• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πως δουλεύει το διαφορικό και ποια είναι τα πλεονεκτήματα του μπλοκέ διαφορικού;

Όψη ενός ελεύθερου διαφορικού που χρησιμοποιείται στα περισσότερα αυτοκίνητα.

Τι είναι το μπλοκέ διαφορικό;

Διαβάστηκε από 134213 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/8/2019
 

Τι κάνει και γιατί χρειάζεται το διαφορικό; Ποιος είναι ο ρόλος του διαφορικού σε ένα αυτοκίνητο και γιατί τα μπλοκέ διαφορικά είναι καλύτερα από τα ελεύθερα, τα οποία συναντώνται στα περισσότερα αυτοκίνητα;

Ας μπούμε κατευθείαν στο ψητό. Τι κάνει και γιατί χρειάζεται το διαφορικό; Υπάρχουν, λοιπόν, δύο λόγοι που είναι απαραίτητο το διαφορικό σε ένα αυτοκίνητο. Ο πρώτος είναι γιατί χρειαζόμαστε μια τελική μείωση του ρυθμού περιστροφής του άξονα της μετάδοσης επιπλέον του κιβωτίου ταχυτήτων, προκειμένου να πολλαπλασιαστεί περαιτέρω η ροπή στρέψης που πηγαίνει τελικά στους τροχούς του οχήματος. Τώρα, το γιατί θέλουμε να πολλαπλασιαστεί η ροπή και άλλο, έχει να κάνει με το θεμελιώδες μειονέκτημα όλων των θερμικών κινητήρων που δεν είναι άλλο από την χαμηλή παραγωγή ροπής στρέψεως, τουλάχιστον στις πολύ χαμηλές στροφές.
 

Ο δεύτερος λόγος που το χρειαζόμαστε, είναι γιατί πρέπει να υπάρχει ανάλογα με τις συνθήκες διαφορετική ταχύτητα περιστροφής των τροχών που παραλαμβάνουν την ισχύ, για παράδειγμα σε μια στροφή. Ο τρόπος που γίνεται αυτή η «μοιρασιά» της ταχύτητας περιστροφής μεταξύ των τροχών, επί της ουσίας διαχωρίζει και τα διαφορικά σε 2 κατηγορίες. Τα ελεύθερα διαφορικά και τα ελεγχόμενα.

Ξέρετε ότι;
Αν και τα ηλεκτροκίνητα οχήματα διαθέτουν διαφορικό επίσης, όπως αυτά με κινητήρα εσωτερικής καύσης, εντούτοις λόγω υψηλής παραγωγής ροπής εγγενώς από τις 0 στροφές, δεν διαθέτουν κιβώτιο ταχυτήτων με την κλασική έννοια αλλά έναν απλό μονοβάθμιο μειωτήρα.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

4 σημάδια που «φωνάζουν» αλλαγή ελαστικών

Προαιρετικές μα value for money

Εξαφάνισε μόνος σου τις γρατζουνιές

«Καπνίζει» το diesel σου; (vid)

Η κίνηση στους δρόμους

8 ρομαντικοί προορισμοί για υπέροχο φθινοπωρινό 3ήμερο !

Πρώτη επαφή: Νέο Toyota Yaris (+videos)

Νέα BMW M3 προ των πυλών

VW ID.3 VS Hyundai Kona electric

Δοκιμή: Citroen C5 Aircross

Νέο Volvo XC40 Recharge

To νέο Audi RS3;

Ακάλυπτο το ΜΙΝΙ John Cooper Works GP

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Τιμές… «όνειρο ζω, μη με ξυπνάτε»

SEAT: Μοντέλα φυσικού αερίου που καίνε 3,5€/100 χλμ.

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

FORD: No 1 σε πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων για 3η συνεχόμενη χρονιά. Πηγή ΣΕΑΑ

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

περισσότερα »