποιος είναι ο ρόλος του διαφορικού σε ένα αυτοκίνητο και γιατί τα μπλοκέ διαφορικά είναι καλύτερα από τα ελεύθερα, τα οποία συναντώνται στα περισσότερα αυτοκίνητα;

 
Ας μπούμε κατευθείαν στο ψητό. Τι κάνει και γιατί χρειάζεται το διαφορικό; Υπάρχουν, λοιπόν, δύο λόγοι που είναι απαραίτητο το διαφορικό σε ένα αυτοκίνητο. Ο πρώτος είναι γιατί χρειαζόμαστε μια τελική μείωση του ρυθμού περιστροφής του άξονα της μετάδοσης επιπλέον του κιβωτίου ταχυτήτων, προκειμένου να πολλαπλασιαστεί περαιτέρω η ροπή στρέψης που πηγαίνει τελικά στους τροχούς του οχήματος. Τώρα, το γιατί θέλουμε να πολλαπλασιαστεί η ροπή και άλλο, έχει να κάνει με το θεμελιώδες μειονέκτημα όλων των θερμικών κινητήρων που δεν είναι άλλο από την χαμηλή παραγωγή ροπής στρέψεως, τουλάχιστον στις πολύ χαμηλές στροφές.

Ο δεύτερος λόγος που το χρειαζόμαστε, είναι γιατί πρέπει να υπάρχει ανάλογα με τις συνθήκες διαφορετική ταχύτητα περιστροφής των τροχών που παραλαμβάνουν την ισχύ, για παράδειγμα σε μια στροφή. Ο τρόπος που γίνεται αυτή η «μοιρασιά» της ταχύτητας περιστροφής μεταξύ των τροχών, επί της ουσίας διαχωρίζει και τα διαφορικά σε 2 κατηγορίες. Τα ελεύθερα διαφορικά και τα ελεγχόμενα.

Ξέρετε ότι;
Αν και τα ηλεκτροκίνητα οχήματα διαθέτουν διαφορικό επίσης, όπως αυτά με κινητήρα εσωτερικής καύσης, εντούτοις λόγω υψηλής παραγωγής ροπής εγγενώς από τις 0 στροφές, δεν διαθέτουν κιβώτιο ταχυτήτων με την κλασική έννοια αλλά έναν απλό μονοβάθμιο μειωτήρα.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
  • ptolemy

    Αυτό που γράφετε σχετικά με το μπλοκέ διαφορικό πχ τύπου Torsen δεν είναι σωστό. Η σχέση μετάδοσης ροπής επηρεάζεται από το "βήμα" του διαφορικού δηλαδή το λόγο του γραναζιού πινιόν προς τη στεφάνη του διαφορικού. Αν δηλαδή η ροπή που έρχεται από την μετάδοση είναι πχ 200Nm και το διαφορικό έχει "βήμα" 3:1 τότε η συνολική ροπή που θα μοιραστεί στους τροχούς θα είναι max 600Nm. Σε νορμάλ συνθήκες η ροπή ανά τροχό είναι από 300Nm. Αν τώρα η σχέση μετάδοσης ροπής είναι 4:1 και ένας τροχός έχει μειωμένη πρόσφυση δηλαδή θέλει 200Nm για να αρχίσει να "σπινιάρει" τότε η σχέση μετάδοσης ροπής θα προσπαθήσει να δώσει 4x200Nm=800Nm όταν διαθέσιμα είναι μόνο 600Nm, συνεπώς θα στείλει στον άλλο τροχό τα υπόλοιπα 400Νμ, άρα η σχέση μετάδοσης ροπής θα είναι τελικά 2:1.

      1

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ Υπηρεσίες - Προϊόντα