• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Η Mercedes-AMG GT S διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό.

Το Toyota GT 86 διαθέτει ελεγχόμενο διαφορικό Torsen.

Το Seat Leon Cupra διαθέτει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό της Volkswagen που διαθέτει torque vectoring.

Ελεγχόμενο διαφορικό (μπλοκέ)

Διαβάστηκε από 134195 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/8/2019
 

Το ελεγχόμενο διαφορικό σε αντίθεση με το ελεύθερο προσφέρει ανώτερα οδικά χαρακτηριστικά στα οχήματα όπου τοποθετείται. Η βασική του υπεροχή σε σχέση με ένα συμβατικό ελεύθερο διαφορικό, είναι ότι αν ένας τροχός αντιμετωπίζει προβλήματα ελκτικής ή εγκάρσιας πρόσφυσης, τότε το ελεγχόμενο διαφορικό μεταδίδει την ροπή στον συζυγή τροχό, ο οποίος μπορεί να παραλάβει περισσότερη ροπή, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται σημαντικά η δυναμική συμπεριφορά του οχήματος. 
Υπάρχουν διάφοροι τύποι ελεγχόμενων διαφορικών όπως Torsen, με πολύδισκο συμπλέκτη, συνεκτικής σύζευξης κ.τ.λ. Το διαφορικό Torsen έχει την συμπεριφορά ενός ελεύθερου διαφορικού υπό κανονικές συνθήκες, όμως όταν ένας τροχός αρχίζει να χάνει πρόσφυση τότε ένα ποσό ροπής μεταφέρεται στον άλλο. Το πόση ροπή θα μεταφερθεί στον άλλο, εξαρτάται από την σχέση μετάδοσης της ροπής. Αν για παράδειγμα ένα Torsen διαφορικό έχει σχέση μετάδοσης ροπής 4:1, αυτό σημαίνει ότι ο ένας τροχός μπορεί να παραλάβει μέχρι και τετραπλάσια ροπή σε σχέση με τον άλλο. Στην περίπτωση όμως που ο ένας τροχός δεν έχει καμία δυνατότητα παραλαβής ισχύος, τότε η συμπεριφορά του διαφορικού Torsen γίνεται σαν και αυτή του ελεύθερου. 
Τα διαφορικά με τον πολύδισκο συμπλέκτη, μοιάζουν και αυτά με τα ελεύθερα, αλλά διαθέτουν επιπλέον συμπλέκτη και ένα σετ ελατηρίων. Ο συμπλέκτης δεν έχει καμιά συμμετοχή στο διαφορικό υπό κανονικές συνθήκες και επεμβαίνει μόνο όταν ένας τροχός έχει χάσει πρόσφυση. Σε αυτήν την περίπτωση, επειδή ο συμπλέκτης έχει ως αρχή της λειτουργίας του οι τροχοί να περιστρέφονται με την ίδια ταχύτητα, βρίσκεται σε αντιπαράθεση με τον τροχό που θέλει να περιστραφεί πιο γρήγορα. Ο συνδυασμός της σκληρότητας του σετ ελατηρίων και της τριβής του συμπλέκτη συνεπάγονται μια ροπή που πρέπει να εφαρμοστεί. Ακριβώς λοιπόν αυτό το ποσό της ροπής που πρέπει να εφαρμοστεί, αναλαμβάνει ο τροχός που έχει τον καλύτερο συντελεστή πρόσφυσης.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

4 σημάδια που «φωνάζουν» αλλαγή ελαστικών

Προαιρετικές μα value for money

Εξαφάνισε μόνος σου τις γρατζουνιές

«Καπνίζει» το diesel σου; (vid)

Η κίνηση στους δρόμους

8 ρομαντικοί προορισμοί για υπέροχο φθινοπωρινό 3ήμερο !

Πρώτη επαφή: Νέο Toyota Yaris (+videos)

Νέα BMW M3 προ των πυλών

VW ID.3 VS Hyundai Kona electric

Δοκιμή: Citroen C5 Aircross

Νέο Volvo XC40 Recharge

To νέο Audi RS3;

Ακάλυπτο το ΜΙΝΙ John Cooper Works GP

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Τιμές… «όνειρο ζω, μη με ξυπνάτε»

SEAT: Μοντέλα φυσικού αερίου που καίνε 3,5€/100 χλμ.

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

FORD: No 1 σε πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων για 3η συνεχόμενη χρονιά. Πηγή ΣΕΑΑ

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

περισσότερα »